Taka tuli toiselle puolelle vaihdettua Arnotti. Workshoppiin käski auto mennä. *ri sanoi että vasemmalla puolella tasonsäätö magneettiventtiilillä liikaa vastusta tai maavuotoa. Pussi vaihdettiin kuitenkin oikealle puolelle. Mittasin vastukset venttiileiltä ja uudessa on nyt 13 ja vanhassa 8 ohmia vastusta. Venttiiliä ei pysty vanhasta alkuperäisestä vaihtamaan koska on erilainen päällisinkin puolin.
Ei taida ohjainlaitteelle saada huijattua että kaikki olisi kunnossa vaikka vastusta olisikin enemmän uudessa venttiilissä?
Eli kysymys kuuluu että MITÄ NYT?
Laitoin myös 6ohmin vastuksen orkkis pussiin. Kaikki pelaa mutta uusi pussi on jotenkin lötkömpi kuin toiselle puolelle jäänyt orkkispussi.
Jos edestä keskeltä nostaa autoa, niin arnottin puoli antaa enemmän periksi. Muutenkin näyttäs pikkuhiljaa jäävän alemmeksi. Olen säätänyt sen monesti *rilla suoraan, mutta
silti hiljoskellen menee alemmaksi. Eli toinenkin vaihtoon??
Ei valmistaja varmaa huvikseen ole laittanut tuota ohjetta että pitäisi vaihtaa molemmat pussit jos korvaa orkkikset. Itse en alkaisi virittelemään mitään vastuksia jne. alustanosiin ihan turvallisuuttakin ajatellen. Mutta jokainen tyylillään.
EDIT: Matkalla korjaamolle räjähti sitten toinenkin pussi, joten tuleepahan nyt sitten vaihdettua molemmat samanlaisiin Arnotteihin kerralla. En siis enää välttämättä tarvii vastauksia noihin allaoleviin kysymyksiin, mutta saattais kyllä olla mielenkiintoista tietoa muita foorumilaisia varten ja vastaisuuden varalle.
------------------------
No niin, nyt ehdin itsekin tilata Arnottin ja tietenkin vain yhden. Mulla ei oo autossa Airmaticcia, mutta sama "vastus" ongelma lienee silti tiedossa vaikka on pelkkä tasonsäätö?
Eli oliko nyt niin, että alkuperäisen solenoidi ei sovi Arnottiin A-2726?
Spedator: Mikä oli tuon 22Ohmisen vastuksen tehon kesto?
Uky: Kytkit 6Ohmisen alkuperäiseen ilmeisesti sarjaan, mikäs oli sen tehon kesto?
Voitteko kertoa, että mihin te nuo vastus kytkennät teitte? Vaatiko pussin irroittamisen vai saako esim. tuohon alkuperäiseen lisättyä tuon 6ohmisen helposti kun jousi on paikallaan?
Itelleni tilasin http://www.ebay.co.uk/itm/281138394228?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Näkyy listassa olevan e500 ja e 55amg.kin
Ja kävivät heittämällä w211 270cdi airmatic. Ei ongelmia asennuksen suhteen. Pitkä on lista mihin käyvät. Hinta kaikkineen 728€. Ei ehkä halvin mutta tuli nopeasti.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
Tälläinen käsitys tullut että alkuperäisen tilalle voi vaihtaa bilsteinin ilmaiskarin myös pelkästään toiselle puolelle mutta jos laittaa arnottin niin joutuu vaihtaa pareittain? mulla ilmajouset vain takana.
villeeino kirjoitti:Tälläinen käsitys tullut että alkuperäisen tilalle voi vaihtaa bilsteinin ilmaiskarin myös pelkästään toiselle puolelle mutta jos laittaa arnottin niin joutuu vaihtaa pareittain? mulla ilmajouset vain takana.
Juurikin näin. Arnotit on erilaiset kuin orkkis/Bilstein pussit.
Rautalangasta pitää vääntää. Onko tuolla Arnottilla siis sama jousi molemmille puolille Airmaticiin? Ja mitä eroa on näillä?
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic & w/4matic)
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic, wo/4matic)
Tompura kirjoitti:Rautalangasta pitää vääntää. Onko tuolla Arnottilla siis sama jousi molemmille puolille Airmaticiin? Ja mitä eroa on näillä?
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic & w/4matic)
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic, wo/4matic)
T:Tompura
Siis eka on kokonaan ilmajousitetulle nelivedolle ja toka kokonaan ilmajousitetulle kaksivedolle.
(muistelen että Arnott myy aina molemmat puolet samassa paketiss, koska tarkoitus on vaihtaa molemmat puolet samalla kertaa, mutta voin muistaa väärin)
e: myy näköjään yksittäin, mutta on kaikesta päätellen sama tavara molemmille puolille.
Tompura kirjoitti:Rautalangasta pitää vääntää. Onko tuolla Arnottilla siis sama jousi molemmille puolille Airmaticiin? Ja mitä eroa on näillä?
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic & w/4matic)
E-Class 2002-2009 (W211 w/airmatic, wo/4matic)
T:Tompura
Siis eka on kokonaan ilmajousitetulle nelivedolle ja toka kokonaan ilmajousitetulle kaksivedolle.
(muistelen että Arnott myy aina molemmat puolet samassa paketiss, koska tarkoitus on vaihtaa molemmat puolet samalla kertaa, mutta voin muistaa väärin)
e: myy näköjään yksittäin, mutta on kaikesta päätellen sama tavara molemmille puolille.
Snakerock kirjoitti:Pystyy airmaticin alustaan laittaan toiselle puolelle arnottin ja toiselle puolen alakuperäsen enkä oo toiminnasa huomannu mittään erua.
Arnott on yksi Floridan suurimpia bussiyhtioita. Heilla oli ongelmia bussien ilmajousitusten kanssa ja pussien uusiminen tuli kalliiksi. Tasta kaikki alkoi. He alkoivat itse vaihtaa pusseja ja seuraavaksi alkoivat itse valaa pusseja.
Nain vahitellen he paasivat siihen etta bussien ilmajousitukset korjataan kokonaan omin voimin. Sitten he alkoivat vahitellen korjata henkiloautojen imajousielementteja. Nyt heilla on uusi tehdas joka tekee yksinomaan ilmajousipusseja
ja asentaa ne rikkimenneen tilalle.
Mersun omistajat ovat suuri asiakasryhma. On huomattava etta he vain peruskorjaavat mersun omia ilmajousitusyksikkoja laittamalla niihin uudet pussit ja vaihtamalla myos muut osat tarvittaessa. Kysymyksessa on siis Alkuperainen Mercede ilmajousitus elementti joka on peruskorjattu sentamalla siihen uusia osia ja sitten testattu. Siita johtuu etta taalla USA:ssa aina kun ostat elementin Arnott:lta he ostavat rikkoutuneen jousielementin takaisin.
Arnott jopa vaittaa etta heidan pussinsa on kestavampi kuin alkuperainen Mercedes, totta vai ei, en osaa sanoa.
Arnott peruskorjattu yksikko vastaa siis joka suhteessa uutta Mercedes jouista, jopa paikallinen Mercedes myy ja kayttaa korjaamoissaan Arnott jousia.
Muuten Mercedes julkaisi taalla ohjeen ja takuuehdon, jonka mukaan ilmajousivaurion sattuessa vain vaurioitunut yksikko vaihdetaan, ei koskaan esim molempia etuiskareita kuten tehdaan mekaanisten kanssa.
Tuon edellä mainitun 211 korisen takapussin osalta tuo "joka suhteessa uutta vastaava" ei tarkalleen pidä paikkaansa. Eikös noista puutu lisäilmasäiliö kokonaan eli takajousen ilmatilavuutta ei säädetä. Eri asia kuinka merkittävästä yksityiskohdasta kyse kun esim. Snakerock kertoo että eroa ei huomaa vaikka keskenään erilaiset jouset ajossa takana.
Vaihtavatkohan muuten etupäähän aina iskunvaimennuksen osat kun vaihtotolpasta rakentavat uuden varaosan?
Perkele, eilen räjähti noin vuoden vanha Arnottin A-2576 pussi (ei-airmatic) ja toinen todennäköisesti tulee kokemaan lähitulevaisuudessa saman kohtalon. Selvittelen vähän että missä mennään ja laitan päivitystä tilanteesta.
Miten olette hoitaneet tuon Arnott/Bilstein - vastusongelman? Kysehän on muutamasta ohmista, mikä on helppo passata sarja-rinnankytkennällä ihan standardi-vastuksella, hinta n. 0,1e/kpl? Miulla sama ongelma; toisella puolella Arnott, toisella Bilstein ja "visit workshop" ilmoitus mittarilla.
Aika pitkä vastausaika edelliselle. Arnottilla oli niin pitkä toimitusaika toiselle pussille että jouduin rakentamaan vastuksen väliin. 5 ohmin tehovastuksella ajelin useamman kuukauden. Toiminnassa on kyllä suuri ero arnottilla ja alkuperäisellä. Jos kuormasit auton sammuksissa niin arnottin puoli painui paljon alemmas. Sitten kun sain toisenkin vaihdettua niin kyllä huomaa perän olevan paljon pehmeämpi kuin alkuperäisillä.
Mutta asiaan! Pakkasmittari -26 ja arnottit tussuna! Vielä viimetalvena se teki vain yhdesti toiselle puolelle ja nyt eka pakkasilla kumpikin maassa. Pikku pakkasella ei mitään vikaa.
Eikö tosiaan kellään muulla ole ollut samaa arnottien kanssa? En ainakaan löytänyt juttua aiheesta.
uky kirjoitti:
Mutta asiaan! Pakkasmittari -26 ja arnottit tussuna! Vielä viimetalvena se teki vain yhdesti toiselle puolelle ja nyt eka pakkasilla kumpikin maassa. Pikku pakkasella ei mitään vikaa.
Eikö tosiaan kellään muulla ole ollut samaa arnottien kanssa? En ainakaan löytänyt juttua aiheesta.
Onhan noita perä maassa pakkasella threadejä vaikka kuinka. Jos vika on kompuran päässä (suodatin, kuivurin rakeet, jne), niin sama kai se on onko siellä takana Arnott vai Bilstein?