Elikkä parina kertana peräkkäin alkanut pätkimään kun laittaa kylmiltään käyntiin.
Mikähän siellä voisi olla vikana? ilmavaivoja?
W124 300TDT Pätkii kylmänä.
W124 300TDT Pätkii kylmänä.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Re: W124 300TDT Pätkii kylmänä.
Tai hehkut. Tasoittuuko käynti hetken päästä?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W124 300TDT Pätkii kylmänä.
Juu, melkoisen varmasti yks hehku poissa pelistä. Jotkut hehkureleet, kuten omassani, ei kerro jos hehku on kyrvähtänä. Ajelin koko syksyn viidellä hehkulla ja ihmettelin uiveloa käynnistymistä - en osannut hehkua epäillä kun merkkivalo paloi normaalisti. Merkkivalo paloi sitten vieläkin normaalisti vaikka hehkuilta oli johtopistoke irti!
Hyvä mersumiesten kertoma kikka: hehkuille menevien johtojen liitin irti releestä, akkukaapeliin toiseen päähän ohut naula, toinen pää akun plussaan ja sitten varovasti tuikkimaan liittimen kolosiin. Jos kipinöi, hehku ookoo, jos ei kipinöi hehku kaputt.
Joku muu saa kertoa,miksi se on useimmiten mulla ollut ykkösen hehku joka on mennyt.
Hyvä mersumiesten kertoma kikka: hehkuille menevien johtojen liitin irti releestä, akkukaapeliin toiseen päähän ohut naula, toinen pää akun plussaan ja sitten varovasti tuikkimaan liittimen kolosiin. Jos kipinöi, hehku ookoo, jos ei kipinöi hehku kaputt.
Joku muu saa kertoa,miksi se on useimmiten mulla ollut ykkösen hehku joka on mennyt.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: W124 300TDT Pätkii kylmänä.
Tarviiko hehkujen vaihtoon mitään erikoistyökalua? minkä merkkiset hehkut kannattaa laittaa tilalle?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W124 300TDT Pätkii kylmänä.
Gynegologin kädet, pitkä 12 mm. hylsy hehkulle ja pieni 3/8 räikkäväänni parilla erimittaisella lisäpätkällä ja notkulla. En muista sen hehkun johdon spesiaalimutterin kokoa, oiskos ollunna 11 mm. Ilmanputsarin irroittaminen auttaa joittenkin kohdalla.
Ihan kauheeta hommaa satakaksnelosessa, jos nyt jotain vanhaa kehuu, niin pystärissä hehkun vaihtaa silmät kiinni yhdellä kädellä viidessä minuutissa.
Ruippaa WD40 tms. etukäteen hehkun juureen. Jos se nyt mitään auttaa jos joku suorasormi on vetänyt liian tiukkaan joskus. Kuulin taannoin, että Homo-Kantasella olivat vaihtaneet 9 h. jonkun 300TDT:n kaikkia hehkuja kun olivat olleet liian tiukassa ja katkeilleet.
EDIT. Ai niin, osta teleskooppi-magneetti valmiiks, jotain tippuu lohkon ja apulaitteitten väliin kumminkin!
Ihan kauheeta hommaa satakaksnelosessa, jos nyt jotain vanhaa kehuu, niin pystärissä hehkun vaihtaa silmät kiinni yhdellä kädellä viidessä minuutissa.

Ruippaa WD40 tms. etukäteen hehkun juureen. Jos se nyt mitään auttaa jos joku suorasormi on vetänyt liian tiukkaan joskus. Kuulin taannoin, että Homo-Kantasella olivat vaihtaneet 9 h. jonkun 300TDT:n kaikkia hehkuja kun olivat olleet liian tiukassa ja katkeilleet.

EDIT. Ai niin, osta teleskooppi-magneetti valmiiks, jotain tippuu lohkon ja apulaitteitten väliin kumminkin!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
Re: W124 300TDT Pätkii kylmänä.
ite purin suosiolla imusarjan pois haitoilta heti alkuun,ei siinä muuten mitään mahdu tekemään. Tosiaan tuo teleskooppimagneetti on aikas pop
Muuten ei tarvitse mitään erikoisempia kaluja

c36
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st