(uretaani sileäksi?) mersuun skuuppi? sopii vai ei?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

(uretaani sileäksi?) mersuun skuuppi? sopii vai ei?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

elikkäs päätin sitte tehä itelleni skuupin kun ei tahtonu hyvän näköistä löytyvän...

mulla on uretaanit pellillä, ja muut työ vaiheet selvillä mutta milläs ootta silottanut uretaanin ennen lasikuitua....

joo pakkelihan on yksi selvä vaihtoehto ja sitä käytänkin osana mutta ne kraaterit ja sitä pakkelia menis n. 10kg :lol: ei ole järkeä... jotain jännää "puuroa" ku keksis , vene miehet kuulemma käyttää olikos se talkkia ja hartsia niin saa todella helposti muokattavaa ainetta, mutta ei nyt ole sitä mahdollisuutta....
Viimeksi muokannut sepulaakeri, La 23.10.2010 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Mitä kettua, uretaania pellillä? Taas jotain pokemonia väsäillään
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

eikös konepelti ole yleensä peltiä :lol: ei todellakaan mitään pokemonia jos ymmärrän sun pokemon käsitteen oikein
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kipsilevykittiä vaan iso ämpäri jostain rautakaupasta, helppoa työstää, eikä maksa maltaita.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

DuPu kirjoitti:Kipsilevykittiä vaan iso ämpäri jostain rautakaupasta, helppoa työstää, eikä maksa maltaita.

DuPu
no niimpä tietysti, sehän toimii. minä aattelinki että kyllä sitä jotain on, kiitos
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

sepulaakeri kirjoitti:eikös konepelti ole yleensä peltiä :lol:
Jombe tuossa varmaan tarkkoitti sitä että tuo urtsa ei ole kovinkaan terveellistä ainetta pelille hölvättynä noin niin ku ruostumisen kannalta :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

niin just... no se uretaani on siinä muotin teon ajan, ja se maalataan viel se koko roska kun on skuuppi valmiina kiinni.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: uretaani sileäksi?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sepulaakeri kirjoitti:elikkäs päätin sitte tehä itelleni skuupin kun ei tahtonu hyvän näköistä löytyvän...

mulla on uretaanit pellillä, ja muut työ vaiheet selvillä mutta milläs ootta silottanut uretaanin ennen lasikuitua....

joo pakkelihan on yksi selvä vaihtoehto ja sitä käytänkin osana mutta ne kraaterit ja sitä pakkelia menis n. 10kg :lol: ei ole järkeä... jotain jännää "puuroa" ku keksis , vene miehet kuulemma käyttää olikos se talkkia ja hartsia niin saa todella helposti muokattavaa ainetta, mutta ei nyt ole sitä mahdollisuutta....
Sehän on jokaisen oma asia mitä itselleen tekee. Mutta en ole nähnyt vielä ihimistä jolla on skuuppi.

Uretaani pellissä on hieman hankala poistaa. Kaverilla oli kerran uretaania ruiskahtanut insanen pellille ja poisto ei ole ihan helppo homma. Toivotaan ettei uretaani ole mersun pellissä kiinni.

Muotin teko (kuiduille) on asia jonka voi tehdä niin monella tapaa. Oikeaoppisin tapa on että tekee mallin valmiista pinnasta tai käyttää valmista osaa plugina. Hyvä plugimateriaali on ureol jota voi sahata,viilata, hioa erittäin helposti. Hyvät irroitusaineet on hintansa arvoisia. Kangas on parempaa kuin perinteinen roskapönttöjen tekoon tarkoitettu silppumatto. Hartsina kannattaa lujuuden puolesta käyttää epoksihartsia. Polyesterihartsi on tarkoitettu siihen roskapönttöjen tekoon.

Mersuhan pilluuntuu jos siihen skuuppi tehhään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Itse käytin lasikuitu kittiä kun tein nykyiseen (6-vuotiseen :D ) projekti mazdaan skuupin konepeltiin helpotti huomattavasti :)
Diiiiiiiissseli
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkäs takia siihen konepeittoon tarttee tehä sellasia kuuppia :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

noniin nyt se sitte meni tähän suuntaan taas, tahdoin vaan mitä ois hyvä laittaa uretaanin päälle

jos nyt syy tarttee tietää niin teen sen koska orkkis ilmanputsari ei enään mahdu ja tartten tilaa uudelle putsarille. siksi koska mielestäni auto tarttee sen tyyli suuntansa takia, auto ei muutenkaan ole enään orkkis...

mielessä on tosin toinenki tapa tehdä uus ilman putsari, mille ei tartis tehä skuuppia, mieli voi muutua muutenki joten.....

NYT olkaa hyvä, luovutan topicin niille jotka sitä tarvitsevat eli teille joilla on tarvetta väitellä siitä tarvitseeko mersu skuuppia vai ei, vai onko se mallikohtainen asia vai sopisko jokin erityinen malli johonkin jne jne....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: uretaani sileäksi?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AK47 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:elikkäs päätin sitte tehä itelleni skuupin kun ei tahtonu hyvän näköistä löytyvän...

mulla on uretaanit pellillä, ja muut työ vaiheet selvillä mutta milläs ootta silottanut uretaanin ennen lasikuitua....

joo pakkelihan on yksi selvä vaihtoehto ja sitä käytänkin osana mutta ne kraaterit ja sitä pakkelia menis n. 10kg :lol: ei ole järkeä... jotain jännää "puuroa" ku keksis , vene miehet kuulemma käyttää olikos se talkkia ja hartsia niin saa todella helposti muokattavaa ainetta, mutta ei nyt ole sitä mahdollisuutta....
Sehän on jokaisen oma asia mitä itselleen tekee. Mutta en ole nähnyt vielä ihimistä jolla on skuuppi.

