w201: sytytystulpat
w201: sytytystulpat
Elikkä millaset/minkä merkkiset olis hyvät sytytystulpat? Auto on siis mb 190 1989 2,0l bensa.
Re: w201: sytytystulpat
ngk on nykyjään paskoja eli bosch tai se ranskalinen ..mikä se nyt oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201: sytytystulpat
Champion oli vissiin se ranskalainen mitä atlas haki. Miten NGK on paskoja? Ainakaan minulla oo ollu mitään ongelmaa mopoissa, moottoripyörissä ja autoissa sun muissa ruohonleikkureissa ja hilavitkuttimissa. Paremmin ainakin oma ex-190E kävi NGK:n kuin Boschin tulpilla. Molemmat olivat MB:n suosittelemaa mallia täsmälleen. (Boschia ei nykyjään taida enää saada oikeaa.)
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: w201: sytytystulpat
euguen jotain sekin ranskalainen vaikka ei ne osaa mitään järkevää tehdä mutta toi ngk oli takavuosina paras mutta kun valmistus loppui euroopassa niin laatu meni huonoksi.
Tosin on mullakin nyt ngk ja ei ongelmia.Monikärki tulpat taas ei käy kaikkiin mersun koneisiin tai ei suositella kun rasittaa syttyboxia ja taisi olla c-mallien koneissa.
Tosin on mullakin nyt ngk ja ei ongelmia.Monikärki tulpat taas ei käy kaikkiin mersun koneisiin tai ei suositella kun rasittaa syttyboxia ja taisi olla c-mallien koneissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201: sytytystulpat
Ok, taidan kuitenkin ngk;t ostaa, eihän noi kalliita ole ja helppo vaihtaa nii ei sen puoleen.
Ja varmistetaan nyt vielä eli passaako nämä mersuuni; NGK BP6EFS 190/E BP6EFS (ei 2.3-16V) [1982-1993] ja tuotekoodi 11-1146.
Ja varmistetaan nyt vielä eli passaako nämä mersuuni; NGK BP6EFS 190/E BP6EFS (ei 2.3-16V) [1982-1993] ja tuotekoodi 11-1146.
Re: w201: sytytystulpat
Nuo samat mullakin oli.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: w201: sytytystulpat
Nostellaan vähän aihetta, koitin googletella sopivia tulppia tohon allekirjoituksen m103 koneella olevaan w201 160hv malli. Sen verran jo löysin että nelikärkisiä ei suositella ja ngk koitetaan vältellä. En huomannut kattoa minkä malliset tulpat siellä oli muuta kun champion ja kärkiväli oli 1,0. 0,8 kärkiväli kuitenkin pitäisi kai olla?!
Eli mitä laitetaan?
Eli mitä laitetaan?
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
CLA 180BE -13
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w201: sytytystulpat
NGK ehdottomasti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w201: sytytystulpat
Kyllä. Ostin kanssa joskus M111 koneeseen tuollaiset monikärkiset bossit mutta jäi laittamatta juuri tuon atlaksen mainitseman syyn vuoksi.atlas kirjoitti:Monikärki tulpat taas ei käy kaikkiin mersun koneisiin tai ei suositella kun rasittaa syttyboxia ja taisi olla c-mallien koneissa.
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: w201: sytytystulpat
Eli NGK... BP6EFS? Ei oo ainakaan hinnalla pilattu!
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
CLA 180BE -13
Re: w201: sytytystulpat
NGK ihan riittävän hyvä ja halpa. Tärkeintä on säätää se kärkiväli oikeaksi. Moni kun unohtaa tuon tehdä ja syyttää sitten tulppia paskoiksi kun sytytyshäiriöitä ilmaantuu esim. liian ison kärkivälin takia.