w124 vikaan apua malli 260e

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tapani kesämaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 25.10.2010 20:31

w124 vikaan apua malli 260e

Viesti Kirjoittaja tapani kesämaa »

osaisiko joku sanoa missä voisi olla vika kun käynnisen jälkeen auto liikelle lähdön jälkeen puutuu eikä ota kierroksia menee ohi noin puolessa minuutissa ja sen jälkeen auto toimii moitteetta.vaihdettu virtavehkeet ei apua.
kyseessä on 260e bensa mese
Viimeksi muokannut tapani kesämaa, Ti 26.10.2010 21:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Saattaisi tulla komettia kun ilmoittaisit mikä auto on kyseessä. Siis moottori, onko pentsiini eli tiisseli ym.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

otsikossa w124 ja virtavehkeistä päätellen bensa.

olisko lisäilmaluisti/tyhjäkäyntimoottori tukossa, ja toimis vain osittain...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mulla oli aikanaan 300TE:ssa seuraavanlaista vikaa:
auto käynnistyi hyvin kylmänä ja jäi nätisti pyörimään. Jos sillä lähti liikkeelle jotakuinkin heti, kaikki pelasi OK.

Jos auton antoi käydä tyhjäkäyntiä minuutin, pari ja sitten lähti, kone puutui ja "rytyytti" hetken. Jos kaasua painoi paikallaan ollessa tuon minuutin-kahden tyhjäkäynnin jälkeen, kone otti laiskasti kierroksia ja ikään kuin "rykäisi kurkkunsa puhtaaksi" kera pienen harmaan savupilven. Jos tässä kohtaa päästi nopeasti kaasun, kone sammui ja vaatikin jo pidemmän sahauksen.

Rykäisyn jälkeen kaikki taas pelasi OK, samoin jos myllyn antoi käydä ihan lämpimäksi asti itsekseen. Ilmeisesti johkin imukanavaan tms. tiivistyi vähän liikaa bensaa joka sitten lähti kaasunpainalluksesta liikkeelle. Kyllä tuon kanssa oppi elämään..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aivan kuin AKUnkertoma vika olisi siinä mystisessä imusarjan lämmitys pellissä tai sen releessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
roitsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 18.10.2010 15:38

Re: w124 vikaan apua malli 260e

Viesti Kirjoittaja roitsu »

tapani kesämaa kirjoitti:osaisiko joku sanoa missä voisi olla vika kun käynnisen jälkeen auto liikelle lähdön jälkeen puutuu eikä ota kierroksia menee ohi noin puolessa minuutissa ja sen jälkeen auto toimii moitteetta.vaihdettu virtavehkeet ei apua.
kyseessä on 260e bensa mese
Mulla aivan sama ongelma, w124 260E bensa ja automaatilla. Plussakeleillä toimii ongelmitta, mutta ihan pienelläkin pakkasella alkaa ongelmat. Käynnistyy huonosti ja kierroksen 500+rpm ja sammuu jos ei anna kaasua. Lämpimänä käynnistyy normaalisti.

Ja sitten on tuota puutumista muutaman km jälkeen kun on pihasta lähtenyt. Eli meinaa tukehtua eikä auta vaikka antaisi kaasua, mutta sitten ~30sek ja yhtäkkiä alkaa kulkemaan ihan normaalisti. Onko muilla ollut bensänsyötössä vastaavia ongelmia?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko vika ryyppy suuttimessa :roll: lisäilmaluisti voi antaa sitä lisäilmaa, mutta ryyppy suutin ei anna bensaa... eli käy laihalla... tuolta sektorilta lähtisin vikaa etsimään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin