M113 öljypumpun rattaat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Levahti käsiin ja wis ei auta. Mites päin nuo rattaiden 'täpät'/pisteet pitää olla? Niinku 0><0 /<00>olettas
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sepulaakeri kirjoitti:Levahti käsiin ja wis ei auta. Mites päin nuo rattaiden 'täpät'/pisteet pitää olla? Niinku 0><0 /<00>olettas
Puhdas arvaus täpät ylöspäin eli näkyviin kun ne todennäköisesti käyvät myös toisinpäin.

Ei kai tuossa mitään jakoa ole..
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Juu, niin näkyviin tottakai. Ei siinä mitään jakoa ole, eikä varmaan mitään suurempaa merkitystä pitäis olla. Lähinnä kulumisen kannalta mietein että voisi olla hyvä laittaa samoin kuin oli.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sepulaakeri kirjoitti:Juu, niin näkyviin tottakai. Ei siinä mitään jakoa ole, eikä varmaan mitään suurempaa merkitystä pitäis olla. Lähinnä kulumisen kannalta mietein että voisi olla hyvä laittaa samoin kuin oli.
Jos muistat miten oli niin ilman muuta samalla tavalla. Olen kolmeen GM neloskoneeseen vaihtanut uudet alkuperäiset roottorit kun koko pumppu olisi maksanut noin 300€ mutta GM:n pelkät roottorit vajaat 40€.

Noissa oli myös täpät mutta todennäköisesti juuri siksi että tulivat molemmat oikeinpäin, ei niinkään sen keskinäisen asennon takia.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Sepä se kun en pistänyt merkille niiden asentoa...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Jos samaan riviin, niin o< o< , eihän ne muuten taida sopia.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Merkkejä pitäis käyttää eli tussi tai digikuvaa purkaessa. Itse tulee kuvattua liian laiskasti.

Eipä tuossa oiken voi merkkejä laittaa kohilleen kun on hampaissa Merkit. Sama hammasluku näyttäis olevan joten kiva olisi saada niinkuin olikin. Kulumajäljistä vois nähdä mikä hammas missäkin välissä ollu ja mitenpäin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: M113 öljypumpun rattaat

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Tämäkin selvisi, toisessa rattaassa on + ja piste(vierekkäiset hampaat) , toisessa rattaassa vaan piste. Tämän jälkimmäisen piste ratas vaikuttaisi tulevan, toisen rattaan + ja piste hampaiden väliin.

Miksi tämä minua häiritsi oli siinä kun kasasin pumpun ensi kerran pumppu ei pyörinyt liukkaasti. Tähän pääsyy näytti olevan se ettei pumpun lokojen välissä ole kohdistus tappeja ja näin ollen huolimattomasti asennettyna akselilinja ei ole suora Ruuvit pitää laittaa sormikireytten ensin ja asettaa lohkot tarkasti samaan linjaan ennen kiristystä.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Vastaa Viestiin