Tommosta mosaa tässä talven mittaan kiillottelen. Tohon voisi lohkon maalata. Öljyt jo kaavin kyljistä. Pitäisi olla n.100tkm ajettu remontin jälkeen. Yllättävän kevyt moottori työnnellä kärryllä. Niin tuohan on 200 bensa. Onko toi moottorin perässä oleva alumiinilevy ollu maalattuna tehtaalta käsin? Ainakin siinä maalia on. Täytyy käydä kaikki osat läpi.
Hakusessa olisi se huohotinsysteemin muoviputki joka katkesi jne.
Vesipumpun ruuvit tässäkin hyvin ruosteisen näköiset
Pako/imusarjan mutterit oli löysällä, liekö sieltä valunu öljyä pitkin kylkeä.
Minulla oli W123:ssa se levy reunoistaan musta, kun otin koneen pois. Ja on sitä vieläkin - enkä kyllä usko, että kukaan aikaisempi omistaja olisi sitä käpälöinyt.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Jotta autoa viitsii korjata tai laitella niin kone pitää laittaa vähintään tuohon kuntoon myös käyttöautossa puhumattakaan museoautosta. Itse teen koneet aina noin.
Mulle on parikin tyyppiä tullut sanomaan, että tuo konehan on aivan öljyssä joka paikasta... Remontoitu OM617 kone jonka lohko maalattu kiiltävän mustalla ja ei vuoda yhtään mistään. No kait se kiiltävä musta näyttää sitten öljyiselle...
jusa82 kirjoitti:Nythän tuohon olisi ehkä maailman helpoin tehdä koneremontti kun on kunnolla tilaa.
Eikä maksaisi paljoa. Jatkaa sen jälkeen sitten kiilottelua.
Eikös se ole juuri rempattu ja huippu kunnossa, ainakin näin oli kun myit sen Lian alta löytyi kaunis moottori, tänään putsasin kaasuttimen.
Maalasin myös vetolevyn reunan kuten tuossa tehtaan mallikuvassa
En vaan tajua kuka apina on kehdannu ajaa näin likaisella moottorilla jossa on sentin kerros öljyä.
Aapo.T kirjoitti:Yllättävän kevyt moottori työnnellä kärryllä. Niin tuohan on 200 bensa.
Kevytversio vajaapyttyinen onkin! Kävin torstaina muutos- ja vuosikatsastamassa pystärin, ja auto painaa melkein tarkalleen sata kiloa enemmän OM617lla varustettuna kun M115lla.
Kerran vaan piti läväyttää toinen raamatuista pöytään, näs kun katsuri ei löytänyt AKEn tietokannoista että W115ssa olis ollut OM617kaa laisinkaan. Avasin mitään sanomatta "W115 OM615-OM617 Engine Manualin" oikeasta kohdasta ja katsuri totesi "Ai jaha, näköjään on. No mitäs mä laitan tänne koneen kuutiokooksi?"
Pintapuhdistusta. Öljyn peitossa oli ennen puhdistusta. Männän kalvossa oli alkavia reikiä. Uimurikammion kohossa reikä/halkeama. Neula ja suutin sitävastoin näyttää uusilta.
Nyt sitten Aapo laatikon kimppuun seuraavaksi. Itse tuossa syksyllä siistin yhden lootan. Pesin sen ja maalasin ruiskulla. Mukava asentaa. Sai pyyhkiä rätillä sormenjäljet pois, kun nostin sen autoon paikoilleen Toki samalla siirtäjiin uudet puslat ja uusi tyhjennysroppu magneetilla. Tuo vaan ulisee muilla paitsi nelosella, kun löytäisi hiljaisen laatikon...
Oho aika kaunis, mulla ei loota ulise ja puslat on uusittu mutta tuo etummaisin 3-4 vaihteen vipu liikku sentin suuntaansa, olisko siirtohaarukka kulunu?