Ja merssu vm94(124)
200D Turbotus?
200D Turbotus?
Olisi tiedossa Pajeron turbo ja pakosarja(pakosarja ei pajerosta). Että kannattaako tämmöseen edes ryhtyä
? On kuulemmo ollut aikaisemminkin mersussa paikallaan tuo kyseinen turbo. Minkälaisia muutostöitä tämmönen operaatio vaatii? Ja kestääkö tuommonen 2.0l originelli dieseli.
Ja merssu vm94(124)
Ja merssu vm94(124)
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 200D Turbotus?
Katastettuahan et sitte saa turbolle ku on jo vähäpäästönen. Ja kyllä se kestää ku ei ota mittää 2 kilon ahtoja koko aikaa. Ja huoltaa kunnolla.
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Re: 200D Turbotus?
Eipä sillä olisi tehoja hirveästi otettukkaan, sen verran että meät pääsisi ylös, ja tarvittaessa hitaimmista ohiPeltzi07 kirjoitti:Katastettuahan et sitte saa turbolle ku on jo vähäpäästönen. Ja kyllä se kestää ku ei ota mittää 2 kilon ahtoja koko aikaa. Ja huoltaa kunnolla.
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 200D Turbotus?
Nii no jos kiinnostusta on nii heittää vermeet paikalleen ja katastukseen vaihtaa vaan vakiopakosarjan ja painekotelon vaihtaa poies
Eihä siinä hurjia tarvita. Ei muuta ku hyrskytin kylkeen 
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Re: 200D Turbotus?
Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 200D Turbotus?
Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 200D Turbotus?
DuPu kirjoitti:Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuuKonttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee
![]()
DuPu
OT:si menee mut on pakko
Vois toimiakkin. Kertoo et saa piparia kun on tällanen ja sit saa kax kertaa enemmän jos on kummatkin cooleri ja spoikka
Re: 200D Turbotus?
veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
-
Solmurauta
- Vakiokalustoa

- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: 200D Turbotus?
Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan.
Holset siellä lukee..
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa

- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: 200D Turbotus?
Kyllä minä jätin coolerin keulille katsastukseen. Vakio ahin ja loput hilppeet kiinni. Eipä ollu katsurilla mitään mussuttamista.veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
Ties kyllä tasan tarkkaan mistä hommasta oli kyse....
Re: 200D Turbotus?
Ei ole oikein naurun paikka.Solmurauta kirjoitti:Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan.
Tapaus täyttää petoksen tunnusmerkit.
Viimekädessä vastuu katsastuksesta on tuolla katsastusmiehellä, joka hyvässä uskossa katsastustilanteessa on hyväksynyt ajoneuvon vuodeksi eteenpäin.
Pahin skenaario....jos tapahtuu moottorin rakennemuutoksen seurauksena kuolemaan johtanut onnettomuus, asia tutkitaan perinpohjin, jolloin katsastusmieskin on lirissä tässä asiassa.
Petokseen myös syyllistyy ajoneuvon rakenteita muuttanut...tarkoituksena huijata katsastustoimessa.
Menee toki OT piikkiin, mutta pakkohan on tämäntyyppiseen elvistelyynkin puuttua. Ei hyvä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 200D Turbotus?
Nyt oon kyllä samaa mieltä rumiluksen kanssa, en kyllä liikenteeseen lähtisi muutoskatsastattomalla turboautolla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200D Turbotus?
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.S202 kirjoitti:Nyt oon kyllä samaa mieltä rumiluksen kanssa, en kyllä liikenteeseen lähtisi muutoskatsastattomalla turboautolla.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Kyllä niillä elvistelijöilläkin hymy hyytyy kun paikalle sattuu.
En nyt oikein tiedä mitä tässä ajattelisi, mutta tämäntyyppinen foorumi, jossa suositaan ja kannustetaan lainvastaisuuksiin, on nähdäkseni samalla viivalla etnisten-ja uskonvapauteen kirjoitusten suolvausmielessä rinnastettavissa, joka on kriminalisoitu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 200D Turbotus?
sellaisiakin tapauksia on ollut jotta rekisteri otteeseen katsuri kirjoittaa lisätietoihin jotta "katsastettu ilman ahdinta"Jari Ke kirjoitti:DuPu kirjoitti:Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuuKonttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee
![]()
DuPu
OT:si menee mut on pakko
Vois toimiakkin. Kertoo et saa piparia kun on tällanen ja sit saa kax kertaa enemmän jos on kummatkin cooleri ja spoikka
ja silloin kun ajaa ratsijaan niin on melko varmaa jotta holsetin puuttuminen tarkistetaan
Re: 200D Turbotus?
Ei taida katsurilla paljon vastuuta olla. Ei ainakaan ollu kun kaiffaria sakottivat kun kax viikkoa takaperin merkkiliikkeestä oli ostanu auton joka oli juuri katsastettu Leimat ja kaikki oli. Laseissa oli kalvot. Käytiin oikein kattomassa autoa kun oli ostanu. No Tampereella yllätys ylätys sit motarilla olivat liisit ajanu ensin ohi ja sit hiljentäneet vauhtia ja lopulta pysäyttäneet kaverin ja eiku sakot. Eipä ollu katsurilla vastuuta paskanvertaa kun oli kalvot hyväksyny katsastuksessa. Että se niistä...rumilus kirjoitti:Ei ole oikein naurun paikka.Solmurauta kirjoitti:Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan.
Tapaus täyttää petoksen tunnusmerkit.
Viimekädessä vastuu katsastuksesta on tuolla katsastusmiehellä, joka hyvässä uskossa katsastustilanteessa on hyväksynyt ajoneuvon vuodeksi eteenpäin.
Pahin skenaario....jos tapahtuu moottorin rakennemuutoksen seurauksena kuolemaan johtanut onnettomuus, asia tutkitaan perinpohjin, jolloin katsastusmieskin on lirissä tässä asiassa.
Petokseen myös syyllistyy ajoneuvon rakenteita muuttanut...tarkoituksena huijata katsastustoimessa.
Menee toki OT piikkiin, mutta pakkohan on tämäntyyppiseen elvistelyynkin puuttua. Ei hyvä.
Niin ne xenonitkin vaihtuu kädenkäänteessä takaisin H4:siin katsastuksen ajaksi ja sit taas takaisin. Ja ne on vittumaiset vastaantulijalle jok' ikinen kerta ja jokaiselle joka vastaan tulee. Jos jossain on lastu tai solmu niin sillä harvoin vastaantulijalle mitään haittaa on
-
Poutahaukka
- Vakiokalustoa

- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: 200D Turbotus?
Osittainen ot jatkuu, mutta eihän tuollaisesta voi mitenkään vastuuta katsastusmiehen päälle kaataa. Vai mistä sen tietää jos esim. puoli vuotta sitten katsastetusta autosta tavataan tien päällä laittomia muutoksia, onko ne tehty ennen katsastusta vai sen jälkeen? Eri asia toki on jos jostain syystä olisi todisteita auton katsastamisesta laittomilla hiluilla, mutta harvoin sellaisia taitaa olla. Tietenkin jonkun mainitsema "katsastettu ilman holsettia" tms. maininta saattaa olla aika raskauttava mikäli mutka löytyy;D
En olisi juurikaan huolissani jonkun superien turvallisuudesta muun liikenteen seassa, vaikkeivät ihan kaikkia pykäliä täyttäisikään. Yleensä sellaisten rakentaminen vaatii kuitenkin sen verran paneutumista/rahaa, että jo se karsii pahimmat patapäät pois. Enemmän olen huolissani xenonmiesten virittelyistä, sokaisevat joka ikisen vastaantulijan jos vähääkään väärin suunattu, eikä ole hintaa tai asennuksen vaikeutta esteenä.
En olisi juurikaan huolissani jonkun superien turvallisuudesta muun liikenteen seassa, vaikkeivät ihan kaikkia pykäliä täyttäisikään. Yleensä sellaisten rakentaminen vaatii kuitenkin sen verran paneutumista/rahaa, että jo se karsii pahimmat patapäät pois. Enemmän olen huolissani xenonmiesten virittelyistä, sokaisevat joka ikisen vastaantulijan jos vähääkään väärin suunattu, eikä ole hintaa tai asennuksen vaikeutta esteenä.
Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: 200D Turbotus?
Oli tuossa mersussa vissiin vähän karstainen kone, polttelin karstat pois moottorista, niin johan kulkee. Neekeriä puski putkesta melko roimasti
. Aluksi säikäytti kun öljypaineet putosi tyhjäkäynnillä alle 1 baarin, mutta rauhallisen ajelun jälkeen tuli normi baarit. Veto parani huomattavasti. Että kattoo sitä turboa joskus tuonnempana 
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 200D Turbotus?
Tuli sitten positiivista tai negatiivista palautetta niin aina se osaa sitä odottaa.Poutahaukka kirjoitti:Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Nojoo, anteeksi. Asiaan->
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 200D Turbotus?
Mistä se öljynpaine turbolle ny kannattaa ottaa? Kannen päädystä vissiin saa, mutta heikentää kannen voitelua
Entä mistä öljynpainemittari ottaa tietonsa? Se ei toimi ja aattelin laittaa kunnollisen mittarin, näkis ens alkuun että minkälaisia paineita tuossa 750tkm ajetusta motista löytyy
Öljynsuodattimen kyljestähän ainakin saa helposti kun laittaa sen anturin tilalle. Öljynpaluu porataan lohkon tasaiseen osaan, täytyy vissiin ottaa öljypohja pois ettei jää lastua sinne, samalla vaihtaa/korjata se kunnolla.
Sitten toi pakosarja, mulla on 300:sen turbosarja, mutta mahtuuko turbo sinne jos sen sarjan laittaa oikeinpäin? Voiko sen laittaa väärinpäin, mahtuuko turbo sinne? Tai no, eihän se oo kun reikä konepeltiin
Tosiaan, jääauto kyseessä eli ei oo niin tarkkaa kunhan toimii. Coolerin laitan nokalle myös kunhan löytyy sopiva ja halpa. Painekotelo pitää myös värkätä. Kilahtaakohan sieltä heti noi kierokankien laakerit kun koneella on ajettu aika mukavasti? Eikö ne saa vaihdettua ihan kone paikallaan? Samalla tietenkin kammen laakerit
Entä mistä öljynpainemittari ottaa tietonsa? Se ei toimi ja aattelin laittaa kunnollisen mittarin, näkis ens alkuun että minkälaisia paineita tuossa 750tkm ajetusta motista löytyy
Sitten toi pakosarja, mulla on 300:sen turbosarja, mutta mahtuuko turbo sinne jos sen sarjan laittaa oikeinpäin? Voiko sen laittaa väärinpäin, mahtuuko turbo sinne? Tai no, eihän se oo kun reikä konepeltiin
Tosiaan, jääauto kyseessä eli ei oo niin tarkkaa kunhan toimii. Coolerin laitan nokalle myös kunhan löytyy sopiva ja halpa. Painekotelo pitää myös värkätä. Kilahtaakohan sieltä heti noi kierokankien laakerit kun koneella on ajettu aika mukavasti? Eikö ne saa vaihdettua ihan kone paikallaan? Samalla tietenkin kammen laakerit
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200D Turbotus?
mittari ottaa paine tiedon juurikin siitä suodattimenjalassa olevasta "kellosta" itse ainakin ottaisin siitä öljynkierron ja paineen 
w201 om605
Re: 200D Turbotus?
Jaahas. Eihän se pakosarja väärinpäin sovi, ottaa kanteen kiinni. No sopiihan se sinne oikeinpäinkin. Ainut vaan että pakoputken lähtö on kovasti lähellä pelliä. Nooo rälläkkää vaan. Purkasin nokalta pois kaikkea turhaa. Nyt sitä tietoa niistä öljyletkuista 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200D Turbotus?
niin niin että öljyn syöttö siitä jalasta ja paluu siitä kuvailemastasi tasaisesta kohdasta lohkoa.
jos meinaat sen paineen ottaa mittarille niin joutuu tekemään t-kappaleen (ainakin itse jouduin tekemään) koska sopivaa ei ollut saatavilla.
jos meinaat sen paineen ottaa mittarille niin joutuu tekemään t-kappaleen (ainakin itse jouduin tekemään) koska sopivaa ei ollut saatavilla.
w201 om605
Re: 200D Turbotus?
On paras paikka ottaa öljynpaine.
Hyvin varutellusta hydrauliikka liikeesstä löytyy T-haara sinne painemittarinlähtöön
Hyvin varutellusta hydrauliikka liikeesstä löytyy T-haara sinne painemittarinlähtöön
W210 320 CDI -99
Re: 200D Turbotus?
-Seppä- kirjoitti:Oli tuossa mersussa vissiin vähän karstainen kone, polttelin karstat pois moottorista, niin johan kulkee. Neekeriä puski putkesta melko roimasti. Aluksi säikäytti kun öljypaineet putosi tyhjäkäynnillä alle 1 baarin, mutta rauhallisen ajelun jälkeen tuli normi baarit. Veto parani huomattavasti. Että kattoo sitä turboa joskus tuonnempana
Miiläs saait karstat poltettua
Re: 200D Turbotus?
Kyllä se 200 Diisseliksi kulki melko lujasti 
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 200D Turbotus?
tällälaillako? http://www.youtube.com/watch?v=ZATH1HPjgXE" onclick="window.open(this.href);return false;
Diesel on puhtaampi





