W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Juu, lämpöä voit vähän laittaa, mutta tarpeeksi jykevä vääntö momentti, niin kyllä se siitä antautuu. Mulla ei ainakaan laakeri vioittunut...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
juu,meillä oli 3metriä jatkoa kun väänettiin,ja lämpöä pikkasen koitettiin,tarvii koittaa ens kerralla kun pääsee nosturille isoa mutterimopoa ja hiukan enemmän lämpöä.
Mun lykkää vielä että servike brake visit work shoppiikin sinne väliin en tiiä mistä johtuu?
Mun lykkää vielä että servike brake visit work shoppiikin sinne väliin en tiiä mistä johtuu?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Tämä sama vika antaa niin monenlaista häiriöilmoitusta, kyllä ne siitä häviää kun saat uudet osat paikoilleen. Ja jos nämä ilmoitukset vielä tulee osien vaihdon jalkeen, niin "viat" täytyy sitten kuitata staarilla...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
ABS -valo syttyy hetken ajon jälkeen, jolloin myös ESP, BAS ja service brake - visit workshop ilmaantuu mitttaristoon. Testeri ilmoittaa viaksi oikean etupyörän. Pyöränanturi tsekattu ja putsattu sonnat pois, mutta edelleen sytyttää absin valon.
Onko noita etu ABS -kehiä mennyt näistä vai tuleeko anturi tiensä päähän?
Voiko jarrupaloista tulla muutakin herjaa kuin service brake?
Onko noita etu ABS -kehiä mennyt näistä vai tuleeko anturi tiensä päähän?
Voiko jarrupaloista tulla muutakin herjaa kuin service brake?
W211 220cdi
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Tuli mittailtua.. Abs -anturi näyttää vastukseksi 3 ohmia, kun pitäisi ilmeisesti olla luokkaa 1,5k.
Anturin päässä on rasvaa kun sen vetää pesästään, liekö pyöränlaakerin 'magneettistefa' antautunut. Voiko tuo stefa pullahtaa pois paikoiltaan navan rasvakupin asennuksen yhteydessä?
Anturin päässä on rasvaa kun sen vetää pesästään, liekö pyöränlaakerin 'magneettistefa' antautunut. Voiko tuo stefa pullahtaa pois paikoiltaan navan rasvakupin asennuksen yhteydessä?
W211 220cdi
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Kukaan ei vissiin ole näitä rassannut..
W211 220cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Jos rasvaa on tolkutomasti liikaa... tai stefa huonosticdi2002 kirjoitti:Tuli mittailtua.. Abs -anturi näyttää vastukseksi 3 ohmia, kun pitäisi ilmeisesti olla luokkaa 1,5k.
Anturin päässä on rasvaa kun sen vetää pesästään, liekö pyöränlaakerin 'magneettistefa' antautunut. Voiko tuo stefa pullahtaa pois paikoiltaan navan rasvakupin asennuksen yhteydessä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
ei se siitä viotu ja rasvakuppiin ei laiteta rasvaacdi2002 kirjoitti:Kukaan ei vissiin ole näitä rassannut..
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Mielenkiintoinen vika. Jarrukilven ja navan väliin oli kertynyt likaa, joten stefa pääsi nippanappa hankaamaan jarrukilpeen. Molemmat uusiks ja kaikki herjat loppuivat. Melko pierunkuorta tuo jarrukilpi.
W211 220cdi
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
koyama kirjoitti:ei se siitä viotu ja rasvakuppiin ei laiteta rasvaacdi2002 kirjoitti:Kukaan ei vissiin ole näitä rassannut..
Kyllä sinne rasvakuppiin rasvaa kuuluu!
jarppe84@hotmail.com
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Tässä hieman erilainen tarina.
Samat viat (abs, esp defective) olleet talven aikana loskakeleillä pari kertaa päivän verran päällä,
nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa. Easy diag näytti oikean takapyörän tunnistinvikaa, ja livenäytöllä
ko. pyörän nopeus nolla, kun muut näytti pyörivän. Tilasin jo ajan korjaamolle, kun oletuksena kehän vaihto.
Eilen kuitenkin katsoin auton alle ko. systeemiä, ja kun ei kai sitä kehää edes näe, ennen osien
irroitushommia, niin suihkuttelin edes crc:tä anturin päälle. Tänään sitten käynti käpylässä, (100km/sivu),
ja tulomatkalla yllätys: ABS-valo ei enään palanutkaan, ja kaikki toimii, ja toiminut illankin.
Oisko nyt veikkauksia tai tietoa, mistä moinen? CRC, lämmin päivä, vai voisiko viallinen kehä, tai anturi, hetkellisesti
toimia? Korjaamoaikaa en kuitenkaan vielä perunut, vaan katsototaan ainakin vkl:n yli.
Jatkuu;
Samat viat (abs, esp defective) olleet talven aikana loskakeleillä pari kertaa päivän verran päällä,
nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa. Easy diag näytti oikean takapyörän tunnistinvikaa, ja livenäytöllä
ko. pyörän nopeus nolla, kun muut näytti pyörivän. Tilasin jo ajan korjaamolle, kun oletuksena kehän vaihto.
Eilen kuitenkin katsoin auton alle ko. systeemiä, ja kun ei kai sitä kehää edes näe, ennen osien
irroitushommia, niin suihkuttelin edes crc:tä anturin päälle. Tänään sitten käynti käpylässä, (100km/sivu),
ja tulomatkalla yllätys: ABS-valo ei enään palanutkaan, ja kaikki toimii, ja toiminut illankin.
Oisko nyt veikkauksia tai tietoa, mistä moinen? CRC, lämmin päivä, vai voisiko viallinen kehä, tai anturi, hetkellisesti
toimia? Korjaamoaikaa en kuitenkaan vielä perunut, vaan katsototaan ainakin vkl:n yli.
Jatkuu;
W211 220 CDI A Sedan -04
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
simovaari kirjoitti:Tässä hieman erilainen tarina.
Samat viat (abs, esp defective) olleet talven aikana loskakeleillä pari kertaa päivän verran päällä,
nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa. Easy diag näytti oikean takapyörän tunnistinvikaa, ja livenäytöllä
ko. pyörän nopeus nolla, kun muut näytti pyörivän. Tilasin jo ajan korjaamolle, kun oletuksena kehän vaihto.
Eilen kuitenkin katsoin auton alle ko. systeemiä, ja kun ei kai sitä kehää edes näe, ennen osien
irroitushommia, niin suihkuttelin edes crc:tä anturin päälle. Tänään sitten käynti käpylässä, (100km/sivu),
ja tulomatkalla yllätys: ABS-valo ei enään palanutkaan, ja kaikki toimii, ja toiminut illankin.
Oisko nyt veikkauksia tai tietoa, mistä moinen? CRC, lämmin päivä, vai voisiko viallinen kehä, tai anturi, hetkellisesti
toimia? Korjaamoaikaa en kuitenkaan vielä perunut, vaan katsototaan ainakin vkl:n yli.
Jatkuu;
Veikkaus, takarenkaan pyörintäkehän tunnistimen kuminen pinta irti, välillä toimii, välillä ei. Mulla mennyt molemmat takaset.
Osa on noin. 7-8 cm halkaisijaltaan ja maksaa n. 10 ,-.
Työ on sitten isompi urakka, vetoakseli pois ym...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Minulle vaihdettiin myös oikea takakehä, sama tilanne eli pinta kuoriutunut pois. Ensin oli hetken toimii - ei toimi -moodissa, sittemmin vain ei toimi -moodissa. Lisäksi semmoinen havainto, että jos pidempään ajelee vikakoodeja nollaamatta menee ensin vaihteistokin vikatilaan ja sitten vielä nopeusmittarikin taukoaa toimimasta. Vikakoodit nollaamalla molemmat korjaantuvat, mutta varsinainen vika tietysti vasta kehän vaihdolla.kari v kirjoitti:simovaari kirjoitti:Tässä hieman erilainen tarina.
Samat viat (abs, esp defective) olleet talven aikana loskakeleillä pari kertaa päivän verran päällä,
nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa. Easy diag näytti oikean takapyörän tunnistinvikaa, ja livenäytöllä
ko. pyörän nopeus nolla, kun muut näytti pyörivän. Tilasin jo ajan korjaamolle, kun oletuksena kehän vaihto.
Eilen kuitenkin katsoin auton alle ko. systeemiä, ja kun ei kai sitä kehää edes näe, ennen osien
irroitushommia, niin suihkuttelin edes crc:tä anturin päälle. Tänään sitten käynti käpylässä, (100km/sivu),
ja tulomatkalla yllätys: ABS-valo ei enään palanutkaan, ja kaikki toimii, ja toiminut illankin.
Oisko nyt veikkauksia tai tietoa, mistä moinen? CRC, lämmin päivä, vai voisiko viallinen kehä, tai anturi, hetkellisesti
toimia? Korjaamoaikaa en kuitenkaan vielä perunut, vaan katsototaan ainakin vkl:n yli.
Jatkuu;
Veikkaus, takarenkaan pyörintäkehän tunnistimen kuminen pinta irti, välillä toimii, välillä ei. Mulla mennyt molemmat takaset.
Osa on noin. 7-8 cm halkaisijaltaan ja maksaa n. 10 ,-.
Työ on sitten isompi urakka, vetoakseli pois ym...
Kehän vaihtoon tarvitsee periaatteessa erikoistyökalun, jolla kehä painetaan tasaisesti paikalleen. Suomessa työkalut maksavat reilusti kolmatta sataa, Itävallasta tulee viidelläkympillä + rahti. Näppärä voi tietysti sorvata sellaisen itsekin.
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
KL varaosa 140 euroa.Sama työkalu käy etulaakerin vaihdossa,muistaakseni.Stefasta mittaa pyörintänopeudentj86430 kirjoitti:Minulle vaihdettiin myös oikea takakehä, sama tilanne eli pinta kuoriutunut pois. Ensin oli hetken toimii - ei toimi -moodissa, sittemmin vain ei toimi -moodissa. Lisäksi semmoinen havainto, että jos pidempään ajelee vikakoodeja nollaamatta menee ensin vaihteistokin vikatilaan ja sitten vielä nopeusmittarikin taukoaa toimimasta. Vikakoodit nollaamalla molemmat korjaantuvat, mutta varsinainen vika tietysti vasta kehän vaihdolla.kari v kirjoitti:simovaari kirjoitti:Tässä hieman erilainen tarina.
Samat viat (abs, esp defective) olleet talven aikana loskakeleillä pari kertaa päivän verran päällä,
nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa. Easy diag näytti oikean takapyörän tunnistinvikaa, ja livenäytöllä
ko. pyörän nopeus nolla, kun muut näytti pyörivän. Tilasin jo ajan korjaamolle, kun oletuksena kehän vaihto.
Eilen kuitenkin katsoin auton alle ko. systeemiä, ja kun ei kai sitä kehää edes näe, ennen osien
irroitushommia, niin suihkuttelin edes crc:tä anturin päälle. Tänään sitten käynti käpylässä, (100km/sivu),
ja tulomatkalla yllätys: ABS-valo ei enään palanutkaan, ja kaikki toimii, ja toiminut illankin.
Oisko nyt veikkauksia tai tietoa, mistä moinen? CRC, lämmin päivä, vai voisiko viallinen kehä, tai anturi, hetkellisesti
toimia? Korjaamoaikaa en kuitenkaan vielä perunut, vaan katsototaan ainakin vkl:n yli.
Jatkuu;
Veikkaus, takarenkaan pyörintäkehän tunnistimen kuminen pinta irti, välillä toimii, välillä ei. Mulla mennyt molemmat takaset.
Osa on noin. 7-8 cm halkaisijaltaan ja maksaa n. 10 ,-.
Työ on sitten isompi urakka, vetoakseli pois ym...
Kehän vaihtoon tarvitsee periaatteessa erikoistyökalun, jolla kehä painetaan tasaisesti paikalleen. Suomessa työkalut maksavat reilusti kolmatta sataa, Itävallasta tulee viidelläkympillä + rahti. Näppärä voi tietysti sorvata sellaisen itsekin.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Itsellä sama vika. Esp-bas-abs syttyy aika ajoin. Star ilmoittaa vasemman takapyörän pyörimisen epäuskottavuutta Tjs. Anturi vaihdettu ja työkalun abs kehän kiinnitykseen tilasin eilen saksasta täältä: http://www.absring.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 51€+rahti.
Hinta 51€+rahti.
W212 E250CDI 4Matic -12
W204 C200 -08
exät:
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W204 C200 -08
exät:
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Jopas, minulle KL antaa tämmöisen hinnan:koyama kirjoitti: KL varaosa 140 euroa.
50920 ABS-kehän asennustyökalu (kts. tuotekuvaus) 218.50 €
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
No niinhän se vika taas palas. 50:n vauhdissa laatikko heitti vapaalle, mutta siinä rullatessa
ja vikojen ilmestyessä näytölle, veto palasi, ja matka jatkuu; viikon päästä korjaamolle.
ja vikojen ilmestyessä näytölle, veto palasi, ja matka jatkuu; viikon päästä korjaamolle.
W211 220 CDI A Sedan -04
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Minulla tuli ihan samanlaine vikailmoitus. Katsottiin vikakoodit. Ilmoittaa vasemmasta takapyörän nopeusanturi: kohtuuton signaali.
Kuka tietäisi kertoa, missä ABS anturin (taka) liittimet sijaitsevat. Voisin mitata vastuksen, näyttääkö olevan viallinen.
Auto W211 E280 CDI farmari -06
Kuka tietäisi kertoa, missä ABS anturin (taka) liittimet sijaitsevat. Voisin mitata vastuksen, näyttääkö olevan viallinen.
Auto W211 E280 CDI farmari -06
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Vielä tästä ABS ongelmasta.
Anturin johto ja anturi näyttävät ulkoisesti olevan kunnossa. Ajattelin mitata yleismittarilla, miltä anturi näyttää, mutta en tosissaan löytänyt liitintä (vasen takapyörä).
Kuka on vaihtanut ABS kehän?
Onnistuuko / onko järkevintä ottaa vetari irti perästä ja pujottaa pois ja vaihtaa kehä vetoakseliin.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Anturin johto ja anturi näyttävät ulkoisesti olevan kunnossa. Ajattelin mitata yleismittarilla, miltä anturi näyttää, mutta en tosissaan löytänyt liitintä (vasen takapyörä).
Kuka on vaihtanut ABS kehän?
Onnistuuko / onko järkevintä ottaa vetari irti perästä ja pujottaa pois ja vaihtaa kehä vetoakseliin.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Eikös se liitin löydy sieltä jarrulevyn takaa. Itse olin juuri hiljattain "mukana" vaihtamassa kehää omaan autoon (luottomies teki työt ja minä katselin päältä + käänsin tarvittaessa WISin ohjeita suomeksi). WISin ohje on irrottaa tarvittava määrä erilaisia varsia, ja sitten navan saa käännettyä pois vetarista (aika ahdas tosin). Ei siis irroteta vetaria perästä. Kehää paikalleen laittaessa pitäisi olla se erikoistyökalu, jolla kehä painuu tasaisesti paikoilleen. En osaa sanoa saako joku näppärä sen paikoilleen ilmankin työkalua, me emme viitsineet edes yrittää, vaan kaveri hommasi sen (=minä tilasin Itävallasta) kun oli muitakin samanalaisia autoja tulossa vastaavaan remonttiin.tume12 kirjoitti:Vielä tästä ABS ongelmasta.
Anturin johto ja anturi näyttävät ulkoisesti olevan kunnossa. Ajattelin mitata yleismittarilla, miltä anturi näyttää, mutta en tosissaan löytänyt liitintä (vasen takapyörä).
Kuka on vaihtanut ABS kehän?
Onnistuuko / onko järkevintä ottaa vetari irti perästä ja pujottaa pois ja vaihtaa kehä vetoakseliin.
Olenko ymmärtänyt oikein?
e: korjattu tekstiä kun luin uudestaan ajatuksella mitä kysyttiin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Liitin voi löytyä sisälokarin altatume12 kirjoitti:Vielä tästä ABS ongelmasta.
Anturin johto ja anturi näyttävät ulkoisesti olevan kunnossa. Ajattelin mitata yleismittarilla, miltä anturi näyttää, mutta en tosissaan löytänyt liitintä (vasen takapyörä).
Kuka on vaihtanut ABS kehän?
Onnistuuko / onko järkevintä ottaa vetari irti perästä ja pujottaa pois ja vaihtaa kehä vetoakseliin.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Niin, joo siis se toinen pää. Ymmärsin että tässä tarkoitettiin sitä pyörän päätä (anturia), mutta ehkä tässä tarkoitettiinkin tosiaan sitä toista päätä eli liitintä (jonka tietysti löytää kun seuraa sita piuhaa pyörältä ylöspäin). En siis näköjään lukenut tarpeeksi ajatuksella.CDI203 kirjoitti:Liitin voi löytyä sisälokarin altatume12 kirjoitti:Vielä tästä ABS ongelmasta.
Anturin johto ja anturi näyttävät ulkoisesti olevan kunnossa. Ajattelin mitata yleismittarilla, miltä anturi näyttää, mutta en tosissaan löytänyt liitintä (vasen takapyörä).
Kuka on vaihtanut ABS kehän?
Onnistuuko / onko järkevintä ottaa vetari irti perästä ja pujottaa pois ja vaihtaa kehä vetoakseliin.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Joo, anturin löysin kyllä eilen jo ja se lähti ihan helposti irti pyörän päästä. En irroittanut sisälokasuojaa, varmaan johdon toinenpää (liitin) löytyy sisälokasuojan alta.
Kiitos neuvoista. Katsotaan tuleeko itse alettua purkamaan:)
Kiitos neuvoista. Katsotaan tuleeko itse alettua purkamaan:)
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
No niin. Taas alkoi pelittämään (ABS, ESP, ohjaustehostin myös hitaasti ajettaessa, vakionopeudensäädin ja EBC hold toiminto).
Vika oli ABS kehässä. Mangneettinen pinta (kumi) oli irronnut peltikehästä ja tipahtanut vetarin kupin pohjalle. Eli ei enää pyörinyt ollenkaan mukana.
Jouduttiin purkamaan olka-akseli kokonaan irti = 5 tukivartta, kallistuksen vakaaja + vetoakseli irti. Vetoakseli jäi tasauspyörästöön kiinni.
ABS-kehän asennus onnistui ilman työkalua varovasti naputtelemalla hyvin puhditetun vetarin kaulalle .
Suuret kiitokset tiedoista myös teille!
Vika oli ABS kehässä. Mangneettinen pinta (kumi) oli irronnut peltikehästä ja tipahtanut vetarin kupin pohjalle. Eli ei enää pyörinyt ollenkaan mukana.
Jouduttiin purkamaan olka-akseli kokonaan irti = 5 tukivartta, kallistuksen vakaaja + vetoakseli irti. Vetoakseli jäi tasauspyörästöön kiinni.
ABS-kehän asennus onnistui ilman työkalua varovasti naputtelemalla hyvin puhditetun vetarin kaulalle .
Suuret kiitokset tiedoista myös teille!
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Ilmeisesti netistä tilattuna .tj86430 kirjoitti:Jopas, minulle KL antaa tämmöisen hinnan:koyama kirjoitti: KL varaosa 140 euroa.
50920 ABS-kehän asennustyökalu (kts. tuotekuvaus) 218.50 €
liikkeestä haettuna eri hinta
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Aika härski hintaero, jos totta.koyama kirjoitti:Ilmeisesti netistä tilattuna .tj86430 kirjoitti:Jopas, minulle KL antaa tämmöisen hinnan:koyama kirjoitti: KL varaosa 140 euroa.
50920 ABS-kehän asennustyökalu (kts. tuotekuvaus) 218.50 €
liikkeestä haettuna eri hinta
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
ABS rinkulan Hinnoista:
Verkkokaupassa ABSRING.COM
Artikel-Nr.: 22697
KMB-Nr.: 39259
ABS Ring - Hinterachse (magnetisch) - Mercedes CLS / E-Klasse / SL / S-Klasse
Artikel verfügbar
Ihr Preis: 36,00 €
Veholla tuo rinkula maksoi 15 eur
MB E 280 cdi -06
Verkkokaupassa ABSRING.COM
Artikel-Nr.: 22697
KMB-Nr.: 39259
ABS Ring - Hinterachse (magnetisch) - Mercedes CLS / E-Klasse / SL / S-Klasse
Artikel verfügbar
Ihr Preis: 36,00 €
Veholla tuo rinkula maksoi 15 eur
MB E 280 cdi -06
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Saksassa 12,-, mutta postikulut päälle, joten jos ei ole muuta tilattavaa niin tulee kalliimmaksi kuin täältä.
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
ESP Detective, ABS Detective, Visit Workshop, Ohjaustehostin ei toimi, vaihteisto sekoilee, välillä jotain ääniä jostain niinkuin joku päästäisi höylällä kakkosnelosta. Tänään ei sitten enää mikään nappi ratissakaan toimi, töötti ei toimi ja mitä vielä.... Alkaa hieman ketuttaa....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ABS Defective, ESP Defective, Visit workshop
Noin se valitettavasti käy jos ei ensi oireista välitettäJaska_01 kirjoitti:ESP Detective, ABS Detective, Visit Workshop, Ohjaustehostin ei toimi, vaihteisto sekoilee, välillä jotain ääniä jostain niinkuin joku päästäisi höylällä kakkosnelosta. Tänään ei sitten enää mikään nappi ratissakaan toimi, töötti ei toimi ja mitä vielä.... Alkaa hieman ketuttaa....
niin jossain kohdin loppu kaikki tominot
jonekin *:rin piuhan päähän niin saa suuntaa mikä vikana
alku oireet sopi esim vialisen abs kehään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659