Xenonsarja häiritsee mittareita W202. Missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Xenonsarja häiritsee mittareita W202. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Laitoin tänään W202 -94 autooni xenonit lähivaloille. Muuten pelaa hyvin, mutta kun valot sytyttää, niin mittarit käyvät alhaalla, varoitusvalot vilahtavat ja kello nollaantuu.

Sen verran tutkailin, että tämän aiheutta oikean puoleinen valo, joka on sulakkeella 1, sillä vaikka vasemman sulake (no 7) on irti vika ilmenee. Oikean valon sulakkeen olessa irti kaikki pelaa oikein.

Voiko vika olla sulakerasiassa, sillä mittariyhdistelmän sulake on samassa rivissä oikean valon sulakkeen kanssa, vai johtuuko tämä jostain ihan muusta?
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Ei kai vaan olisi ihan sulakkeessa kosketus heikohko , tuskin siellä muuta vikaa sulaksekotelossa on, vaikuttaa että valon kytkeytyessä jännite notkahtaa alas, ja senmukaan kello nollaa ym tilanne. Eli valo ottaa senverran poweria syttymisvaiheessa että mittarit tekee noin, mutta jos normaali lappu pelasi aiemmin ok, niin ei oikein vikaakaan siellä voisi olla , uusi sulake sinne missä kontaktit varmasti kunnossa, uusi akku ? Ja ehkä vaot päälle vasta kun auto hetken käynyt tai vähän jopa kierroksia koittamalla samalla kun valot laittaa päälle , toimiiko silloin ?

Saattaa joutua muuttamaan vähän kytkentöjä jos tuollaisesta on kyse ja xenonit haluaa .
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Tuli tuossa illan aikana selvitettyä ongelmaa:

- Vika aiheutuu ainoastaan oikean puolen valosta.
- Ei riippuvainen lampusta eikä ballastista (kokeilin vaihtaa puolelta toiselle)
- Vika poistuu, kun sekä virta, että maajohto siirretään pois auton omasta johdotuksesta.
- Maajohto ei voi olla tällöin auton omassa maadoituspisteessä (mihin tulee muita maajohtoja).

-Toimii oikein, kun virta otetaan erillisellä johdolla suoraan sulakerasialta ja maadoitus rungosta.

- Lisäksi testasin, että jännitehäviötä kasvattamalla vika ei ainakaan korjaannu ( n. 20 m piuhaa sulakkeen tilalle).


Tästä päätelen, että oikean puolen pidempi johdotus aiheuttaa jännitehäviön ja siten järjestelmään tulee jonkin lainen häiriöpulssi, joka aiheuttaa virran häviämisen kellolta.

Onko kellään järkevää esitystä syyksi, miksi näin käy, sillä virran vähyydestä se ei voi johtua, sillä tällöinhän kellon pitäisi nollautua, kun esim antaa starttiapua toiseen autoon?

Mikä mahtaisi olla helpoin korjaus? Rele? kondensaattori Ballastin lähellä? Paksummat johdot?
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Ihan kivasti nuo xenonit muuten valaisevat. Pitkät vaan näyttää aika keltaiselle puolivalojen rinnalla... Kuvassa kuskin puolella xenon ja toisella halogeeni. Silmällä ero on vieläkin suurempi.

Kuva
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 28.11.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja Tömö »

ai saakos 202:een laittaa xenonit...noin ihan niinkun lain mukaan?
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

No, saa kun laittaa :D , lakiteksti taitas kumminkin vaatia automaattisen tasonsäädön takajoustoihin .
Muutamassa tutun autossa on ko valot, ja ei säätöä, niin ihmettelen kyllä että on saaneet olla pikkukaupungissa. Häikäsee kyllä ihan taajama-ajossa , ja konstat takuullaajaa vastaan jokapäivä useaankertaan, että varmaan vaan ajan kysymys. Kumma että noi xenonit tekee hajavaloa tavallisessa umpiossa niinkin paljon, vai mikä siinä oikein on, kun häikäsee tosiaan niin maan per... vai pitäskö niitä vähän alemmas säätää sitten vrt tavallisiin valoihin ? Mut ainakin avensiksessa sivullekkin ne heittää niin raakasti valoa, ettei se ehkä kokototuus ole tai apu se alemmaksi säätö .
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 28.11.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja Tömö »

jotain tällästä muistelin lakiasiasta..piti vaan vielä varmistaa :!:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

laitoin eilen omaan w202 xenonit ja samaa vikaa pukkaa esille.
en oo testannu että johtuuko tuo pelkästään oikean puolen lampusta, pittää tännään alkaa katteleen että mistä vois johtua.
mutta tulihan sitä valotehoa lissää :D
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Tömö kirjoitti:ai saakos 202:een laittaa xenonit...noin ihan niinkun lain mukaan?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf

Tuon mukaan mielestäni saa, jos autossa on toimiva valojen korkeussäätö ja pesurit.

Mistä muuten Kari.J ostit valot? Meinaan vaan, että johtuuko vika häiriköivistä xenoneista vai yliherkästä mittaritaulusta...
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Tuohon korkeuden säätö asiaan, itsella ei ole W220:sessa korkeudensäätöä itse lampuissa vaan ilmajouset ja se on riittänyt, aina katsastuksessa on ihmetelty mutta todettu että näin se varmaan on kun kerran MB on sen näin nähnyt, eli jos automaattinen korkeudensäätö niin ei huolia, ehkä.

Tosin tuossa on joka kulmassa ilmajouset saattaa vaikuttaa aiheeseen
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kaveri tilas jostakin päin maailmaa.. hintaa tuli 130e :)
häiriö johtu väärästä maadotuksesta.. xenonin maajohtoa ei saa laittaa samaan paikkaa missä muut valot.. laittaa suoraan runkoon yhellä piuhall niin ei ota ennää häiriötä :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Pitääpä tässä vielä testailla kun kerkiää. Voihan se olla että ballasti antaa jonkun virtapiikin sytytyksessä ja se sitten kiertää muiden lamppujen kautta jonnekin häiriköimään.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mulla loppu häiriöt ku vaihoin maajohdon paikkaa :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
p0wer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 07.10.2004 16:21
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Kyseinen ongelma ratkeaa myös tuollaisella reletyspiuhalla, eikä hintakaan päätä huimaa. Piuhoja saapuu varastoon heti ensiviikon alusta, ja voin laittaa tähän vaikka kuvaakin kyseisestä piuhapahasesta. Hintaa on posteineen alle 20eur, sillä hintaa ei saa edes noita piuhassa olevia superseal-liittimiä kaupasta.

Toivottavasti ei mene liian mainostamiseksi, mutta näitä erilaisia piuhoja ja muutossarja-asennuksia vaan on tehty vaikka minkälaisiin autoihin ja tuollaisia huijauspiuhoja on jouduttu käyttämään montaakin erilaista joten näistä mielellään kerron eteenkin päin.

Tuo ballasti, tietysti mallista riippuen monesti tosiaankin ottaa piikkivirtaa sytytyksellä niin rajusti, että tuollaista mittariston "resetoitumista" saattaa joissakin tapauksissa tulla ilmi. Piikki on kuitenkin niin lyhytaikainen, aivan millisekunteja, että edes sulake ei kerkeä siihen mukaan. Joissakin autoissa alkuperäiset sulakkeet tosin on 7.5A, joten ne sietää vaihtaa pykälää isompiin 10A malleihin koska joku kerta se 7.5A nalli menee poikki kun ei kestä xenonin noin 8A:n sytytysvirtaa.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

p0wer kirjoitti:Kyseinen ongelma ratkeaa myös tuollaisella reletyspiuhalla, eikä hintakaan päätä huimaa. Piuhoja saapuu varastoon heti ensiviikon alusta, ja voin laittaa tähän vaikka kuvaakin kyseisestä piuhapahasesta. Hintaa on posteineen alle 20eur, sillä hintaa ei saa edes noita piuhassa olevia superseal-liittimiä kaupasta.

Toivottavasti ei mene liian mainostamiseksi, mutta näitä erilaisia piuhoja ja muutossarja-asennuksia vaan on tehty vaikka minkälaisiin autoihin ja tuollaisia huijauspiuhoja on jouduttu käyttämään montaakin erilaista joten näistä mielellään kerron eteenkin päin.

Tuo ballasti, tietysti mallista riippuen monesti tosiaankin ottaa piikkivirtaa sytytyksellä niin rajusti, että tuollaista mittariston "resetoitumista" saattaa joissakin tapauksissa tulla ilmi. Piikki on kuitenkin niin lyhytaikainen, aivan millisekunteja, että edes sulake ei kerkeä siihen mukaan. Joissakin autoissa alkuperäiset sulakkeet tosin on 7.5A, joten ne sietää vaihtaa pykälää isompiin 10A malleihin koska joku kerta se 7.5A nalli menee poikki kun ei kestä xenonin noin 8A:n sytytysvirtaa.
Joo, tuota relehommaa mietin myös, mutta jos pelkällä maadoituksen parantamisella selviää, niin aina parempi. Miten on, meneekö palaneen lampun merkkivalo relehommalla sekaisin, eli palaako koko ajan? Kiinnostais nimittäin ainakin pitkille valoille tuo releen laitto.
p0wer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 07.10.2004 16:21
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Se riippuu aivan tuosta ajovalojen seurannasta millainen se sitten missäkin ajoneuvomallissa on. Tuossa tietysti voi jokainen miettiä kun kerran on jo muokatut ajovalot, että jos itse valot toimii tuolla relekytkennällä mutta ilmoitus tauluun tulee, niin kannattaako mielummin viritellä vastukset alkuperäisiin johtoihin vai napata ajovalojen vikamerkkivalo pois toiminnasta.

Piuhat on nyt lisätty tuonne kauppaan näkyville kuvien kanssa ja normi relesetille jää hintaa 15e ja vastuksien kanssa 20eur, postit on noin 3-4euroa. Normaaleiden lisävalojen kanssahan tuota voi käyttää myöskin kun ottaa liittimet pois ja tekee liitokset lisävalojen mukaan, säästyy johtosarjan tekemisen vaivalta ja lopputuloskin on siistimpi.

Tietysti jos tuo vika selviää pelkällä maadoitusjohdon paikan muuttamisella niin ainahan se helpottaa ja vähentää johtovetojen määrää, tosin reletyksellä saadaan aina varmennettua virransaanti. Mihin kohtaan Kari J maadoitit, ja oliko kyseessä tuon ballastin syöttöjohdon maadoitus?
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

polttimen maajohdon laitoin suoraan runkoon kiinni.. mutta oon harkinnu laittaa releen vielä ihan varmuuden vuoksi.. nuo saattaa kuulemma sytytyksessä palaa jos ei ole relettä välissä.
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Nyt alkaa jo konstit loppua tässä hommassa.

Sen verran sain asiaa korjautumaan, kun laitoin paksumman virtajohdon ja maadoituksen runkoon, että häiriö tulee vain jos auto käy, kun valot sytytetään.

Ihmeellisintä on, että auton käydessä häiriö tulee, vaikka virran ja maan vetäisi suoraan akun navoista. Sitten, kun nappaa oikean umpion virtapistokkeen irti, niin ongelma poistuu Ja jo pelkästään pitkän valon johdon irrottaminen polttimostakin parantaa tilannetta huomattavasti.

