Suuttimet OM601 vs OM602-603
Suuttimet OM601 vs OM602-603
mitäs eroa suuttimilla ja suuttimien kärjillä on OM601 ja OM602 -603, entäpä turbon suutin kärjillä. Tulisko perkeleesti voimaa jos vaihtaa OM601 suuttimiin turbon suutinkärjet, jos edes sopivat?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ei niillä suuttimen kärjillä niinkään ole väliä. Syöttömäärä säädetään pumpusta, mikäli kyseessä on siis 'tavallinen' rivipumppu, kuten mun OM601:ssä. Ei näytä ahdistavan nuo suuttimet.keef kirjoitti:Niin onkos kukaan vaihdellu 602-603 koneen suuttimia 601 koneeseen? Suutinkärjissä lienee eroja?
Toivotaan, että joku dieselguru oikaisee mikäli olen aivan väärässä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Suuttimet OM601 vs OM602-603
OM601 ja OM602/603 on erisuuttimet vuoteen -89. Vuodesta -89 ylöspäin on sama suutin OM601-OM603:ssakeef kirjoitti:mitäs eroa suuttimilla ja suuttimien kärjillä on OM601 ja OM602 -603, entäpä turbon suutin kärjillä. Tulisko perkeleesti voimaa jos vaihtaa OM601 suuttimiin turbon suutinkärjet, jos edes sopivat?
Niin, lieneekö sitten KL:ssä ja Motonetissa eri osanumerot pelkästään hinnan perusteeksi?Mauri H. kirjoitti:Samat kärjet käy 200D - 300 D Turbo, ero on vain hinnassa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aivan OT:
Kymmenisen vuotta sitten ei juuri kannattanut ostaa Volvo 940 etujarrupaloja kun samat palat ostettuna Volvo 240:seen sai kolmasosahinnalla.
Volkkarin puolella sama juttu mm. etuiskarin yläpään laakerissa: Jettaan ja Golffiin sai kohtuuhinnalla - vaan ostappa Passattiin...
Ja minkäs auton takajarrukengät ne kävikään tuohon MB 100 D ?
Huomattavasti halvemmat kuitenkin kuin Mersuun ostettuna.
Kymmenisen vuotta sitten ei juuri kannattanut ostaa Volvo 940 etujarrupaloja kun samat palat ostettuna Volvo 240:seen sai kolmasosahinnalla.
Volkkarin puolella sama juttu mm. etuiskarin yläpään laakerissa: Jettaan ja Golffiin sai kohtuuhinnalla - vaan ostappa Passattiin...
Ja minkäs auton takajarrukengät ne kävikään tuohon MB 100 D ?
Huomattavasti halvemmat kuitenkin kuin Mersuun ostettuna.
wiimax.fi
Se runko on sama kaikissa. Samat rungot käy muihinkin merkkeihin. Väittäisin että juuri tuo mersussa käytetty runko on kaikkein yleisin.
200D:n halvempi kärki antaa minusta juuri sille ominaisen käyntiäänen. 250/300 kalliimmat suuttimet antavat sivistyneemmän käyntiäänen. Varmaan on kysymys on ollut kustannussäästöstä. Isommista koneistahan ei uusilla suuttimilla kuulu ollenkaan dieselille ominaista ääntä.
Turbot käyttävät joissakin vuosimalleissa samoja kärkiä, ainoastaan eri paineella.
-89 moottorissa muuttuu kaikki oleellinen, joten myös kärki on eri.
Suuttimet ovat kaikissa samankokoisia. Suuttimien koko ei vaikuta virtauksiin. Kaikki menee varmasti läpi, minkä pumppu syöttää. Neste kun ei kutistu, eikä katoa. Volkkarimieillä teho kasvaa kuulema suuttimillakin, mikä on melko mahdotonta. Tämä on sitten vain perinteisistä dieseleistä, suoraruisku on eri juttu.
Kuulin sellaisen jutun, ettei volkkari voinut käyttää mersussa olevia kalliimpia esiruiskuttavia suuttimia aikanaan. Koska mersu olisi ne patentoinut. Tuollaisen huhun ole kuullut mynämäeltä. Kuulema niiden soramyllyjen käynti paranee mersun suuttimilla, joskin niihin saa nykyisin myös omia esiruiskuttavia suuttimia.
200D:n halvempi kärki antaa minusta juuri sille ominaisen käyntiäänen. 250/300 kalliimmat suuttimet antavat sivistyneemmän käyntiäänen. Varmaan on kysymys on ollut kustannussäästöstä. Isommista koneistahan ei uusilla suuttimilla kuulu ollenkaan dieselille ominaista ääntä.
Turbot käyttävät joissakin vuosimalleissa samoja kärkiä, ainoastaan eri paineella.
-89 moottorissa muuttuu kaikki oleellinen, joten myös kärki on eri.
Suuttimet ovat kaikissa samankokoisia. Suuttimien koko ei vaikuta virtauksiin. Kaikki menee varmasti läpi, minkä pumppu syöttää. Neste kun ei kutistu, eikä katoa. Volkkarimieillä teho kasvaa kuulema suuttimillakin, mikä on melko mahdotonta. Tämä on sitten vain perinteisistä dieseleistä, suoraruisku on eri juttu.
Kuulin sellaisen jutun, ettei volkkari voinut käyttää mersussa olevia kalliimpia esiruiskuttavia suuttimia aikanaan. Koska mersu olisi ne patentoinut. Tuollaisen huhun ole kuullut mynämäeltä. Kuulema niiden soramyllyjen käynti paranee mersun suuttimilla, joskin niihin saa nykyisin myös omia esiruiskuttavia suuttimia.