Omistan vm 2003 MB ategon, todella huono-onnisen sellaisen. Ostin auton vuonna 2008 saksasta jolloin autolla oli ajettu 188 000km.
Nyt autolla ajettu 313 000km ja moottori vaatisi täyden remontin uusine turboineen. Aiemmin ajettujen 125 000km aikana on auto katkaistu jo 4kertaa.
Kaksi kertaa startin hammasrattaiden takia ja kerran kytkimen uusimisen takia ja viimeksi n10 000km sitten kampiakselin katkeamisen takia. Tällä kertaa syynä koneremonttiin öljypumpun paineventtiilin irtoaminen ja siitä johtuva öljynpaineen katoaminen. Tämän takia pitäisi ostaa kokonaan uusi moottori. Edullisempi vaihtoehto kuulemma kuin koko käydä läpi koko moottori. Olen tekniikan kanssa aika tumpelo ja en ymmärrä paljoakaan moottoreista, mutta olen hämmästynyt kuinka usein auto seisoo korjaamolla. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
MB ATEGO 818
Re: MB ATEGO 818
Sen verran voin kommentoida asiaa, entisenä kuljetusyrittäjänä, nykyisin raskaankaluston korjaamon tiskin takana istuvana, että joillakin noita käyntejä tulee useampia ja joillakin taas harvakseltaan.
Välineurheilua yhtä kaikki. Toki kuulostaa vähän jo kovanonnen masiinalta, valitettavasti. Tosiaan halvempaa on etsiä esim. kunnostettu vaihtokone(Veholta tai purkaamolta) tilalle kun alkaa hankkimaan sylinteriputkia, mäntiä, tarkastuttamaan kantta jne jne. Ja toki sekin että tarvikeosat on aina tarvikeosia, niin hinnaltaan kuin yleensä käyttöiältään. Mutta kannattanee punnita noita moottorivaihtoehtoja ennekuin ihan kylmiltään tilaa Veholta tuliterän koneen kopin alle
ei tässäkään toki mitään väärää jos lompakko kestää.
Välineurheilua yhtä kaikki. Toki kuulostaa vähän jo kovanonnen masiinalta, valitettavasti. Tosiaan halvempaa on etsiä esim. kunnostettu vaihtokone(Veholta tai purkaamolta) tilalle kun alkaa hankkimaan sylinteriputkia, mäntiä, tarkastuttamaan kantta jne jne. Ja toki sekin että tarvikeosat on aina tarvikeosia, niin hinnaltaan kuin yleensä käyttöiältään. Mutta kannattanee punnita noita moottorivaihtoehtoja ennekuin ihan kylmiltään tilaa Veholta tuliterän koneen kopin alle

- W211 320CDI -
Re: MB ATEGO 818
Öljynpaineiden katoaminen kuullostaa harmittavalta takaiskulta, mutta muuten Atego saanu törkeää käsittelyä kuskilta ja korjaamo ollu hyvin erikoinen. Mitä erikoista kyseises Ategos on ettei kannata vaihtaa kokonaan vastaavaan tai nuorempaan?
Nykyään muutama vuotta vanha kuorkki ei kelpaa edes käsirahaksi eli niitä saa todella halvalla jos viitsii etsiä.
Nykyään muutama vuotta vanha kuorkki ei kelpaa edes käsirahaksi eli niitä saa todella halvalla jos viitsii etsiä.
Re: MB ATEGO 818
Valitettavasti ainankin noissa ATEGOissa tuntuu että ne on kasattu jossain italiassa niistä osista mitä hyllystä on käteen sattunut, joissain yksilöissä se myös näyttää siltä. 
Markkinat ja käyttökokemukset sanelee hinnoittelun.

Markkinat ja käyttökokemukset sanelee hinnoittelun.
- W211 320CDI -
Re: MB ATEGO 818
Turkissa kasataan paljon. Näkeekö kasauspaikan vin koodista?
Re: MB ATEGO 818
Tuohon en osaa sanoa, en itse pääse mersun hyötyauto-ohjelman sisälle. Mutta olettaisin että sieltä näkee myös seuraavat tiedot valmistumisviikon ja paikan(tehtaan tunnuksena). Voihan tuotakin kysyä Veholta, osaavat varmaan aika nopeasti sanoa, ehkä, että kyllä vai ei.
EDIT: Piti aivan tarkistaa, toinen merkki jonka kanssa työskentelen. Sieltä näen valmistuspäivän, tehtaan(kaupunki) jne.
EDIT: Piti aivan tarkistaa, toinen merkki jonka kanssa työskentelen. Sieltä näen valmistuspäivän, tehtaan(kaupunki) jne.
- W211 320CDI -
Re: MB ATEGO 818
Eikös nuo mersun kuormaautot tehdä saksassa? Tainnut ensimmäinen omistaja saksassa ajaa samoilla öljyillä koko 188 tkm..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: MB ATEGO 818
-06 tai -07 Axor 1840 oli Turkkilainen ja aika paljon siellä on saksalaista kokoonpanoa.