Voisiko tuo johtua siitä, että lampun sytytys aiheuttaa jonkinlaisen häiriöpiikin, kuten huono tulpanjohto? onhan siellä jännitettä kuitenkin ihan kohtuullisesti. Sinänsä ihmetyttää, miksei vasen valo aiheuta mitään, vaikka olen kokeillut vaihtaa osia puolelta toiselle.
Avatar
Aisan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 25.07.2006 19:44
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aisan »

Ite laitoin kans xenonit 202:n, tänään ilmeni vika että mittaritaulusta menee pimeäksi kello, lämpö ja matkat kun pistää valot päälle. Mutta liekkö johu xenoneista, tuli vaan mieleen ku en oo muita johtopäätöksiä hetkeen tehny.
C 230 K w202 -95
ex Talbot 1510 1,2 -83 :D

Auton vaihdon jälkeen huomasin että auto voi kiihtyä ylämäkeenkin.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kokkeileppa lyyä releet siihe väliin. jos tuo häiriö sillä korjaantuis..
mulla nuo on pelannu hyvin pelkällä maajohon paikan vaiholla mutta aattelin lyyä vielä releet väliin ettei saa alijännitettä
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Nyt Kyllästyin värkkäämiseen ja laitoin Xenonit lisäpitkiin. Enää ei tule häiriöitä 8) Ilmeisesti tuo oikean lampun johtosarja kulkee jostain kriittisestä paikasta ja siitä vika. Lisäpitkillä ei näet vikaa tule, vaikka rele on sulakerasiassa. Onko aisan sullakin Ebaystä ostetut kiinan mallin Xenonit, vai tuleeko vika näillä Foorumillakin mainostetuilla hiukan hintavammilla sarjoillakin?
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

saattaahan se olla että akku ei anna tarpeeksi virtaa tai sitten akun maadotus on huonosti tai sitte akun virtajohto.. tarkistaa kaikki johot tai vaihtaa akku.. tai sitten saattaa auttaa seki jos vetää suoraan akulta piuhan xenoneille..
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Kari.J kirjoitti:saattaahan se olla että akku ei anna tarpeeksi virtaa tai sitten akun maadotus on huonosti tai sitte akun virtajohto.. tarkistaa kaikki johot tai vaihtaa akku.. tai sitten saattaa auttaa seki jos vetää suoraan akulta piuhan xenoneille..
Joo, kokeilin heittää sekä virran, että maan suoraan peräkontista xen onille, mutta vika vain säilyi. sitten kun irrotti umpion virtapistokkeen, niin vika poistui (muuten hyvä, mutta olisi kiva olla muutakin elämää siellä lampussa, kuin puolivalo :wink: ).
Tuntuu vähän oudolle, että akun antama virta ei riittäisi sytyttämään xenon polttimoa, jos sillä kuitenkin saa startattua auton käymään.ö Niin ja se vielä, että auton ollessa sammuksissa häiriötä ei tullut johdotusten parannuksen jälkeen.

Saa nyt tuo vian selvittely odottaa ainakin ensi syksyyn. Olkoot xenonit siellä lisäpitkissä nyt kesään saakka.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Oskilloskoopilla sen sais selville mitä siinä virtapiuhassa tapahtuu Xenonin syttyessä. Jännitteen notkahtamiseen (jos niin yleensä käy?) varmaan auttais sopiva kondensaattori, siis virtapiuhan ja maan rinnalle.
Ei ole kyllä vastaavasta ongelmasta kokemusta mutta jotain tietoa eletroniikasta kuitenkin...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

407 microfaradin konkkaa kokeilin sekä valon johtoon, että kellon sulakkeelle. kummassakaan ei auttanut. Valon johdossa tuli vai sellainen ilmiö, että palaneen polttimon merkkivalo paloi pari sekuntia valojen sammuttamisen jälkeen kun konkka purki virtaa pois.

