w210 220cdi tekniikka propleemia?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Temutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 10.11.2011 11:16

w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja Temutin »

Morjensta vaan .. palasin 3vuoden jälkeen mersujen pariin taas..
Tuli hommattua tuollainen Väyrynen vm -00 220cdi.. menty 500tkm

Kysymyksiä ja pähkäilyä olis taas enemmän kun tarpeeksi..

parin viikon illat selannut foorumia taas kuumana..

-Aivan kaamee ajettava moottoritie nopeuksilla meinaa leveys riittää.. näihin varmasti löytyy konstit alustan osalta.. etupäähän tilasin puslasarjan, alapallot, vakaajan-tapit. ja takaa narisee kuopissa joku eli sinnekkin oletettavasti laitettava uutta puslaa.. myös joku kiinan rengastus tekee osansa vähän isomassa koossa kun vakio..

-Huoltokirjaa ei autossa ollut, mutta ostin sen silti.. tai oli kirja mikä lähtee n450tkm liikkeelle missä lukee seuraavaa:

450tkm kannentiiviste/kannen kunnostus
470tkm ilmanmassamittari
490tkm moottori uusittu(200tkm ajettu), 4kpl suuttimet ,turbo, cr-pumpun tiivisteet.

Kuittia tai mitään leimoja ei oo, mutta oletettavasti voi pitää paikkansa kun konehuoneeseen kattelee.. turbo näyttää tuoreelle ainakin kone käy kivan napakasti..

Sanottiin, että on lastutettu..??

No ongelmana koneen osalta on aivan järkyttävä savutus.. savuttaa liikenne valoissa D päällä melkein koko ajan.. en oo ajanu muutakun 200cdi tää ainakin vetää kivasti, mutta ei toi savutus enään oo ihan normaalia mun mielestä.. kiihdyttäessä tulee mustaa sitten tuutin täydeltä ja kunnolla..
Tänään vaihdoin ilmansuodattimen mikä olikin vaihtokunnossa ja vilkasin imusarjaan (tiivisteet tilasinkin jo ) ei varmaan pahin, mutta karmeesti paskaa oli kuitenkin eli putsaukseen menee.
Ilmansuodattimen vaihdolla oli positiivisia vaikutuksia kaikkeen .. savutus puolittui, mutta on vieläkin runsasta mun mielestä.. turbon vaimea vislaus kuului aikasemmin sisälle se hävisi samalla ja kulkee paremmin tai kevyemmin...
myös tyhjäkäynnin humppaus tuli suotimen vaihon jälkeen..
en tiedä miten tuon koneen pitäisi täyskaasulla käyttäytyä, mutta mulla toi lähtee vetää aika rajun olosesti eka sitten tasaantuu ja se veto on sellasta heijjaamista alusta loppuun??

Lastusta sen verta jos ymmärsin oikein, että on olemassa jotain kökkö laatikoita mitä laitetaan rail-putkeen niin sellasta ei ainakaan näkynyt.. tähän ois kiva saada varmistus onko jotain ja jos on niin minkämoinen sisässä..

moottoriin liittyen vielä.. tänään kävin tekee ilmastoinnin huollon vajetta oli jonkun verran (alle 100gr).. lähdin kotio ajelee niin olin valoissa niin auto sammu , lähti käyntiin kuitenkin heti.. (ei varmaan liity ilmastointiin mitenkään..) myös välillä huomannut kun laittaa vaihteen päälle, että kierrokset tippuu aika alas..

Sitten vielä ihmetyttää kun ajosta hiljentää valoihin juuri kun on pysähtymässä niin laatikko ilmeisesti vaihtaa ykkösen sisään ja auto "hyökkää" eteenpäin milloin myös tulee komia savu pilvi putkesta.. :D öljytkin oli "huoltokirja" mukaan vaihdettu ominaisuus??

Tarkoitus on saada:
Alusta kuntoon, että ois mukavampi ajaa..

Jossain bongasin, että suuttimet pitäis opettaa? jos tätä ei oo tehty mitä tapahtuu (tai tuskin on.. veikkaan että jossain nyrkkipajalla väännetty.)

Ois jees saada tuo varmaksi käyttöautoksi kun sillä tullaan reissaamaan paljon tulevaisuudessa..

Nuo koneen jutut askaruttaa eniten.. (savutus. suuttimet lastu..)

Laatikko toimii muuten mun mielestä hyvin eikä luista.. että ei se hyökkiminen häiritse, mutta kai sillekkin ois joku selitys..

voiko akun kengän käyttää irti nollaus mielessä, että opitut arvot nollaantuu (vai onko näissä oppia olemassa edes)??

Pohdintaa ja apuja ois kiva saada kanssa tallaajilta :mrgreen:

Tulipa taas epäselvä teksti.. toivottavasti kuitenkin luettavissa..

Teemu
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Temutin kirjoitti:Morjensta vaan .. palasin 3vuoden jälkeen mersujen pariin taas..
Tuli hommattua tuollainen Väyrynen vm -00 220cdi.. menty 500tkm

Kysymyksiä ja pähkäilyä olis taas enemmän kun tarpeeksi..

parin viikon illat selannut foorumia taas kuumana..

-Aivan kaamee ajettava moottoritie nopeuksilla meinaa leveys riittää.. näihin varmasti löytyy konstit alustan osalta.. etupäähän tilasin puslasarjan, alapallot, vakaajan-tapit. ja takaa narisee kuopissa joku eli sinnekkin oletettavasti laitettava uutta puslaa.. myös joku kiinan rengastus tekee osansa vähän isomassa koossa kun vakio..

-Huoltokirjaa ei autossa ollut, mutta ostin sen silti.. tai oli kirja mikä lähtee n450tkm liikkeelle missä lukee seuraavaa:

450tkm kannentiiviste/kannen kunnostus
470tkm ilmanmassamittari
490tkm moottori uusittu(200tkm ajettu), 4kpl suuttimet ,turbo, cr-pumpun tiivisteet.

Kuittia tai mitään leimoja ei oo, mutta oletettavasti voi pitää paikkansa kun konehuoneeseen kattelee.. turbo näyttää tuoreelle ainakin kone käy kivan napakasti..

Sanottiin, että on lastutettu..??

No ongelmana koneen osalta on aivan järkyttävä savutus.. savuttaa liikenne valoissa D päällä melkein koko ajan.. en oo ajanu muutakun 200cdi tää ainakin vetää kivasti, mutta ei toi savutus enään oo ihan normaalia mun mielestä.. kiihdyttäessä tulee mustaa sitten tuutin täydeltä ja kunnolla..
Tänään vaihdoin ilmansuodattimen mikä olikin vaihtokunnossa ja vilkasin imusarjaan (tiivisteet tilasinkin jo ) ei varmaan pahin, mutta karmeesti paskaa oli kuitenkin eli putsaukseen menee.
Ilmansuodattimen vaihdolla oli positiivisia vaikutuksia kaikkeen .. savutus puolittui, mutta on vieläkin runsasta mun mielestä.. turbon vaimea vislaus kuului aikasemmin sisälle se hävisi samalla ja kulkee paremmin tai kevyemmin...
myös tyhjäkäynnin humppaus tuli suotimen vaihon jälkeen..
en tiedä miten tuon koneen pitäisi täyskaasulla käyttäytyä, mutta mulla toi lähtee vetää aika rajun olosesti eka sitten tasaantuu ja se veto on sellasta heijjaamista alusta loppuun??

Lastusta sen verta jos ymmärsin oikein, että on olemassa jotain kökkö laatikoita mitä laitetaan rail-putkeen niin sellasta ei ainakaan näkynyt.. tähän ois kiva saada varmistus onko jotain ja jos on niin minkämoinen sisässä..

moottoriin liittyen vielä.. tänään kävin tekee ilmastoinnin huollon vajetta oli jonkun verran (alle 100gr).. lähdin kotio ajelee niin olin valoissa niin auto sammu , lähti käyntiin kuitenkin heti.. (ei varmaan liity ilmastointiin mitenkään..) myös välillä huomannut kun laittaa vaihteen päälle, että kierrokset tippuu aika alas..

Sitten vielä ihmetyttää kun ajosta hiljentää valoihin juuri kun on pysähtymässä niin laatikko ilmeisesti vaihtaa ykkösen sisään ja auto "hyökkää" eteenpäin milloin myös tulee komia savu pilvi putkesta.. :D öljytkin oli "huoltokirja" mukaan vaihdettu ominaisuus??

Tarkoitus on saada:
Alusta kuntoon, että ois mukavampi ajaa..

Jossain bongasin, että suuttimet pitäis opettaa? jos tätä ei oo tehty mitä tapahtuu (tai tuskin on.. veikkaan että jossain nyrkkipajalla väännetty.)

Ois jees saada tuo varmaksi käyttöautoksi kun sillä tullaan reissaamaan paljon tulevaisuudessa..

Nuo koneen jutut askaruttaa eniten.. (savutus. suuttimet lastu..)

Laatikko toimii muuten mun mielestä hyvin eikä luista.. että ei se hyökkiminen häiritse, mutta kai sillekkin ois joku selitys..

voiko akun kengän käyttää irti nollaus mielessä, että opitut arvot nollaantuu (vai onko näissä oppia olemassa edes)??

Pohdintaa ja apuja ois kiva saada kanssa tallaajilta :mrgreen:

Tulipa taas epäselvä teksti.. toivottavasti kuitenkin luettavissa..

Teemu
Jos ei taitajan vinkit kelpaa niin
EGR, imusarjan läpät, ahtoputket tarkistella

akunkenkää EI kaanatta irrotella missän nollaus mielessä(yleensä tulee vaan lisää onkelmia)

suutimia ei pidä/voi opetaa, vaihdelaatikoa voi
Tosiaan jutun alun ehti unohtamaan...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Temutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 10.11.2011 11:16

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja Temutin »

Kelpaa kelpaa :)

Tuo imusarja on tarkoitus tosiaan irrottaa niin sitten näkee kaiken ?

egr siis jää ilmeisesti auki?

Tänään kun ajellut niin savutus on tippunut kyllä huomattavasti jo siitä mitä se on ollut.. uskon että imusarjan putsauksella tulee "kuntoon"..

mites nuo suuttimet siis jos ovat vaihdettu niin niitä ei tarvi mitenkään kertoa ohjainlaitteelle?

Tuon humppaamisen (tyhjäkäynti) sai vissiin sillä rail anturilla mikä on tukin takapäässä niin sen vaihtamalla kuntoon.. jos ymmärsin oikein muista topikeista..

jos nyt aluksi kuitenkin tsekkaan nuo perusasiat kuntoon ja teen muutenkin huollon..

onko lahden alueella testerin omaavia muuta kuin veho ? opiskelijan lompakolla kun ei viitsisi heti sinne ensimmäiseksi suunnata.. (korvataan siis tietenkin ) testerillä näki rail arvot sun muut?
näkeekö sillä tuon "lastun" jos siellä sellainen on?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Käy MBA-autossa. Ei montaa kymppiä maksa ja Tomppa siellä on erikoistunut Mersuihin: http://www.ad-finland.com/toimipisteet/ ... rjaamo-mba" onclick="window.open(this.href);return false;
Temutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 10.11.2011 11:16

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja Temutin »

Aivan.. eipä tullut mieleen .. :D :D tunnen itsekkin 2 tyyppiä sieltä.. sinne siis..
mites tuo lastun kanssa..?? ilmeisesti CDI203 tekee täällä etelässä nuita (lueskelin tuon reilu 50sivua tuossa ilta puhteina ..) ja tuikku sitten kajaanissa.. herroihin varmaankin saa YV:llä yhteyden.. kajaanissa tulee välillä käytyä myös...
Temutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 10.11.2011 11:16

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja Temutin »

Oon tässä pajalla vaihtelemassa etupäähän puslaa niveltä yms.. mites toi alavarren yhtenäinen pusla kun luin että öljy täytteisiä jonkun verran sain sisään menee sitä mutta ei uskalla rikkoo?? Vai voiko sen työntää rohkeasti vaan paikoilleen? Työkalut on rajalliset ei oo prässiä sun muita.. harmaita hiuksia aiheuttaa myös jousi mutta puslat kun sais vaihdettua. .
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 220cdi tekniikka propleemia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Temutin kirjoitti:Aivan.. eipä tullut mieleen .. :D :D tunnen itsekkin 2 tyyppiä sieltä.. sinne siis..
mites tuo lastun kanssa..?? ilmeisesti CDI203 tekee täällä etelässä nuita (lueskelin tuon reilu 50sivua tuossa ilta puhteina ..) ja tuikku sitten kajaanissa.. herroihin varmaankin saa YV:llä yhteyden.. kajaanissa tulee välillä käytyä myös...
Saa ainkin jotenkin
Kun vielä laittaa puhelin numeron
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin