W211 automaattivaihteisto-ongelmat
W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Hei kaikille.
Appiukolta hyytyi vm -03 E270 tielle, vaihteet täysin kateissa. Auto ei enää hievahtanutkaan suuntaan eikä toiseen. Löysin paljon tekstiä glykoliongelmasta mutta voisiko joku paljon asiasta tietävä kertoa yhdessä viestissä tärkeimmät seikat viasta:
-missä vm:ssa ongelma esiintyy?
-mitkä ovat oireet jos glykolia laatikossa?
-mitä laatikosta hajoaa?
-mistä tunnistaa "riskinä" olevan syylärin? Mallinumero?
-mikä syylärimalli on toimiva/luotettava?
+ muita seikkoja mistä ongelmaa lähdetään selvittämään.
Appiukolta hyytyi vm -03 E270 tielle, vaihteet täysin kateissa. Auto ei enää hievahtanutkaan suuntaan eikä toiseen. Löysin paljon tekstiä glykoliongelmasta mutta voisiko joku paljon asiasta tietävä kertoa yhdessä viestissä tärkeimmät seikat viasta:
-missä vm:ssa ongelma esiintyy?
-mitkä ovat oireet jos glykolia laatikossa?
-mitä laatikosta hajoaa?
-mistä tunnistaa "riskinä" olevan syylärin? Mallinumero?
-mikä syylärimalli on toimiva/luotettava?
+ muita seikkoja mistä ongelmaa lähdetään selvittämään.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
porkkma kirjoitti:Hei kaikille.
Appiukolta hyytyi vm -03 E270 tielle, vaihteet täysin kateissa. Auto ei enää hievahtanutkaan suuntaan eikä toiseen. Löysin paljon tekstiä glykoliongelmasta mutta voisiko joku paljon asiasta tietävä kertoa yhdessä viestissä tärkeimmät seikat viasta:
-missä vm:ssa ongelma esiintyy?
-mitkä ovat oireet jos glykolia laatikossa?
-mitä laatikosta hajoaa?
-mistä tunnistaa "riskinä" olevan syylärin? Mallinumero?
-mikä syylärimalli on toimiva/luotettava?
+ muita seikkoja mistä ongelmaa lähdetään selvittämään.
Kyllähän tuota Glycoli ongelmaa esiintynyt paljon 9/2003 asti.Ongelma ilmenee että auto rupeaa täristään sievästi kiihdytettäessä,ja jos vikaa ei korjata jättää se tielle kun Momentinmuunnin eli turbiini korkkaa eikä auto liiku enään mihinkään.Ongelmasta yleensä pääsee kun laatikkoon vaihdetaan kaikki tiivisteet ja turbiini,sekä syyläri,jos laatikko ei ole ehtinyt vaurioitua.Riskinä olevan syylärin tunnistaa jos yllämainittuja oireita ilmenee ja glycolia vaihteistoöljyn seassa.Syyläriksi ovat paljon vaihtaneet Nissenssiä jota saa Saksasta 200 pintaan.Ensin tietenkin glycoli testi jos auto on täristänyt!Toinen vaihtoehto on vaihtaa syyläri ja käytetty laatikko,joita saattaa täältäkin asiantuntioilta löytyä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
No niin hieman päivitytä tähän.
Merkkiliikkeessä tutkittu autoa useita päiviä. Autoon vaihdettu uusi hydrauliyksikkö vaihdelaatikkoon ja uudet öljyt puhdistusaineen kera. Tämän jälkeen autolla päästiin ajamaan huimat 200 km jonka jälkeen hyytyi uudestaan tielle. Uusi diagnoosi liikkeessä; tarvitaan uusi laatikko, turbiini ja syyläri... hintaa n. 10 000€. Just joo. Voisiko joku suositella hyviä korjaamoja etelä-suomesta?
Merkkiliikkeessä tutkittu autoa useita päiviä. Autoon vaihdettu uusi hydrauliyksikkö vaihdelaatikkoon ja uudet öljyt puhdistusaineen kera. Tämän jälkeen autolla päästiin ajamaan huimat 200 km jonka jälkeen hyytyi uudestaan tielle. Uusi diagnoosi liikkeessä; tarvitaan uusi laatikko, turbiini ja syyläri... hintaa n. 10 000€. Just joo. Voisiko joku suositella hyviä korjaamoja etelä-suomesta?
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Melkein kannattais harkita merkin vaihtoa jos haluaa pitää suht uutta autoa tai hankkia W124 koppanen niin alkaa kestämään vähän paremmin. Ei ihme jos jopparit ovat alkaneet karttamaan Mersun uudempikoppaisia. Tämä nyt meni ohi aiheen, eli en pysty neuvomaan korjauskustannusten pienentämisessä. Tuolla 10 000€:n summallahan saisi jo kaksi huippukuntoista 124 koppaista joista toisen voisi pistää naftaliiniin ja ottaa sen sieltä kun ensimmäinen laukeaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
somerolla ovat tullet kuntoonporkkma kirjoitti:No niin hieman päivitytä tähän.
Merkkiliikkeessä tutkittu autoa useita päiviä. Autoon vaihdettu uusi hydrauliyksikkö vaihdelaatikkoon ja uudet öljyt puhdistusaineen kera. Tämän jälkeen autolla päästiin ajamaan huimat 200 km jonka jälkeen hyytyi uudestaan tielle. Uusi diagnoosi liikkeessä; tarvitaan uusi laatikko, turbiini ja syyläri... hintaa n. 10 000€. Just joo. Voisiko joku suositella hyviä korjaamoja etelä-suomesta?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Meinaatko että uuden automaattilaatikon hinta asennettuna Vehossa olisi paljon edullisempi kuin 211:n? Miksi pitäisi verrata omenoita porkkanoihin. MBGTC:stäkin saa käytännössä uuden laatikon pilkkahintaan tuohon kymppitonniin verrattuna (ellei siinä ollut 9000 asennuskustannus). Tietenkin ikävää että merkkihuolto ei pysty tarjoamaan edullisempia vaihtoehtoja edes osien suhteen.sompio kirjoitti:Melkein kannattais harkita merkin vaihtoa jos haluaa pitää suht uutta autoa tai hankkia W124 koppanen niin alkaa kestämään vähän paremmin. Ei ihme jos jopparit ovat alkaneet karttamaan Mersun uudempikoppaisia. Tämä nyt meni ohi aiheen, eli en pysty neuvomaan korjauskustannusten pienentämisessä. Tuolla 10 000€:n summallahan saisi jo kaksi huippukuntoista 124 koppaista joista toisen voisi pistää naftaliiniin ja ottaa sen sieltä kun ensimmäinen laukeaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Varmaan kannattaa ensimmäiseksi ottaa rahat pois merkkiliikkeestä,epäonnistuneesta korjauksesta. Seuraavaksi kannattaa vaihdattaa uusi syyläri ja takuukorjattu Turbiini ja vaihteiston tiivisteet jos vaihteisto ei ole ehtinyt vaurioitua jos siellä on irtoneista metallia kannattaa vaihtaa koko vaihteisto.Esim.CDI203 suosittelemassa paikassa tai Siekkisellä Käärmelahdessa.Ylivieskassa on myös yksi asiantuntia joka varmaan näitä ongelmia korjannut en muista nimimerkkiä mutta nimi Aki Parkkila,jolla saattaa olla koko vaihteisto,kyllä se nykyisin pitäis tulla kuntoon,10000 sijaan 2-3000 tonnilla.porkkma kirjoitti:No niin hieman päivitytä tähän.
Merkkiliikkeessä tutkittu autoa useita päiviä. Autoon vaihdettu uusi hydrauliyksikkö vaihdelaatikkoon ja uudet öljyt puhdistusaineen kera. Tämän jälkeen autolla päästiin ajamaan huimat 200 km jonka jälkeen hyytyi uudestaan tielle. Uusi diagnoosi liikkeessä; tarvitaan uusi laatikko, turbiini ja syyläri... hintaa n. 10 000€. Just joo. Voisiko joku suositella hyviä korjaamoja etelä-suomesta?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Meinaatko että uuden automaattilaatikon hinta asennettuna Vehossa olisi paljon edullisempi kuin 211:n?
Empä suinkaan, vaan sitä ettei W124:n laatikot poksahtele noihin glykoliongelmiin. Siihen maailmanaikaan kun W124:sia tehtiin niin Saksassakin tiedettiin mitä laatu on. Sitten kun Jenkit tulivat kuiskimaan miten voidan tehdä nopeasti voittoja niin laatukäsitys viskattiin romukoppaan. Saattaapi Daimler-konsernilla olla sama kohtalontie kuljettavana kuin Peogeotilla. 60-luvulla niin suosittu ja lujaksi havaittu auto kärsi sitten totaalisen arvonalennuksen laadun tiputtua. Mitä nyt on tullut seurattua tällä palstalla näitä nyky Mersujen ongelmia ja tuttavapiirissä olevien Mersujen vikoja niin eipä hyvältä näytä.
Empä suinkaan, vaan sitä ettei W124:n laatikot poksahtele noihin glykoliongelmiin. Siihen maailmanaikaan kun W124:sia tehtiin niin Saksassakin tiedettiin mitä laatu on. Sitten kun Jenkit tulivat kuiskimaan miten voidan tehdä nopeasti voittoja niin laatukäsitys viskattiin romukoppaan. Saattaapi Daimler-konsernilla olla sama kohtalontie kuljettavana kuin Peogeotilla. 60-luvulla niin suosittu ja lujaksi havaittu auto kärsi sitten totaalisen arvonalennuksen laadun tiputtua. Mitä nyt on tullut seurattua tällä palstalla näitä nyky Mersujen ongelmia ja tuttavapiirissä olevien Mersujen vikoja niin eipä hyvältä näytä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Uusi hydrauliyksikkö poistetaan autosta ja liike antaa rahat pois. Uusi syyläri tilauksessa saksasta. Hesan seudulta löysin Powermaticin ja Automaatti-Mike korjaamot, onko kokemuksia?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
porkkma kirjoitti:Uusi hydrauliyksikkö poistetaan autosta ja liike antaa rahat pois. Uusi syyläri tilauksessa saksasta. Hesan seudulta löysin Powermaticin ja Automaatti-Mike korjaamot, onko kokemuksia?
Se takuukorjattu Turbiinihan kannattaa ostaa jos sen saa 400-500 saksasta kuten CDI203 kirjoitti,Veholla maksoi Turbiini A2112501302 1575,00Euroa ja tiivisteet laatikkoon 566,48 Euroa
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Powermaticin miehet ainakin on tietääkseni ammattimiehiä, Mikestä ei parempaa tietoa.
Tuo menon loppuminen seuraa siitä, että glykoli irroittaa turbiinista lukon kitkapinnat, joista tulevat purut tukkii suodattimen tai jumittaa venttiilit venttiilikoneistossa.
Se turbiinilukon tuho ei itsessään menoa lopeta.
Laatikkoon pitää tiivisteiden lisäksi vaihtaa kaikki kitkalevyt, muuten niistäkin alkaa pinnat irtoamaan jonkin ajan kuluttua. Lisäksi vielä mielellään kaikki ohjaussolenoidit ja anturilevy.
2500-3500ee yleensä on tuosta kustannusarvio turbiineineen, lisäksi jäähdytin. Jos planeetat on ehjät.
Tuo menon loppuminen seuraa siitä, että glykoli irroittaa turbiinista lukon kitkapinnat, joista tulevat purut tukkii suodattimen tai jumittaa venttiilit venttiilikoneistossa.
Se turbiinilukon tuho ei itsessään menoa lopeta.
Laatikkoon pitää tiivisteiden lisäksi vaihtaa kaikki kitkalevyt, muuten niistäkin alkaa pinnat irtoamaan jonkin ajan kuluttua. Lisäksi vielä mielellään kaikki ohjaussolenoidit ja anturilevy.
2500-3500ee yleensä on tuosta kustannusarvio turbiineineen, lisäksi jäähdytin. Jos planeetat on ehjät.
JariN
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Auto lähtee tänään Automaatti-Mikelle. Syyläri tosiaan tulossa saksasta. Tuollaisen hinta-arvion sain näistä liikkeistäkin. Kiitokset kaikille vastauksista, ilmoittelen miten loppujen lopuksi kävi.JariN kirjoitti:Powermaticin miehet ainakin on tietääkseni ammattimiehiä, Mikestä ei parempaa tietoa.
Tuo menon loppuminen seuraa siitä, että glykoli irroittaa turbiinista lukon kitkapinnat, joista tulevat purut tukkii suodattimen tai jumittaa venttiilit venttiilikoneistossa.
Se turbiinilukon tuho ei itsessään menoa lopeta.
Laatikkoon pitää tiivisteiden lisäksi vaihtaa kaikki kitkalevyt, muuten niistäkin alkaa pinnat irtoamaan jonkin ajan kuluttua. Lisäksi vielä mielellään kaikki ohjaussolenoidit ja anturilevy.
2500-3500ee yleensä on tuosta kustannusarvio turbiineineen, lisäksi jäähdytin. Jos planeetat on ehjät.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
porkkma kirjoitti:Auto lähtee tänään Automaatti-Mikelle. Syyläri tosiaan tulossa saksasta. Tuollaisen hinta-arvion sain näistä liikkeistäkin. Kiitokset kaikille vastauksista, ilmoittelen miten loppujen lopuksi kävi.JariN kirjoitti:Powermaticin miehet ainakin on tietääkseni ammattimiehiä, Mikestä ei parempaa tietoa.
Tuo menon loppuminen seuraa siitä, että glykoli irroittaa turbiinista lukon kitkapinnat, joista tulevat purut tukkii suodattimen tai jumittaa venttiilit venttiilikoneistossa.
Se turbiinilukon tuho ei itsessään menoa lopeta.
Laatikkoon pitää tiivisteiden lisäksi vaihtaa kaikki kitkalevyt, muuten niistäkin alkaa pinnat irtoamaan jonkin ajan kuluttua. Lisäksi vielä mielellään kaikki ohjaussolenoidit ja anturilevy.
2500-3500ee yleensä on tuosta kustannusarvio turbiineineen, lisäksi jäähdytin. Jos planeetat on ehjät.
Käytetty Laatikko vm.04 ajetty 117000 olisi saatavana 2600euroon,vois varmaan tingatakki!
Lisätietoja » Mercedes E-Class, Automaattilaatikko
E320 CDI AUTOM.4-OV SEDAN
722626 Autotarvike-ja purkaamo M.Niemi
Puhelin: (02) 864 7264
27430 PANELIA A2 2004 117 2.600 EUR
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
sori, jos OT tai tungettelua,
ajattelin kysyä mielipidettänne seuraavanlaiseen asiaan:
- vuosimallin 2007 320cdi nelimatic ei pysy paikallaan ylämäessä vaihde Drive- (S) asennossa ilman HOLD- toiminnon aktivointia. Valuu alamäkeen, mäenpohjalla vauhtia aina sama, oli sitten vapaalla tahi draivilla. Onko normaalia?
Joskus junnuna letukkaa ostaessani tiesin kokeilla, että kampe on kondiksessa jos pysyy paikoillaan mäessä D- päällä.
danke
ajattelin kysyä mielipidettänne seuraavanlaiseen asiaan:
- vuosimallin 2007 320cdi nelimatic ei pysy paikallaan ylämäessä vaihde Drive- (S) asennossa ilman HOLD- toiminnon aktivointia. Valuu alamäkeen, mäenpohjalla vauhtia aina sama, oli sitten vapaalla tahi draivilla. Onko normaalia?
Joskus junnuna letukkaa ostaessani tiesin kokeilla, että kampe on kondiksessa jos pysyy paikoillaan mäessä D- päällä.
danke
E320CDI
211.089
211.089
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Vähän sivuten..mitä *;tarin lukema 96.7% lukema saattaa merkitä laatikosta? Kaikki toimiin niinkuin pitääkin ja ajajalle hyvin pelittää. Tieto lisää tuskaa;)
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Su 27.02.2011 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Loivassa mäessä pitäisi pysyä (ei ehkä niin jyrkässä kun vanhat)APL kirjoitti:sori, jos OT tai tungettelua,
ajattelin kysyä mielipidettänne seuraavanlaiseen asiaan:
- vuosimallin 2007 320cdi nelimatic ei pysy paikallaan ylämäessä vaihde Drive- (S) asennossa ilman HOLD- toiminnon aktivointia. Valuu alamäkeen, mäenpohjalla vauhtia aina sama, oli sitten vapaalla tahi draivilla. Onko normaalia?
Joskus junnuna letukkaa ostaessani tiesin kokeilla, että kampe on kondiksessa jos pysyy paikoillaan mäessä D- päällä.
danke
hiukan tarkenusta missä kohden sitä näytää ja minkä yhteydessä?Pekka Kaleva kirjoitti:Vähän sivuten..mitä *;tarin lukema 96.7% lukema saattaa merkitä laatikosta? Kaikki toimiin niinkuin pitääkin ja ajajalle hyvin pelittää. Tultiin Tuurista kovaa kotiin mustan C.läisen kanssa kilpaa ja hienosti meni. Foorumilaisia?
miellen tulee ensin turbinlukkon lukitusaste
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Kahtellaan huomenissa, saatan laittaa yyveenä jotain. 

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
No niin, apuja kaivataan lisää.
Eli autoon asennettu "uusi" käytetty (vm. 2008) ja huollettu vaihteisto sekä uusi syyläri. Autolla ajettiin n. 150 km ja TAAS jälleen kerran auto hyytyi???
Mitä helvettiä siinä voi olla vikana? Vielä ei ole ehditty tutkimaan sen enempää ja takuu on voimassa mutta jos jollain on ajatuksia niin kuunnellaan mielenkiinnolla.
Eli autoon asennettu "uusi" käytetty (vm. 2008) ja huollettu vaihteisto sekä uusi syyläri. Autolla ajettiin n. 150 km ja TAAS jälleen kerran auto hyytyi???
Mitä helvettiä siinä voi olla vikana? Vielä ei ole ehditty tutkimaan sen enempää ja takuu on voimassa mutta jos jollain on ajatuksia niin kuunnellaan mielenkiinnolla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Viimeistään tässä kohtaa kannatta hakeutua jonnekin *:rin piuhan päähän ja alkaa selvitämään mikä sitä oikeasti vaivaa(tai sitten vaihtaa loput autosta)porkkma kirjoitti:No niin, apuja kaivataan lisää.
Eli autoon asennettu "uusi" käytetty (vm. 2008) ja huollettu vaihteisto sekä uusi syyläri. Autolla ajettiin n. 150 km ja TAAS jälleen kerran auto hyytyi???
Mitä helvettiä siinä voi olla vikana? Vielä ei ole ehditty tutkimaan sen enempää ja takuu on voimassa mutta jos jollain on ajatuksia niin kuunnellaan mielenkiinnolla.
E: oliko vanha laatiko saanut jäähdytin nestettä?
löytikö mettali purua?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Tuliko turbiini myös toinen käytetty / kunnostettu vai mikä?
JariN
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Autoa tutkittu pari viikkoa. Vikaa ei ole löytynyt. Paras epäilys että tietokone puolella ongelmia. Minnes auto viedään seuraavaksi? Ehdotuksia?
Tietokoneessa lukuisia eri vikakoodeja kun hyytyy mutta toimii taas kun viat nollataan???
Tietokoneessa lukuisia eri vikakoodeja kun hyytyy mutta toimii taas kun viat nollataan???
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Mitenkäs edellä kysytyt, turbin, mettali, jäähdytin neste?porkkma kirjoitti:Autoa tutkittu pari viikkoa. Vikaa ei ole löytynyt. Paras epäilys että tietokone puolella ongelmia. Minnes auto viedään seuraavaksi? Ehdotuksia?
Tietokoneessa lukuisia eri vikakoodeja kun hyytyy mutta toimii taas kun viat nollataan???
Somerolle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
porkkma kirjoitti:Autoa tutkittu pari viikkoa. Vikaa ei ole löytynyt. Paras epäilys että tietokone puolella ongelmia. Minnes auto viedään seuraavaksi? Ehdotuksia?
Tietokoneessa lukuisia eri vikakoodeja kun hyytyy mutta toimii taas kun viat nollataan???
Jos vaihteistosta ei löydy vikaa,on turbiinissa yleensä vika siitä on kitkapinnat irronnut.Mutta tuntuu ihmeelta että toimii jos viat nollataan,onkohan todella näin!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Autoon siis vaihdettu uusi syyläri, turbiini ja vaihdelaatikko. Eli glykoli ongelma on poissuljettu tältä osin. Auto todella toimii kun viat nollataan joten paras epäilys että "äly" on seonnut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Melko tutun kuuloisia oireita
*:rin piuha kiinni niin alkaa selkenemään mikä sitä vaivaa
*:rin piuha kiinni niin alkaa selkenemään mikä sitä vaivaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Laitettu YV:tä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
porkkma kirjoitti:Laitettu YV:tä
Vastailtu

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat
Täällä saman kaltaisia ongelmia.
Kulkineena S211 320 CDI -03.
Tänään auto on kaksi kertaa hyytynyt ja sammunut. Ekan kerran se teki liikennevaloihin tultaessa,
mutta toisella kerralla 50kmh vauhdista ylämäkeen.
Ekan sammumisen yhteydessä syttyi moottorin vikavalo, joka palaa luonnollisesti edelleen.
Kannattaako autolla ajaa nyt ollenkaan, vaikka se toimii moitteettomasti muuten?
Ajatuksena oli viedä huomenna auto lääkäriin piuhan päähän diagnoosia kuulemaan.
Toivottavasti menee Hartikaisen piikkiin, koska auto on ollut vasta vajaan kuukauden minulla...
Kulkineena S211 320 CDI -03.
Tänään auto on kaksi kertaa hyytynyt ja sammunut. Ekan kerran se teki liikennevaloihin tultaessa,
mutta toisella kerralla 50kmh vauhdista ylämäkeen.
Ekan sammumisen yhteydessä syttyi moottorin vikavalo, joka palaa luonnollisesti edelleen.
Kannattaako autolla ajaa nyt ollenkaan, vaikka se toimii moitteettomasti muuten?
Ajatuksena oli viedä huomenna auto lääkäriin piuhan päähän diagnoosia kuulemaan.
Toivottavasti menee Hartikaisen piikkiin, koska auto on ollut vasta vajaan kuukauden minulla...

S211 320 CDI Allstuffgarde