Veikkaisin että polttimon syttyessä muodostuu sähkökenttä, joka indusoituu johtosarjaan ja aiheuttaa jonkin jännitesuojan laukeamisen. Joku sähköhommiin perehtynyt varmaan osaa täsmentää asiaan.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

me päädyttiin kaikkien kokeilujen jälkeen siihen että polttimot ottaa sen verran ison virtapiikin sytyessä että vanha/huono akku ei siihen kovin hyvin riitä. mutta tänään käyn hakemassa uuen akun ja näkkee mitä nuot sannoo :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Aisan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 25.07.2006 19:44
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aisan »

Onko aisan sullakin Ebaystä ostetut kiinan mallin Xenonit, vai tuleeko vika näillä Foorumillakin mainostetuilla hiukan hintavammilla sarjoillakin?
Ite ostin suomesta Wideviev prime sarjan makso 259e.
Enään ei ole itselläni ollu ongelmia (ei varmaan johtunu xenoneista).
C 230 K w202 -95
ex Talbot 1510 1,2 -83 :D

Auton vaihdon jälkeen huomasin että auto voi kiihtyä ylämäkeenkin.
Avatar
tolby1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 02.12.2004 23:41
Paikkakunta: P-Savo

Viesti Kirjoittaja tolby1 »

Asensin xenonit C180 vm96 mersuun ja sama ongelma ilmeni eli joskus sammuu kello, lämpömittari ja kilometrit. Jos antaa kierroksia niin saattaa kestää laittaa päälle ilman että sammuu joten näyttäisi olevan virta puutoksesta kyse. Xenonit on sekä pitkissä että lähivaloissa ja rele johdotukset käytössä. En ole joutanut vielä selvittelemään ongelmaa, mutta laitan infoa jos saan korjattua vian.
Jännä juttu että nimenomaan W202:ssa ilmenee tätä ongelmaa. Vitoon sekä väykkyyn olen samat xenonit asentanut ja ei mitään ongelmia ole ilmennyt. Ainut että vikavalo palaa kun en ole kerennyt vastuksia värkkäämään.
----------------------------------------------
Näillä mennään:

E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97

-----------------------------------------------
Exät:

C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mulla toimi muutaman viikon ilman mitään vikaa ja sitten alkoi taas tuo mittaristo temppuileen.. akku on kuukauden vanha niin virtaa pitäis ainaki riittää vai tuleeko tuossa kuinka paljon jännite häviötä ku akku takakontissa.. tai sitten jos mittaristossa on liittimet hapettuneet?
henkimaailman hommia sanon minä :D mutta kohta se kesä tulee eikä tartte xenoneja
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

tolby1 kirjoitti:Asensin xenonit C180 vm96 mersuun ja sama ongelma ilmeni eli joskus sammuu kello, lämpömittari ja kilometrit. Jos antaa kierroksia niin saattaa kestää laittaa päälle ilman että sammuu joten näyttäisi olevan virta puutoksesta kyse. Xenonit on sekä pitkissä että lähivaloissa ja rele johdotukset käytössä. En ole joutanut vielä selvittelemään ongelmaa, mutta laitan infoa jos saan korjattua vian.
Jännä juttu että nimenomaan W202:ssa ilmenee tätä ongelmaa. Vitoon sekä väykkyyn olen samat xenonit asentanut ja ei mitään ongelmia ole ilmennyt. Ainut että vikavalo palaa kun en ole kerennyt vastuksia värkkäämään.
Ei taida olla mistään virran puutoksesta kyse vaan jostain häiriöpulssista, sillä vaikka otin virran suoraan akun navoista peräkontista (sekä + että -), niin oikean valon sytytys aiheutti häiriön. Sitten, kun oikealle umpiolle menevän pistokkeen irrotti ei mittaristo temppuillut. Pitäisi kokeilla tehdä se oikean valon johtosarja uusiksi(kun vain olisi paljon inspiraatiota), niin näkisi auttaako.
Vastaa Viestiin