w123 röpöttää edelleen.
w123 röpöttää edelleen.
3kk vanhat Boschin tulpat ja yhdessä halkeama. kävi kunnolla 25 kilsaa. nyt taas röpöttää. mikä avuksi? auto on ´81 230ce
sytkän osat vaihdettu kaikki 3kk sitten.
sytkän osat vaihdettu kaikki 3kk sitten.
Viimeksi muokannut Bäro, To 16.09.2010 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulpan mukana tulee kiristysohje jos on parempi tulppa, boschissa semmonen ruttuun painuva rengas. Halkeamiseen en tiedä syytä,
jos vain yks tulppa sökö niin voihan se kappale olla susi, on joskus ollu itelläki, ehkä voit kokeilla ristiin vaihtaa niitä tulppia.
jos vain yks tulppa sökö niin voihan se kappale olla susi, on joskus ollu itelläki, ehkä voit kokeilla ristiin vaihtaa niitä tulppia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Onkos siis aiemmin rikkoutunu tulppia? Jos on, onko aina samasta pytystä vai satunnaisesti useasta eri pytystä? Jos vaan yhdestä pytystä, liekö sitten siinä pytyssä jotain mekaanista vikaa (venttiili, halkeama kannessa, nokka-akselin nokka, männänrenkaat...??).
Jotenkin kuulostais kyllä, että seokset on jollain tavalla pielessä. Aikansa toimii hyvin, mutta tulpat ehkä ottaa itteensä liian rikkaasta (tai laihasta) seoksesta (karstaantuu, kuumenee liikaa tai halkeaa tai jotain) ja alkaa sitte oireilemaan huonona käyntinä. Eli karrikoidusti, uudet tulpat on hetken apu oireisiin, mutta eivät paranna itse tautia.
Arvailuja kaikki tyynni, kun en mitään tiedä.
Jotenkin kuulostais kyllä, että seokset on jollain tavalla pielessä. Aikansa toimii hyvin, mutta tulpat ehkä ottaa itteensä liian rikkaasta (tai laihasta) seoksesta (karstaantuu, kuumenee liikaa tai halkeaa tai jotain) ja alkaa sitte oireilemaan huonona käyntinä. Eli karrikoidusti, uudet tulpat on hetken apu oireisiin, mutta eivät paranna itse tautia.
Arvailuja kaikki tyynni, kun en mitään tiedä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
no nyt on mulla pää sekaisin. ostin motonetista brake cleaneria ja suihkisin sitä löytääkseni imuilmavuodon konetilasta. ajattelin että ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä jos vaikka liian rikas seos. mitään ei löytynyt. Motonetin luottovaraosamyyjä ehdotti, että anna autolle monoa.
tein työtä käskettyä pakkokolmosella maantiellä ja kotiin päästyä auto ei enää röpöttänyt. kieltämättä ajan kuin vanha ämmä kun koitan pitää tuon kaasujalan kurissa bensansäästösyistä. tulpat vieläkin ehjät ja auto käy nyt hyvin. henkimaailman hommia...
tein työtä käskettyä pakkokolmosella maantiellä ja kotiin päästyä auto ei enää röpöttänyt. kieltämättä ajan kuin vanha ämmä kun koitan pitää tuon kaasujalan kurissa bensansäästösyistä. tulpat vieläkin ehjät ja auto käy nyt hyvin. henkimaailman hommia...
suuttimet voinut olla vähän tukossa ja nyt kun sai kunnolla kenkää, niin ne putsaantui sopivasti... kyllä karstan poltto pitää suorittaa säännöllisesti, ettei tule näitä ihme vikoja minäkin vetelin eilen 5 kilsaa pakkokakkosella 80 km/h
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
selittääkö se bensan hajun ja poskettoman kulutuksen myös? kulutusta ei voi vielä arvioida mutta seuraavaks ku tankkaan niin otan sit kilsat ylös. Jos tällä konstilla auto parani niin pitää tosiaan poltella niitä karstoja useamminkin.
edit: tottakai se selittää bensan hajun. ei pala kunnolla-> bensa menee raakana läpi->bensa haisee.
edit: tottakai se selittää bensan hajun. ei pala kunnolla-> bensa menee raakana läpi->bensa haisee.