W201 190e 2.0 bensakone nakuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Toivon3n
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 02.11.2010 19:56

W201 190e 2.0 bensakone nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Toivon3n »

Hei ! Huomasin tuossa toissapäivänä,että mersun moottori nakuttaa joskus. nakutuksen voimakkuus on vaihtelevaa, ja joskus sitä ei kuulu koskaan. Isäni epäili öljypumpun syötön määrän jäävän välillä vähiin kierroksiin nähden ja nakutus johtuisi siitä. Kysyn kuitenkin teiltä mersumiehiltä vastausta ongelmaani. Nakutus kuuluu myös kierroksilla. Vuosimalli on 1990 ja moottori on ruiskulla.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W201 190e 2.0 bensakone nakuttaa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Toivon3n kirjoitti:Hei ! Huomasin tuossa toissapäivänä,että mersun moottori nakuttaa joskus. nakutuksen voimakkuus on vaihtelevaa, ja joskus sitä ei kuulu koskaan. Isäni epäili öljypumpun syötön määrän jäävän välillä vähiin kierroksiin nähden ja nakutus johtuisi siitä. Kysyn kuitenkin teiltä mersumiehiltä vastausta ongelmaani. Nakutus kuuluu myös kierroksilla. Vuosimalli on 1990 ja moottori on ruiskulla.
1990 vuosimallissa pitäisi olla jo 100% varmasti "kova" nokkakeppi, joten ei voine olla kyseessä yksi m102 moottorin tyyppivika eli ne pehmeät nokat ja keinut. Asian tarkistaa puolessa tunnissa. Putsari pois, venakoppa pois ja sitten katselemaan onko nokat kuluneita.

Jos siihen on jostain syystä vaihdettu kone, kansi tai nokka niin syy voisi olla siinä.

Tosin nostajat aiheuttaa ääntelyjä kyllä. Liekkö paljon ajettu? Nostajat on varsin halpoja ja ei niitä montaa mene kun on 8-venakone. Samallahan voi vaihtaa venavarrenkumetkin jos nostajat vaihtaa.

Nuin uudessa on varmaan se nokkakepin päällä menevä putki muutettu jo tehtaalla isommille reijille jos kovanokkaisessa moista tarvetta onkaan edes. Tais jossain olla siitä muutoksesta ohje, että minkäkokoiset reijä sinne porataan. Tämä öljyn reikien isonnus saattoi olla väliratkaisu ennen "kovien" osien vaihtumista joskus 88-89... Paremmin tietävät huudelkoon.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Toivon3n
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 02.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja Toivon3n »

Tenavalla on ajettu 350tkm. Kiitos neuvosta, huomena täytyy ottaa venakoppa ylös ja alkaa katselemaan !
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kokeile seuraavan öljynvaihdon yhteydessä Forten pesua. Hydraulinostajissa pienikin "paska" saa aikaan painevuodon ja sitä kautta koko nostaja toimii vain sinne päin.

http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Toivon3n
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 02.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja Toivon3n »

Täytyy muistaa tuo, kun seuraava öljynvaihto tulee eteen ! Mersuja meillä kaikki käyttöautot on, mutta itselläni on vasta ensimmäinen johtotähti nyt omistuksessa. Kaikissa on ollut tapana vaihtaa öljyt samaan aikaan, joten tuo tulee ajankohtaseksi joulun jälkeen. Faijan kanssa kateltiin ja öljyt olivat erittäin laihoja. Voisiko se vaikuttaa asiaan ?
Avatar
esmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 25.03.2007 10:10

Viesti Kirjoittaja esmar »

Toivon3n kirjoitti:Täytyy muistaa tuo, kun seuraava öljynvaihto tulee eteen ! Mersuja meillä kaikki käyttöautot on, mutta itselläni on vasta ensimmäinen johtotähti nyt omistuksessa. Kaikissa on ollut tapana vaihtaa öljyt samaan aikaan, joten tuo tulee ajankohtaseksi joulun jälkeen. Faijan kanssa kateltiin ja öljyt olivat erittäin laihoja. Voisiko se vaikuttaa asiaan ?
mulla loppu naktus kun vaihdoin venttiilien nostajat
Vastaa Viestiin