Mersun ostamisen vaikeus...
Mersun ostamisen vaikeus...
No niin pitäis saada mese alle malli W124 90-95 koneet 2.5-93> tai turbo ja 3.0-90> turbo tai vapari manuaali.
Loman aikana niitä tuli katteltua etelä-pohjanmaan alueelta muutamia noin 10 000e hintaluokassa,mutta vaan ei vielä sopivaa löytyny kun kaikissa näissä ois heti joutunu tekee pienimuotoista ruosteenpoisto/maalaus operaatioo ja se ei nyt sovi kuvioihin.
Tulipa ajatus mieleen jos kävis sakuista kattelemassa tollasta jos vaikka sieltä löytyis sopiva kenties? siinä vois ehkä säästää jonkin euron,joten mietimpä tätä.
edit.mainitaan nyt vielä,että diesel on kyseessä.
Loman aikana niitä tuli katteltua etelä-pohjanmaan alueelta muutamia noin 10 000e hintaluokassa,mutta vaan ei vielä sopivaa löytyny kun kaikissa näissä ois heti joutunu tekee pienimuotoista ruosteenpoisto/maalaus operaatioo ja se ei nyt sovi kuvioihin.
Tulipa ajatus mieleen jos kävis sakuista kattelemassa tollasta jos vaikka sieltä löytyis sopiva kenties? siinä vois ehkä säästää jonkin euron,joten mietimpä tätä.
edit.mainitaan nyt vielä,että diesel on kyseessä.
Viimeksi muokannut EzKo, Ma 24.10.2005 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
No minä ajelen edelleen 124:llä, nyt mittarissa 291tkm ja pelaa hienosti.tuikku kirjoitti:.
Entäs Ahti.
En ole aktiivisesti jaksanu autoa kaupata mutta toki on kaupan jos joku oikeasti kiinnostuu.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuka tietysti mistäkin tykkää... Minä vaihdoin turbosta vapariin ja olen tyytyväinen. Alavääntö on vaparissa hieman ohkaisempaa, mutta se tekee nurkka-ajosta astetta pehmeämpää. Samalla vetoromppeet pääsevät vähemmällä.EzKo kirjoitti:Näihin malleihin nyt oon sitte päätyny 3.0 turbo tai 93-95 vapari kumpi parempi?
Tehoissa ei hirveen suurta eroo ole 147-136.
Vapari on syytä olla automaagilla, muutoin saa kepitellä ahkerasti, jos kiireellä haluaa mennä.
Saksan tuontia harkittaessa on syytä muistaa veroprosenttien ero 30 vs. 38 vaparin häviöksi. Mutta toisaalta tulli saattaa arvuutella turbolle pahemman markkinahinnan, mene ja tiedä.
Minä tein homman kalliimman mukaan, eli hain korkeaprosenttisen auton Saksasta ja vielä kallilla hinnalla. Elämä on, mutta olkoon
edit: Meinasi unohtua, vapari vie litran vähemmän löpöä per satanen (7,6L).
Terveisin
Tero
Tero
Tuota 300D turboahan ei ole saatavissa manuaalina, se on aina automaattiaskilla. Yleisesti ottaen automaatti tosiaan vie vajaan litran enemmän ainetta maantieajossa, mutta kaupungissa hiukan vähemmän.
Valinnan suhteen täytyy asettaa kriteereistä etusijalle joko kulutus tai suorituskyky. E 300 D manuaali voittaa selkeästi kulutusvertailun kun taas turbokone on selkeästi suorituskykyisempi. E 300 D:kin kyllä liikkuu yllättävän liukkaasti.
Valinnan suhteen täytyy asettaa kriteereistä etusijalle joko kulutus tai suorituskyky. E 300 D manuaali voittaa selkeästi kulutusvertailun kun taas turbokone on selkeästi suorituskykyisempi. E 300 D:kin kyllä liikkuu yllättävän liukkaasti.
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Juu...tiedossa on ettei turboa saa manuaalina ja mitä tulee tohon uudempaan vaparikoneeseen niin sitä en ole vielä päässyt koittaa turboa kylläkin .Hannu L. kirjoitti:Tuota 300D turboahan ei ole saatavissa manuaalina, se on aina automaattiaskilla. Yleisesti ottaen automaatti tosiaan vie vajaan litran enemmän ainetta maantieajossa, mutta kaupungissa hiukan vähemmän.
Valinnan suhteen täytyy asettaa kriteereistä etusijalle joko kulutus tai suorituskyky. E 300 D manuaali voittaa selkeästi kulutusvertailun kun taas turbokone on selkeästi suorituskykyisempi. E 300 D:kin kyllä liikkuu yllättävän liukkaasti.
Mitä kulutukseen tulee niin ei haittaa jos se vähä enemmän syö.
Mullahan on toi 300d vapari ja hyvin sillä tosiaan pääsi,muttei enää ennen kuin se joskus korjataan...tästä johtuen hinku kunnon auton ratin taakse on ihan mahoton.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarjoatko joku päivä munkkikaffet Jorvaksen Shellillä, jos pääset koittaan E300TD:n vaparivoimaa ?EzKo kirjoitti:Juu...tiedossa on ettei turboa saa manuaalina ja mitä tulee tohon uudempaan vaparikoneeseen niin sitä en ole vielä päässyt koittaa turboa kylläkin .
Vielä tuli mieleeni, jotta 8v turbokone käy kuin valmetti verrattuna 24v vapari- hi-tech -moottoriin
Terveisin
Tero
Tero
Flosse, lähetkö viivalle?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
50/50
En lähde. Sinulla on painoetua 150 kg (vaikka kuskit lähes saman painoiset, äkkiä arvioiden) ja pumppukin on käynyt Pohjois-Pohjanmaalla.Ahti kirjoitti:Flosse, lähetkö viivalle?
Toisaalta kun tulee kunnon liukkaat, niin saattaisi farmarin 50/50 painojakauma purra... Vai onko sinulla ASDtä?
Terveisin
Tero
Tero
Kyllä se mulle sopii ei tosiaan oo vielä päässy ajaa high tech diisselillä niitä kun ei joka paikassa pyöri.dieselflosse kirjoitti:Tarjoatko joku päivä munkkikaffet Jorvaksen Shellillä, jos pääset koittaan E300TD:n vaparivoimaa ?EzKo kirjoitti:Juu...tiedossa on ettei turboa saa manuaalina ja mitä tulee tohon uudempaan vaparikoneeseen niin sitä en ole vielä päässyt koittaa turboa kylläkin .
Vielä tuli mieleeni, jotta 8v turbokone käy kuin valmetti verrattuna 24v vapari- hi-tech -moottoriin
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
No nyt on sitte kaverille annettu tarkka selostus millainen auton pitäisi olla ja nyt sitä sitten etsitään kuumeisesti saksan päässä jännittää...Voihan olla että piipahdan sitä ite katsomassa paikan päällä flygerillä ennen kuin laivataan suomeen sitte kun on auto löytyny ja pitäis olla se "oikea" vähän niinku vaimoo etsisEzKo kirjoitti:No sen verran tässä on ny sitte pähkäilty ja sen tuloksena on,että auto ostetaan sitte sakuista.Katsotaan nyt sitte kauanko sen löytäminen kestää...
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86