Xenonsarja häiritsee mittareita W202. Missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mullakin näyttäis tuo vänkärin puolen xenon syttyvän hitaammin. mulla menee nuo molemmat yhen relepiuhan kautta niin autaskohan jos lyön molemmille omat
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

kuulostaapi kuurikin jonkinlaiselta kytkentä häiriöpulssilta.

laitappa piruuttais siihen oikean valon piuhaan tuollainen ferriittipanta johtojen ympärille.

ihan vaan mielenkiinnosta, voisiko se vaimentaa pulssia niin paljon jotta ei häiritse enään.

(pölli vaikka jonkin kodinkoneen johdosta sellainen) :)
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

MeMyselfAndMB kirjoitti:kuulostaapi kuurikin jonkinlaiselta kytkentä häiriöpulssilta.

laitappa piruuttais siihen oikean valon piuhaan tuollainen ferriittipanta johtojen ympärille.

ihan vaan mielenkiinnosta, voisiko se vaimentaa pulssia niin paljon jotta ei häiritse enään.

(pölli vaikka jonkin kodinkoneen johdosta sellainen) :)

Meinaatko siis jotain sellaista magneetti möykkyä?
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Itsellä on W202:sessa xenonit lähivaloilla releen kautta eikä aiheuta häiriöitä. Rele on kuskin puolen lampun johdoissa ja virta otetaan lokasuojan vieressä olevasta "jako rasiasta". Muita ongelmia ei ole, mutta vikavalo palaa. Kokeilin laittaa releen matkustajan puolellekkin jotta kuorma olisi tasainen, mutta eipä sammu vika valo. Ilmeisestikkään nuista releistä ei saa tarpeeksi kuormaa.
tolby1 kirjoitti:Ainut että vikavalo palaa kun en ole kerennyt vastuksia värkkäämään.
Millaisia vastuksia olette tuonne viritelleet? Ilmeisestikkään ei ole järkeä laittaa mitään julmettuja tehovastuksia jotka syövät sähköä enemmän mitä xenoneilla säästää. :lol:
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Ei ole tullut testattua, mutta mahtaako tuollainen 21 W polttimo riittää vikavalon sammuttamiseen. Toisaalta vikavalo ei pala myöskään silloin, kun xenonit kytkee suoraan auton omiin johtoihin. Mulla vaan oli tuota muuta onkelmaa... Voi olla, että uudemmissa malleissa tuota samaa häiriötä ei tulisikaan, sillä ainakin mittaristo niissä on erilainen, kuin -94 mallissa.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

paljon hajavaloa

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itellä tuli xenonien kanssa eteen semmonen homma että polttimon kärjestä hyppää sytytys vaiheessa joskus kipinä umpiossa olevaan metallirinkulaan joka on polttimon kärjen ympärillä. (liian lähellä)

Samalla mittaristo sekoaa. Eli mittarit pomppii miten sattuu ja sitten tipahtavat nollille. :D

Samalla xenon poltin ei aina syty tai syttyy hieman toista myöhemmin.
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Tänään testailin niin 10W polttimot eivät saaneet vikavaloa sammumaan, mutta 21W sai. Mitähän tuolla 40Watilla valaisisi tai lämmittäisi? :lol:
Jos 5W hehkut olis riittäneet olis voinut vaikka lisätä parkit vilkkuihin tms...
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Monenlaita ongelmaa, näyttää ilmenevän mersuissa kun xenonit asennetaan. Olen asentanut xenonit 124, 210 ja 208CLK malleihin, mihinkään ei ole tarvinnut johtosarjaa eikä vastuksia johtoihin häiriöiden tai vikavalon syttymisen estämiseksi.
Sellaisella tiedolla olen nyt että mersuissa polttimon palamisen vikavalo syttyy kun oikean ja vasemman valon virrankulutus ei ole sama.
Pääsääntöisesti virran vähyydestä kertoo se että xenon syttyy aluksi räpättäen tai ei ollenkaan. Yleensä vikana syöttövirtajohdon pienuus tai canväylä missä auton valoja ohjataan tietokoneella eikä releellä. Can väylä ei ymmärrä tai ymmärtää silleen miten ei tarvitsisi xenonien asennusta, seurauksena voi olla yllättäviäkin vikoja mitä ilmenee normaalisti lähinnä ranskalaisissa autoissa.
Lähiaikoina muutostyön alle pitäisi tulla 202 250td. Mielenkiinnolla odotan.
Vian aiheuttajana voi myös olla viallinen ballasti tai polttimo, markkinoilla on erilaisia sarjoja eikä kaikkia testata ennen asiakkaalle toimitusta.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

löysin omasta C-mallista tuon vian joku aika sitten.. siitä oli ylijännite rele menny.
ihmettelin että aina ku paukauttaa konepellin kiinni niin alkaa mittaristo toimiiin :D

mutta jos jollaki on nuitte kans ongelmia niin www.tummennus.fi tuolta saa apua :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Nostetaan aihe taas ylös.......
eli onko ratkaisua löytynyt mittaristo ongelmiin......
Omassani ilmenee kellon nollaantumista ja kerran katosi koko mittaristosta valot.......
Vinkkejä otetaan vastaan! eri aiheita olen lukenut foorumilta läpi, mutta apua ei vielä ole löytynyt :cry:
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

teinitähti kirjoitti:Nostetaan aihe taas ylös.......
eli onko ratkaisua löytynyt mittaristo ongelmiin......
Omassani ilmenee kellon nollaantumista ja kerran katosi koko mittaristosta valot.......
Samat temput tekee mullakin. Ja välillä sekottaa mittariston niin, että joutuu irrottaa akun plus navan ennenkun mittaristo lähtee taas toimimaan. Se myös ihmetyttää että vika tulee VAIN ja AINOASTAAN sillon kun sytyttää pitkät xenonit lyhkästen rinnalle? Miksi mittaristo ei tilttaa jo niillä pelkillä lyhkäsillä xenoneilla.. :roll:
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

JUHHisi kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:Nostetaan aihe taas ylös.......
eli onko ratkaisua löytynyt mittaristo ongelmiin......
Omassani ilmenee kellon nollaantumista ja kerran katosi koko mittaristosta valot.......
Samat temput tekee mullakin. Ja välillä sekottaa mittariston niin, että joutuu irrottaa akun plus navan ennenkun mittaristo lähtee taas toimimaan. Se myös ihmetyttää että vika tulee VAIN ja AINOASTAAN sillon kun sytyttää pitkät xenonit lyhkästen rinnalle? Miksi mittaristo ei tilttaa jo niillä pelkillä lyhkäsillä xenoneilla.. :roll:
Henkimaailman juttuja... Lieneekö kukaan testannut niitä ferriittitejä valaisimelle tulevaan johtosarjaan(siis auton omaan). Itsellä loppui mielenkiinto asiaan ja olen tyytynyt halogeeneihin tuossa nykyisessä kakkosautossa.
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Ystäväni C124:ään laitoimme jälkiasennuksena bi-xenonit,radio rutisi ja rutisi ja etsimme vikaa ja se löytyi.....xenonien vaihdon yhteydessä vaihdoin parkkipolttimot led-mallisiksi ja niistä toinen alkoi hetken päästä päälle laiton jälkeen vilkuttamaan ja todella,aiheuttamaan radioon häiriötä.

Ja samalla voisi sanoa omana mielipiteenäni että tämänhetkinen xenonkeskustelu muistuttaa todella paljon sitä kuinka 70-luvulla halogeeni h4 polttimoita pidettiin hengenvaarallisina ja häikäsevinä...eli ei mitään uutta.
Etenkin lumisella tiellä xenonit ovat fantastiset.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Pistän raporttia noista ferriteistä tässä lähiaikoina, työpaikalta kun pari ferriittihäiriönpoisto rengasta löytyi.....mutta en kyllä usko että auttavat nekään......
on kyllä todella autoja ilmiöitä, pari kertaa on mittarinvalot nyt välähtänyt myös kellon nollaantumisen kanssa......
Tosiaankin täysin henkimaailman juttuja....montapäivää saattaa toimia ihan hyvin ongelmitta......sen olen huomannut kun häiriö esiintuu niin valot syttyvät hieman hitaammin :?
Mutta valoteho on kyllä omaa luokkaansa :wink:
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Re: paljon hajavaloa

Viesti Kirjoittaja mittari »

pekkak kirjoitti:Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Näin itsekin tulkitsen ko. AKEn ohjetta. Turhan paljon näkyykin näitä laittomia häikäiseviä valoja, jotka asennettu ei-xenoneille tarkoitettuihin umpioihin.
Poliisin ja katsastuksen pitäisi puuttua näihin "teinixenoneihin", jotta ne saataisiin pois vaarantamasta muiden liikenneturvallisuutta.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: paljon hajavaloa

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

mittari kirjoitti:
pekkak kirjoitti:Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Näin itsekin tulkitsen ko. AKEn ohjetta. Turhan paljon näkyykin näitä laittomia häikäiseviä valoja, jotka asennettu ei-xenoneille tarkoitettuihin umpioihin.
Poliisin ja katsastuksen pitäisi puuttua näihin "teinixenoneihin", jotta ne saataisiin pois vaarantamasta muiden liikenneturvallisuutta.
Kyllähän niistä monista niitä hajasäteitä näkyy tulevan. Tuosta W202 umpiosta kun valojensäätölaitteella katsoin tuota kuviota, niin se kyllä pysyi täsmälleen samanlaisena halogeenilla ja xenonilla, mutta kuviossa näkyvät hajasäteet ovat xenonilla myös samanlaiset, paitsi monta kertaa kirkkaammat halogeeniin verrattuna. Kannattaa varmaan käydä ajamassa vastaan omaa autoaan sen jälkeen kun on xenomit laittanut ja katsoa sillä silmällä, että tekeekö mieli alkaa välkyttelemään pitkiä, jos tuollainen tulee vastaan...
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Hommasin uuden akun vanhan Bochin tilalle.. 100Ah & 780A Bannerin akku. Ei tuonut helpotusta mittariston sekoilulle vaikka uskomus siihen oli vankka.. :P

Mutta minunkohdallani kylmä on suuri tekiä tohon mittariston sekoiluun. Kesällä mittaristo ei nollaantunut kuin ehkä 3-4kertaa koko touko-syyskuun aikana..
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti.. :D Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille.. :roll:
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Mulla on ollu jo yli puoli vuotta xenonit omassa, pitkissä ja lyhkäsissä eikä mitään ongelmia ole ollut (koputtaa puuta :D )...

Oliskohan tuolla vaikutusta kun onpi tuo facelift malli?
S202 220 CDI Äsprit
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Onko porukka kokeillut ferriitejä? Auttaa ainakin radio ongelmiin :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

ArPi kirjoitti:Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti.. :D Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille.. :roll:
Kokeiltu on, ei auta. Ei auta vaikka virran ottaisi ihan eri akusta. Ainoastaan xenon polttimon paikka ratkaisee.

T.K: Sulla ei varmaan ole huolta sillä tuossa uudemmassa 202:ssa on erilainen mittaristo kuin näissä ensimmäisissä.

Tuo ferriitti olisi kokeilemisen arvoinen juttú, kun joku vaan testaisi. Itse olen jo luovuttanut asian suhteen...
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

kannanpa korteni kekoon minäkin tutkimuksissani.......
eli otin polttimot pois leimalle....->repsikanpuolen polttimossa se lanka on läheltä kärkeä "sinertävä/ei normaali" kuljettajanpuolella taas uuden veroinen......->leiman jälkeen vaihdoin polttimoiden paikat......tuloksena molemmat polttimon langat ovat "epänormaalit" toimivat kuitenkin vielä....
eli olisiko mahdollista että repsikanpuolen umpiossa olevan polttimon kärjestä hyppää valokaari maihin? ja tätä kautta tulisi Pieni oikosulku joka kulkeutuu herkemmille vermeille=mittaristo?
vai onko vain sattumaa että langat ovat vaihtaneet väriä?
Jos ongelma on tuon kaltainen niin xenonien maa paikan vaihto lievittänee ongelmaa->piikki ei kulkeudu mittaristolle? :oops:
kertokaa viisaammat vai olenko ihan hakoteillä :? :oops:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

hannun1 kirjoitti:
ArPi kirjoitti:Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti.. :D Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille.. :roll:
Kokeiltu on, ei auta. Ei auta vaikka virran ottaisi ihan eri akusta. Ainoastaan xenon polttimon paikka ratkaisee.

T.K: Sulla ei varmaan ole huolta sillä tuossa uudemmassa 202:ssa on erilainen mittaristo kuin näissä ensimmäisissä.

Tuo ferriitti olisi kokeilemisen arvoinen juttú, kun joku vaan testaisi. Itse olen jo luovuttanut asian suhteen...
No kokeilkaa nyt ihmeesä joku jos porukala ongemia. Maksaa kaikki 5€ kokeilla ja elektoroniikka liikkeet ainakin myy.. Myös USB-johdosta vois sellasen irroittaa, niissä monesti tuo ferriitt päässä poistamassa häröjä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Ferriitti ei paljoa vaikuta tuohon mittari onglmaan :!: ,
mutta kokeilkaapa häiriönpoisto konkkaa tuohon ballastimelle tulevaan virtajohtoon.
auttoi ainakin w210 -96 mittari ongelmien kanssa.
siinä tilttas koko mittaristo aina välistä kun laittoi valot päälle.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Allekirjoitan myös tuon ferriittihomman.......sekin tuli kokeiltua mutta ei toivottua tulosta :(
Tällä hetkellä ei ole xenonit kiinni, kun yhdessä vaiheessa sekoili mittari nelkein päivittäin :cry:
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

gitta kirjoitti:Ferriitti ei paljoa vaikuta tuohon mittari onglmaan :!: ,
mutta kokeilkaapa häiriönpoisto konkkaa tuohon ballastimelle tulevaan virtajohtoon.
auttoi ainakin w210 -96 mittari ongelmien kanssa.
siinä tilttas koko mittaristo aina välistä kun laittoi valot päälle.
itellä oli riisi kipossa samoja ongelmia niin katuauto.comista vaan konkkasarja väliin ja johan toimii...
Golf-kärry
w203 200cdi -03
HPee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 25.02.2009 13:00

Viesti Kirjoittaja HPee »

Onko W202:n mittariston häiriöihin löytynyt mitään yleispätevää ratkaisua?

Ajattelin tuohon omaankin C-sarjalaiseen ostaa xenonit, niin kannattaisiko samalla tilata myös relejohtosarja tai kondensaattoreilla varustettu lisäjohtosarja? Kumpi olisi parempi vaihtoehto?
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Mulla ollu xenonit pitkissä ja lyhyissä jo toistavuotta paikallaan eikä ole ollut mitään ongelmaa! auto siis vm.99 W202
ainoastaa polttimon merkkivalo syttyi silloin kun oli ledi parkit paikallaan mutta muuten ei! xenonit on kytketty alkuperäisiin johtoihin :?
jännä homma kun toisissa pelaa ja toisissa ei,jotenkin tuntuis että että kuitenkin noissa xenon sarjoissa ja ballasteissa olisi jotakin eroa kun toisilla toimii ja toisilla ei :?
omani tilasin ulkomailta suoraan "laadukkaina"jotka kuitenkin tehty jossain kiinassa :roll: lyhkäset on 35w ja pitkät 50wattiset :wink:
valoteho on todella mahtava eikä ole heikentynyt ainakaan 40tkm matkalla ainakaan huomattavasti!
Kyllähän niistä monista niitä hajasäteitä näkyy tulevan. Tuosta W202 umpiosta kun valojensäätölaitteella katsoin tuota kuviota, niin se kyllä pysyi täsmälleen samanlaisena halogeenilla ja xenonilla, mutta kuviossa näkyvät hajasäteet ovat xenonilla myös samanlaiset, paitsi monta kertaa kirkkaammat halogeeniin verrattuna. Kannattaa varmaan käydä ajamassa vastaan omaa autoaan sen jälkeen kun on xenomit laittanut ja katsoa sillä silmällä, että tekeekö mieli alkaa välkyttelemään pitkiä, jos tuollainen tulee vastaan...

tästä omakohtaisia kokemuksia koska aikaisemmin kun oli vielä halogeenit niin jos valot tuli säädety liian ylös niin heti vilkuttelivat vastaan tulijat! nyt xenoneilla samat säädöt eikä ole vastaan tulijat vilkutelleet,toki myös vaihdan ehkä aikaisemmin lyhyille nyt xenoneilla ajellessa!
itsekkin vertasin rinnan seinää vasten xenonia ja halogeenia eikä siinä xenonissa tullut mitään hajavaloa sen enenpää kuin halogeenistäkään!

että tämmösiä kokemuksia :P
ML W164
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Teppo L kirjoitti:Mulla ollu xenonit pitkissä ja lyhyissä jo toistavuotta paikallaan eikä ole ollut mitään ongelmaa! auto siis vm.99 W202
Juu ei tule noilla uudemmilla ongelmia. Mahtaa olla tuo ensimmäisen mallin mittaristo ainoa, joka on turhan ronkeli, eli -93-94. -95 muuttuu tuo taulu hiukan erilaiseksi, jonka jälkeen ongelmia ei taida enää tulla.
Vastaa Viestiin