W124 laadunvalvonta-konkreettisia esimerkkejä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

W124 laadunvalvonta-konkreettisia esimerkkejä

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Mitä käytännön esimerkkejä Mersu-asiantuntijoilla on W124-mallin valmistuksen ja laadunvalvonnan osalta. Miten laadunvalvonta toimi verrattuna nykyiseen? Mitä tehtiin toisin?
Niinikään kiinnostaa linkit/vinkit ko. mallin turvallisuuden osalta. Jonkun lyhyen crash testin löysin; W123-mallista löytyy tosi kattavia esimerkkejä.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No muusta en nyt laadunvalvonnan suhteen tiedä, mutta W124 500 /E500/E500LTD ja mitä kaikkia viissatasia niitä nyt olikaan - mallien laaduntarkkailusta oli jossain mainittu, että se oli huomattavasti tarkempaa kuin "kansanmallien".
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ja loppua kohden on ihan selvästi tingitty monesta laadullisesta asiasta !
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:ja loppua kohden on ihan selvästi tingitty monesta laadullisesta asiasta !
tai sitten on vain alihankkijat töppäilleet materiaali valinnoissa, esimerkkinä nyt vaikka johtosarjat tietyissä mersun vuosimalleissa -90 luvun alussa... tai eihän se täysin niidenkään vika ole, jos ne itse ei ole saaneet enää kunnon materiaaleja...

eiköhän w124 ole vielä kuitenkin ihan laadukkaasti ainakin yritetty valmistaa, uudemmat on sitten tehty jo ihan talouden ehdoilla, eli aloitettu se hinnalla kilpailu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kyl siel loppupään malleis näkyy jo säästön merkkejä !
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:ei kyl siel loppupään malleis näkyy jo säästön merkkejä !
eli ne ihan viimeiset "E" (-93 ja nuoremmat) malliset olis jo sen hintakilpailun pilaamia :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei nyt pilaamia mutta laadullisesti paras on kakkosfaceliftin tekeleet.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:ei nyt pilaamia mutta laadullisesti paras on kakkosfaceliftin tekeleet.
eli ekat muovikylkiset :shock: minä pidän itse niitä ihan samoina, kuin vanhempiakin, vai meneekö mulla tuo "facelift" numerointi sekaisin :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin