w202 alustaa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Pitäis kevääksi kattella jotain -60mm/40mm madaltavaa alustasarjaa, bilsteinit tulee jos rahatilanne näyttää siltä mutta entäs nuo halvemmat setit?
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3733642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3915775" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekeekö tuollasilla yhtään mitää? Onhan toki bilsteinit aina bilsteinit mutta nyt pitäis vähä halvemmalla päästä.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei kannata ottaa riskillä mitään tuntematonta alustaa mersuun, usein menee ihan kivireeks :S
Eibach ja Hr on ainakin hyväksi todettuja , 500 saa hr sarjan saksasta et itse panostaisin ainakin sen verran :)

Edit: Voisit koittaa Konin alustaa, itsellä olis tarkotus kevällä laittaa oman w202 alle kyseinen alusta, tulee konin sport iskareilla ja vogtlandin jousilla et pitäis olla ihan kohtuu paketti bilsteinin alustaankin verrattuna 8)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Ei kannata ruveta pihisteleen suosittelen Bilsteinin sprint iskareita ja H&R:n ja eibachin jousia.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Noista halvemmista taitaa h&r olla paras? Sitä sais 400e
Kuinka huono sitten joku 200-300e halpis on? Taitaa kyllä harvalla olla kokemusta sellasista
http://cgi.ebay.de/Vogtland-Fahrwerk-Me ... 2eb2a9c35e" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös esim. tuo Vogtland oo ihan ok merkki?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Vogtlandin jouset mun tietääkseni eibachin valmistama jouset, eli ihan laatu tavaraa. Ei yhtä progressiivinen kun eibachin pro mutta ei huono...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja antti_k »

ei viitti uutta juttua aloittaa eli mitä eroa nuilla jousikumeilla on muutako paksuus eri vuosimalleissa?? tietäis tilata nuo ohkasemmat jos vaa passaapi paikolleen

12290

2.54€

Etujousen säätökumi 1 5mm 1/96-

5682

3.42€

Etujousen säätökumi 1 8mm -12/95
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ne vanhemman mallin kumit on semmoset niin ku 124:sessa, eli semmoseen tasapäiseen jouseen ja uudemmat on semmoseen "rälläkälläkatkastuun" niinku uuemmisa on, eli jousien mukaan täytyy kumit laittaa. ei käy ristiin.
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Tuossa suunnitellut laittaa hieman madallusta tuohon omaan maasturiin.
Eikös ole hyvä vaihtoehto laittaa sport mallista jouset ja iskarit?
Nuo sportin takajouset taitaa olla koneesta riippumatta samat?
Mites sitten jos tuohon 220D koneella olevaan laittaa 180 bensa koneisen vieterit? Tuleeko hommasta mitään vai onko ne miten paljon löysemmät?
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Tuli vain mieleen ku nuo iskarit vielä meni katsastuksesta nätisti läpi että jos niille löis vain jokku madallusjouset? Kuitenki sportti malli niin luulis vielä iskarienki jotenki toimivan. Kellää kokemusta tälläsestä yhdistelmästä?
R|ku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 24.02.2011 19:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja R|ku »

Terve!

Tuli sitten ostettua tuollanen w202 280 man. Sport -95 ensiautoks. Kortti tulee vasta ens kesällä et nyt olis hyvää aikaa vähän laittaa tuota mersua.

Eli ajattelin jonkin laista säädettävää alustaa ensimmäisenä hankintana ja nyt olis kaks vaihtoehtoo puntarissa eli D2 coilover sarja ja Kw variant 2.

D2 alusta tuntuis ainakin ominaisuuksiin nähden halvalta. Kw 2 tuntus taas laadukkaammalta rosteritolppineen mut kokemuksia? Onko kellää?

Ja ymmärrrystä sitte jatkossakin, voi tulla välillä tyhmiä kysymyksiä/ideoita :D
MB c280 w202
R|ku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 24.02.2011 19:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja R|ku »

R|ku kirjoitti:Terve!

Tuli sitten ostettua tuollanen w202 280 man. Sport -95 ensiautoks. Kortti tulee vasta ens kesällä et nyt olis hyvää aikaa vähän laittaa tuota mersua.

Eli ajattelin jonkin laista säädettävää alustaa ensimmäisenä hankintana ja nyt olis kaks vaihtoehtoo puntarissa eli D2 coilover sarja ja Kw variant 2.

D2 alusta tuntuis ainakin ominaisuuksiin nähden halvalta. Kw 2 tuntus taas laadukkaammalta rosteritolppineen mut kokemuksia? Onko kellää?
Onks kokemuksia? Lähinnä tuo kw:n setti kiinnostais mahd. eibachin vakaajien kans....
MB c280 w202
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

R|ku kirjoitti:eibachin vakaajien kans....

mittaappa niitten vakio vakaajien paksuuet ja vertaa eibachin vakaajiin.
Avatar
c180
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 14.03.2011 12:44

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja c180 »

moro!olen suunnitellu tuohon omaan nuita -30mm eibachin jousia niin eikö sitä ole vielä jotku kumet mitkä vaihtamalla keula tulee vielä vähän alas päin ettei ala keulimaan? minkä nimiset ne kumet on, mistä niitä saa,ja mitä ne maksaa? Autona c180 99´ classic
C180 facelift
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

c180 kirjoitti:moro!olen suunnitellu tuohon omaan nuita -30mm eibachin jousia niin eikö sitä ole vielä jotku kumet mitkä vaihtamalla keula tulee vielä vähän alas päin ettei ala keulimaan? minkä nimiset ne kumet on, mistä niitä saa,ja mitä ne maksaa? Autona c180 99´ classic
Jousen yläpäähän tulee ne kumit
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 3291/113/8" onclick="window.open(this.href);return false; kaikki 4 eri kokoa löytyy tuolta sivuilta
Avatar
DaAmigo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.12.2010 21:10
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja DaAmigo »

Dodih sain omille vanteille kietastua 215/40 kumit ja nyt pitäs tontittaa auto.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tossa olis tän hetken traktori tilanne josta pitäs lähtee laskemaan :D

tilaa oli molemmissa n.7cm lokarin ja renkaan korkeimpaan kohtaa mitattuna.
ja jotain 38-38 ½ cm keskikupin keskelle.

Eli tuli ostettua camskillin kautta samalla apexin 35-30mm jouset(onkoha minkälaiset?) kun renkaat tuli ja noi pitäs alle laittaa,
mutta paljos noista kannattas laikkailla pois, riittäkö 1 kierros?
Ja autohan on -94, eli jos oikein olen ymmärtänyt ei laitontakaan pitäs olla jos jouset pysyy vaa paikallaan kun jousto ylimmillään?

Ei innostas montaa kertaa jumppailla edestakas nii kysytää viisammilta suuntaa antavaa neuvoa :)
Avatar
DaAmigo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.12.2010 21:10
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja DaAmigo »

Nonih sanokaas uskallanko laikkailla jousia ennen muutoskatsastusta vai en?
aattelin yhden kiekkan alkuu ottaa, 25mm lähtis..
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

DaAmigo kirjoitti:Nonih sanokaas uskallanko laikkailla jousia ennen muutoskatsastusta vai en?
aattelin yhden kiekkan alkuu ottaa, 25mm lähtis..
Miksei? Pyöristät vielä vähä laikattua päätä ja maalaat, kukaa huomaa mitään jos kunnolla teet
Avatar
DaAmigo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.12.2010 21:10
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja DaAmigo »

Noni alla olis, 2 kierrosta piti kaikista napata et sai tonttii.
Perse tosin laski turhan alas, mutta mutta 2kumit vast nii toivottavast nousee viel sieltä.
Oiskoha 4sta alkuu kokeltava uppoo rengas jonku verra kummiki kaareen?
ja pitäshän noit taka vanteitaki saada 20-40mm ulommas 8)

kuvaa kansalle nähtäväksi tän hetken tilanteesta..

Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5254
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään :roll:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
DaAmigo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.12.2010 21:10
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja DaAmigo »

No ehkä täytyy myöntää et tuli vähä innostuttua liikaa :? :D
Mut iha tukevast vaikutti olevan jouset auto ylös nostettunakin. ei saanu käsinee irti, en kyl apinan raivol koittanu..
ja tilaaki just sopivast kaaren ja renkaan välis nyt kun 4 kumin taakse viskas :)
Pakoputken 2 keski vaimenninta vaa tipahti alle 8cm, pitää katto mite sais sentin ylemmäs..

Mitäs iskarii alle? bilsteiniä kehuttu paljon täällä, mut onko muita hyvin toimivia?
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Mitäs iskarii alle? bilsteiniä kehuttu paljon täällä, mut onko muita hyvin toimivia?
Osta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

S202 kirjoitti:Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään :roll:
Niin ja lopullisen korkuudenhan näkee vasta muutaman viikon päästä... :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Jolle kirjoitti:
S202 kirjoitti:Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään :roll:
Niin ja lopullisen korkuudenhan näkee vasta muutaman viikon päästä... :D
Mutta tuoshan laikattiin vanhoista jousista? Eihän ne enää mitenkään oleennu?
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Mites muuten iskarit ylipäänsä madallusjousilla lasketun Classic/Elegance-alustan kanssa? Kannattaako käyttää Esprit/Sporttiin tarkoitettuja iskareita vakioiden sijasta?
S204
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja C280 »

Osta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.
Mistäs tuolla hinnalla sprinttiä suomesta saa? Itseäkin kiinnostais :)
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jr85 »

C280 kirjoitti:
Osta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.
Mistäs tuolla hinnalla sprinttiä suomesta saa? Itseäkin kiinnostais :)
Königiltä tilasin viime keväänä, ja makso kuitin mukaan 505,50e.
http://www.konig.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Jonze kirjoitti:Mites muuten iskarit ylipäänsä madallusjousilla lasketun Classic/Elegance-alustan kanssa? Kannattaako käyttää Esprit/Sporttiin tarkoitettuja iskareita vakioiden sijasta?
Kyyllähän niitten pitäis pikkumadalluksilla vielä pelata
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Onkos joku ennen touhunnut w202 kanssa joka on tehtaalla varustettu taxi-alustalla? Omassa on nuo kuormankantojouset ja iskarit ja olis tarkotus hiukan säätää korkeutta. Edessä ja takana siis 1 kumit ennestään ja auto on silti korkeampi kun classic alustaiset.

Meinasin laikalla nappasta kierroksen pois edestä ja takaa..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sen verran päivitystä että etujousista lähti kierros pois ja keula tipahti 2,5 cm. Eli Projekti onnistui etupään osalta :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitäs iskareita porukalla on käytössä w202 mersuissa? Riittääkö sachsin sport iskarit madallusjousien kanssa vai onko parempi jos hankkii samalla konit tai bilsteinit ?

Alkuperäisissä sporteissa houkuttelee se että tuntuu olevan kestävät (ettei tarvii 2 vuoden välein uusia iskareita tilailla) Olettaisin myös että sport iskarit antavat pehmeämmän kyydin kuin koni / bilstein ? Nou sportit saa saksasta johonkin 350 euroon, bilsteinit menee vajaa 500 ja konit sitten lähemmäs 550 euroa sarja.

Minkälaisella madalluksella noita sport iskareita voi vielä käyttää että toimivat kunnolla? Auto tulee varmaan olemaan aika lähelle sport-alustaisen korkeutta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin