E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Oikean puoleinen etujarru laahaa ikävästi pitäen jatkuvaa meteliä.. Menisiköhän homma ihan jarrusylinterin herkistelyllä vai onkos tiedossa isompaa remppaa. Muissa nurkissa ei ole moista ongelmaa. Jokin käry asiasta on miten sylinteriä herkistellään mutta hyviä vinkkejä otetaan vastaan ettei kympin mies tee satasen laskua. Kyseessä on 2002 e320
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Onko sylinteri jumissa vai menisikö pelkästään liukutappien ja tiivisteiden uusinnalla, toki vanhatkin voi hioa puhtaaksi(olettaen että tiivisteet on ehjät) jos ei jaksa uusia ostaa.
- W211 320CDI -
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Huomenna olisi tarkoitus ottaa auki ja alkaa ihmettelemään. Minkäsmoinen homma toi liukutappien ja tiivisteiden uusinta on?
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Kun otat pyörän pois, kokeile ensin jarrusatulan liikerataa. Irrota vaikka jarrupalat tieltä. Täten tiedät onko vika sylinterissä vai liukutapeissa. satulan pitäisi liikkua hyvinkin vaivatta edestakaisin käsin käyttäen.junnu_74 kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus ottaa auki ja alkaa ihmettelemään. Minkäsmoinen homma toi liukutappien ja tiivisteiden uusinta on?
- W211 320CDI -
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Niin ja kysymys vastaukseen, 2 kuusiokolopulttia(yleensä) satulan puolikkaat erilleen. Tapit pois koloista pienellä väkivallalla, pieni reikien sisäinen hionta(jos karstaiset). Kumit irti, uudet paikalleen. Tapit vaseliinin kanssa reikäänjunnu_74 kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus ottaa auki ja alkaa ihmettelemään. Minkäsmoinen homma toi liukutappien ja tiivisteiden uusinta on?

- W211 320CDI -
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
tiivisteitä itse mäntään ei sitten saa kuin ilmeisesti ulkomailta, ihan tiedoksi ennenkuin repii vanhat mahdollisesti repaleiset irti.
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Hyvä tarkennus, toki kannattaa olla uudet osat valmiina jos vanhaa/rikkinäistä meinaa irroittaa. Itsellä tämä nyt on jo oletuksenaepk kirjoitti:tiivisteitä itse mäntään ei sitten saa kuin ilmeisesti ulkomailta, ihan tiedoksi ennenkuin repii vanhat mahdollisesti repaleiset irti.

- W211 320CDI -
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Entäs saakos tuohon vaihto satuloita..siis tehdas kunnostettuja jos itse sylinteri pinnalla on ruoste tai liuku on ruostunut tai kulunut?
Outoa kyllä että ei saisi tiivisteitä..kl-varaosien kautta tieten saa kun hehän tilaa ne saksasta.
Outoa kyllä että ei saisi tiivisteitä..kl-varaosien kautta tieten saa kun hehän tilaa ne saksasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
toki satuloita saa. Männän tiivistesarja oli ainakin viime vuonna no can do , kl:stä ja muista puljuista. Saksastakin sai tosissaan metsästää että löytyi. Auto oli 270cdi farkku (211). Joku kumma noissa on ettei löydy ihan jokapaikasta ? Voisko olla että tuo satula on sen verta spessua materiaalia että ei edes mahdollista kunnostaa jo pahasti hapettuneita pintoja (niinkuin vanhemmissa olevat "normi valu" satulat ovat jossain tapauksissa mahdollista ? ) , en tiedä . Turha posti minulta 

Re: E320:sen jarrusylintereiden herkistys..?
Asiasta ihan näin nopiasti kukkaruukkuun, onko henkilöautopuolella mitenkä vaihto-osia saatavana? mersulla? Itse en tiedä kun tuosta Raskaan kaluston puolesta.
- W211 320CDI -