W203

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

Terve

Olen harkinnut seuraavaksi autoksi tommusta c-mallin w203 farkku mersua. Mersuista ei juuri itsellä ole kokemusta. Entinen auto oli audi a4 quattro. Rupes tekemään mieli dieseliä ja takavetoa. kone varmaan 200 tai 220cdi ja manulaatikolla. Tuotatan auton varmaan saksasta niinkuin edellisen audinkin. Tuolla noiden hinnat näyttää aika huokeilta. Kunnosta saa sit olla montaa mieltä.

Miten paljon ajetun sit uskaltaa turvallisesti ostaa? Joku yli 200 tkm se nyt sais olla ainakin. Miten kovia nämä ovat ruostumaan? Ja tärkeimpänä kysymyksenä, onko nämä mersut oikeesti niin huonoja ku kaikki sanoo. Kuulema vikoja enemmän kuin tarpeeksi. Pitääkö väite paikkaansa? se on epämiellyttävää jos heti saa olla tuhansia mättämässä remontteihin. Audissa tuli tutuksi heikko kytkin. Kestääkö näissä kytkin miten paljon lisä herkkua, lastutusta ajatellen?

Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä näistä kannattaa katsoa kauppoja tehdessä? Ulkonäöllisesti nää on kyllä mainioita, Mutta sisältä aivan aneemisia :P

Ja lopuksi miten nämä varuste tasot näissä menee? Onko perus karvalaikissa, classik. Yhtään mitään?

Eli tiivistetysti RISUT ja RUUSUT??

Kiitos
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä 203:nen luotettavan auton maineessa on. Alkupään autoissa jonkin verran ruostevikaa, faceliftissä sitten vähemmän. Tuo ruostekin rajoittuu pelleihin että ei sieltä jousenkupit repeile irti tai moottorin alla oleva palkki ruostu pois niinku väykyissä :lol: Eikä muutenkaa ruostu niinku w210. Kannattaa varmaan sellanen facelifti tuoda elikkä jostain -04 puolestavälistä uudempi. Tunnistaa etupuskurin alaosan kahdesta listasta ja mittaristosta(nopeus- ja kiekkamittarit saman kokoset, polttoaine- ja lämpömittarit reunoilla) noin niinku äkkiä katottuna. Niissä on parempi maalipinta ja muutenki varmaan kaikki lastentaudit pois. Itellä -01 w203 ja aika käteensopivalta autolta tuntuu :P
S124 300TE
S211 E500
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Osta facelift ni on parempi eikä niin aneminen sisältä. Haulla löytyy miljoona topicia koskien W203 eli eiku etsimään ;)
Mulla on ollu 2 W203 ja on ollut hyvä auto. Osta mersu Automaattina ja osta c30 AMG jos perse kestää. ;)

P.S. Miten voi alkaa haluttaan quattron tilalle takavetoista näillä keleillä???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jospa se on se että kun mersun omistajat valittaa kun pitää laittaa suuttimen alle jotain kupariprikkaa, niin audin omistaja tekee samoilla km vähintään kansiremonttia ellei jo vaihda uutta moottoria :roll: A4 quattrona olis kyllä hieno peli, mutta kun lukee audifoorumilta juttuja moottoreista niin taidanpa pysyä ihan cdi tekniikassa :shock: :shock:
S124 300TE
S211 E500
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

Mulla oli 1.8t. Ei siinä sinällää vikaa ollu ja mukava se oli liukkailla ajaa. Alko vaa ikää tulee ja mittarii ylittymää se maaginen 200 tkm. Ni myis pois ku aika kivan hinnan vielä sain. Suurin remppa oli tuo kytkin/vauhtipyrä. 30tkm karalan ohjelman jälkee sutas tyhjää ja lasittu kerta piarasulla tuolloin oli ajettu n 160 tkm. Nivelet, iskarit ja takapyörön lakerit vaihdon siihen.

Eikos näissä mersuissakin oo jotain nivel ongelmia? Mitenkä sit voimansiirto jos siihen jonkin softan polkasee?

Kyllähän se -04 eteenpäin olis aika kiva mutta niille tulee vielä hintaa aika reilusti. Toinen vaihtoehto olis joku diesel bemari. Mut jotenki tuo mersu on sitonu mut pauloihinsa :P
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulla on ollut myös A4 B5 1.8t bsr lastulla (etuveto) ja A4 B6 1.9tdi 101hp vakio. Nuo oli hyviä autoja molemmat. 1,9tdi on kestävä kone. Ja Audi(kin) on hyvä ajaa. Tykkään audista ja 3 litran tdi quatro haluttais hankkia joskus. Ja kyllä sitä täälläkin foorumilla tulee enempi viat esiin. Harvemin kehutaan. Ei se 200 kytkinkään mikään kestävä ole. Itsellä alkoi luistella sopivalla kelillä. Vääntöä kestää n. 400Nm max. Automaatti mersuissa on HYVÄ ja kestää hyvin vääntöjä. C30 Amg:ssä mulla oli arviolta 330Hp ja 750Nm.. ;)

Bemarista ei kokemusta ja joskus haluttais sekin kokeilla. Murheita vaan tuntuu niilläkin olevan imusarjojen läppien, automaatien yms kans.. Ja eikait se 200th km ajettu A4 TQ:kaan mikään halpa oo???
Viimeksi muokannut simppa80, Su 06.02.2011 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tuplat..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: W203

Viesti Kirjoittaja Budder »

MB kannattaa ottaa automaatti-vaihteisena ja varusteena dieselissä webasto tms. lisälämmitin.
Jos olet aikaisemmin ajanut Quatro-audia, niin voi olla runsas lumisena talvena/keleillä meno "vähän leikkimistä" 4-vedon jälkeen.
Kesällä oikein mukavaa...
Perjantaina piti lähteä mp-messuille C270CDI:llä,mutta 5km matkalla 2-kertaa kiinni(lunta tiellä 5-20cm)
ja riitti minulle.
Kaverin 4-veto autoa alle ja matka sujui hyvin myös runsaammassakin lumessa.
Jostain syystä täälläkin kiinnostus herännyt toisen merkin jokanurkalta vetäviin....
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Lisätään tähän että onko kellään kokemusta A6 3.0TDI Quattro:sta? Ei jaksais alkaa Audifinns forumilta kyselemään ja ettimään tietoa. Onko audissa mikä huonoa/hyvää? Mielestäni nuo A6 varusteet eivät vastaa ihan E-mallin varusteita? Tai toisin sanoen käytettyjä E-malleja löytyy paremalla varustuksella kun A6:sta. Esimerkkinä distronic+jäähdytetyt nahkapenekit edessä.. Saako audiin kuinka helposti tv:n ja lisänäytön takapenkkiläisille?? Meneepä audeiluksi :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

No nyt on tilanne tullu siihen pisteeseen että on ensimmäinen ehdokas tullu eteen. vm -01 200 cdi classik. Aj 206. Metallisinen farkku. Kuulema maalautettu koritakuuseen 4500€ perus ruosteviat. hintaa olis 9900 katsastettuna ja tullattuna avaimet käteen. ketuttaa kyllä ostaa semmusta autoa nykypäivänä mikä ruostuu. Mutta minkäs teet :P Taas tuli muutama kysymys mielee. Saako näihin minkälaisia lohkolämppäreitä, letku vai säteilypaska? Wepasto olis tietysti hyvä, mutta auto on kyllä aina tolpan juuressa. Onko nämä miten kylmiä talvella jos ei autossa ole mitään lisälämmitintä apuna? Omakohtaiset kokemukset dieseleistä on että ilman lisälämppäri ei kapiiniin lämmintä tule.

Auto on classik eli ilmeisesti karvalakki. No automaatti ilmastointi. 4x sähkölasit. Sähköpeilit. Perseenlämmittimet ja vissii cruice. Mitä eroa näillä elecansella, classikilla ja avandcardella oikein on. Ku selväösti ei kerrota missään?

Mopohan se 200 on mutta jos ohjelmoinnin kestäis ni kyllä sillä sit kerkeis. Taloudellinen se ainakin ilmeisesti on?

ja lopuksi mikä on tämmösem auton vakio rengaskoko?
Viimeksi muokannut mikok, Ma 06.06.2011 16:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mikaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W203

Viesti Kirjoittaja Mikaz »

Kyllä siihen saa ihan normaali lohkolämppärin.
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mikok kirjoitti:No nyt on tilanne tullu siihen pisteeseen että on ensimmäinen ehdokas tullu eteen. vm -01 200 cdi classik. Aj 206. Metallisinen farkku. Kuulema maalautettu koritakuuseen 4500€ perus ruosteviat. hintaa olis 9900 katsastettuna ja tullattuna avaimet käteen. ketuttaa kyllä ostaa semmusta autoa nykypäivänä mikä ruostuu. Mutta minkäs teet :P Taas tuli muutama kysymys mielee. Saako näihin minkälaisia lohkolämppäreitä, letku vai säteilypaska? Wepasto olis tietysti hyvä, mutta auto on kyllä aina tolpan juuressa. Onko nämä miten kylmiä talvella jos ei autossa ole mitään lisälämmitintä apuna? Omakohtaiset kokemukset dieseleistä on että ilman lisälämppäri ei kapiiniin lämmintä tule.

Auto on classik eli ilmeisesti karvalakki. No automaatti ilmastointi. 4x sähkölasit. Sähköpeilit. Perseenlämmittimet ja vissii cruice. Mitä eroa näillä elecansella, classikilla ja avandcardella oikein on. Ku selväösti ei kerrota missään?

Mopohan se 200 on mutta jos ohjelmoinnin kestäis ni kyllä sillä sit kerkeis. Taloudellinen se ainakin ilmeisesti on?

ja lopuksi mikä on tämmösem auton vakio rengaskoko?
Siellä on myös sähköinen 2000W lisälämmitin ja auto on teholaturilla näin varustettu. Lisälämmitin käyttöön ajotietokoneen kautta. Noissa lisälämmittimissä ollut myös vikoja. Mutta ei se kunnolla jaksa lämmintä pitää tälläisilla keleillä. Keula tukkoon ja jos termari kunnossa niin 80 asteen tietämillä pitäis lämmöt pysyä. Classic = Karvalakki ja jalopuusisustalla ja erilaisilla puskureilla + mustilla ovenkahvoilla, Avandcarde hillikuitu somisteet sisällä, korinväriset oven kahvat yms.. Visiiin 2 cm matalampi alusta..

Aika vähäset on kilometrit 2001 mersussa joten kannattaa kinnittää huomiota onko auto kulunut. Mulla oli tollanen jolla ajoin 120thkm->180thkm niin auto oli edelleen kuin uusi sisustaltaan ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: W203

Viesti Kirjoittaja JOE »

Vannehaun sivulta vanne- ja rengaskoot

http://www.vannehaku.fi/soveltuvuus/Mercedes%20Benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Re: W203

Viesti Kirjoittaja paaki »

No niin avaudun vähän minäkin. v2007 kun olin Saksassa etsimässä nykyistä autoani ja kun ei tarjontaa silloin helpolla tahtonut löytyä niin kävi audikin itsellä mielessä (oli joka isompi liike täyttä noita) ja hinta oli huokea. Innostus loppui siihen kun a6 ja 2,5 tdi automaatilla ei kuulemma kestä ja nykyisen auton metsästys vaan jatkui.
Mersusta, älä osta jos on jo Saksassa korjailtu takuuseen = varmasti ongelmia ruostumisen kanssa nopeasti Suomessa ja takuu ainakin 50/50 vanhuuden vuoksi = kallista pitää pelleistä kunnossa.
Tekniikaltaan auto on parempi mitä juttuja liikkuu ja 2:n automaatin jälkeen ehdottomasti mersu automaatilla ja laatikkoon öljyt 60t km välein vaihtoon niin toimii kauan.
Lisälämmitin pitää kyllä sisätilat suht lämpimänä kylmällä kelillä mutta kone ei kyllä lämpene helpolla ja lohkolämmittimen saa paikoilleen yhtähelposti kuin muihinkin merkkeihin.
Suuttimien prikat kun vaihdattaa (suosittelevat 70tkm välein vaihtoa) ajallaan ja laatikon öljyt yms spesiaalijutut joista tällä foorumilla löytyy paljon tietoa niin perustekniikka pysyy kauan kunnossa.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

Tää mies toi mulle sen edellisen audin ja ukolle volvon. Nyt ukolle tulee x3 bmw ja ehkä mulle tuo mersu. Aikaisemmat autot on ollu enemmän ku hyviä. Elääkseen tuo noita kantaa. Bemarille lupas vuoden takuun. Nii tiedä sit noista ruostekorjauksista. Hän oli ainakin sillä kannalla että on hyvin tehty. Kilometreistä en paljoa oo huolissani, tää ei kyllä oo tuonu semmusia autoja mitkä on epäilyttäviä, Mistä sitä tietysti tietää. Sano että yleisesti ottaen nuo alkupään w203set mitä siellä myydään on tosi kuppasia ja huonosti pidettyjä. Kuvien perusteella tää on ainakin sisältä ja päältä todella siisti. Sisälläkään ei ensimmäistäkään kulumisen merkkiä. Jos se on niin siisti ku se kehuu ja huolettu todistetusti, ni kyllä mä sen varmaa ostan. Väriki oli nii saamarin hyvä. Voi ola että paskaa tulee haukattua, mutta elämä on.
Kävin tänää tarkistamassa paikalliset autoliikkeet ja kattelin peräti neljää eri w203:sta. Järestään aika kuppasia vaikka ajettu osalla hätäsee 120tkm. On se kyllä ihme miten ne voi olla tuommusia paiseita ku vertaa vaikka ex audii mikä oli saman ikäne! Mut silti nuo jotenki vaa kiehtoo enkä käsitä miks. Yllätyksenä oli miten hyvät penkit on ihan tuommusessa perus classikissa.
Jos se vielä vie niin vähä löpöä ku kaikki kehuu ja pitää vielä lämmötkin sunnilleen sisällä ni eiköhä tuo eukon ajossa vältä :P
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203

Viesti Kirjoittaja S202 »

On se audi vaan peli kun ei se ruostu. Mutta toisaalta mersun 270cdillä saa päästellä maailman tappiin pienellä fiksaamisella, audin 2,5 tdi saattaa olla 200tkm aivan paskana :roll:
S124 300TE
S211 E500
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

Juu kyllä näissä koneet varmasti on hyviä. Mitenkäs ku monessa myynti-ilmoituksessa tulee ilmi että: nivelet, abs ohjausyksikkö ja virtalukko systeemi vaihdettu. Onko nää jotain kultus tavaraa, tai no nivelet varmasti on mut nuo muut?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W203

Viesti Kirjoittaja koyama »

c- mallissa menee keulaniveliä .Johtuuko macperssonista ?Abs viat kuulostaa vähän oudolta ,ja virtalukkoongelmat.Yleisiä vikoja 250 tkm paikkeilla vakionopeussäädin,penkinlämmittimen elementti.
Tottahan niitä osia menee jos autolla on ajettu 450 tkm ,mutta mittarissa on 180 tkm.Jos ei ole aukotonta huoltohistoriaa ja osia menee normaalia enemmän niin on rullattu mittari.Diesel autolla ajetaan 25-60 tkm vuosi oli maana sitten suomi tai saksa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

No sitten se selviää. Otin kyseisen auton. aika näyttää haukkasinko sitten paskaa. Kuumottaa kyllä kovasti saada auto alle. Ei oo tommusella ikinä tullu ajettua tai yleensäkkään tutustuttua. Kerran ajoin 400tkm ajetulla 200 automaatti väyrysellä. Se oli mukava.

Mitä kaikkea siinä mittarin keskellä olevasta näytöstä näkee? Onks siinä jotain radioon liittyvää?

Ensimmäinen homma on kun auton saa maisemiin, soittimen vaihto. Pitää ainakin jostain tila se sovite levy soittimelle. Mikähän laisen härdellin joutuu ostamaan jotta sais rattinapit myös pelaamaan? Ja mitä muuta rojektiin tarvii? Meinasin laittaa pioneerin.

Ja kyllä käytin hakua mutta ei kovin selvästi silmiin sattuvia ohjeita tullu vastaan.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Siinähän tuo W230 soittimen vaihto oli ensimmäisellä sivulla äänentoisto osiossa. Tuo soittimen vaihto ei ole hyvä asia, koska osa toiminnoista jää kuitenkin puuttumaan. Esim. ajotietokoneen näyttö ei osaa näyttää kuin --- audion kohdalta. Eli jos on puhelinsarja niin et voi myöskään selata henkilöiden nimiä.. Mutta kukanenkin tekee niinkuin lystää. Itsekkin sllon aikoinaan hamusin soittimen vaihtoa prefacelift W203:een mutta en olisi kelpuuttanut kuin Comandin Bosen äänentoisto järjestelmällä. Tuossa viimeisimmässä oli Comand APS eikä ollut edes Harman sarjaa ja mulle oli tuo Comandin teho riittävä. Subbari ois kyllä voinu olla vielä kaverina.. Comand on hyvä kun siihen saa puhelimen, digiboxin yms.

Tuolla jotaki:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 23&t=91741" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 23&t=97013" onclick="window.open(this.href);return false;

Laita tollanen ;)

http://www.mbscashopen.se/sv/multimedia ... ?grp=27421" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W203

Viesti Kirjoittaja koyama »

mikok kirjoitti:No sitten se selviää. Otin kyseisen auton. aika näyttää haukkasinko sitten paskaa. Kuumottaa kyllä kovasti saada auto alle. Ei oo tommusella ikinä tullu ajettua tai yleensäkkään tutustuttua. Kerran ajoin 400tkm ajetulla 200 automaatti väyrysellä. Se oli mukava.

Mitä kaikkea siinä mittarin keskellä olevasta näytöstä näkee? Onks siinä jotain radioon liittyvää?

Ensimmäinen homma on kun auton saa maisemiin, soittimen vaihto. Pitää ainakin jostain tila se sovite levy soittimelle. Mikähän laisen härdellin joutuu ostamaan jotta sais rattinapit myös pelaamaan? Ja mitä muuta rojektiin tarvii? Meinasin laittaa pioneerin.

Ja kyllä käytin hakua mutta ei kovin selvästi silmiin sattuvia ohjeita tullu vastaan.
Väyrynen on semmoinen "lahna "mutta on sillä mukava matkaa taittaa verrattuna w 203.Se on pieni.Huomaat sen sitten käytössä.
Mikäli tuotatit autosi ulkomailta noin 200 tkm ajettuna mittarin mukaan ilman täydellistä aukotonta huoltokirjaa niin olet mahdollisesti "huonolla tuurilla" ostanut 3-400tkm ajetun ja maksat autoveroa sen 200 tkm ajetun Suomiauton mukaan 1000-2000 euroa ylimääräistä.Auto on varmasti parempi kuin moni soomi auto noilla kilsoilla,mutta näin meitä kusetetaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tutulle tuli Saksasta 150thkm ajettu 530 bwm. Oli täys huoltokirja mutta viiminen merkintä 2008. Avaimesta selvis todellinen 280thkm. Niillä se onneks verotettiinkin ku nsai kilsat tietoon. Reilulla kädelllä ne noiden kans siellä germaani "häkeissä" touhuaa. Mutta on siellä oikeesti hyviäkin autoja. Paljon parempia kuin Suomessa. Saksalainen on tarkka autostaan ja siellä on hyväkuntoiset tiet.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W203

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

simppa80 kirjoitti:Tutulle tuli Saksasta 150thkm ajettu 530 bwm. Oli täys huoltokirja mutta viiminen merkintä 2008. Avaimesta selvis todellinen 280thkm. Niillä se onneks verotettiinkin ku nsai kilsat tietoon. Reilulla kädelllä ne noiden kans siellä germaani "häkeissä" touhuaa. Mutta on siellä oikeesti hyviäkin autoja. Paljon parempia kuin Suomessa. Saksalainen on tarkka autostaan ja siellä on hyväkuntoiset tiet.
Eikös silloin hälytyskellojen pitäisi soida, jos autoa ei ole huollettu esim. pariin vuoteen ja ajomäärä ei muka ole juuri lisääntynyt. Melko varmoilla vesillä voi olla, kun autosta löytyy aukoton Mersun valtuuttamien liikkeiden leimaama huoltokirja uskottavin aikavälein, huoltokirjassa on myyjäliikkeen leima tai tarra sekä painovuosi sopii auton rekisteröintiajankohtaan. Lisäksi kun vielä on katsastustodistukset tukemassa huoltokirjaa niin ei tarvi ihmetellä
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tn62634 kirjoitti: Eikös silloin hälytyskellojen pitäisi soida, jos autoa ei ole huollettu esim. pariin vuoteen ja ajomäärä ei muka ole juuri lisääntynyt.
Niinku sanoin että tutulle tuli. Minulla henkilökohtaiseti kyllä kellot alkaisi soida mutta kukanenkin miettiköön tavallaan. Mainitsin kyllä tuosta (ja häkkiliikkeestä ostamisesta yleensäkkin) ja hän sen ymmärsikin mutta ei ilmeisesti uskonut että noinkin suuri lukema voisi olla kyseessä.. Se tuo autokuume kun painaa päälle niin se voi olla aika hankala tilanne :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

Tuossa on aukoton mersun huoltokirja ja katastus todistukset täsmää. En ole huolissani kilometereistä. Ja luotan auton tuojaan aika lailla. Ei se ota riskiä ja tuo paskaa. Ainut mikä pelottaa ni on se että kuin pahasti se on ollu ruosteessa ennen takuu maalauksia. Nyt se on ainaki siisti ku sika pienenä. No se selviää. Tykkäsin vaa siitä metalli sinisestä väristä ja tummasta sisiustasta.nii kovin että pakkohan se oli ostaa. Tuossa ei ole ku ihan normi radio missä on pikku näyttö. Ei mittän tutkia tai puhelimia. Aivan karvalakki. Tekis vaa sen tähe mieli se pioneeri siihe tökätä et sais mp3 toiston ja muistikku paikan.
Varmaa pakko teipata samalla tuo keskikonsoli jonkun muu väriseks. Ei puu oikee nappaa. Tietysti alusta pitää päivittää ja jotkut vanteet ostaa kesäks, niin ja projektori valot. Mikäli tuosta pitopeli tulee....

Mitenksä tuon ohjelmointi puolen laita. Auto on siis manuaali. Kestääkö vakio kytkin viritystä. Voisin saada voimaa.comin ohjelman sopuhintaan. Se lupaa sen 120kw ja 355nm. Tietysti olisin karalallekkin vanha asiakas. Se varmasti tekis semmusen moden ku ite pyytäis.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mikok kirjoitti:Tuossa on aukoton mersun huoltokirja ja katastus todistukset täsmää. En ole huolissani kilometereistä. Ja luotan auton tuojaan aika lailla. Ei se ota riskiä ja tuo paskaa. Ainut mikä pelottaa ni on se että kuin pahasti se on ollu ruosteessa ennen takuu maalauksia. Nyt se on ainaki siisti ku sika pienenä. No se selviää. Tykkäsin vaa siitä metalli sinisestä väristä ja tummasta sisiustasta.nii kovin että pakkohan se oli ostaa. Tuossa ei ole ku ihan normi radio missä on pikku näyttö. Ei mittän tutkia tai puhelimia. Aivan karvalakki. Tekis vaa sen tähe mieli se pioneeri siihe tökätä et sais mp3 toiston ja muistikku paikan.
Varmaa pakko teipata samalla tuo keskikonsoli jonkun muu väriseks. Ei puu oikee nappaa. Tietysti alusta pitää päivittää ja jotkut vanteet ostaa kesäks, niin ja projektori valot. Mikäli tuosta pitopeli tulee....

