PS. Kokeilin hakua mutta en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää...
om602 2.5d Syöttöpumpun irroitus?
om602 2.5d Syöttöpumpun irroitus?
Voipi olla että ihan turhaa tekstiä, mutta hyviä ohjeita ja vinkkejä tarviis tuohon pumpun irroitukseen. Tarkoitus olis laittaa ajoitus kohdalleen kun tuntuis että se olisi vähän ketuillaan
Toinen probleema onkin se, että naftaa vuotaa niistä pumpun päältä lähtevistä kupari putkien liittimistä ja siitä kannen alta, joka on jollain torx pulteilla kiinni. Kokeilin kiristää niitä kupari putkien muttereita mutta tuntuu että on kireällä (tiivisteet hajalla?)eikä riittänyt päätä kiristää enempää ettei mene jengat. Entä onko siinä kannen alla joku tiiviste vai mikä mättää? Sitten pumpun perästä tyhjäkäynti ruuvi oli päässyt pyörimään ihan auki eikä mene kiristämällä syvemmälle. Huomasin sen kun avasin pumpun pääty pellikannen, eli nyt sais senkin laittaa kuntoon samalla iskulla...
PS. Kokeilin hakua mutta en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää...
PS. Kokeilin hakua mutta en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää...
koska ei ole tiedossa sun koulutusta tai oikein muutakaan taustaa, puhumattakaan asennuskokemuksesta, niin täällä tekniikka puolella ei nykyään enää suositella jaettavaksi minkäänlaisia neuvoja...
veholla varmaan osaavat suorittaa toimenpiteen, kuten se kuuluu oikeaoppisesti suorittaa...
mutta kokeile kysyä samaa vaikka offtopik tai muussa osiossa, niin vastauksia alkaa varmaan tulemaan paremmin
tekniikka puolella niitä on kuitenkin neuvottu olla jakamatta...
veholla varmaan osaavat suorittaa toimenpiteen, kuten se kuuluu oikeaoppisesti suorittaa...
mutta kokeile kysyä samaa vaikka offtopik tai muussa osiossa, niin vastauksia alkaa varmaan tulemaan paremmin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei ole mitään autoinsinöörin koulusta mutta silti on halua EDES kokeilla... Viedään sitten sinne veholle kun ei ole mitää tehtävissä, mutta ainahan on jotain! Eihän mitään jos ei kokeile! Mutta siis tämä tekniikka puoliko on ihan väärä valikko tällä aiheelle?napa kirjoitti:koska ei ole tiedossa sun koulutusta tai oikein muutakaan taustaa, puhumattakaan asennuskokemuksesta, niin täällä tekniikka puolella ei nykyään enää suositella jaettavaksi minkäänlaisia neuvoja...
veholla varmaan osaavat suorittaa toimenpiteen, kuten se kuuluu oikeaoppisesti suorittaa...
mutta kokeile kysyä samaa vaikka offtopik tai muussa osiossa, niin vastauksia alkaa varmaan tulemaan paremmintekniikka puolella niitä on kuitenkin neuvottu olla jakamatta...
minä mitään omiani höpötä... -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=96656 ja itse olit päivällä sitä mieltä, että nämä ohjeiden antamiset pitää lopettaapera8x kirjoitti:napa höpöttää nyt jotakin omiaan.
ei kai siinä mitään erikoista ole. pumppu irti vaan ja takas paikoilleen oikeassa asennossa. pumpun ketjupyörän pultti on vasenkätisellä jengalla. muuten kaikki pultit ja mutterit, mitä näkyy, tai estää niin pois vaan.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nyt alkaa oikeasti jo kuulostamaan siltä, että vie se autosi johonkin osaavaan diesel huoltoon... ja tämä ei ollut enää sitä tämänpäivän "sisäpiirivitsiä", kuten nuo pari aikaisempaa viestiä... nyt vasta tajusin, että puhuit ekassa viestissäsi jostain pumpun päältä lähtevistä kupariputkista jne.RRRRMEl kirjoitti:Minkälaista painetta noissa suutin putkissa kuuluisi olla, kun jos tuo kusee "enimmät" paineet noista vuoto kohdista taivaan tuuliin, niin ruokahan valuu suuttimille kuin kuola koiran suusta?
dieselille teet helpolla niin kalliin remontin, itse opettelemalla sen korjaamista, että nyt oikeasti harkintaan, kannattako alkaa itse korjaamaan "netin avulla"...
mutta tuohon painekysymykseen voi vastata, että paljon... eli yli 100 bar. ja siihen vuoto suihkuun ei sitten kannata sormia kokeilla laittaa, se menee ihosta läpi että heilahtaa, jos huono tuuri käy ja sitten saat olla itse "korjaamolla" pahimmassa tapauksessa joudut "paaliin"...
ja ajoituksen säätämiset kannattaa myös unohtaa ihan oikeasti tuolla kokemuksella
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itellä w124 250DT ja pumpun ja lohkon välissä on O-rengas. Jakopään puolella on 3 pulttia ja pumpun takapäässä on 1 pultti joka pitää pumppua kiinni. Näitä suutinputkien alla olevia tiivisteitä en ainakaan ite oo alkanu koskaan vaihtaan vaan käyttäny diesel puljussa ettei ny sitte mee mitää vituilleen.. Ei muutaku jakopäästä merkit kohalleen ja purkamaan. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
ei ole rakettitiedettä. itseasiassa niin kauan on suht helppoa, kunnes mennään pumpun sisältä sääteleen, taikka korjaileen.
pumpun päältä lähtevät putket on terästä, eikä kuparia. paineet on korkeet, suuttimien avautumispaineetkin on jo yksinään jotakin 110-130 baaria, sitten paine putkessa on sitäkin suurempi.
jos vuotaa niistä suutinputkien lähdöistä, niin sinne on saatavilla tiivisteitä, vaikkapa KL:stä, vai vehosta. muistaakseni sinne tulee o-renkaat ja kupari prikat. nekin pystyy itse vaihtaan, jos on työkalut. tarkkana vaan, että tulee hilut samassa järjestyksessä paikoilleen. siellä on jotain jousia ja muuta. en tarkkaan muista, kun on aikaa, ku viimeks laittanu. mutta suht helppo toimenpide se oli.
pumpun päältä lähtevät putket on terästä, eikä kuparia. paineet on korkeet, suuttimien avautumispaineetkin on jo yksinään jotakin 110-130 baaria, sitten paine putkessa on sitäkin suurempi.
jos vuotaa niistä suutinputkien lähdöistä, niin sinne on saatavilla tiivisteitä, vaikkapa KL:stä, vai vehosta. muistaakseni sinne tulee o-renkaat ja kupari prikat. nekin pystyy itse vaihtaan, jos on työkalut. tarkkana vaan, että tulee hilut samassa järjestyksessä paikoilleen. siellä on jotain jousia ja muuta. en tarkkaan muista, kun on aikaa, ku viimeks laittanu. mutta suht helppo toimenpide se oli.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jospa napa nyt lopettaa sen vitsailun, sisäpiiriturinat, offtopiikin ja vastaa kysymyksiin tai sitten on yksinkertaisesti hiljaa ja mene talliin ropaamaan mersua
Alkuperäinen kysymys:
Q: Säätää ajoitus
A: Mikäli säätötarve on vain muutamia asteita niin helppo homma. Suutinputket löysälle, 4 pulttia löysälle ja kallistetaan pumppua. Lohkoonpäin niin aikaistuu. Tähän on apuna semmonen pikkunen kierretanko siinä pumpun ja lohkon välissä.
Q: Pumpun irroitus/asennus/ajoitus
A: http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=W124
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen
Huomaa että tässä otetaan mm. alipainepumppu irti ja hommaa on ihan tarpeeksi muutenkin.
Q: Pumpun vuodot
A: Minun mielestä: Vie irroitettu pumppu dieselkorjaamolle, pyydä säätämään pumppu (lisää tehoa) sekä korjaamaan tarvittavat tiivisteet jatasaamaan sylinterikohtaiset syötöt. Suosittelen Mynä-Dieseliä. Teho lisääntyy.
Alkuperäinen kysymys:
Q: Säätää ajoitus
A: Mikäli säätötarve on vain muutamia asteita niin helppo homma. Suutinputket löysälle, 4 pulttia löysälle ja kallistetaan pumppua. Lohkoonpäin niin aikaistuu. Tähän on apuna semmonen pikkunen kierretanko siinä pumpun ja lohkon välissä.
Q: Pumpun irroitus/asennus/ajoitus
A: http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=W124
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen
Huomaa että tässä otetaan mm. alipainepumppu irti ja hommaa on ihan tarpeeksi muutenkin.
Q: Pumpun vuodot
A: Minun mielestä: Vie irroitettu pumppu dieselkorjaamolle, pyydä säätämään pumppu (lisää tehoa) sekä korjaamaan tarvittavat tiivisteet jatasaamaan sylinterikohtaiset syötöt. Suosittelen Mynä-Dieseliä. Teho lisääntyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
pumppu
jos mese on vielä nipus niin aja joku päivä meille! niin kattotaan ajoitus kohdalle ja vaihdetaan ne o-rengaat pumppuun löytyy uudet ylimääräset vielä!
pitäähän kylä kaveria vähä auttaa.... t: punainen 300d turbo 
Re: pumppu
No näinhän se käy parhaiten! Tarkoitus olis saada nuo vuodot pois ja oikean väristä savua tulemaan ja samalla sais tuon tyhjäkäynti ruuvin laittaa paikoilleen...jomppe87 kirjoitti:jos mese on vielä nipus niin aja joku päivä meille! niin kattotaan ajoitus kohdalle ja vaihdetaan ne o-rengaat pumppuun löytyy uudet ylimääräset vielä!pitäähän kylä kaveria vähä auttaa.... t: punainen 300d turbo




