OM602 käyntihäiriötä alueella 700-2900 rpm
OM602 käyntihäiriötä alueella 700-2900 rpm
Eli otsikon mukainen ongelma. Käyntihäiriö esiintyy alueella 700-2900 rpm, osakaasulla kaasutettaessa. Käynti pätkii ja vaaleansinertävää, kitkerän hajuista savua ulostuu runsaasti pakoputkesta. Vaikka kaasupolkimen pitää samassa asennossa, kone käyttäytyy niinkuin kaasupoljinta pumppaisi.
Kun kierrokset tulevat 2900 tuntumaan, pätkiminen loppuu ja kone kiertää normaalisti loppuun asti. Jos tyhjäkäynniltä polkaisee kaasun pohjaan, kiertää kone loppuun asti liki normaalisti. Tyhjäkäynti on täysin normaalia.
Mikä vikana? Pumppu? Suuttimet? Kannentiiviste?
Auto on 190D 2.5, vuosimallia 1992, mittarissa on kilometrejä 307 tkm. Polttoaineen suodattimet on vaihdettu muutama viikko sitten, polttoainetta on tankki puolillaan. Ilmansuodatin on tarkistettu, puhdas oli. Minkäänlaisia oireita ei ole aiemmin esiintynyt.
Kun kierrokset tulevat 2900 tuntumaan, pätkiminen loppuu ja kone kiertää normaalisti loppuun asti. Jos tyhjäkäynniltä polkaisee kaasun pohjaan, kiertää kone loppuun asti liki normaalisti. Tyhjäkäynti on täysin normaalia.
Mikä vikana? Pumppu? Suuttimet? Kannentiiviste?
Auto on 190D 2.5, vuosimallia 1992, mittarissa on kilometrejä 307 tkm. Polttoaineen suodattimet on vaihdettu muutama viikko sitten, polttoainetta on tankki puolillaan. Ilmansuodatin on tarkistettu, puhdas oli. Minkäänlaisia oireita ei ole aiemmin esiintynyt.
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
mulla oli samankaltaisia vaivoja 200d-88 kannentiiviste päästi öljyä 3 männän päälle ajettu oli tosin 690 vaiva parani tiivisteen vaihdolla
Viimeksi muokannut mw124, Ke 06.12.2006 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Samaa olen itsekkin hieman pelännyt. Tiiviste vuotaa ulospäin öljyä jonkin verran, kuitenkin niin vähän, ettei sitä tarvitse lisätä 10 tkm öljynvaihtovälillä. Sinertävä savukin selittäisi asiaa osaltaan. Se ihmetyttää, miksei tuo vaikuta tyhjäkäyntiin ja miksei aiemmin ole esiintynyt minkäänlaisia oireita...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Vikä löytyi ja on nyt korjattu. Sen voi paikallistaa seuraavasta kuvasta.
Kuka on tarkkasilmäinen? Jännä miten sitä itse oli niin sokea, ettei moista huomannut...
Suurempi kuva täällä:
http://personal.inet.fi/peli/moto/vika.jpg
Kuka on tarkkasilmäinen? Jännä miten sitä itse oli niin sokea, ettei moista huomannut...
Suurempi kuva täällä:
http://personal.inet.fi/peli/moto/vika.jpg
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Itellä täysin samanlainen mylly,automaatilla tosin,olivat ottaneet diesel-asennuksessa kyseisen läpän pois pumpun säädön yhteydessä joskus viisi vuotta sitten.Tänävuonna lähti loputkin pakokaasukierrätys romppeet mäkeen,ja aina vaan paremmin toimii .
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic