Suomi w123 vs jenkki w123
Suomi w123 vs jenkki w123
Eli onko jekkiversioissa varustetaso eroavaisuuksia. Nahkasisusta, automaattiaskia, ilmastointi jne, jne ? Olen menossa huomenna katsomaan varaosa autoa joka on tuo jenkkiversio ja kun itellä on tuo perus suomilintta! Kiitoksia noin etukäteen tiedoista!
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Etuvalot, äärivalot lokasuojissa ja puskurit tulevat mieleen erilaisina jenkkimalleissa.
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
On paljonkin eroja mutta riippuu mikä malliversio ja minkä ikäinen auto kyseessä.
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Sepäse! En tiedä autosta muuta kun että on sininen ja kiisseli. Nykyomistaja on autovaraosaliikkeen omistaja ja sillä on niin paljon vanhoja "klassikoita" (siis kaikenmerkkisiä) että ei itsekkään muistanut ko autosta sen enempää!
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
No joo. Yleisesti voidaan joitain eroja koittaa listata:
etuvalot, takavalot, mattolaituri-malliset joustopuskurit, etuovien sisällä turvapalkit, mittaristo + hallintalaitteissa tekstejä hazard, brake release ym), versiosta riippuen enemmän jalopuuta kojelaudassa ja keskikonsolissa kuin suomi-mallissa, ovien lukitusnupit samanlaiset kuin euro-versioissa -78 asti, kromilistat talavalojen alle (ei 240 D), kromiset ilmanottoritilät 9/82 asti (ei 240 D), muovinen polttoainesäiliö 82->, EGR-pakokaasujenkierrätys,
erot VAKIOvarusteissa: vakiona MB-Tex keinonahkasisustus (normaali-kangassisustusta ei ollut saatavana), mallista riippuen ilmastointi tai autom.ilmastointi, automaattivaihteisto (ei 240 D), vakionopeudensäädin, sähköikkunat (ei 240 D), sävylasit, valaistut meikkipeilit 9/82-> kevytmetallivanteet (barokit) (ei 240 D), Becker-kasettisoitin + sähköantenni, kierroslukumittari (Turbod.), keskuslukitus, keskikyynärnoja edessä, lehtiverkot istuinten takana
Jotain saattoi unohtua.
etuvalot, takavalot, mattolaituri-malliset joustopuskurit, etuovien sisällä turvapalkit, mittaristo + hallintalaitteissa tekstejä hazard, brake release ym), versiosta riippuen enemmän jalopuuta kojelaudassa ja keskikonsolissa kuin suomi-mallissa, ovien lukitusnupit samanlaiset kuin euro-versioissa -78 asti, kromilistat talavalojen alle (ei 240 D), kromiset ilmanottoritilät 9/82 asti (ei 240 D), muovinen polttoainesäiliö 82->, EGR-pakokaasujenkierrätys,
erot VAKIOvarusteissa: vakiona MB-Tex keinonahkasisustus (normaali-kangassisustusta ei ollut saatavana), mallista riippuen ilmastointi tai autom.ilmastointi, automaattivaihteisto (ei 240 D), vakionopeudensäädin, sähköikkunat (ei 240 D), sävylasit, valaistut meikkipeilit 9/82-> kevytmetallivanteet (barokit) (ei 240 D), Becker-kasettisoitin + sähköantenni, kierroslukumittari (Turbod.), keskuslukitus, keskikyynärnoja edessä, lehtiverkot istuinten takana
Jotain saattoi unohtua.
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Ok, hieno homma, kiitos! Lähinnä kiinnostaa sisusta ja vaihteisto sitten kaikki muu pikku sälä on vaan plussaa! Innolla huomista odottelemaan! Tietämättömyys siitä minkälainen kottero löytyy on koko homman suola!Leka kirjoitti:No joo. Yleisesti voidaan joitain eroja koittaa listata:
etuvalot, takavalot, mattolaituri-malliset joustopuskurit, etuovien sisällä turvapalkit, mittaristo + hallintalaitteissa tekstejä hazard, brake release ym), versiosta riippuen enemmän jalopuuta kojelaudassa ja keskikonsolissa kuin suomi-mallissa, ovien lukitusnupit samanlaiset kuin euro-versioissa -78 asti, kromilistat talavalojen alle (ei 240 D), kromiset ilmanottoritilät 9/82 asti (ei 240 D), muovinen polttoainesäiliö 82->, EGR-pakokaasujenkierrätys,
erot VAKIOvarusteissa: vakiona MB-Tex keinonahkasisustus (normaali-kangassisustusta ei ollut saatavana), mallista riippuen ilmastointi tai autom.ilmastointi, automaattivaihteisto (ei 240 D), vakionopeudensäädin, sähköikkunat (ei 240 D), sävylasit, valaistut meikkipeilit 9/82-> kevytmetallivanteet (barokit) (ei 240 D), Becker-kasettisoitin + sähköantenni, kierroslukumittari (Turbod.), keskuslukitus, keskikyynärnoja edessä, lehtiverkot istuinten takana
Jotain saattoi unohtua.
EDIT: Onko jenkkiläiset syrjinyt 240D kun tuli niin paljon eioota
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
nuo "ei 240d" jutut juontaa siihen että ne oli vain mallisarjan lippulaivan varusteita ts 280 ja 300D. mun karkea arvaus on se että 300D on ollu pidempään tarjolla ja muutenki suositumpi. Tunnistetiedot löytyy eurosta poiketen A-pilarista. hyväs lykys se on turpodee!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
mulla on 240d farkku mikä on tuotu jenkeistä, se on ainakin ihan karvalakkimalli, ainoot varusteet on abs jarrut ja 5v laatikko mitä ei suomi 240d pahemmin ole, eikä ole mitään pakokaasun kierrätyksiä.
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Tämähän on sangen mielenkiintoista. Dokumenttien mukaan 240 TD ei kuulunut jenkki-vientiohjelmaan. En muista sellaista nähneeni.romu-ukko kirjoitti:mulla on 240d farkku mikä on tuotu jenkeistä, se on ainakin ihan karvalakkimalli, ainoot varusteet on abs jarrut ja 5v laatikko mitä ei suomi 240d pahemmin ole, eikä ole mitään pakokaasun kierrätyksiä.
Erikoisuudeksi menevät muös 5-v aski ja ABSit. Näitä ei löydy jenkki-lisävarustelistoilta.
Jep, pääasiassa amerikan-mallit ovat viitos-dieselillä turbolla tai ilman. Bensa-mallit jäivät jossain 70-80-lukujen taitteessa kokonaan pois vientiohjelmasta malliston keskimääräisen kulutusarvon (CAFE) tiputtamiseksi
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
onhan noita hybridi euro/us-varusteltuja autoja viety sinne harmaatuontina tuhansia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Näin on, mutta ei varmasti voida puhua jenkki-versiosta, mikäli kantakortissa on tilausnumeron kohdalla joku muu kohde.
Ehkä yksi erikoisemmista oli eräs suomalaisen uutena amerikoihin viemä (ja myöhemmin verottomasti Suomeen tuoma) 3.sarjan 300D joka kaikin puolin oli normaali Suomi-malli, mutta ovien lukitusnupit olivat jo tehtaalta lähtiessä olleet juuri tuota vanhempaa (->78)/jenkki "sieni-mallia."
Ehkä yksi erikoisemmista oli eräs suomalaisen uutena amerikoihin viemä (ja myöhemmin verottomasti Suomeen tuoma) 3.sarjan 300D joka kaikin puolin oli normaali Suomi-malli, mutta ovien lukitusnupit olivat jo tehtaalta lähtiessä olleet juuri tuota vanhempaa (->78)/jenkki "sieni-mallia."
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Tulipas taas hienoa lisätietoa itsellekki noista eroista, tuota en tiennytkään että MB tex oli vakiona jenkeissä, aina ihmetellytkin että kun niillä on paljo hienommat sisustat kuin meillä Ilmankos...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Hyvä Leka, hienoa että olet täällä taas .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Varaosa-auto syynattu ja ehkä oli lievä pettymys! Hyvää siinä oli tuo keinonahkasisustus, ilmastointi ja muuta nippeliosaa joka ihteltä uupuu! Miinuksena oli että koneena toimi 4-pyttynen diesel, ei siis turboa, ja jatkeena 4-lovinen manuaali. Kyseessä siis luultavasti 240D. Auto oli pimeässä peltihallissa, nurkkaan tungettuna ja osittain purettu et en päässyt sitä ihan kunnolla tarkistamaan.
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
MIelestäni US- mallissa on ruiskupumpussa suutinputken juuressa ylimääräinen venttiili. Omasta ne vaihdoin Suomimalliin ja pääsin eroon kiusallisesta värinästä tietyllä kierrosluvulla. Samoin ikkunoitten karmien sisäpuolella on muoviset listat niin ettei metallipinta näy.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
http://www.youtube.com/watch?v=0iM9QUAsuZ4" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos kiinnostaa, niin tuossa on esimerkki W123 USA-Mesestä... Kyllä kelpaisi pikku puutteineenkin, ennenkaikkea korin ruosteettomuuden takia
Jos kiinnostaa, niin tuossa on esimerkki W123 USA-Mesestä... Kyllä kelpaisi pikku puutteineenkin, ennenkaikkea korin ruosteettomuuden takia
W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Re: Suomi w123 vs jenkki w123
Tossa oli samanvärinen sisusta kun siinä mun varaosaautossa ja keskikyynärnojakin löytyy Huomenna olis tarkoitus hakea kotio mikäli aika riittää. Tämä mun yksilö ei ole ihan yhtä ruosteeton kun tossa pätkässä mutta maileja noin 100000 vähemmän!Terrance kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=0iM9QUAsuZ4
Jos kiinnostaa, niin tuossa on esimerkki W123 USA-Mesestä... Kyllä kelpaisi pikku puutteineenkin, ennenkaikkea korin ruosteettomuuden takia
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96