M113 öljypumpun rattaat
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
M113 öljypumpun rattaat
Levahti käsiin ja wis ei auta. Mites päin nuo rattaiden 'täpät'/pisteet pitää olla? Niinku 0><0 /<00>olettas
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M113 öljypumpun rattaat
Puhdas arvaus täpät ylöspäin eli näkyviin kun ne todennäköisesti käyvät myös toisinpäin.sepulaakeri kirjoitti:Levahti käsiin ja wis ei auta. Mites päin nuo rattaiden 'täpät'/pisteet pitää olla? Niinku 0><0 /<00>olettas
Ei kai tuossa mitään jakoa ole..
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: M113 öljypumpun rattaat
Juu, niin näkyviin tottakai. Ei siinä mitään jakoa ole, eikä varmaan mitään suurempaa merkitystä pitäis olla. Lähinnä kulumisen kannalta mietein että voisi olla hyvä laittaa samoin kuin oli.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M113 öljypumpun rattaat
Jos muistat miten oli niin ilman muuta samalla tavalla. Olen kolmeen GM neloskoneeseen vaihtanut uudet alkuperäiset roottorit kun koko pumppu olisi maksanut noin 300€ mutta GM:n pelkät roottorit vajaat 40€.sepulaakeri kirjoitti:Juu, niin näkyviin tottakai. Ei siinä mitään jakoa ole, eikä varmaan mitään suurempaa merkitystä pitäis olla. Lähinnä kulumisen kannalta mietein että voisi olla hyvä laittaa samoin kuin oli.
Noissa oli myös täpät mutta todennäköisesti juuri siksi että tulivat molemmat oikeinpäin, ei niinkään sen keskinäisen asennon takia.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: M113 öljypumpun rattaat
Sepä se kun en pistänyt merkille niiden asentoa...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: M113 öljypumpun rattaat
Jos samaan riviin, niin o< o< , eihän ne muuten taida sopia.
Re: M113 öljypumpun rattaat
Merkkejä pitäis käyttää eli tussi tai digikuvaa purkaessa. Itse tulee kuvattua liian laiskasti.
Eipä tuossa oiken voi merkkejä laittaa kohilleen kun on hampaissa Merkit. Sama hammasluku näyttäis olevan joten kiva olisi saada niinkuin olikin. Kulumajäljistä vois nähdä mikä hammas missäkin välissä ollu ja mitenpäin.
Eipä tuossa oiken voi merkkejä laittaa kohilleen kun on hampaissa Merkit. Sama hammasluku näyttäis olevan joten kiva olisi saada niinkuin olikin. Kulumajäljistä vois nähdä mikä hammas missäkin välissä ollu ja mitenpäin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: M113 öljypumpun rattaat
Tämäkin selvisi, toisessa rattaassa on + ja piste(vierekkäiset hampaat) , toisessa rattaassa vaan piste. Tämän jälkimmäisen piste ratas vaikuttaisi tulevan, toisen rattaan + ja piste hampaiden väliin.
Miksi tämä minua häiritsi oli siinä kun kasasin pumpun ensi kerran pumppu ei pyörinyt liukkaasti. Tähän pääsyy näytti olevan se ettei pumpun lokojen välissä ole kohdistus tappeja ja näin ollen huolimattomasti asennettyna akselilinja ei ole suora Ruuvit pitää laittaa sormikireytten ensin ja asettaa lohkot tarkasti samaan linjaan ennen kiristystä.
Miksi tämä minua häiritsi oli siinä kun kasasin pumpun ensi kerran pumppu ei pyörinyt liukkaasti. Tähän pääsyy näytti olevan se ettei pumpun lokojen välissä ole kohdistus tappeja ja näin ollen huolimattomasti asennettyna akselilinja ei ole suora Ruuvit pitää laittaa sormikireytten ensin ja asettaa lohkot tarkasti samaan linjaan ennen kiristystä.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL