Mitä käytännön esimerkkejä Mersu-asiantuntijoilla on W124-mallin valmistuksen ja laadunvalvonnan osalta. Miten laadunvalvonta toimi verrattuna nykyiseen? Mitä tehtiin toisin?
Niinikään kiinnostaa linkit/vinkit ko. mallin turvallisuuden osalta. Jonkun lyhyen crash testin löysin; W123-mallista löytyy tosi kattavia esimerkkejä.
W124 laadunvalvonta-konkreettisia esimerkkejä
tai sitten on vain alihankkijat töppäilleet materiaali valinnoissa, esimerkkinä nyt vaikka johtosarjat tietyissä mersun vuosimalleissa -90 luvun alussa... tai eihän se täysin niidenkään vika ole, jos ne itse ei ole saaneet enää kunnon materiaaleja...epk kirjoitti:ja loppua kohden on ihan selvästi tingitty monesta laadullisesta asiasta !
eiköhän w124 ole vielä kuitenkin ihan laadukkaasti ainakin yritetty valmistaa, uudemmat on sitten tehty jo ihan talouden ehdoilla, eli aloitettu se hinnalla kilpailu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eli ne ihan viimeiset "E" (-93 ja nuoremmat) malliset olis jo sen hintakilpailun pilaamiaepk kirjoitti:ei kyl siel loppupään malleis näkyy jo säästön merkkejä !

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eli ekat muovikylkisetepk kirjoitti:ei nyt pilaamia mutta laadullisesti paras on kakkosfaceliftin tekeleet.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."