Itselläni on 350tkm ajettu. Mittari on tyhjkäkäynnillä välillä 1-2 ja ajaessa "katossa". Muutamat kaverini ovat vain kysäiseet että miksi mittari laskee tyhjäkäynnillä. Onko kone siis harva, mittari sökö vai ei kumpaakaan?
Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Onko W124 koppaisen mersun öljynpainemittariin luottamista? Jos kone on timmi, miten mittarin tulee käyttäytyä.. koko ajan kolmosessa eli katossa vai?
Itselläni on 350tkm ajettu. Mittari on tyhjkäkäynnillä välillä 1-2 ja ajaessa "katossa". Muutamat kaverini ovat vain kysäiseet että miksi mittari laskee tyhjäkäynnillä. Onko kone siis harva, mittari sökö vai ei kumpaakaan?
Itselläni on 350tkm ajettu. Mittari on tyhjkäkäynnillä välillä 1-2 ja ajaessa "katossa". Muutamat kaverini ovat vain kysäiseet että miksi mittari laskee tyhjäkäynnillä. Onko kone siis harva, mittari sökö vai ei kumpaakaan?
Ei kumpaakaan..Jos paineet on tyhjäkäynnillä yli 1 niin ok. Se että onko 1,2 tai 1,8 riippuu taas niin monesta jutusta (mm. tyhjäk. nopeus, öljylaatu, moottorin lämpötila) että ei kannata yöunia menettää siitä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Eihän ne sun kaverit voi ymmärtää miksi öjynpaineet laskevat koska heidän autoissaan on pelkkä öljynpainevalo joka tuskin koskaan syttyy. Heidän autoissaan valo ei pala jos paineet ovat yli 0.5. Eli heidän ajattelun mukaan joko öljynpaineet on tai ei, mersumies näkee paineen vaihtelutkin.ARRSKA kirjoitti:Onko W124 koppaisen mersun öljynpainemittariin luottamista? Jos kone on timmi, miten mittarin tulee käyttäytyä.. koko ajan kolmosessa eli katossa vai?
Itselläni on 350tkm ajettu. Mittari on tyhjkäkäynnillä välillä 1-2 ja ajaessa "katossa". Muutamat kaverini ovat vain kysäiseet että miksi mittari laskee tyhjäkäynnillä. Onko kone siis harva, mittari sökö vai ei kumpaakaan?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
En ole koskaan nähnyt ko. öljypumppua, mutta oletan, että se on mekaaninen hammasrataspumppu, jonka tuotto tässä tarkoituksessa, siis myös paine, riippuu kierroksista.ARRSKA kirjoitti:Onko W124 koppaisen mersun öljynpainemittariin luottamista? Jos kone on timmi, miten mittarin tulee käyttäytyä.. koko ajan kolmosessa eli katossa vai?
Itselläni on 350tkm ajettu. Mittari on tyhjkäkäynnillä välillä 1-2 ja ajaessa "katossa". Muutamat kaverini ovat vain kysäiseet että miksi mittari laskee tyhjäkäynnillä. Onko kone siis harva, mittari sökö vai ei kumpaakaan?
(Vakiotilavuuspumpussa, joka hammasrataspumppu on, pumpattavan nesteen määrä/kierros on aina vakio. Paine on nolla, jos pumpataan avoimeen tilaan ja teoriassa ääretön, jos pumpataan suljettua venttiiliä vastaan, koska nesteet katsotaan kokoon puristumattomiksi.)
Eli kun puhutaan auton moottorista ja kierroksia on vähän, myös öljypumpun tuotto ja paine on pieni. Tämä kuvio on hyvä kun voideltavana on liukulaakerit. Laakerit tarvitsevat suuremmilla kierroksilla enemmän öljyä, että syntyy riittävä öljykalvo laakerin ja kaulan väliin. Esim. kiertokangen laakereissa myös laakereihin kohdistuva paine on suurempi, mitä enemmän kone vääntää.
Mitoitettaessa laakereita ja öljynpaineita ne ovat yleensä kääntäen verrannollisia toisiinsa. Kun laakerin pinta-alaa kasvatetaan, voidaan öljynpainetta alentaa ja päinvastoin. Tietysti kohtuuden rajat tulevat vastaan tässäkin asiassa.
Jokainen moottorinvalmistaja on antanut alarajan, jota öljynpaine ei saa alittaa, koska silloin on vaarana, että öljykalvo rikkoontuu ja syntyy metalli-metallia vastaan -tilanne.
On tietysti mahdollista rakentaa systeemi, joka pitää öljynpaineen vakiona, mutta siinä ei ole mitään järkeä.
Eli jos joku kaverisi ihmettelee, miksi paineet vaihtelevat, niin selitys löytyy em. mainituista asioista.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Kylmällä moottorilla pitääkin nousta. Vasta lämmenneenä paine laskee tyhjäkäynnillä.PKivireki kirjoitti:Mikähän minun öljynpainemittarissani on vikana kun se ponkaisee heti käynnistettäessä tappiin ja pysyy siellä niin kauan kun kone käy. Ilman mitään vaihteluita. Onkohan anturi sökö vai mittari..
Mutta jos nousee tappiin jo ennen koneen käynnistämistä, niin joko anturin johto irti tai poikki tai anturi rikki.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Volkkari-sivuilta poimin muuten tiedon, että VW:n 80-luvun vesibokserissa alkaa öljynpainesummerikin huutaa, jos paine tippuu noin 2000 kierroksella alle 2 baarin. Omalla MB:llani voi hyvin cruisata kuumalla koneella kuuttakymppiä nelosella niin, että paineeet on selkeästi alle kahdessa ja tilanne on ns. normaali.Muffler kirjoitti: Heidän autoissaan valo ei pala jos paineet ovat yli 0.5. Eli heidän ajattelun mukaan joko öljynpaineet on tai ei, mersumies näkee paineen vaihtelutkin.
Eli kyllä nuo mersun paineet nyt hiukan keskivertoa alhaisemmat ovat, uskoisin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mulla on sama juttu. Mittari nousee tappiin heti käynnistyksen jälkeen (ei siis silloin kun virrat laittaa päälle) ja ei laske sitten millään, vaikka lämpötila olisi mitä.PKivireki kirjoitti:Mikähän minun öljynpainemittarissani on vikana kun se ponkaisee heti käynnistettäessä tappiin ja pysyy siellä niin kauan kun kone käy. Ilman mitään vaihteluita. Onkohan anturi sökö vai mittari..
Käskin tutkia mittaria huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikaa.
Hieman kuitenkin huolestuttaa nuo paineet, kun ne eivät laske sitten millään.
Niin joo moottori on E320.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Hä... ?Aku P kirjoitti:Omalla MB:llani voi hyvin cruisata kuumalla koneella kuuttakymppiä nelosella niin, että paineeet on selkeästi alle kahdessa ja tilanne on ns. normaali.
Mun mittapuun mukaan kone on tuossa tilassa jo väljähkö...?
Vai onko? En tunne asiaa tarkemmin.
Täällä on neljässäkympissäkin nelosella paineet tapissa.
Hiljempaa ei nelosella viitsi ajella
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Ehtoota. Ei kun se on se TE, jossa automaatti, joka näin tekee. Pintakaasulla loota iskee nelosta pesään jo 40 vauhdissa ja kierroksia koneessa on tässä tilanteessa se reilu tuhat. Tälleen saa harrastettua oikein messevää lipumista rantabulevaardilla.Ari66 kirjoitti:Hä... ?Aku P kirjoitti:Omalla MB:llani voi hyvin cruisata kuumalla koneella kuuttakymppiä nelosella niin, että paineeet on selkeästi alle kahdessa ja tilanne on ns. normaali.
Mun mittapuun mukaan kone on tuossa tilassa jo väljähkö...?
Vai onko? En tunne asiaa tarkemmin.
Täällä on neljässäkympissäkin nelosella paineet tapissa.
Hiljempaa ei nelosella viitsi ajella
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Okay.Aku P kirjoitti: Kun tähän vielä yhdistetään pirun kuumat kelit ja jo 7000 km ajetut öljyt niin tuossapa tulos.
Itsekään en kierroksia seurannut ole sen tarkemmin, huomannut vaan että kun ihan pikkuisenkin kaasuun koskee, niin neula tapittaa kolmosessa tukevasti.
Öljyt ohjekirjan mukaan, kesällä 15W-40 ja talvella 10W-30 tai sinne päin muistaakseni......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Niin ja teikäläisellä on vielä kunnon äijäöljyt, jos verrataan mun 0W-50 tai 5W-50-liemiin...Ari66 kirjoitti:Okay.Aku P kirjoitti: Kun tähän vielä yhdistetään pirun kuumat kelit ja jo 7000 km ajetut öljyt niin tuossapa tulos.
Itsekään en kierroksia seurannut ole sen tarkemmin, huomannut vaan että kun ihan pikkuisenkin kaasuun koskee, niin neula tapittaa kolmosessa tukevasti.
Öljyt ohjekirjan mukaan, kesällä 15W-40 ja talvella 10W-30 tai sinne päin muistaakseni......
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
...
mulla ainakin on jossai 1,2bar ja farm oilia oon käyttäny...kun päästää oikee reikä pääs 200Riiisselillä laskee alle 1baarin...vikaa??no vielä ainakin toimii...sama hommeli on isukin 300Deees...samoissa paineet...molemmissa käy koneet hienosti eikä kuluta öljyä(mulla vuotaa hieman/öljypohjan tiiviste) eikä tupruta sinistä...siksi en ainakaan itte jaksa ruveta repimään ressiä siitä...jos kailahtaa nii sitte kailahtaa...
Re: Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Keskiarvoista en tiedä, koska laakereiden halkaisija ja leveys vaikuttaa oleellisesti paineen tarpeeseen. Myös kampisuhde (=kangen_pituus / iskunpituus) vaikuttaa laakerikuormaan.Aku P kirjoitti:Volkkari-sivuilta poimin muuten tiedon, että VW:n 80-luvun vesibokserissa alkaa öljynpainesummerikin huutaa, jos paine tippuu noin 2000 kierroksella alle 2 baarin. Omalla MB:llani voi hyvin cruisata kuumalla koneella kuuttakymppiä nelosella niin, että paineeet on selkeästi alle kahdessa ja tilanne on ns. normaali.
Eli kyllä nuo mersun paineet nyt hiukan keskivertoa alhaisemmat ovat, uskoisin.
Mersun paineiksi tuo on aivan normaali tai ainakin riittävä: tyhjäkäynnillä sallittu alaraja on 0,3 bar.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Juu isäukolla oli aikoinaan pystylamppu ja siihen teetätti täyskoneremontin Veholla ja paineet oli karvanverran yli ykkösen ja sitten Veholle kysymään tyhmänä että onko normaalia niin siellä sanoi että hyvät lukemat on 
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Alkuperäiseen kysymykseen: "Voiko mittarin lukemaan luottaa?"
Vastaus: ei välttämättä, mutta poikkeaman huomaa virrat päällä ennen koneen käynnistämistä.
BlueLadyn mittari on alkanut näyttää tuossa vaiheessa n. kilon paineita. Arvelin ensin kosketushäikkää, mutta kun ei liittimiä nykimälläkään muuttunut, niin päädyin vaihtoehtoon B:
Anturi alkaa olla elämänsä ehtoossa ja vastus kasvaa ennen lopullista kuolemista. Tuo vastuksen kasvu näkyy mittarissa paineen nousuna.
Voisihan tuon vielä varmistaa, jos jollakulla olisi tuon anturin vastusarvot tiedossaan.
Ongelma ei kuitenkaan ole fataalinen, kun vain muistaa "kalibroida", eli tuo 1 kilon näyttämä tarkoittaa tosiasiassa 0-painetta.
Vastaus: ei välttämättä, mutta poikkeaman huomaa virrat päällä ennen koneen käynnistämistä.
BlueLadyn mittari on alkanut näyttää tuossa vaiheessa n. kilon paineita. Arvelin ensin kosketushäikkää, mutta kun ei liittimiä nykimälläkään muuttunut, niin päädyin vaihtoehtoon B:
Anturi alkaa olla elämänsä ehtoossa ja vastus kasvaa ennen lopullista kuolemista. Tuo vastuksen kasvu näkyy mittarissa paineen nousuna.
Voisihan tuon vielä varmistaa, jos jollakulla olisi tuon anturin vastusarvot tiedossaan.
Ongelma ei kuitenkaan ole fataalinen, kun vain muistaa "kalibroida", eli tuo 1 kilon näyttämä tarkoittaa tosiasiassa 0-painetta.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Tässäpä näitä:jorma-k kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: "Voiko mittarin lukemaan luottaa?"
Vastaus: ei välttämättä, mutta poikkeaman huomaa virrat päällä ennen koneen käynnistämistä.
Voisihan tuon vielä varmistaa, jos jollakulla olisi tuon anturin vastusarvot tiedossaan.
0 bar - 10 Ohm
1 bar - 69 Ohm
2 bar - 129 Ohm
3 bar - 184 Ohm
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Samat arvot myös bensakoneessa. Ja nämä koskevat siis 124:sta, muista en sano mitään. Ja arvot ovat noin arvoja, eli muutaman ohmin heitto sallittu.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jaaha. Öljynpainemittarin toiminta on tässä askarruttanut itteäkin. Vaimolle ostettiin tuossa taannoin 220TE -94. Joku ihmetteli täällä forumissa ihmetteli, mikä mättää kun öljynpaineet on auton käydessä koko ajan tapissa. Meidän pirssissä ongelma on mennyt asteen pidemmälle. Kun kiertää virran päälle, niin mittari ponkaisee kolmoseen ja pysyy siellä koko ajan kun auto käy aina kunnes sammuttaa, ja silloinkin se paukahtaa alas ikään kuin mittarissa olisi vain on/off toiminnot. Omassa W123:ssa öljynpanemittari liikehtii majesteettisen rauhallisesti auto käydessä vähän alle 2:sta 3:een kierroksista riippuen ja kun auton sammuttaa, niin viisari laskee rauhallisesti alas. Onko kokemuksia mikä vaimon 124:n mittarin häiriöntoiminnan aiheuttaa?
Johto irti öljynpaineanturista, tai poikki matkalta.RH kirjoitti:Jaaha. Öljynpainemittarin toiminta on tässä askarruttanut itteäkin. Vaimolle ostettiin tuossa taannoin 220TE -94. Joku ihmetteli täällä forumissa ihmetteli, mikä mättää kun öljynpaineet on auton käydessä koko ajan tapissa. Meidän pirssissä ongelma on mennyt asteen pidemmälle. Kun kiertää virran päälle, niin mittari ponkaisee kolmoseen ja pysyy siellä koko ajan kun auto käy aina kunnes sammuttaa, ja silloinkin se paukahtaa alas ikään kuin mittarissa olisi vain on/off toiminnot. Omassa W123:ssa öljynpanemittari liikehtii majesteettisen rauhallisesti auto käydessä vähän alle 2:sta 3:een kierroksista riippuen ja kun auton sammuttaa, niin viisari laskee rauhallisesti alas. Onko kokemuksia mikä vaimon 124:n mittarin häiriöntoiminnan aiheuttaa?
Öljynpaineet
Mulla pomppaa käynnistäessä paineet kolmoseen, ja kun moottori on lämmin, on paineet tyhjäkäynnillä n. 3mm alle siitä kolmosen tapista, ja siinä se mittari tekee välillä ihan pientä "heiluntaa". ikäänkuin kelluisi siinä.
Voiko mittari pitää paikkaansa kun on noin kovat paineet ? Ajossa ne on aina tapissa.
Voiko mittari pitää paikkaansa kun on noin kovat paineet ? Ajossa ne on aina tapissa.
Re: Öljynpaineet
kyllä voi...Benzo kirjoitti:Mulla pomppaa käynnistäessä paineet kolmoseen, ja kun moottori on lämmin, on paineet tyhjäkäynnillä n. 3mm alle siitä kolmosen tapista, ja siinä se mittari tekee välillä ihan pientä "heiluntaa". ikäänkuin kelluisi siinä.
Voiko mittari pitää paikkaansa kun on noin kovat paineet ? Ajossa ne on aina tapissa.
Re: Öljynpaineet
Benzo kirjoitti:Mulla pomppaa käynnistäessä paineet kolmoseen, ja kun moottori on lämmin, on paineet tyhjäkäynnillä n. 3mm alle siitä kolmosen tapista, ja siinä se mittari tekee välillä ihan pientä "heiluntaa". ikäänkuin kelluisi siinä.
Voiko mittari pitää paikkaansa kun on noin kovat paineet ? Ajossa ne on aina tapissa.
Väittäisin etä öljynpainemittarin anturi rikki. Tähän viittaa se huojuminen
eteenkin jos se tapahtuu vakiokierroksilla.
Kannattaa vaihtaa ei maksa paljoa. Pari kymppiä muistaakseni.
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.





