w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja woke »

Minkä tehoinen se lisälämmitysvastus on? Säätyykö teho lämpötilan mukaan vai onko vaan on/off? Sitä ei ilmeisesti saa mistään asetuksista pois päältä niinkuin jossain muussa mersumallissa tais olla?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti:Minkä tehoinen se lisälämmitysvastus on? Säätyykö teho lämpötilan mukaan vai onko vaan on/off? Sitä ei ilmeisesti saa mistään asetuksista pois päältä niinkuin jossain muussa mersumallissa tais olla?
Muistaakseni 211:een oli kahta eri vastuskokoa, ainakin pre-faceliftiin, 1600 ja 1700 Wattia. Ei kannata yleismittarilla mittailla. Se on joko päällä tai pois, kytkeytyy lämmityksen aikana ajoittain päälle jos laturista ei riitä sähköjä tarpeeksi.

Vanhemmissa autoissa tuo kytkeytyi pois kun ilmastoinnin kytki pois mutta 211:stä en muista, DAS:ista voisi katsoa onko sen kytkeytyminen ohjelmoitavissa, joissakin malleissa oli ja uusimmat ohjeet tehtaalta oli laittaa se jatkuvatoimiseksi.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja nautseri »

DBFI kirjoitti:
woke kirjoitti:Minkä tehoinen se lisälämmitysvastus on? Säätyykö teho lämpötilan mukaan vai onko vaan on/off? Sitä ei ilmeisesti saa mistään asetuksista pois päältä niinkuin jossain muussa mersumallissa tais olla?
Muistaakseni 211:een oli kahta eri vastuskokoa, ainakin pre-faceliftiin, 1600 ja 1700 Wattia. Ei kannata yleismittarilla mittailla. Se on joko päällä tai pois, kytkeytyy lämmityksen aikana ajoittain päälle jos laturista ei riitä sähköjä tarpeeksi.

Vanhemmissa autoissa tuo kytkeytyi pois kun ilmastoinnin kytki pois mutta 211:stä en muista, DAS:ista voisi katsoa onko sen kytkeytyminen ohjelmoitavissa, joissakin malleissa oli ja uusimmat ohjeet tehtaalta oli laittaa se jatkuvatoimiseksi.
Miten tuon saa käytänössä jatkuvatoimiseksi?
Laitappa ne salaiset tiedot esille,niin tarkistan onko se edes toiminnassa. :P
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja antran1 »

woke kirjoitti:Minkä tehoinen se lisälämmitysvastus on? Säätyykö teho lämpötilan mukaan vai onko vaan on/off? Sitä ei ilmeisesti saa mistään asetuksista pois päältä niinkuin jossain muussa mersumallissa tais olla?
Ainaskin mulla vanhemmassa w211:ssa lämmitysvastuksen saa pois päältä laittamalla ilmastoinnin off-asentoon(punainen merkkivalo palaa kytkimessä). Hyvä toiminto, jos esim. akku on heikossa hapessa kylmäkäynnistyksen jälkeen; moottorin käynnistyttyä laittaa manuaalisesti lämppärin puhaltimimen pienelle ja menee takaisin sisätiloihin odottamaan, että akku vähän lataantuu.

Sähkötoiminen lisälämmitysvastus ottaa kuitenkin niin paljon tehoa, että jos ajomatka kovalla pakkasella on aina kovin lyhyt niin akun varaus ei koskaan ehdi palautua normaaliksi ja sitten jossain vaiheessa on ongelmia tiedossa.. :wink:
W164 ML 420 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nautseri kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
woke kirjoitti:Minkä tehoinen se lisälämmitysvastus on? Säätyykö teho lämpötilan mukaan vai onko vaan on/off? Sitä ei ilmeisesti saa mistään asetuksista pois päältä niinkuin jossain muussa mersumallissa tais olla?
Muistaakseni 211:een oli kahta eri vastuskokoa, ainakin pre-faceliftiin, 1600 ja 1700 Wattia. Ei kannata yleismittarilla mittailla. Se on joko päällä tai pois, kytkeytyy lämmityksen aikana ajoittain päälle jos laturista ei riitä sähköjä tarpeeksi.

Vanhemmissa autoissa tuo kytkeytyi pois kun ilmastoinnin kytki pois mutta 211:stä en muista, DAS:ista voisi katsoa onko sen kytkeytyminen ohjelmoitavissa, joissakin malleissa oli ja uusimmat ohjeet tehtaalta oli laittaa se jatkuvatoimiseksi.
Miten tuon saa käytänössä jatkuvatoimiseksi?
Laitappa ne salaiset tiedot esille,niin tarkistan onko se edes toiminnassa. :P
Jos ei ole valikkosa mutta on mahdolista muuttaa niin se tapahtuu *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
nautseri kirjoitti: Miten tuon saa käytänössä jatkuvatoimiseksi?
Laitappa ne salaiset tiedot esille,niin tarkistan onko se edes toiminnassa. :P
Jos ei ole valikkosa mutta on mahdolista muuttaa niin se tapahtuu *:rila
211:ssä ei muistaakseni ole mittariston valikoissa koskaan ollut vastukselle valintoja.

Jatkuvatoimisella tarkoitin sitä että se sähkövastus on päällä kylmällä ilmalla ja moottorin ollessa kylmä riippumatta sen ilmastoinnin katkaisimen asennosta. Tuota pystyy muuttamaan vain Starilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
nautseri kirjoitti: Miten tuon saa käytänössä jatkuvatoimiseksi?
Laitappa ne salaiset tiedot esille,niin tarkistan onko se edes toiminnassa. :P
Jos ei ole valikkosa mutta on mahdolista muuttaa niin se tapahtuu *:rila
211:ssä ei muistaakseni ole mittariston valikoissa koskaan ollut vastukselle valintoja.

Jatkuvatoimisella tarkoitin sitä että se sähkövastus on päällä kylmällä ilmalla ja moottorin ollessa kylmä riippumatta sen ilmastoinnin katkaisimen asennosta. Tuota pystyy muuttamaan vain Starilla.
Joihinkin malleihin sen on voinnut lisätä sinne mittaristoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Joihinkin malleihin sen on voinnut lisätä sinne mittaristoon
Tarkoitatko joihinkin mersuihin vai joihinkin 211-mallin autoihin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Joihinkin malleihin sen on voinnut lisätä sinne mittaristoon
Tarkoitatko joihinkin mersuihin vai joihinkin 211-mallin autoihin?
211, 203 maleja oli saman päivän parit piuhan päässä kaikista asetuksia
pistettiin uusiksi uudistettun 203 malli lisättin se valikkon(melko mutkikas oli)
ja muistin mukaan samat paikat näkyi myös 211 mallissa mistä huoltomuistutus
ei saanut muuten nollattua(vehossa tarjosivat siihen jotain päivitystä)
siihen kierto tien kun haki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: 211, 203 maleja oli saman päivän parit piuhan päässä kaikista asetuksia
pistettiin uusiksi uudistettun 203 malli lisättin se valikkon(melko mutkikas oli)
ja muistin mukaan samat paikat näkyi myös 211 mallissa mistä huoltomuistutus
ei saanut muuten nollattua(vehossa tarjosivat siihen jotain päivitystä)
siihen kierto tien kun haki
En kyllä ole koskaan nähnyt 211:n ohjekirjaa jossa olisi kuvattu mittariston valikko josta voi kytkeä sähköisen lämmittimen automaatille tai manuaalisesti päälle/pois enkä muista koskaan Starissakaan tuohon asetukseen 211:n kohdalla törmänneeni mutta en myöskään löisi euroakaan vetoa oman muistin puolesta.
kaupanr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.05.2010 22:09
Paikkakunta: somero

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja kaupanr »

Minkähänlainen on toi lisälämmitin vaihtaa, ja onko kovin kallis ,kone näytti et on vikaa siinä mut ei tiedetä mitä?
Olisko jollain tietoa lämmittimestä pystyykö korjaamaan vai joutuuko uusimaan kokonaan.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Itellä on myös ilmeisesti tuo vastus sökö tai sulakkeet...
Viime talvena vielä lämmitti heti kun auton laitto käymään. Ny saa odotella et kone lämpee...

Joltain ulkolaiselta foorumilta löysin juttua et se ite vastus yksikkö on kojelaudan sisällä.
Hirvee homma vaihtaa... Ja siihen sulakkeet 150A tai 200A on etumatkustajan jalkotilan lattian alla...
Oliks joku F68 tai vastaava. Näytti joltain sulakemoduulilta 4kpl lähtöjä 25mm2 kaapelit. Varmaan kohtuu hintanen...
En tiiä miten sihen pääsee käsiksi. En oo jaksanu pakkasilla alkaa purkaa sisustaa

Onko jollain parempaa tietoa?
F-350
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lisälämmittimen varaosahinta Saksassa jotain 277.51 Euroa. Sehän on sähkövastuskenno lämmönvaihtimen kyljessä, en usko että korjaaminen olisi mitenkään mahdollista tai ainakaan järkevää.

Vaihto on aika yksinkertaista kun lukee ohjeen. Siinä vaan alussa on yksi ikävä työvaihe eli pitää poistaa se "cross-member" kojelaudasta. Se on se iso runkoelementti kojelaudan sisällä mikä tarkoittaa että kaikki sen ympäriltä pitää myös purkaa ennen kuin tuo rakennelma lähtee irti.

Klämppimittarilla on helppo testata ottaako kenno virtaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen vastuksen kokoinen paketti tulle saksasta aika halvalla(jos vaan on paikka mistä suostuvat sen lähettämään)
Jos saksasta tilaus arvelutta niin... paku lähdössä lähi päivinä tavaraa hakemaan

samalla kun kojetaulun purkaa niin kannatta katella että kaikki lämmitys laiteen läpät ym liikku hyvin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:37
Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Tietääkö joku miten tuon lämmittimen sais omatoimisesti pois käytöstä?
Mulla se jää joskus päälle kun auton sammuttaa eli aamulla akku on tyhjä. Ei tee sitä aina mutta kiusallisen usein kuitenkin.
Vie kyllä akusta kaiken virran,kellokin pysähtyy,ja vaimo soittaa että taas tämä romu on mykkä!
Kyllähän tuolle on virransyöttöjohto tai maadoitusjohto olemassa mutta missä? Pistäis piuhat poikki niin sais sähköauton taas toimimaan jotenkin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PV72 kirjoitti:Tietääkö joku miten tuon lämmittimen sais omatoimisesti pois käytöstä?
Mulla se jää joskus päälle kun auton sammuttaa eli aamulla akku on tyhjä. Ei tee sitä aina mutta kiusallisen usein kuitenkin.
Vie kyllä akusta kaiken virran,kellokin pysähtyy,ja vaimo soittaa että taas tämä romu on mykkä!
Kyllähän tuolle on virransyöttöjohto tai maadoitusjohto olemassa mutta missä? Pistäis piuhat poikki niin sais sähköauton taas toimimaan jotenkin.
Lep1 tuossa aiemmin jo minusta vastasi kysymykseesi.

Mistä päättelit että juuri lisälämmitin vie akun tyhjäksi? Lämmityslaitteen kotelossa on aika kuumat oltavat jos täyden akun purkaa lisälämmittimeen kun puhallin on pois päältä. Tyhjeneekö akku puolessa tunnissa vaiko "vasta" yön yli odoteltaessa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
PV72 kirjoitti:Tietääkö joku miten tuon lämmittimen sais omatoimisesti pois käytöstä?
Mulla se jää joskus päälle kun auton sammuttaa eli aamulla akku on tyhjä. Ei tee sitä aina mutta kiusallisen usein kuitenkin.
Vie kyllä akusta kaiken virran,kellokin pysähtyy,ja vaimo soittaa että taas tämä romu on mykkä!
Kyllähän tuolle on virransyöttöjohto tai maadoitusjohto olemassa mutta missä? Pistäis piuhat poikki niin sais sähköauton taas toimimaan jotenkin.
Lep1 tuossa aiemmin jo minusta vastasi kysymykseesi.

Mistä päättelit että juuri lisälämmitin vie akun tyhjäksi? Lämmityslaitteen kotelossa on aika kuumat oltavat jos täyden akun purkaa lisälämmittimeen kun puhallin on pois päältä. Tyhjeneekö akku puolessa tunnissa vaiko "vasta" yön yli odoteltaessa?
Kyseesä siis 211 malli?
niin kannatta aika nopeesti tehdä jotain siellä tulee tosiaan kuumat paikat jos vastus siellä ilma kanavassa on vastus päälä kokajan ilman säätöä/ilman jäähdytävää ilma virtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:37
Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Joo on 211:nen, ja akku tyhjenee tosiaan vasta aamuksi. En tiedä jääkö se todella "päälle" vai tekeekö jotain muuta.
Diagnosterimies totesi akun tyhjenemisen johtuvan lisälämmittimestä. Tuli mieleen että jos siitä ottais piuhat irti niin näkis onko vika siinä vai missä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PV72 kirjoitti:Joo on 211:nen, ja akku tyhjenee tosiaan vasta aamuksi. En tiedä jääkö se todella "päälle" vai tekeekö jotain muuta.
Diagnosterimies totesi akun tyhjenemisen johtuvan lisälämmittimestä. Tuli mieleen että jos siitä ottais piuhat irti niin näkis onko vika siinä vai missä.
Jos ei ole pihtivirtamittaria niin kannattaahan sitä kokeilla irrottaa se lämmitin. Pitää vaan olla tosi varovainen niitten johtojen kanssa kun siellä on melkein sormen paksuista johtoa ja sulakkeet sen mukaiset. Parasta ottaa akun kaapeli irti työn ajaksi.

Siinä 211:ssä on muitakin tyypillisiä vikoja jotka johtavat ylimääräiseen virrankulutukseen, tosin pienempään kuin se lisälämmitin. Mutta jos se lisälämmitin jää päälle niin hyväkin akku on tosi nopeasti tyhjä, jos ei vikaa savuna havaitse. Onko autossa muistipenkit tai Comand?
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:37
Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Ei onneksi savua oo tullu (vielä), tosiaan diagnosteri näytti tuota vikaa eikä kyllä muuta.
Muistipenkki on kuskin puolella ja on comandikin, onko noissa sitten akun tyhjentämis ominaisuus olemassa?
Ei viittis arvaamalla vaihtaa mitään osia ku ei ne oo kovin halpoja.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos virta hukku sähkölämppärin kautta se tyhjentää tosian akun muutamassa tunnissa,
penkien ohjain/muisti boxsit niin että akku on tyhjä ammulla,
command ja penkin systeemit yleisimmästä päästä,
myös muut ohjainboxsit voi jäädä
siihen tilaan että ei "nukahda" niin kulutusta jää päälle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:37
Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Miten vois selvittää onko vika noissa vai missä?
On muutamat korjaamot yrittäny mutta ei ne näköjään osaa sanoa missä vika!
Kohta mitta täynnä näitä sähköautoja!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PV72 kirjoitti:Miten vois selvittää onko vika noissa vai missä?
On muutamat korjaamot yrittäny mutta ei ne näköjään osaa sanoa missä vika!
Kohta mitta täynnä näitä sähköautoja!
Tohtiiko sitä... Harrastaja...

Mutta jos kuitenkin
parit konsti,
pihti mittarit on siinä hyvä apu(liennee joka korjaamolla)
toinen hyvä konsti on *:rilla katsella eri systeemien jäänite tiloja,
myös yleismittarilla sulakeista mittaamaalla(niitä mille on sulake)

hyvä konsti on ottaa laittesta kerrallan johto irti ja seurata vieläkö akku tyhjenee
(tai tippuiko kulutus mittarissa)

vian haku on usein aikaa vievää
varsinkin jos vika on vaan ajoittain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja KOS »

CDI203 kirjoitti:
PV72 kirjoitti:Miten vois selvittää onko vika noissa vai missä?
On muutamat korjaamot yrittäny mutta ei ne näköjään osaa sanoa missä vika!
Kohta mitta täynnä näitä sähköautoja!
Tohtiiko sitä... Harrastaja...

Mutta jos kuitenkin
parit konsti,
pihti mittarit on siinä hyvä apu(liennee joka korjaamolla)
toinen hyvä konsti on *:rilla katsella eri systeemien jäänite tiloja,
myös yleismittarilla sulakeista mittaamaalla(niitä mille on sulake)

hyvä konsti on ottaa laittesta kerrallan johto irti ja seurata vieläkö akku tyhjenee
(tai tippuiko kulutus mittarissa)

vian haku on usein aikaa vievää
varsinkin jos vika on vaan ajoittain
Joo tiedän tuon "Paavon" auton ja vika on tosiaanki vain ajoittain, mikä tekee vian löytämisen todella vaikeaksi..!!

Saako commandista ja penkkkien muisteita piuhan irti jostain ja jos niin mistä?

Lisälämmittimestä pitäs ainaki maajohto saada irti kuskinpuolen jalkatilasta verhoksen alta..

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
kava73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 11.09.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja kava73 »

voiko siitä johtua ajoittainen sähkön haju heti käynnistyksen jälkeen , kestää max 5 minuuttia
S211 E220 cdi vm, 2008
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

PV72 kirjoitti:Miten vois selvittää onko vika noissa vai missä?
On muutamat korjaamot yrittäny mutta ei ne näköjään osaa sanoa missä vika!
Kohta mitta täynnä näitä sähköautoja!
OT:Tollanen w124 kun mulla on kova sana kun oikeen sähköautot kyrpii :D
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kava73 kirjoitti:voiko siitä johtua ajoittainen sähkön haju heti käynnistyksen jälkeen , kestää max 5 minuuttia
Mittaa pihtimittarilla lämmittimen ottama virta startin jälkeen. Voi olla että se yhdistää vähän aikaa ja katkoksen kohtaa kuumii sen verran että tulee pieni sähkön haju. Jos se ei ota yhtään virtaa niin ei se vastus sitten voi sitä hajuakaan tehdä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13747
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lipsanen kirjoitti: OT:Tollanen w124 kun mulla on kova sana kun oikeen sähköautot kyrpii :D
Meillä on parkin 124:sta ollut, parikymmentä vuotta sitten E300TDT 4-Matic mutta kyllästyttiin mm. sen sähköjen korjailuun. :roll: Toki muitakin syitä vaihtaa tuo uudempaan malliin.
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja wolf »

En tunne w211:tä ollenkaan mutta eikös sitä lisälämmitystä saa pois päältä irroittamalla ne sen päävirtaan kuuluvat sulakkeet?
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:37
Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa

Re: w211 sähkötoiminen lisälämmitin.

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Joo nyt tuntuis vika olevan ainakin tauolla kun irrotin lisälämppärin johdon vänkärin jalkatilasta niin kun täälä neuvottiin. Se oli se F68, eli lämmitin pois pelistä, akku ei enää tyhjene mutta ei tuu kyllä sitte lämmintäkää ennenku kone lämpiää.
Lipsaselle: mullahan on työautona legenda eli w124, pitäähän sitä aamulla töihin päästä :twisted:
Vastaa Viestiin