halvalla lisää vetoja??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
heppumartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 25.08.2009 15:17

halvalla lisää vetoja??

Viesti Kirjoittaja heppumartikainen »

olis ihan ok cupee 200 Diesel kaikki muutokset on muute tehty dieselöinnin yhteydessä mut mut... mitäs olis ehdotuksia/tarjolla? olisko TURBoo tai moni vena konetta tyrkyllä (250-300) nykynen kone olis vakio n30tkm ajettu. löytyiskö moiseen koneeseen viksua ahdinta, cooleria yms kilkeitä.

vai unohtaisko kokonaan moisen uumoilun. hiljaa hyvä tulee :@

postaa andy.572@hotmail.com

:idea:
Viimeksi muokannut heppumartikainen, Pe 05.11.2010 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alla olevat ex kulkureita
MB c 220 D farmari -98 ajt 606 tkm ajopelinä
MB E 200 CDI -00 ajt 650tkm
MB c 220d farmari -96 ajt 602 tkm
MB e W124 200d -94 ajt 933 tkm
MB e 320 cdi farmari -02. ajt 740 tkm
MB 313 sprinter -03 Maxi ajt 215 tkm
MB W 202 220 cdi -00 farmari. ajt 723 tkm
MB W 210 220D -98 ava. ajt 550 tkm
MB C 200D -94. ajt 670 tkm
MB W124 ce 200D -88. ajt 313 tkm
MB W124 200D -87. ajt 570 tkm
MB w124 250D 20v. -94 ajt 650 tkm
MB w124 200D -88. ajt 610 tkm
MB w124 200te -91. ajt 315 tkm
MB 190 1,8 B -91
MB w123 200D -82
MB w123 200D -84
MB w309 300D -84
MB w115 240D -74
MB w115 220D -72
lähes kaikkeja merkkejä runsaasti näitten lisäks.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

unohda moinen virittely. 200d:tä ei ole tarkoitettu kiitämään.
Tyydy rauhalliseen ja tasaiseen menoon.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kyllä kai nyt 200D:stäkin tuplatehot (n. 140-150hv) kohtuudella saa irti?

Itellä ois nytten Sprinterin pakosarja (2,9td, eli pitää pikkusen lyhentää) ja Volvo V70 2,5TDI turbo (163 heppasesta) joilla nyt luulis kumminki jotaki irtoavan? Vapari imusarjaan pitäis painekotelo tehä kans..

Ongelmana muodostunee se ettei pumpusta riitä ruoka päälle 140 heppaan? Pitäisi perehtyä että onko kuin kova homma vaihtaa 7mm elementit..

Välijäähdytinkin löytyy iteltä valmiina.

Sitten pitää miettiä vielä semmonen että kokeillakko että kauanko kestää että kone laukeaa vai vaihtasko turbon laakerit ja koittais tehä öljysuihkut männille.. Siinäpä vasta kysymys ku nuo koneet on nuin halpoja. :?

Kertokaapa kannattaako moisen värkkääminen jos miettii semmosta että on halu oppia johonkin parin vuoden päästä siintävään kolomisatasen virittelyyn? :lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

7mm pumppu tappaa vaparin kaluilla olevan koneen alta 10tkm 95% tapauksista. Kanki sieltä ensimmäisenä antautuu.
Jos joskus kutosta mielee virittää, niin kyllä se aina parempi toki on harjoitella tuolla nelosella. Peruskoneen osat kun eivät maksa mitään, niin ei jokaisella korjauskerralla harmita läheskään niin paljon.

EDIT: Tietysti jos olisi viisas, ottaisi neuvoista sekä toisten tekemisistä opikseen ja kasaisi kerralla toimivan laitoksen.. Jaa, eikö toimikaan näin? :D

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

itse tykkään just 200sta sen takia kun se tuntuu niin hemmetin luotettavalta.
Hidas se on kuin perkele, mutta kyllä sen kanssa oppii elämään.

200sen kanssa ei ohiteta, sen kanssa yllätetään.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Niin, no om603 turbon kangethan taitaa passata suoraan?

Pitää nyt miettiä muutenki että missä tulee raja vastaan kun mietitään autoon kuluttamisrahaa/rahaa jos joskus myy, eihän tuota toki sais miettiä kun harrastuksesta on kyse mutta ois se paljon mielekkäämpää kolomisatasta laitella sitten kunnolla rahan kanssa..

:lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Mutta ai että hymy on korvissa, kun ensimmäisten onnistuneiden viritysten jälkeen tapahtuma muuttuu yllätyksestä nopeaan ohitukseen ;)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Niin, no om603 turbon kangethan taitaa passata suoraan?

Pitää nyt miettiä muutenki että missä tulee raja vastaan kun mietitään autoon kuluttamisrahaa/rahaa jos joskus myy, eihän tuota toki sais miettiä kun harrastuksesta on kyse mutta ois se paljon mielekkäämpää kolomisatasta laitella sitten kunnolla rahan kanssa..

:lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Männäntappi pari milliä isompi, eli joko turbon männät kaveriksi tai puslitus pienemmälle tapille..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Mutta jos veivin vaihdat niin ota huomioon että silloin pitää olla ruutat lohkossa.

Minä kilautin pari 200d konetta ennen kuin uskoin ettei siitä mitään tule, toinen kesti 18 tkm ja toinen 13 tkm. Sitten tuli ruutalohko ja turbokoneen veivit/männät.
S210 220 CDI A -02
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ok, kuulostaa rahakkaalta.. Mieleen juolahti myös että miten OM604 moottori kestäisi?

Sori kun lainaan keskustelua, mutta kun samasta moottorista puhutaan niin osallistuhhan sinäkin.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

JiiTee_ kirjoitti:Kyllä kai nyt 200D:stäkin tuplatehot (n. 140-150hv) kohtuudella saa irti?

Itellä ois nytten Sprinterin pakosarja (2,9td, eli pitää pikkusen lyhentää) ja Volvo V70 2,5TDI turbo (163 heppasesta) joilla nyt luulis kumminki jotaki irtoavan? Vapari imusarjaan pitäis painekotelo tehä kans..

Ongelmana muodostunee se ettei pumpusta riitä ruoka päälle 140 heppaan? Pitäisi perehtyä että onko kuin kova homma vaihtaa 7mm elementit..

Välijäähdytinkin löytyy iteltä valmiina.

Sitten pitää miettiä vielä semmonen että kokeillakko että kauanko kestää että kone laukeaa vai vaihtasko turbon laakerit ja koittais tehä öljysuihkut männille.. Siinäpä vasta kysymys ku nuo koneet on nuin halpoja. :?

Kertokaapa kannattaako moisen värkkääminen jos miettii semmosta että on halu oppia johonkin parin vuoden päästä siintävään kolomisatasen virittelyyn? :lol:
200d:stä saa melko helposti paljonkin tehoa, mutta tosiaan kesto tulee ongelmaksi. Kokemusta on. Mutta, jos tyytyy tuohon 120-130 teholuokkaan, eli vakiopumppu täysillä, niin kestää järkevää käyttöä kohtalaisesti. Edellyttäen, että kone muuten on suht. ehjä. Veivinlaakerit kannattaa vaihtaa uusiin.

Jäähdytys on oltava kunnossa, syylärin kun vaihtaa uuteen, niin auttaa paljon. Huippunopeuskokeilut kannattaa sitten myös unohtaa.

om 604 kone olisi mielenkiintoinen turbotusaihio, siinä kun on ne öljyruutat vakiona.

Tossa mun vanhaa topiccia aiheesta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=kkk24
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kyllä löytys 160 tkm ajettu om605 turbomosa kaikkineen tökeineen . Eli on tällähetkellä kiinni 124 korisessa pistä yv; jos kiinnostusta on
Vastaa Viestiin