W210 320 CDI moottorin lämpiäminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

W210 320 CDI moottorin lämpiäminen

Viesti Kirjoittaja prask »

Tänään pakkasta 13 astetta, eikä väykyn motti lämmennyt 35 km matkalla kuin n. 70 asteeseen, normaalin 82 asteen sijaan.
Voiko termostaatti kyykätä noin nopeasti, kun eilen vielä nousi lämmöt normaaliin?
Ko. aparaatti vaihdettu puolitoista vuotta sitten...
W210 CDI 320 A...
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

Viimasuoja maskiin vois vähän auttaa lämmön nousuun.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Molemmat termostaati vaihtoon ja jos ei auta(yleensä auttaa) niin sitten keullan suojus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja prask »

onko termareita 320 cdi:ssä siis 2 kpl ?
W210 CDI 320 A...
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ootko heittäny sen kylmänä suoraan käyntii? Jos oot niin tuskinpa tarttee termareita alkaa vielä vaihteleen, itellä ei 7km työmatkalla nouse lämmöt kuin 70asteeseen noin vaikka oon lämmittäny pirssiä webastolla noin 15min ennen lähtöä.. Jos kuitenki lämpimämmällä ilmalla se nousee sinne 82asteeseen niin kunnossa ne termarit mun mielestä on.. Viimasuojaa maskiin vaan niin auttaa.
W210 E320cdi
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

lämpiääkö..

Viesti Kirjoittaja prask »

Oli mulla webasto ehkä vartin päällä.
Tein suutintiiviste vaihtoja maanantaina ja jätin sen muovikuoren laittamatta koneen päälle, että näkee mahdolliset vuodot.
Voisiko sillä olla lämpenemiseen yhteyttä?
W210 CDI 320 A...
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: lämpiääkö..

Viesti Kirjoittaja tempera »

prask kirjoitti:Oli mulla webasto ehkä vartin päällä.
Tein suutintiiviste vaihtoja maanantaina ja jätin sen muovikuoren laittamatta koneen päälle, että näkee mahdolliset vuodot.
Voisiko sillä olla lämpenemiseen yhteyttä?
Teen itse näin että lämmitän webastolla noin 15 min ja jätän sen pyörimään vaikka starttaan auton. Näin lämpiää puolet nopeammin. Jos taas unohtaa lämmittimen päälle niin sehän sammuu itestää puolen tunnin päästä tai kun lämmöt on määrätyn korkuiset. Auto on E320cdi
Eikös näissä malleissa mittari näyttää jäähdytysnesteen lämmön joten kone saattaa olla jo lämpimämpi. Tietysti ne suojat vaikuttaa lämpöön. Sehän on kuin talvipalttoo päällä. Esin kesällä kun ajaa koneen kuumaksi niin se on kuuma vielä viiden tunnin päästä vaikka moottori on seis. 320cdi diisseli on kun saunan kiuas että kun sen saa kuumaksi se pysyy myös kuumana. Ihan turhia kapistuksia ne viimasuojat. :roll:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Kyllä viimasuoja on hyvä olla. Pysyy lämmöt selvästi lähempänä 80 astetta.
Luulisin että kolmekakskymppisessä kiisselissä suurehko öljymäärä (8.5 litraa) helpottaa lämpöjen pysymistä padassa ajotaukojen aikana. :D
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja prask »

Kaippa se on laitettava ne muovit takas ja toivoa ettei keväällä löydy bitumipesää jonkun suuttimen ympäriltä... :evil:
W210 CDI 320 A...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

prask kirjoitti:onko termareita 320 cdi:ssä siis 2 kpl ?
monissa 210, 202, 203, ML, on koneen kokoon katsomatta
(kaikissa mihin molemmat on tullut vaihdettu, on lämpö noussut sen jälkeen
yli 80c)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Omassa lämpö nousee ja pysyy 88-89 asteessa, keulamaski on peitetty sisäpuolelta kokonaan. Kuumaa pukkaa riittävästi ja ilman webastoa, kun sellaista ei olekaan. Kait se on jotenkin lämmön määrä suoraan verrannollinen kulutukseen...
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Potifaari kirjoitti:Luulisin että kolmekakskymppisessä kiisselissä suurehko öljymäärä (8.5 litraa) helpottaa lämpöjen pysymistä padassa ajotaukojen aikana. :D
Oikia määrä on 7,5 litraa

prask kirjoitti:Kaippa se on laitettava ne muovit takas ja toivoa ettei keväällä löydy bitumipesää jonkun suuttimen ympäriltä... :evil:
Kyllä sen vuotavan suuttimen haistaa vaikka olisi muovikoppakin paikallaan. On sen verran pistävä haju, ettei sitä voi olla haistamatta.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
mese270
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 23.06.2010 19:51

Viesti Kirjoittaja mese270 »

CDI203 kirjoitti:
prask kirjoitti:onko termareita 320 cdi:ssä siis 2 kpl ?
monissa 210, 202, 203, ML, on koneen kokoon katsomatta
(kaikissa mihin molemmat on tullut vaihdettu, on lämpö noussut sen jälkeen
yli 80c)
Kerrotko hieman tarkemmin missä tuo toinen termari on?
Sen kotelollisen vaihdoin ja se auttoi jo paljon lämpöjen nousuun.
w203 270cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese270 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
prask kirjoitti:onko termareita 320 cdi:ssä siis 2 kpl ?
monissa 210, 202, 203, ML, on koneen kokoon katsomatta
(kaikissa mihin molemmat on tullut vaihdettu, on lämpö noussut sen jälkeen
yli 80c)
Kerrotko hieman tarkemmin missä tuo toinen termari on?
Sen kotelollisen vaihdoin ja se auttoi jo paljon lämpöjen nousuun.
w203 270cdi
Sen mikä on mootorissa kiinni?
(molemat on kotelossa)
se toinen on syylärin edessä keskellä, siis jos se on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin