W109 300 SEL 6.3 -70

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuo on 5.0, mutta lohko on sama kuin 5.6:ssa...M100:n vierellä M117 jää hieman kääpiöksi... :)
Massaakin on M100:ssa reilut 100kg enemmän....

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Komeeta on kyllä jälki, vaikuttavan näköinen tuo M100 kone.
Kävin muuten La pihassa, jos olisit sattunut olemaan kotona, oisin
kattonut sen laatikon kolon, jonka tuo simpukka vaatii, mutta soittelen
vaikka tuosta joku kerta kun ohi ajelen.

-pekka-
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Joskus saa jotain valmistakin...tämä nurkka olisi sitten tässä...siis vain puskurin tuki. sisälokaria pitää vielä hiplata. Niin täytyyhän nämä tietty maalatakin :)

Kuva

No toinen nurkka sitten täytyi operoida sitten vähän isommin...ulompi tukikin piti poistaa, jotta sen voi putsata sisältä ja hitasata sitten uudestaan.

Kuva


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Jaksoin taas vähän puuhailla...sain näprättyä toisen etupuskurin korvakonkin kasaan...

tässä jo "pohja" paikoillaan ja maalattuna:
Kuva

Päälikappale märkänä sinkkimaalista ja puskurin ulkokannakkeen kierteet hitsattuna (2x M10 mutteri)
Kuva

"Pinta" paikalleen:
Kuva

Samaten kuin hieman mutkalla oleva korvakko (ajaa asiansa, puskuri pysyy kiinni).
Kuva

Sitten toisen runkopalkin kimppuun. 2mm. "teräspalaset" kohdilleen:
Kuva

Kuva

Osat irti ja hitsaamaan kokoon:
Kuva

Vähemman on onneksi korjauspalassa ruostetta, kuin alkuperäisessä:
Kuva

Paikalleen laittoa ennen pitää hommata sisäpuolen maalia lisää...jostain syystä se loppuu kokoajan...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

No johan se nyt homma paisui :P . Hyvä tulee kumminkin, tsemppiä rojektiin!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Peiteen alla lymyää selvästi E FHC...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tallikissa saattaa lymyillä peiton alla :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Raidi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.03.2010 16:50

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Raidi »

miulla saattoi moiset peltivanteet jäädä jonnekin tuon jäljiltä pyörimään jos tarvis on.

Hienoa jotta joillain resurssit riittää näihin hommiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja tango »

unski kirjoitti: Paikalleen laittoa ennen pitää hommata sisäpuolen maalia lisää...jostain syystä se loppuu kokoajan...
Timppa
Mitäs tavaraa ko. maali on?
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Raidi kirjoitti:miulla saattoi moiset peltivanteet jäädä jonnekin tuon jäljiltä pyörimään jos tarvis on.

Hienoa jotta joillain resurssit riittää näihin hommiin.
Hieno kaupunkimaisema :) . Mistähän kuva on?

Sorry unski OT...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja OskuV »

hismajestics kirjoitti: Hieno kaupunkimaisema :) . Mistähän kuva on?

Sorry unski OT...
Lappenrannan linnoitukselta, Kristiinankatu. Oikein mukava paikka kesällä :wink:
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

moiset peltivanteet jäädä


Mimmoisethan ne moiset on...niinkuin mitoiltaan?
Mitäs tavaraa ko. maali on?
Tälläkertaa olen kokeillut ihan spray-sinkkiä, kiinnostaa tietää, miten se pysyy. Tokihan sitten laitetaan reilusti kotelosuoja..

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:
moiset peltivanteet


Mimmoisethan ne moiset on...niinkuin mitoiltaan?

Timppa
Täälläkii ois kiinnostusta :D vittiläine nuoha on käynt iha täs lähel
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Jotain pientä sain taas aikaiseksi. Maalipinnat on tarkoituksella sudittu karhunkilellä mataksi, kun oma työnjälki on sen verta kömpelöä, ettei jaksa katsella peilaamista, lisäksi pinnat näyttävät kiiltävänä liian uusilta. Anturitelineet yms. on putsattu ruosteista ja lakattu, kulunut epäyasainen sävy on kivempi.

Kuva

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Ensinnäkin jälki on siinä määrin hyvää kun se tulee normaaliin käyttöön eikä ole näyttely kampe.

Mietein vaan että eikös sitä ois jotain mattaa ruskeaa maalia, kun nyt näyttää vähä keskeneräiseltä :think:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Onko se muuten näissä alkujaankaan konehuone kiiltavässä maalissa?
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

sepulaakeri kirjoitti:kun nyt näyttää vähä keskeneräiseltä
Hyvin huomattu, keskenhän se vielä vähän on, konekin uupuu :) Vitsi vitsi, mattamaali ei oikein minun makuun sovi, tarkoitus onkin tehdä käytetyn näköinen laikukas konehuone. Mattamaali on liian tasainen, tylsä. Siksi kaikista kannakkeista, jotka puran, hapotan vain ruosteen pois ja lakkaan ne, epämääräinen, kulunut pinta viehättävät, ei niinkään ruosteinen pinta, kuten monessa rottalookissa.

Veikkaisin, että konehuoneet oli maalattu ihan samalla värillä kuin autokin, metalliväreissä voisi lakka puuttua...ihan vain veikkauksena. Konehuonehan mattaantuu äkkiä lämmön ja lian vaikutuksesta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:Maalipinnat on tarkoituksella sudittu karhunkilellä mataksi...

putsattu ruosteista ja lakattu, kulunut epäyasainen sävy on kivempi.
Ymmärrän pointin oikein hyvin. Näyttää erittäin hyvältä ja tarkoituksenmukaiselta 8) .
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pientä päivitystä. Tässä kun tuo kori on terveyslomalla etelässä, niin olen putsaillut osia...n. 15kg. ruuveja, muttereita, kiinnikeitä, letkukaroja yms. lähtee keltapassivointiin.

Painonjakauman siirtämisen takia takakonttiin tuli hommattua ML:n kompressori, alkuperäinen n. 8kg. ohjaustehostin-kompressoriyhdistelnä siirtyy hyllyyn, samaten kuin 8kg öljynlauhdutin, ilmastointi ja paineilmasäiliö. Tilalle tulee alumiininen ohjaustehostimen pumppu ja pienempi alumiinilauhdutin. Kun siirrän myös akun takakonttiin laskeskelin, että keula kevenee vähintään. 40kg. Mikä minusta on hyvä saavutus, kun puskureita en ajatellut edes poistaa. Sisältä poistuu sähköikkunat ja kaikki muu "tarpeeton". Etupenkeiksi olen tähtäillyt w124:n tai w126:n penkkejä jotka ovat useita kiloja alkuperäisiä kevyempiä. Pakoputki varmaan tulee ohuesta rosterista...äänen kannalta ei se paras, mutta aina ei voi voittaa. Tavoite kaikkiaan olisi saada painoa pois ainakin 100 kg. ilman puskurien riisumista...se tuskin tulee onnistumaan...miksikö kevennän, kun se ei tuossa mallissa ole juurikaan tarkoituksenmukaista, no kun kerta se on mohdollista, niin miksi ei kokeilisi :) Minusta ei aina tarvitse olla niin alkuperäistä ja tylsää.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
saburo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 23.05.2005 12:57
Paikkakunta: Turun seutu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja saburo »

Minkä yrityksen palveluita käytät osien keltapassivoinnin osalta?
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Mecapinta, Ylivieska.

http://www.mecapinta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Viimeksi 75€ / 15kg

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Pientä päivitystä. Tässä kun tuo kori on terveyslomalla etelässä, niin olen putsaillut osia.

Tavoite kaikkiaan olisi saada painoa pois ainakin 100 kg. ilman puskurien riisumista...se tuskin tulee onnistumaan...miksikö kevennän, kun se ei tuossa mallissa ole juurikaan tarkoituksenmukaista, no kun kerta se on mohdollista, niin miksi ei kokeilisi :) Minusta ei aina tarvitse olla niin alkuperäistä ja tylsää.

Timppa
Et tainnu sentään viroon asti koria kiikuttaa :P . Kiva alternative-projekti. Itse meinasin 6.9:lle ensi kesäksi sellaista wannabe-race (=kisatarroitus ja pörinöpönttö) lookkia mutta auton pestyäni alkoi pussihusut taas lepattamaan.

Etelä-Afrikassa tehdään Rote Sau replikaa: http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOP ... hichpage=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo Grant-niminen buuri kyseli kapkaupunkilaiselle kaverilleen 6.3:en tenukuppia, onneksi Jyväskylästä löytyi puretusta kuutoskoneisesta; lähetän sen sinne Seth Efricaan kunhan saan purnukan ensin kotiini :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
saburo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 23.05.2005 12:57
Paikkakunta: Turun seutu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja saburo »

Kiitos Unskille vastauksesta.
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pientä päivitystä projektiin.

Kun tuo koppa on hitsauksessa, niin olen sitten hommaillut ja siivoillut osia. Vanteiksi löytyi w211:n peltivanteet, kiitos "kantri64":lle. Vanteisiin ruuvaan alkuperäiset pillerit ja hommaan myös 16" kromikehät. N. 20kg osia on lähdössä keltapassivointiin.

Moottorille en nyt tee tässä vaiheessa kuin perushuollon, saa sitten nähdä miten toimii ajossa. Bensapumpuksi tulee w107:n K-Jettipaketti, tällöin suodatinkin vaihtuu modernimpaan ja alkuperäisen pumpun ja suodattimen voi restauroida odottamaan aikaa paremapaa. Samalla taidan päivittää pumpun ohjaukseen KE-Jetin releen ja sytytykseksi taitaa vaihtua W107 560SL:n ohjain ja puola....tai ainakin niillä kokeilen alkuun, josko sytytyskäyrät sopisivat. koneen teho, kierrosalue ja puristukset, olisivat kuitenkin aikalailla samat. Öljynlauhdutin täytyy muuttaa joksikin muuksi, pienempi riittää hyvin, kun ilmastointi lähtee pois ja käyttöympäristökin viilenee alkuperäisestä aika reilusti. Alkuperäinen lauhdutin painaa muuten varmaan n. 10kg. Samalla vähän valmistelen josko joskus vaihtaisi tuohon W116:n 6.9:n moottorin...sellainen ihan oikea Saksan versio olisi ehkä tiedossa "edullisesti" :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

Sinä unski voisit varmaan neuvoa näitäkin äijiä mutta linkkaan ihan varmuuden vuoksi jos tuolta löytys jotain uutta syttypuoleen. Ron B:hän on se kaveri joka tuntee saksan Stefanin... heppu liikkuu useilla moottorifoorumeilla.

http://www.m-100.cc/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8057" onclick="window.open(this.href);return false;

Millä ET:llä/spekseillä peltivanteesi on? Levi(ty)tätkö?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Ihan nopeasti tuon linkin lukaisin läpi...ihan normihommaa. Pääasiassa muutama viritetty keskipakojakaja ja sitten muutama ohjelmoitava sytytys. Itseä kiinnostaa tuon w107:n sytytysyksikön asentaminen, kun sillä saa tyhjäkäynnille ja pienelle kuormalle todella kovan ennakon, joka tippuu heti pois kun imusarjan alipaine häipyy...siis kaasua avataan. Lisäksi siinä on valmiina sopivat puolan ja jännitteen arvot starttaukselle ja täyskaasulle...myöskin lämpökompensointi on valmiina. Saa sitten nähdä miten sytytyskäyrät sopivat M100:lle. Jos ei toimi, pitää ruuvata tuo Haltech, joka on hyllyssä ohjaamaan alkuun vain syttöä.

Vanteet on ihan vakiot 7 1/2" x 16" Et41. Ainakin w111 coupen allem menivät jo ihan noin...spacereilla pitää sitten hakea sopiva ulkonäkö. Innostuin noista vanteista uusimman MB Classicin lokinsiipijutun takia. Siinä ne näytti todella hyviltä, renkaiksi varmaan juuri nuo 225/60 R 16".

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossa muuten juttu ja muutama video kaveri komentaa aika topakasti parinsadantuhannen euron lokinsiipeä...itse en tohtisi tai uskaltaisi edes uudemmalla autolla tuupata tuollaista kyytiä...vanteet näyttää hyviltä...ja muutama muukin juttu. :)

https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... n-stormer/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Andreas »

unski kirjoitti:Tuossa muuten juttu ja muutama video kaveri komentaa aika topakasti parinsadantuhannen euron lokinsiipeä...itse en tohtisi tai uskaltaisi edes uudemmalla autolla tuupata tuollaista kyytiä...vanteet näyttää hyviltä...ja muutama muukin juttu. :)

https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... n-stormer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei Unski,

Ostan kaikki kahden huntin lokinsiivet näkemättä mitä löydät markkinoilta : )
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

No joo menihän se hinta vähän alakanttiin, mutta aivan sama...minulla olisi rääpy loppunut jo paljon aiemmin... :)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Purin tuossa, korin valmistumisen vääjäämättä lähestyessä, taka-akselin jarrut. Anti diven liukupinnat olivat ottaneet korroosiota vaseliinin alla, kaikki muovilaakerit ja muut osat aika hyväkuntoiset, osa lähes kuin uudet.

Muovilaakereissakin oli vain muutama käyttönaarmu, materiaalin vahvuus oli vielä uuden mitoissa.

Kuva


Taidan vain hioa akseleista pahimmat rypyt, maalata osat ja latoa kaikki takaisin. Mietin kolojen täyttämistä jollakin täyteaineella, mutta taidan jättää laittamatta.

Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin