CDI meni täysin Mykäksi.
CDI meni täysin Mykäksi.
Rekisteröidyin juuri sivuille käyttäjäksi kun piti alkaa kyselemään neuvoa viasta joka tänään tuli mersuuni.
Auto on 1999 C-farmari 2,2 CDI automaatti. Muutoin hienosti pelaa ja kohta 500tkm mittarissa. Perushuoltoja, suutinkärjet uusiksi jne, mutta ei mitään mahdotonta ole ollut 3vuoden aikana, jonka auto on minulla ollut. Mutta,...tänään tuli semmoinen stoppi. Toivon saavani viisaammilta neuvoja:
Menin aamulla autoon ja starttasin. 2 kertaa kuului vain naksahdus kun starttasin (ei mielestäni solenoidi ääni) mutta kone ei pyörähtänyt kertaakaan, vähääkään. mittarivalot toimii, hehkut toimii (juuri koskisella vaihtoivat uudet 1vko sitten), virtaa on jne, mutta ei mitään tapahdu kun starttaa.
Katsoin kaikki sulakkeet, akun, liittimet ja myös auton alla mittasin jännitettä kun sen vihdoin sain talliin. Päävirta tulee startille OK, mutta herätevirtaa ei tule. Ei starttaa eikä käynnisty on vaihdevipu sitten P:llä tai N:llä. purin lattiamaton ja kondensaattori joka on kaasupedaalin vieressä oli irti pistehitsauksesta, mutta eikö se ole enemmän jännitepiikkien tasaukseen? niittasin ja juotin kondensaattorin ja laitoin paikoilleen. Eikä pelannut vieläkään.
Kokeilin startata suoraan startin päästä ja ainakin startti on kunnossa kun pyöri hyvin.
Sitten viimeisenä keinona tein niin että hain emännän pirtistä ja hän starttasi samaan aikaan virta-avaimesta ja minä suoraan startin päästä. hyvin pyörii, mutta ei edelleenkään käynnisty. Hain jo uuden startin SVK:sta, mutta eipä sitä näköjään tarvi vaihtaa kun startti toimii kun antaa itse virran päävirralta solenoille. Ajattelin että jos toisen pitää samaan aikaan startata virta-avaimesta kun käynnistän startin päästä ja voin rakentaa väliaikaisen patentin että olisi päästy pohjoiseen käymään äireellä ja isännällä, mutta kyllä nyt on minun keinot käyty läpi.
Ei ole koskaan mersut jättänyt välille ja käyntiinkin ovat aina lähteneet 20vuoden aikana mutta 114, 123, 126 ja 124 olivatkin perustekniikkaa, josta olin hieman itsekin kuusella,... No, ei se W140 TD ollut vielä kovin uudenaikainen, mutta tämä CDI tekniikka on vieras minulle ja nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Aulis
Auto on 1999 C-farmari 2,2 CDI automaatti. Muutoin hienosti pelaa ja kohta 500tkm mittarissa. Perushuoltoja, suutinkärjet uusiksi jne, mutta ei mitään mahdotonta ole ollut 3vuoden aikana, jonka auto on minulla ollut. Mutta,...tänään tuli semmoinen stoppi. Toivon saavani viisaammilta neuvoja:
Menin aamulla autoon ja starttasin. 2 kertaa kuului vain naksahdus kun starttasin (ei mielestäni solenoidi ääni) mutta kone ei pyörähtänyt kertaakaan, vähääkään. mittarivalot toimii, hehkut toimii (juuri koskisella vaihtoivat uudet 1vko sitten), virtaa on jne, mutta ei mitään tapahdu kun starttaa.
Katsoin kaikki sulakkeet, akun, liittimet ja myös auton alla mittasin jännitettä kun sen vihdoin sain talliin. Päävirta tulee startille OK, mutta herätevirtaa ei tule. Ei starttaa eikä käynnisty on vaihdevipu sitten P:llä tai N:llä. purin lattiamaton ja kondensaattori joka on kaasupedaalin vieressä oli irti pistehitsauksesta, mutta eikö se ole enemmän jännitepiikkien tasaukseen? niittasin ja juotin kondensaattorin ja laitoin paikoilleen. Eikä pelannut vieläkään.
Kokeilin startata suoraan startin päästä ja ainakin startti on kunnossa kun pyöri hyvin.
Sitten viimeisenä keinona tein niin että hain emännän pirtistä ja hän starttasi samaan aikaan virta-avaimesta ja minä suoraan startin päästä. hyvin pyörii, mutta ei edelleenkään käynnisty. Hain jo uuden startin SVK:sta, mutta eipä sitä näköjään tarvi vaihtaa kun startti toimii kun antaa itse virran päävirralta solenoille. Ajattelin että jos toisen pitää samaan aikaan startata virta-avaimesta kun käynnistän startin päästä ja voin rakentaa väliaikaisen patentin että olisi päästy pohjoiseen käymään äireellä ja isännällä, mutta kyllä nyt on minun keinot käyty läpi.
Ei ole koskaan mersut jättänyt välille ja käyntiinkin ovat aina lähteneet 20vuoden aikana mutta 114, 123, 126 ja 124 olivatkin perustekniikkaa, josta olin hieman itsekin kuusella,... No, ei se W140 TD ollut vielä kovin uudenaikainen, mutta tämä CDI tekniikka on vieras minulle ja nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Aulis
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
mulla joskus IR-avain on oikutellut. Pyyhkimällä puhtaaksi, starttailua kääntämällä avain hyvin hissukseen..
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Sama homma täällä tänään! Sama autokin, C farkku -99 220 cdi a. Pakkasta n. 30 ja ei starttaa. Oli roikassakin ensin kolme tuntia, ei starttaa. Kähyytin vielä webastoakin, ei mitään vaikutusta.
Virtaa kyllä on mittarinvalot sun muut toimii, mutta kun yrittää vääntää käyntiin, niin "johtotähti" täysin mykkä!
Mittaristossa näytti öljykannun kuvaa ja pientä kellon kuvaa.
Minusta kuului myös jotain outoa ääntä hansikaslokeron takaa, oikeasta etunurkasta. Liittyyköhän asiaan??
Corolla olis perkele pamahtanu käyntiin ilman roikkaakin!
Virtaa kyllä on mittarinvalot sun muut toimii, mutta kun yrittää vääntää käyntiin, niin "johtotähti" täysin mykkä!
Mittaristossa näytti öljykannun kuvaa ja pientä kellon kuvaa.
Minusta kuului myös jotain outoa ääntä hansikaslokeron takaa, oikeasta etunurkasta. Liittyyköhän asiaan??
Corolla olis perkele pamahtanu käyntiin ilman roikkaakin!
Viimeksi muokannut ismo1, To 23.12.2010 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Ekaksi koittaisin saada auton jonnekin lämpimään ja auto diagnostiikkavermeen perään ja luetaan vikamuistit. Tälläkin foorumilla on noita lukijoitten omistajia, jotka auttanevat...kun kerrotaan missä päin universumia autot on...
Tällä pakkasella helposti jännitteen kanssa ongelmia. Mullakin on uusi akku w202:ssa, mutta niin vaan on jännite vähissä että webasto ei herää...talutushihnaan auto lämpiämään.

Tällä pakkasella helposti jännitteen kanssa ongelmia. Mullakin on uusi akku w202:ssa, mutta niin vaan on jännite vähissä että webasto ei herää...talutushihnaan auto lämpiämään.
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Veikkaan että ajonesto on päällä jostain syystä jos kerran pyörittää startista pakottamalla eikä käynnisty. Oletko kokeillut vara avaimella?
MB C180 vm -95
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Siis kaikki sulakeet/releet ehjät(niittä on ympäri autoa)
jos niin vaikutta että käynistys lupaa ei annetta(mahdolisia syitä siihen on useempia)
onko linkku avain vai se pötikkämalli?
Liikkuuko vaihde keppi?(virtapäällä)
hehkun merkki valo syttyy ja toimii normaalisti?
jos niin vaikutta että käynistys lupaa ei annetta(mahdolisia syitä siihen on useempia)
onko linkku avain vai se pötikkämalli?
Liikkuuko vaihde keppi?(virtapäällä)
hehkun merkki valo syttyy ja toimii normaalisti?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI meni täysin Mykäksi.
En ole tutkinut releitä, enkä sulakkeita. On niin helevetin kylmä!CDI203 kirjoitti:Siis kaikki sulakeet/releet ehjät(niittä on ympäri autoa)
jos niin vaikutta että käynistys lupaa ei annetta(mahdolisia syitä siihen on useempia)
onko linkku avain vai se pötikkämalli?
Liikkuuko vaihde keppi?(virtapäällä)
hehkun merkki valo syttyy ja toimii normaalisti?
Avain se paksu pötikkä´ja en ole kokeillut toisella avaimella, kun ei ole tässä lähettyvillä.
Liikkuu vaihdekeppi virtapäällä, liikuttelinkin sitä, mutta ei auttanut.
Hehkun valo toimii normaalisti.
Auto on tehnyt pari kolme kertaa kesälläkin saman, mutta on startannut toisella tai vähintään kolmannella yrityksellä. Nyt ekan kerran ei suostu starttaamaan ollenkaan.
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Pakkaset lauhtu, päivällä n. -13. Pitelin Meseä aamulla roikan nokassa ja päätin kokeilla käyntiin... Ja kappas vaan, sehän starttas niinku sen pitääkin ja kävi niin komiasti että vainenki!
Mikä lie syynä, kun ei -30 asteessa halunnut startata. Kai sielä joku jossain kylmässä kutistuu ja kontaktia ei synny, piru tietää...
Mikä lie syynä, kun ei -30 asteessa halunnut startata. Kai sielä joku jossain kylmässä kutistuu ja kontaktia ei synny, piru tietää...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Nyt varsin kannattaa ajella jonnekin *:rin piuhan päähän
josko olisi jotain suuntaa antavaa talentunut
josko olisi jotain suuntaa antavaa talentunut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Huomenta,
On tehokas palsta tämä mersupalsta! Kirjoitin ennen joulua 23pvä tekstin ja kauan piti plarata alaspäin jotta sain näkyviin tämän otsikon.
Työnsin auton talliin silloin 23pvä emännän Audilla ja tutkein sulakkeet ja releet. Startti jäi vaihtamatta koska vanha näytti olevan "hengissä".
Avain on semmoinen "pötkö" ja hyvin siellä rattilukot ja muut lähtee pois kun sen laittaa paikoilleen. VIrta päällä palaa kaikki valot ja pikahehku toimii, hehkun releen naksaukset kuuluu jne jne. Automaatin keppi liikkuu normaalisti kun on virta päällä ja painaa jarrua. Ei ollut eloa käynnistyksessä sekä P asennossa eikä N asennossa. Minulla loppui kyllä keinot. Ainoastaan korjasin sen Kondensaattorin navan joka oli irronnut juotoksestaan (lattialla kaasupedaalin vieressä). Mersuja huoltanut kaveri sanoi että se on normaali kondensaattori joka tasaa virtapiikkejä, mutta tulipahan korjattua samalla.
Firmamme toim.johtaja sponsoroi joulun ajan ja vuokrasin V70 volvon joulun ajaksi. Eilen hinasin mersun korjaamolle tuohon rengastielle ja katsotaan mitä pojat löytää siitä. Ajonesto tosiaan voi olla päällä, virtalukonpohja vika, neutraswitch vika vaihdekepissä tms.
Muistelin että ei ole 115, 123,124,126 ja 140 mersut jättäneet välille, mutta tämä on nyt 2 kertaa. Tankin kabilaaripumppu jumittui ja jätti kerran Kalajoelle ja sitä ei voinut vaihtaa vaan pantiin kolariautosta toinen tankki ja nyt tämä,.... muutoin peijakkaan edukas auto, mutta pitääkö alkaa katsomaan S-mersua kun semmoinen 2000-2002 vuosimalli kiinnostaisi.
Kirjoitan vian tänne kun saan auton loppuvko (toivottavasti löytyy vika) E-Pn autokorjaamolta.
Aulis
On tehokas palsta tämä mersupalsta! Kirjoitin ennen joulua 23pvä tekstin ja kauan piti plarata alaspäin jotta sain näkyviin tämän otsikon.
Työnsin auton talliin silloin 23pvä emännän Audilla ja tutkein sulakkeet ja releet. Startti jäi vaihtamatta koska vanha näytti olevan "hengissä".
Avain on semmoinen "pötkö" ja hyvin siellä rattilukot ja muut lähtee pois kun sen laittaa paikoilleen. VIrta päällä palaa kaikki valot ja pikahehku toimii, hehkun releen naksaukset kuuluu jne jne. Automaatin keppi liikkuu normaalisti kun on virta päällä ja painaa jarrua. Ei ollut eloa käynnistyksessä sekä P asennossa eikä N asennossa. Minulla loppui kyllä keinot. Ainoastaan korjasin sen Kondensaattorin navan joka oli irronnut juotoksestaan (lattialla kaasupedaalin vieressä). Mersuja huoltanut kaveri sanoi että se on normaali kondensaattori joka tasaa virtapiikkejä, mutta tulipahan korjattua samalla.
Firmamme toim.johtaja sponsoroi joulun ajan ja vuokrasin V70 volvon joulun ajaksi. Eilen hinasin mersun korjaamolle tuohon rengastielle ja katsotaan mitä pojat löytää siitä. Ajonesto tosiaan voi olla päällä, virtalukonpohja vika, neutraswitch vika vaihdekepissä tms.
Muistelin että ei ole 115, 123,124,126 ja 140 mersut jättäneet välille, mutta tämä on nyt 2 kertaa. Tankin kabilaaripumppu jumittui ja jätti kerran Kalajoelle ja sitä ei voinut vaihtaa vaan pantiin kolariautosta toinen tankki ja nyt tämä,.... muutoin peijakkaan edukas auto, mutta pitääkö alkaa katsomaan S-mersua kun semmoinen 2000-2002 vuosimalli kiinnostaisi.
Kirjoitan vian tänne kun saan auton loppuvko (toivottavasti löytyy vika) E-Pn autokorjaamolta.
Aulis
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Niin jäi vastaamatta vastakysymyksiin:
-Pyyhein avaimen.
-Auto oli 3-4pvä 17asteisessa tallissani
-latasin akun, pidin varmuuden vuoksi kenkää pois jotta jos vika poistuu (kuten on käynyt joskus kun laatikossa menee varaohjelma päälle)
-kokeilin myös toista avainta
-kävin 3kertaan läpi kaikki sulakkeet ja releet
Aulis
(Tuosta varaohjelmasta tuli mieleen että tässä autossa on joskun mennyt semmoinen päälle ja autohan kulkee vain silloin 50-60kmh. Automaattilaatikossa on 2 anturia jotka mittaavat nopeutta ja Käyttöauton mersuhuoltomiehen mukaan yksi pusla hieman väljästyy ja anturit antavat
hieman eri tietoa (ilmenee minun autossa, kun on kova kuorma päällä autossa ja trailerissa) ja menee ko. ohjelma päälle. Vika nollaantuu kun käyttää pääsulakkeen tai akun navan hieman aikaa pois ja matka jatkuu. Tämä tapahtunut erittäin harvoin, mutta ja vain silloin kun on sekä auto että traileri aivan tiessä ja ei vaikuta ajaako 70-80-90kmh ja isoimmalla vaihteella vai toiseksi isoimmalla,... Kylmäluoman timppa sanoi heti että vika poistuu jos otan laatikon pois ja hän vaihtaa sinne sen helan + tiiv.sarjan ja tarvittaessa pakan lamelleja jne kuluvia osia. No, ei ole tehty ko remppaa ja hyvin on pärjännyt kun on kuormat hieman pienempiä,... Öljy ja suodatin vaihdan joka vuosi myös laatikkoon ja sillä vika ei ole korjaantunut.)
-Pyyhein avaimen.
-Auto oli 3-4pvä 17asteisessa tallissani
-latasin akun, pidin varmuuden vuoksi kenkää pois jotta jos vika poistuu (kuten on käynyt joskus kun laatikossa menee varaohjelma päälle)
-kokeilin myös toista avainta
-kävin 3kertaan läpi kaikki sulakkeet ja releet
Aulis
(Tuosta varaohjelmasta tuli mieleen että tässä autossa on joskun mennyt semmoinen päälle ja autohan kulkee vain silloin 50-60kmh. Automaattilaatikossa on 2 anturia jotka mittaavat nopeutta ja Käyttöauton mersuhuoltomiehen mukaan yksi pusla hieman väljästyy ja anturit antavat
hieman eri tietoa (ilmenee minun autossa, kun on kova kuorma päällä autossa ja trailerissa) ja menee ko. ohjelma päälle. Vika nollaantuu kun käyttää pääsulakkeen tai akun navan hieman aikaa pois ja matka jatkuu. Tämä tapahtunut erittäin harvoin, mutta ja vain silloin kun on sekä auto että traileri aivan tiessä ja ei vaikuta ajaako 70-80-90kmh ja isoimmalla vaihteella vai toiseksi isoimmalla,... Kylmäluoman timppa sanoi heti että vika poistuu jos otan laatikon pois ja hän vaihtaa sinne sen helan + tiiv.sarjan ja tarvittaessa pakan lamelleja jne kuluvia osia. No, ei ole tehty ko remppaa ja hyvin on pärjännyt kun on kuormat hieman pienempiä,... Öljy ja suodatin vaihdan joka vuosi myös laatikkoon ja sillä vika ei ole korjaantunut.)
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Miten tarkistit sulakkeet ja releet, mittasitko että sulakkeelta lähtevään johtoon tulee jännite, samoin starttireleen lähtöön? Jostainhan sen jännitteen täytyy uupua ja pitäisi selvittää onko ohjauksessa (johon kuuluu ajonesto) vai lähdössä vika.Aulis H kirjoitti: -kävin 3kertaan läpi kaikki sulakkeet ja releet
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
.
Kyllä tässä ei netin kautta arvuuttelu johda mihinkään.
Auto olisi saatava staarin pääähän luettavaksi.
Tuossa on sen mallinen ecukin, joka saattaa mennä ilman mitään varsinaista syytä rikki, toivottavasti ei johdu nyt siitä.
Mersun oma testeri todennäköisesti kertoo, mikä vaivaa, turha oikeastaan arvuutella.
Kyllä tässä ei netin kautta arvuuttelu johda mihinkään.
Auto olisi saatava staarin pääähän luettavaksi.
Tuossa on sen mallinen ecukin, joka saattaa mennä ilman mitään varsinaista syytä rikki, toivottavasti ei johdu nyt siitä.
Mersun oma testeri todennäköisesti kertoo, mikä vaivaa, turha oikeastaan arvuutella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Mulla menossa auto perjantaina Veholle testeriin. Katotaan löytyykö syytä, miksi ei startannu silloin kovalla pakkasella. Ilmottelen sitten selviskö mitään...
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Käytin kiesiä testerin nokassa. Ei siinä kai suoraa syytä auton vikaan löytyny.
Tämmöisen kuiten ilmoitti: Rakenneosa Y3/6b1(vaihteiston öljyn lämpötilantunnistin) tai rakenneosa Y3/6s1 (käynnistyksen estokärjet) tai molemmat ovat toisinaan rikki.
Tutkittiin myös relemoduulia (sijaitsee konehuoneessa oikeassa takanurkassa, mustassa muovilaatikossa. Sama loota johon testerikin kytketään.
Piirilevyssä oli jotain pientä kolvaamisen tarvetta, mutta ei kolvattu, vaan päätettiin vaihtaa kokonaan uuteen osaan. Suurimmalla tod näköisyydellä vika juuri tässä piirilevyssä.
Tämmöisen kuiten ilmoitti: Rakenneosa Y3/6b1(vaihteiston öljyn lämpötilantunnistin) tai rakenneosa Y3/6s1 (käynnistyksen estokärjet) tai molemmat ovat toisinaan rikki.
Tutkittiin myös relemoduulia (sijaitsee konehuoneessa oikeassa takanurkassa, mustassa muovilaatikossa. Sama loota johon testerikin kytketään.
Piirilevyssä oli jotain pientä kolvaamisen tarvetta, mutta ei kolvattu, vaan päätettiin vaihtaa kokonaan uuteen osaan. Suurimmalla tod näköisyydellä vika juuri tässä piirilevyssä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
ismo1 kirjoitti:Käytin kiesiä testerin nokassa. Ei siinä kai suoraa syytä auton vikaan löytyny.
Tämmöisen kuiten ilmoitti: Rakenneosa Y3/6b1(vaihteiston öljyn lämpötilantunnistin) tai rakenneosa Y3/6s1 (käynnistyksen estokärjet) tai molemmat ovat toisinaan rikki.
Tutkittiin myös relemoduulia (sijaitsee konehuoneessa oikeassa takanurkassa, mustassa muovilaatikossa. Sama loota johon testerikin kytketään.
Piirilevyssä oli jotain pientä kolvaamisen tarvetta, mutta ei kolvattu, vaan päätettiin vaihtaa kokonaan uuteen osaan. Suurimmalla tod näköisyydellä vika juuri tässä piirilevyssä.
Jep kosketus/yhteys häiriöltä vaikkutaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI meni täysin Mykäksi.
No niin, tietoa on saatu.
Pojat kävi korjaamolla läpi testerin kans ja vikakoodeja rattilukkoon, shifteriin ei ilmaantunut, mutta jotain viitettä tietokoneeseen oli ja
Käyttöautolla kävivät mersuosastolla auton kanssa. Kun latasivat ajonestokoodit niin lähti 2kertaa käyntiin ja sitten taas ajonesto päällä.
Tänään tullut käytetty boxi ja huomenna menee firmaan (vanha ja uusi tietokone) jossa tiedot siirretään ja sitten uudestaan käyttöauton tehdasjutut sinne niin eiköhän ala pelaamaan. Toivottavasti onnistuu (kuulemma hyvät mahdollisuudet) muutoin tuloo tosikallis keikka. Muistaakseni uusi tietokone n. 1800e,....
Aulis
ps. tänään juttelin yhden kaverin kanssa lämmityslaitteen moottorista. Minulla meni 2v sitten samasta 99 C-farmari CDI:stä lämppärin moottori ja 124 mersun moottori kävi heittämällä kun otti vanhan moottorin ympärillä olevan spacer holkin myös pois. 124n moottori oli joitain kymppejä, jos oikein muistan 40-50e.
Pojat kävi korjaamolla läpi testerin kans ja vikakoodeja rattilukkoon, shifteriin ei ilmaantunut, mutta jotain viitettä tietokoneeseen oli ja
Käyttöautolla kävivät mersuosastolla auton kanssa. Kun latasivat ajonestokoodit niin lähti 2kertaa käyntiin ja sitten taas ajonesto päällä.
Tänään tullut käytetty boxi ja huomenna menee firmaan (vanha ja uusi tietokone) jossa tiedot siirretään ja sitten uudestaan käyttöauton tehdasjutut sinne niin eiköhän ala pelaamaan. Toivottavasti onnistuu (kuulemma hyvät mahdollisuudet) muutoin tuloo tosikallis keikka. Muistaakseni uusi tietokone n. 1800e,....
Aulis
ps. tänään juttelin yhden kaverin kanssa lämmityslaitteen moottorista. Minulla meni 2v sitten samasta 99 C-farmari CDI:stä lämppärin moottori ja 124 mersun moottori kävi heittämällä kun otti vanhan moottorin ympärillä olevan spacer holkin myös pois. 124n moottori oli joitain kymppejä, jos oikein muistan 40-50e.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI meni täysin Mykäksi.
Hyvät on mahdolisuudet kun ei paljon mittän sieltä tarvii siirellä 

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI meni täysin Mykäksi.
No niin, nyt toimii mersu.
Ei saaneet tietokonenerot vanhaa matolaatikkoa kuntoon ja ei toiminut käytetyllä boxillakaan, jonne tiedot siirrettiin ja käyttöautolla laittoivat taas kerran ajoneston kooditukset jne. Ehkä autoon vaihdettu joskus välissä jo kerran jostain käyt. autosta boxi? Kuulemma harvinainen tapaus kun ei saada edes toisella käytetyllä boxilla käyntiin,...
Uuden tilasin ohjelmoituna saksasta suoraan 1200e + käyttöauton koodaus 150e eli 1350e köyhempi.
Auto toimii ja se on nyt pääasia. Meni vain toistakuukautta aikaa hukkaan kaikenmaailman boxien lähettelyssä ja tietokonenerojen kanssa,
olisi heti pitänyt tilata uusi.
Olin juuri ajatellut ostaa 2001-2002 S-sarjan 320 tai 400 dieselin, mutta nyt raavin maaliviat ylös ja maalaan yli koko läjän.
Tosin mun 15t km vuosi, on aivan sama mikä kuljetin pihalla seisoo. bensa olisi varmaan järkevin vaihtoehto.
Aulis
Ei saaneet tietokonenerot vanhaa matolaatikkoa kuntoon ja ei toiminut käytetyllä boxillakaan, jonne tiedot siirrettiin ja käyttöautolla laittoivat taas kerran ajoneston kooditukset jne. Ehkä autoon vaihdettu joskus välissä jo kerran jostain käyt. autosta boxi? Kuulemma harvinainen tapaus kun ei saada edes toisella käytetyllä boxilla käyntiin,...
Uuden tilasin ohjelmoituna saksasta suoraan 1200e + käyttöauton koodaus 150e eli 1350e köyhempi.
Auto toimii ja se on nyt pääasia. Meni vain toistakuukautta aikaa hukkaan kaikenmaailman boxien lähettelyssä ja tietokonenerojen kanssa,
olisi heti pitänyt tilata uusi.
Olin juuri ajatellut ostaa 2001-2002 S-sarjan 320 tai 400 dieselin, mutta nyt raavin maaliviat ylös ja maalaan yli koko läjän.
Tosin mun 15t km vuosi, on aivan sama mikä kuljetin pihalla seisoo. bensa olisi varmaan järkevin vaihtoehto.
Aulis