Mitenksä tuon ohjelmointi puolen laita. Auto on siis manuaali. Kestääkö vakio kytkin viritystä. Voisin saada voimaa.comin ohjelman sopuhintaan. Se lupaa sen 120kw ja 355nm. Tietysti olisin karalallekkin vanha asiakas. Se varmasti tekis semmusen moden ku ite pyytäis.
Foorumin "Tuikku" varmaan tekasee sulle softan ja hyvän sellasen. Jos 200CDI niin kytkin antautuu alle 400Nm. Osta saksan ebaystä http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; metallin väriset sisusta roinat ni ei tarvi teipata. Proijektorit umpioiks ni ilme uudistuu:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... po#p499202" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitappa kuvaa kulkineestas. Kyllä siitä pitolehmä sulle tulee, mikäli et innostu niinku meikäläinen ja hommaa kohta C30 AMG:tä ;) Siinä on C-sarjalainen diesel parhimmillaan eikä varmaan IKINÄ mitää vastaavaa yhtä hienoa tuu tilalle.. :(
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

juu nuo projektorit pitää laittaa heti. Paljonkoha semmuset sisustan muovit ebayssa maksaa? No kyllä se mulle piisaa jos siitä sen 350 nm ottaa. Paljonkohan kyseisen herran palvelut maksaa? ja missä päin vaikuttaa?

Piruku en osaa laittaa kuvia :oops: Ois niitä tossa koneella kyllä 20 kp

Tuolla olis kans vaikka mitä kivaa. Ei oo tullu vaa hintoja kyseltyä...

http://autonvaraosat.fi/category/purett ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
mikok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.02.2011 21:52

Re: W203

Viesti Kirjoittaja mikok »

No nyt on auto haettu. Sisältä auto on kuin uusi, ei mitään kulumisen merkkejä ym ja kaikki toimii. Taka iskarit ja jarrut myyjä laittoi ennen katsastusta. Tekniikka pelaa muuten ok mutta yks suutin tupsuttaa ja lämmöt ei nouse. No pikku juttuja. No aika näyttää miten rupeaa pelaamaan.
Viimeksi muokannut mikok, Ma 06.06.2011 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.03.2011 14:26

Re: W203

Viesti Kirjoittaja Henq »

Suosittelen kyllä avaamaan pohjamuovit ja nopeesti. Ja kannattaa availla melko varovasti ne pohjamuovien kiinnikkeet....Itellä meni just 4 poikki viime viikonloppuna.
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Manfred Reising Export, Rauni Reising, asiointi Suomen kielellä. Googlella löytyy yhteystiedot. Asustelee Frankfurtin ympäristyössä, tehnyt vuosikausia välityshommaa, tuntee alan kontaktit. Löysi minulle hyvän auton, ikävä yllätys löytyi eli oli pienen osuman saanut perään, ostin auton kolaroimattomana no faktojen jälkeen korjaamolle Suomessa ja lasku Raunille joka hoiti homman, sain vielä kuvat tapahtuneesta vahingosta, Saksassa oli vaurio hoidettu vakuutuksen pikkiin. Korostan että vaurion huomasi vain vähän koholla olevasta takaluukun tiivisteestä, takaluukku vaihdettu ja maalattu.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Vastaa Viestiin