Tervehdys,
Ongelmia tuli kun oli jokin aika sitten eberit huollossa hehkutulppien vaihdossa. (jokin johtokin oli kuulema irti)
En tiedä miten huoltomies on saanut lämmittimet toimimaan niin että ajolämmitin ei toimi lainkaan, ajastimesta toimii esilämmitin ja kun koelaudasta kytkee ajolämmittimen päälle käynnistää sekin esilämmittimen vaikka sen pitäisi sammuttaa esilämmitin ja käynnistää ajolämmitin. Laitteen on kaiketi tehdasasennuksena laitettu Vitoon, 2000 mallinen ja esilämmitin siinä kuskin peffan alla ja ajolämmitin lähempänä moottoria. Harmittaa vaan kun ajolämmitin lämmitti koneen jo parin kilometrin matkalla ja esilämppäri hoitaa tuota virkaa hiton paljon huonommin.
Olisikos ohjauslaitteessa jokin häly tai lämmittimet kytketty jotenkin ristiin, tosin se ei välttämättä ole oiken mahdollista mutta mutta..
Eberi esi/ajolämmitin
Eberi esi/ajolämmitin
108cdi vm.2000
Re: Eberi esi/ajolämmitin
juu,itse ihmettelen ton toisen lämmittimen tarkoitusta, mulla toimii kellolla eberi ja sama purkki savuaa sitten myös ajon aikana,joko kellosta tai kojelaudan kytkimestä! Eli onko tarkoitus että toinen toimii ajon aikana(kojetaulun kytkimellä) ja toinen kellon kautta???
Kyllä juu, ajolämmittin pitäisi toimia vain koelaudan napista ja ajastimella toimivan Eberin pitäis sammua automaattisesti kun kääntää virran päälle ja käynnistää autoa.kossu1 kirjoitti:juu,itse ihmettelen ton toisen lämmittimen tarkoitusta, mulla toimii kellolla eberi ja sama purkki savuaa sitten myös ajon aikana,joko kellosta tai kojelaudan kytkimestä! Eli onko tarkoitus että toinen toimii ajon aikana(kojetaulun kytkimellä) ja toinen kellon kautta???
Ainakin näin se mulla toimi silloin kun vielä toimi, näin se pitäisikin toimia.
108cdi vm.2000
No noin se toimii mutta ainoastaan täälä "takimmaisella" eebrillä....eli nyt sitten pitäisi tiputtaa tuo toinenkin alas ja tutkia sieltä vikaa,ei pärkele;)
Nyt pari kertaa tehnyt sen että kellolla laitettu ajastuksella päälle ja sammunut ennen aikojaan,mikähän siinä sitten???
Nyt pari kertaa tehnyt sen että kellolla laitettu ajastuksella päälle ja sammunut ennen aikojaan,mikähän siinä sitten???
Mun mielestä molemmat kuuluisi toimia yhtäaikaa, toinen syttyy pienellä viiveellä jos ensimmäisen lämmöntuotto ei riitä. Mun mielestä se etummainen on pää lämmitin joka siis komentaa myös sitä toista. En sitten tiedä onko noilla jotain vuorottelua että jos lämpö piisaa yhdelläkin että vuorottelevat ei käyttötilan mukaan kumpi on päällä. Mutta jos jompi kumpi on rikki niin silloin ehjä hoitaa kaikki toiminnot.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Ei niiden kyllä kuulu toimia yhtä aikaa ainakaan tässä tapauksessa, esilämmitin lämmittää myös sisätilaa ja käynnistää myös puhaltimen kun taas ajolämmitin lämmittää vain moottorin kiertovettä ajon aikana, siksi tuo ajolämmitin on tehokkaampi ajon aikana jo lyhyemmän vesikierronkin vuoksi. Tehdasasetus on että ajastimella toimiva esilämmitin toimii vain ajastimella ja vain silloin kun moottori ei ole käynnissä, eli oikein toimiessaan esilämmitin ajastimella sammuu kun kytkee virta-avaimesta virran päälle.Jani R-K kirjoitti:Mun mielestä molemmat kuuluisi toimia yhtäaikaa, toinen syttyy pienellä viiveellä jos ensimmäisen lämmöntuotto ei riitä. Mun mielestä se etummainen on pää lämmitin joka siis komentaa myös sitä toista. En sitten tiedä onko noilla jotain vuorottelua että jos lämpö piisaa yhdelläkin että vuorottelevat ei käyttötilan mukaan kumpi on päällä. Mutta jos jompi kumpi on rikki niin silloin ehjä hoitaa kaikki toiminnot.
Etummainen (lähempänä moottoria) on ajolämmitin ja takimmainen (penkin alla) on ajastimella toimiva esilämmitin, tuon haluaisinkin tietää että miten toimivat jos toinen on rikki tai "virhetilassa" jostain kumman syystä, ja miten vikatilan saisi nollattua koska itselläni oli lämppärit kunnossa huoltoon mennessä ja sieltä tullessa pöhisee vain esilämmitin jonka ei pitäisi edes toimia manuaalisesti koelaudan ohjausnapista.
Oli tulpanvaihdossa turussa, olisko ollut td-sähkö hämeentiellä tai josain siellä.
Kertokaas että saako kotikonstein Eberien vikatilat nollattua?
108cdi vm.2000
kyllä saa nollattua, oliko niin että eberi päälle ja sulake pois ja jonkun ajan kuluttua sulake takas ja pitäisi olla nollattu, haulla löytyy tarkemmin,mutta jotenkin noin se oli.
Tein juuri noin että sulakkeet pois kun on päällä jne, tää homma vaan meni niin että esilämmittimenä toimiva eberi oli pimeänä ja ajolämmitin toimi ennen kuin vein huoltoon.
Huollossa "ns. asiantuntija-huollossa" oli vaihdettu hehkut ja "joku" johto oli kuulema ollut irti jonka jälkeen ajolämmitin ei ole toiminut vaan esilämmittimenä toimiva eberi pöhisee aina.
Ihmettelen miten tuo lämmittimien ohjaus on saatu "huollossa" sekaisin koska ajolämppäri toimi ennen huoltoa ja sen jälkeen ei lainkaan vaan ohjaus menee aina esilämmittimelle, "Huoltoherra" tietenkin sanoi että pitäisi ainakin olla lämmin auto kun on oikein kaksi lämmitintä tietämättä niiden toimintatarkoitusta.
V*ttu pitäisivät näpit irti jos eivät tiedä mitä tekevät tai miten lämppärit toimii... vanhat parrat vois siirtyä kamina hommiin
.
Huollossa "ns. asiantuntija-huollossa" oli vaihdettu hehkut ja "joku" johto oli kuulema ollut irti jonka jälkeen ajolämmitin ei ole toiminut vaan esilämmittimenä toimiva eberi pöhisee aina.
Ihmettelen miten tuo lämmittimien ohjaus on saatu "huollossa" sekaisin koska ajolämppäri toimi ennen huoltoa ja sen jälkeen ei lainkaan vaan ohjaus menee aina esilämmittimelle, "Huoltoherra" tietenkin sanoi että pitäisi ainakin olla lämmin auto kun on oikein kaksi lämmitintä tietämättä niiden toimintatarkoitusta.
V*ttu pitäisivät näpit irti jos eivät tiedä mitä tekevät tai miten lämppärit toimii... vanhat parrat vois siirtyä kamina hommiin

108cdi vm.2000