webastoon apua
webastoon apua
Sellaista kysymystä kehiin, että kun bensa webastossa bbw46 on siinä heti melkein laipan takana,josta bensa menee sisälle,niin sellainen huopa tai paperi jutska, joka kait ja kuulemma höyrystää bensaa jotenkin ja sen kuulin,että se ei ole ihan niin tarkea bensa webastossa kuin dieseliwebastossa mutta itse se asia,niin jottei 30e sellaiseen lätyskään tarvitsisi laittaa,niin onko jollain vinkkiä mistä sen voi tehda että toimii kuten ajateltu 

-
- Mersumaanikko
Re: webastoon apua
tarttis varmaan yks ostaa ja tutkia mitä ainetta se on, mun mielestä se on jotain paperin ja huovan väliltä, mutta tarviihan se olla kuitenkin palamatonta ainetta mikä vaan imee itteensä polttoainetta ja antaa sitä sitten leveemmällä pinnalla tupaan eikä valakee pääse polttoaine putkeen
menisköhän se jotenkin tälleen 

mullon pelkkiä romuja vaan
Varmaan juuri noin ja sitä vielä korostan mitä webastohuollossa sanoi,että bensavehkeessä se ei ole niin tarkkaa millaisessa kunnossa on tai jotain sellaista epämääräistä mutta dieselissä pitää olla hyvä ja niin muuten sanoi myös ettei bensa webastossa se oikeastaan huonoksi menekkään mutta kun minulla on hieman ???? sen kunto
Veikkaisin materiaalin olevan keraamista huopaa. Ainakin muutama vuosi sitten sitä oli rautakauppatavarana luukkujen tms. tiivistämistä varten.
No niin,siitähän se sitten homma avautuu 

-
- Mersumaanikko
Eipä kuulu kuin tuo "paperinen" juttu ja minulla ei ole tuota reikää tai oikeastaan yhdessä oli silleen,että kun siinä taisi olla useampi "paperi" päälletysten niin siinä päällimmäisessä oli tuollainen reikä mutta muut ummessa,niin ei noita muita osia siihen hintaan kuulu.
Tuo huopa pitää vaihtaa, on aivan loppu ja tuommosen sarjan sai ostaa Kahalta ainakin viime talvena TRtouhottaja kirjoitti:kuuluko siihen kolomeenkymppiin tälläset osat
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Tuo taitaa loppupeleissä olla dieseliwebaston osa ja minulla bensa ja TD huolto kaveri sanoi,että bensassa ei niin tarkka, no itse en enempää tiedä mutta laittaisin myös hyvän paikalleen kluitenkin.
Veholta kävin just ostamassa samanlaisen sarjan numerolla A0005060229 diesel webastoon (DBW46).touhottaja kirjoitti:kuuluko siihen kolomeenkymppiin tälläset osat![]()
[ http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2898795.jpg ]
Asennusohjeet olivat mukana. Maksoi 46,80. Webasto edustajalla sarja maksoi päältä 70 euroa. Loppui savuttelut kun vaihtoi.
Bensamallissa (BBW46) ei ole ole reikää huovassa. Dieselmallissa on. Itse en menisi virittelemään
jostain epämääräisistä villoista tuollaista huopaa.
MB W201 2.5 TURBO
Hyvä vinkki silleen.laitetaan korvan taakse ja harkitaan.Tuossahan sitten on jo osiakin jonkin verran, kun tuo 30 huovan palasta tuntuu pahalta, vaikka siihenkin jo tottuu ja sitten ainakin siltä osin toimii 

menin nyt sitten tilaamaan ebaysta tuollaisen korjaussarjan ja katsotaan sitten miten homma hoituu ja mitä seuraavaksi webasto kaipaa
Hieman on tämä webastohomma kestänyt, mutta eipä silleen kiirettä, kun harrasteauto. Nyt olisi homma siinä mallissa, että huopa ja muut mukana tulevat hilppeet ostettu ja asennettu.Sain myös webastossa olevan puhaltimen puhaltamaan ja muutenkin puhdistin webastoa.Nyt on päällimmäisenä ongelmana,että en saa sitä bensapumppua naputtamaan ja olihan siinä se murhe ennenkin mutta silloin sain naputtamaan mutta oli nämä muut viat sitten häiritsemässä.Nyt on hieman kädet pystyssä,että miten eteenpäin.Sulakkeita olen irroitellut mutta pitäisikö nekin varoiksi ostaa ihan uudet mutta kun puhallinkin pyörii,niin eihän niissä hapettumaa voi olla. Sitten sellianen kysymys tietäjille, että siinä hehkun lähellä on liekin valoon reagoiva puikko, niin siinä kyljessä on pikku reikä,niin onkohan sen puikon asennolla merkitystä,että mihin suuntaan se reikä kuuluu.
Näissä vanhemmissa webastoissa on erlllinen hehku ja liekkivahti. Kun laitat webaston päälle niin hehku alkaa lämmpenemään ja kun liekkivahti antaa luvan niin polttoainepumppu lähtee käymään. Jos liekkivahti ei anna lupaa niin tapahtuu jäähdytyspuhallus ja uusi hehkutu jne.. Näin siis ainakin diesel webastoissa.
Polttoainepumppu ei myöskään toimi jos ylilämpösuoja on lauennut (en tiedä onko sun webastossas sellasta).
Eli lähtisin kyselemään uutta liekkivahtia, ensin tietenkin voisi mitata että kulkeeko liekkivahdista virtaa läpi.
Polttoainepumppu ei myöskään toimi jos ylilämpösuoja on lauennut (en tiedä onko sun webastossas sellasta).
Eli lähtisin kyselemään uutta liekkivahtia, ensin tietenkin voisi mitata että kulkeeko liekkivahdista virtaa läpi.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Jep, jep minulla oli siinä hehkun vastakkaisessa päässä se ylilämpösuoja ja siinä oli vikaa, kun ensi kerran tutustuin tähän harrastepelin webastoon.sain sen kuntoon ja pumppukin pelitti mutta tämä tuuletuspuhallin ei silloin tominut ja otin pöydälle koko jutun ja höyrystimen "paperikin" oli uuden tarpeessa ja nyt voikin tulla se uusi vika esille, kun purin koko laitteen melkein palasiksi ja liekkivahdin otin lähes väkivalloin pois ja varaosa laitteesta uusi vanha liekkivahti siihen hehkun viereen ja jospa se ei toimikkaan.En ole näiden kanssa aiemmin puuhastellut ja aika hakusessa on eli toimiiko liekkivahti silleen että kun hehku antaa valoa niin päästää läpi ja muuten ei päästä läpi.Onkohan sillä liekkivahdilla mitään väliä miten päin se siellä on kun siinä kyljessä on pikku reikä mutta onko sillä merkitystä. Kyllä tämä tästä taitaa iloksi vielä muuttua.Jolle kirjoitti:Näissä vanhemmissa webastoissa on erlllinen hehku ja liekkivahti. Kun laitat webaston päälle niin hehku alkaa lämmpenemään ja kun liekkivahti antaa luvan niin polttoainepumppu lähtee käymään. Jos liekkivahti ei anna lupaa niin tapahtuu jäähdytyspuhallus ja uusi hehkutu jne.. Näin siis ainakin diesel webastoissa.

Niin ja minulla olisi vielä yksi käy´tetty liekkivahti olemassa mutta miten sen oikeaoppisesti yleismittarilla mitataan.
Tuolla näkyy olevan korjausmanuaali
http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... /bbw46.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... /bbw46.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Kiitos kyllä, minulla on tuo jo ja olen koittanut tavailla sitä mutta kun tuo lontoo ei ole ihan vahvimpia lajejaJolle kirjoitti:Tuolla näkyy olevan korjausmanuaali