4-maticit mobile.de:ssä
4-maticit mobile.de:ssä
Olen jo pidempää seuraillut nelivetoisten mersujen ja bemareiden tarjontaa Saksassa. Vielä alkusyksystä kaikki näytti normaalilta, mutta nyt on asiat toisin. Nelivetoisten lukumäärät mobilessa ovat romahtaneet murto-osaan entisestä. Esim. -06 E500 oli aiemmin myytävänä puolisen tusinaa, nyt yksi ylihintainen. BMW 330 ja 530 tarjonnasta on jäljellä alle puolet.
Taitaa nahkapöksyt pelätä lunta...
Taitaa nahkapöksyt pelätä lunta...
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Ex C36 AMG -95
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
Mitä tästä opimme, kannattaa ostaa ne 4Maticit kesällä? Vai häh.
En ole tarkastellut asiaa, mutta luulisi, että Suomessa myytävissä ilmiö olisi samankaltainen?
En ole tarkastellut asiaa, mutta luulisi, että Suomessa myytävissä ilmiö olisi samankaltainen?
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
ainakin nettiauto.com:in 4-matic tarjonta on näin talven aikaan supistunu. Tosin ei kovinkaan suuresti: alkusyksystä ku laitto hakuun kaikki nelivetoset mersut löyty hakua vastaavia tuloksia n. 350, tällä hetkellä tarjontaa n. 300 auton edestä. Eniten tarjonta on vähentyny kalleimmasta päästä. Halpoja, alle 5000€ maksavia, kamppeita näkyy olevan entiseen malliin myynnissä...että tämmönen markkinakatsaus tänä iltana 
EDIT: tosin eihän noita alta viiden tuhannen 4-maticeja kovinkaan montaa oo missään vaiheessa myynnissä ollukaan, mutta niiden määrä näyttäs pysyvän suhteellisen vakiona.

EDIT: tosin eihän noita alta viiden tuhannen 4-maticeja kovinkaan montaa oo missään vaiheessa myynnissä ollukaan, mutta niiden määrä näyttäs pysyvän suhteellisen vakiona.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
Suomessa väheni parin kuukauden aikana w211 4maticit farmarit puoleen Nettiautossa, kun seurailin isän puolesta tarjontaa aktiivisesti.
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
Monihan kokeilee kepillä jäätä laitamalla ilmoituksen nettiautoon tai mobileen. Usein hinnoittelussa on mukana myös tunnelisä. Ilmoitus poistuu nettiautosta kuukauden päästä ja mobilessakin kai jonkin ajan päästä. Eri asia on tietysti liikkeiden myynti-ilmoitukset sillä ed.autothan on oikeasti tarkoitus myydä. Selvästi on mobilessa kausivaihteluja ja varmasti myös talviset kelit ovat tehneet tehtävänsä. Noissa 4-maticeissa on vain ongelmana isot päästöt mistä seuraa kovat käyttömaksut Saksassa sekä Suomessakin .
Minusta esim E280 vm 2001 4-matickin 275 co2/km on erittäin korkea arvo. (käyttömaksu Suomessa n 295€/vuosi) BMW sekä Audi päästävät nelivetoisina selvästi vähemmän näin myös käyttömaksaa vähemman. Suomen maksujärjestelmähän kehoittaa ostamaan mielluummin 2000-vuosimallin nelivedon kuin 2001-vuosimallin sillä vanhemmassa mallissa maksut menevät kokonaispainon mukaan .
Minusta esim E280 vm 2001 4-matickin 275 co2/km on erittäin korkea arvo. (käyttömaksu Suomessa n 295€/vuosi) BMW sekä Audi päästävät nelivetoisina selvästi vähemmän näin myös käyttömaksaa vähemman. Suomen maksujärjestelmähän kehoittaa ostamaan mielluummin 2000-vuosimallin nelivedon kuin 2001-vuosimallin sillä vanhemmassa mallissa maksut menevät kokonaispainon mukaan .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
minä taas olen sitä mieltä, että suomen verotus/maksu politiikka kehoittaa ostamaan mielummin 1989 mallisen 4-maticin, kuin 2000-vuosimallinsportsman kirjoitti:Suomen maksujärjestelmähän kehoittaa ostamaan mielluummin 2000-vuosimallin nelivedon kuin 2001-vuosimallin sillä vanhemmassa mallissa maksut menevät kokonaispainon mukaan .

autoveron osuus alkaa olemaan tuollaisessa -89 mallisessa jo aika kohtuullinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
Ei 1980 -luvun autoissa ole enää yhtään jäljellä autoveroa muiden kuin tullin mielestä.
Hyvä huomata että meillä on nykyisin käyttössä autoveronpalautusjärjestelmä. Tullin mukaan jotta autoveron saa takaisin pitää auton olla alle 10-vuotta vanha. Eli tullinkaan mukaan autoveroa ei ole oikeasti muissa autoissa jäljellä mutta se ei tietenkään estä yli 10-vuotta vanhoille tuontiautoille määräämästä autoveroa .
Ehkä kuitenkin toisin mieluummin vuoden 2000 mallisen 4-maticikin kuin 1980-luvun mallin sillä epäilen että käyttökulut saattavat kuitenkin olla halvemmat uudemmassa varsinkin jos haluaa autoaan käyttää päivittäin.
Hyvä huomata että meillä on nykyisin käyttössä autoveronpalautusjärjestelmä. Tullin mukaan jotta autoveron saa takaisin pitää auton olla alle 10-vuotta vanha. Eli tullinkaan mukaan autoveroa ei ole oikeasti muissa autoissa jäljellä mutta se ei tietenkään estä yli 10-vuotta vanhoille tuontiautoille määräämästä autoveroa .
Ehkä kuitenkin toisin mieluummin vuoden 2000 mallisen 4-maticikin kuin 1980-luvun mallin sillä epäilen että käyttökulut saattavat kuitenkin olla halvemmat uudemmassa varsinkin jos haluaa autoaan käyttää päivittäin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
4-vetovalikoiman supistuminen on tietenkin huono juttu niiden autonostajien kannalta, jotka ovat suunnitelleet hankkivansa auton Saksasta tänä talvena. Talven aikana hinnat eivät ole ehkä laskeneet lainkaan, joissain tapauksissa jopa nousseet. Mersun maticcivalikoima mobilessa ei muutenkaan ole ollut kovin suuri, ei ainakaan verrattuna esim. Audiin.
No, yhden hyvän puolen nelivetojen myynnistä keksin. Nimittäin jos käytetyt ovat menneet hyvin kaupaksi, voisi kuvitella uusia nelivetojakin myydyn enemmän kuin ennen. Muutaman vuoden perästä meille käytettyjen hakijoille on sitten parempi valikoima 4-vetoja tarjolla.
No, yhden hyvän puolen nelivetojen myynnistä keksin. Nimittäin jos käytetyt ovat menneet hyvin kaupaksi, voisi kuvitella uusia nelivetojakin myydyn enemmän kuin ennen. Muutaman vuoden perästä meille käytettyjen hakijoille on sitten parempi valikoima 4-vetoja tarjolla.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Ex C36 AMG -95
Re: 4-maticit mobile.de:ssä
[quote="sportsman"]
Ehkä kuitenkin toisin mieluummin vuoden 2000 mallisen 4-maticikin kuin 1980-luvun mallin sillä epäilen että käyttökulut saattavat kuitenkin olla halvemmat uudemmassa varsinkin jos haluaa autoaan käyttää päivittäin.[/quote]
Meinaatko noin ?
Jos lasketaan välittömät käyttökulut polttoainekulutus, rengaskulut, verot/kättömaksut, vakuutusmaksut, niin ne jo pelkästään uudemmassa autossa ovat suuremmat kuin vanhemmassa. Sitten kun lasketaan käytönikäinen kuoletus autolle, niin kyllä vanhempi menopeli on edullisempi käyttää. Sitten jos vielä tapahtuu jotakin yllättävää....esimerkiksi tekniikka pettää...saat olla uudemman kanssa lopakko levällään marmoritiskillä, kun vanhan Mersuruttelon pystyy korjaamaan melkein mies kuin mies.
Ehkä kuitenkin toisin mieluummin vuoden 2000 mallisen 4-maticikin kuin 1980-luvun mallin sillä epäilen että käyttökulut saattavat kuitenkin olla halvemmat uudemmassa varsinkin jos haluaa autoaan käyttää päivittäin.[/quote]
Meinaatko noin ?

Jos lasketaan välittömät käyttökulut polttoainekulutus, rengaskulut, verot/kättömaksut, vakuutusmaksut, niin ne jo pelkästään uudemmassa autossa ovat suuremmat kuin vanhemmassa. Sitten kun lasketaan käytönikäinen kuoletus autolle, niin kyllä vanhempi menopeli on edullisempi käyttää. Sitten jos vielä tapahtuu jotakin yllättävää....esimerkiksi tekniikka pettää...saat olla uudemman kanssa lopakko levällään marmoritiskillä, kun vanhan Mersuruttelon pystyy korjaamaan melkein mies kuin mies.

Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.