250 D:n käynnistys.
250 D:n käynnistys.
Eli, tälläinen ongelma:
Autoani (250 D vm -92) joutuu sahaamaan käyntiin , vaikka olisin sammuttanut sen juuri ja kerran sattui auton seisottua ylämäessä kolme vuorokautta ei meinannut lähteä ollenkaan omin voimin.
Olen tullut siihen tulokseen että jostain vuotaa, mutta kun ei näy päältä katsoen, veikkauksia mistä? ja lähteekö kunnossa oleva napsauttamalla käyntiin hehkutuksen jäkeen?
Autoani (250 D vm -92) joutuu sahaamaan käyntiin , vaikka olisin sammuttanut sen juuri ja kerran sattui auton seisottua ylämäessä kolme vuorokautta ei meinannut lähteä ollenkaan omin voimin.
Olen tullut siihen tulokseen että jostain vuotaa, mutta kun ei näy päältä katsoen, veikkauksia mistä? ja lähteekö kunnossa oleva napsauttamalla käyntiin hehkutuksen jäkeen?
Hehkut on kunnossa ja pyörii käynnistyttyään ihan nätisti.
Tämä tarvitsee muuten kaasun painamista käynnistettäessä,kuinkas muilla?
Käsitykseni mukaan kunnossa olevasta ei kaasuun tarvitse koskea.
Onko mahdollisia ilmavuotoja ollut pumpuissa?
Ylivuotoputket menee tänään vaihtoon.
Tämäkin viikonloppun jälkeinen vika viittaisi nimittäin ilmavuotoon(valutti polttoaineet tankkiin).
Onko polttoainejärjestelmässä takaisin virtauksen estoa?
Tämä tarvitsee muuten kaasun painamista käynnistettäessä,kuinkas muilla?
Käsitykseni mukaan kunnossa olevasta ei kaasuun tarvitse koskea.
Onko mahdollisia ilmavuotoja ollut pumpuissa?
Ylivuotoputket menee tänään vaihtoon.
Tämäkin viikonloppun jälkeinen vika viittaisi nimittäin ilmavuotoon(valutti polttoaineet tankkiin).
Onko polttoainejärjestelmässä takaisin virtauksen estoa?
[quote="jami"]Tämä tarvitsee muuten kaasun painamista käynnistettäessä,kuinkas muilla?
Käsitykseni mukaan kunnossa olevasta ei kaasuun tarvitse koskea.
quote]
Ei todellakaan tarvitse kaasuun koskea. Ei OM602:ssa saati OM603:ssa.
Käsitykseni mukaan kunnossa olevasta ei kaasuun tarvitse koskea.
quote]
Ei todellakaan tarvitse kaasuun koskea. Ei OM602:ssa saati OM603:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
123ssa ainakin hehkun merkkivalo ei syttynä jos yksikin hehkutulppa oli huonona. Simppeliä. Toiv että 124ssa on sama systeemi.suhari kirjoitti:Vikaa vois olla myös hehkuissa/hehkussa. Hehkutuksen merkkivalon pitäs näyttää palanu hehku jotenki, en nyt muista miten. Syttykös se merkkivalo palamaan käynnistyksen jälkeen vai kui?
Itsellä oli kanssa 2,5D:ssä ilma ongelmia. Aamukäynnistyksessä satunnaisesti starttuutti melkein akun tyhjäksi. Tarkistin hehkut ja tankin huohotukset (alipaine tankissa ajon jälkeen voi aiheuttaa lisä ongelmia, tankinkorkkia avatessa ei alipainetta saa olla).
Ruiskutuspumppu vuoti päälleen hivenen polttoainetta paineensäätöventtiilien O-renkaista. Vaihdoin itse O-renkaat ja kuparirikat ( hinta 3e) kaikkiin paineensäätöventtiileihin. Ilma ongelmat on hävinnyt kokonaan (remontista 2 viikkoa, aijemmin ilmiö oli 2-3 kertaa viikossa).
Käynnistysongelma oli aina samanlainen. Kun starttasi aamulla, kone hörähti käyntiin n 1s ajaksi, jonka jälkeen kone sammui. Startata sai akun melkein tyhjäksi, ennen kuin auto lähti rytkien käyntiin.
Ruiskutuspumppu vuoti päälleen hivenen polttoainetta paineensäätöventtiilien O-renkaista. Vaihdoin itse O-renkaat ja kuparirikat ( hinta 3e) kaikkiin paineensäätöventtiileihin. Ilma ongelmat on hävinnyt kokonaan (remontista 2 viikkoa, aijemmin ilmiö oli 2-3 kertaa viikossa).
Käynnistysongelma oli aina samanlainen. Kun starttasi aamulla, kone hörähti käyntiin n 1s ajaksi, jonka jälkeen kone sammui. Startata sai akun melkein tyhjäksi, ennen kuin auto lähti rytkien käyntiin.
Suuttimien paluuletkujen (kangaspäällysteinen letku) kautta ei järjestelmään voi ilmaa tulla. Putkissa on ylipaine, ja ilma palaa takaisin tankkiin, mikäli polttoaineputkisto on alkuperäinen.
Syöttöpumpussa on esipaineventtiili. Siirtopumppu pumppaa syöttöpumppuun polttoainetta "liikaa" ja ylimääräinen polttoaine palautuu takaisin esipaineventtiilin kautta tankkiin. Esipaineventtiili on fyysisesti syöttöpumpun ja moottorin välissä olevassa letkunipassa. Jos esipaineventtiilissä on esim roska (epätodennäköistä, koska on suodatin), syntyy kaiken näköisiä ilma-ongelmilta vaikuttavia ongelmia. Jos esipaineventtiili vikaa epäilee, voi paluuletkua kuristaa varovasti, ja tehdä näin "esipaineventtiilin" letkuun.
Syöttöpumpussa on esipaineventtiili. Siirtopumppu pumppaa syöttöpumppuun polttoainetta "liikaa" ja ylimääräinen polttoaine palautuu takaisin esipaineventtiilin kautta tankkiin. Esipaineventtiili on fyysisesti syöttöpumpun ja moottorin välissä olevassa letkunipassa. Jos esipaineventtiilissä on esim roska (epätodennäköistä, koska on suodatin), syntyy kaiken näköisiä ilma-ongelmilta vaikuttavia ongelmia. Jos esipaineventtiili vikaa epäilee, voi paluuletkua kuristaa varovasti, ja tehdä näin "esipaineventtiilin" letkuun.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 13.04.2004 21:50
- Paikkakunta: Tuusula
Miten onnistuu??
Samaa ongelmaa itselläkin, mutta mitenkäs nuo paineventtiilit saa auki??pasik kirjoitti:Itsellä oli kanssa 2,5D:ssä ilma ongelmia. Aamukäynnistyksessä satunnaisesti starttuutti melkein akun tyhjäksi. Tarkistin hehkut ja tankin huohotukset (alipaine tankissa ajon jälkeen voi aiheuttaa lisä ongelmia, tankinkorkkia avatessa ei alipainetta saa olla).
Ruiskutuspumppu vuoti päälleen hivenen polttoainetta paineensäätöventtiilien O-renkaista. Vaihdoin itse O-renkaat ja kuparirikat ( hinta 3e) kaikkiin paineensäätöventtiileihin. Ilma ongelmat on hävinnyt kokonaan (remontista 2 viikkoa, aijemmin ilmiö oli 2-3 kertaa viikossa).
Käynnistysongelma oli aina samanlainen. Kun starttasi aamulla, kone hörähti käyntiin n 1s ajaksi, jonka jälkeen kone sammui. Startata sai akun melkein tyhjäksi, ennen kuin auto lähti rytkien käyntiin.
(onhan ne juurkin ne joihin pitää olla jonkinasteinen "tähtiavain" ??)