Uretaani pellissä on hieman hankala poistaa. Kaverilla oli kerran uretaania ruiskahtanut insanen pellille ja poisto ei ole ihan helppo homma. Toivotaan ettei uretaani ole mersun pellissä kiinni.

Muotin teko (kuiduille) on asia jonka voi tehdä niin monella tapaa. Oikeaoppisin tapa on että tekee mallin valmiista pinnasta tai käyttää valmista osaa plugina. Hyvä plugimateriaali on ureol jota voi sahata,viilata, hioa erittäin helposti. Hyvät irroitusaineet on hintansa arvoisia. Kangas on parempaa kuin perinteinen roskapönttöjen tekoon tarkoitettu silppumatto. Hartsina kannattaa lujuuden puolesta käyttää epoksihartsia. Polyesterihartsi on tarkoitettu siihen roskapönttöjen tekoon.

Mersuhan pilluuntuu jos siihen skuuppi tehhään.
urtsun poistoon on olemassa oma aine.....mä otin tallin ovesta prääkliinerillä, lähti mainiosti. :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sepulaakeri kirjoitti:noniin nyt se sitte meni tähän suuntaan taas, tahdoin vaan mitä ois hyvä laittaa uretaanin päälle

jos nyt syy tarttee tietää niin teen sen koska orkkis ilmanputsari ei enään mahdu ja tartten tilaa uudelle putsarille. siksi koska mielestäni auto tarttee sen tyyli suuntansa takia, auto ei muutenkaan ole enään orkkis...

mielessä on tosin toinenki tapa tehdä uus ilman putsari, mille ei tartis tehä skuuppia, mieli voi muutua muutenki joten.....

NYT olkaa hyvä, luovutan topicin niille jotka sitä tarvitsevat eli teille joilla on tarvetta väitellä siitä tarvitseeko mersu skuuppia vai ei, vai onko se mallikohtainen asia vai sopisko jokin erityinen malli johonkin jne jne....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

skuuppi sopii mainiosti jos on sopiakseen, mä laitan sellaisen jos löydän hyvän "kierukan" ja joudun nostamaan konepeltiä..... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

w210 e420 kirjoitti:

skuuppi sopii mainiosti jos on sopiakseen, mä laitan sellaisen jos löydän hyvän "kierukan" ja joudun nostamaan konepeltiä..... :wink:
jos mulle tulee joskus kierukka teen suosiolla reijän :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sepulaakeri kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:

skuuppi sopii mainiosti jos on sopiakseen, mä laitan sellaisen jos löydän hyvän "kierukan" ja joudun nostamaan konepeltiä..... :wink:
jos mulle tulee joskus kierukka teen suosiolla reijän :wink:
saako vielä niitä lasten pulkkia, joista tosi nopea tehdä skuuppi, se vain poppareilla peltiin kiinni ja menoksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:

skuuppi sopii mainiosti jos on sopiakseen, mä laitan sellaisen jos löydän hyvän "kierukan" ja joudun nostamaan konepeltiä..... :wink:
jos mulle tulee joskus kierukka teen suosiolla reijän :wink:
saako vielä niitä lasten pulkkia, joista tosi nopea tehdä skuuppi, se vain poppareilla peltiin kiinni ja menoksi...
saa. mulla on tossa väyryseen paremmin sopiva malli, sellainen pyöreämpi jossa on sivuilla ne kauhukahvat... :wink: :D

sopii väykyn pyöreisiin muotoihin paree.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:

skuuppi sopii mainiosti jos on sopiakseen, mä laitan sellaisen jos löydän hyvän "kierukan" ja joudun nostamaan konepeltiä..... :wink:
jos mulle tulee joskus kierukka teen suosiolla reijän :wink:
saako vielä niitä lasten pulkkia, joista tosi nopea tehdä skuuppi, se vain poppareilla peltiin kiinni ja menoksi...

http://www.aijaa.com/v.php?i=6930705.jpg

sopisko tommonen, tietty auton sävyyn maalattuna... :wink:

oli ihan pakko, en tiedä miksi. :D
Opel, "weird lieben autos"....
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siistimpihän tuohon väykkyyn olis laittaa 600mm putki kauluksella peltiin kiinni minkä yläpäässä ysikymppinen käyrä ja materiaali olis rosteri, ei tarttis kun kiillottaa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

hahahah :lol: Sai kyllä päivän naurut noista kuvista :D :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tuli laitettua se scuuppi ihan paikoilleen asti viikon miettimisen jälkeen...

nätti homma tuo scuupin teko lasikuidusta, helppoa ku heinän teko ja halapaa ku saippua...

kuvia asiasta tulee josain vaiheessa sinne mun projekti topickiin
katotaan sitte oliko päätös oikea...
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tuli laitettua se scuuppi ihan paikoilleen asti viikon miettimisen jälkeen...

nätti homma tuo scuupin teko lasikuidusta, helppoa ku heinän teko ja halapaa ku saippua...

kuvia asiasta tulee josain vaiheessa sinne mun projekti topickiin
katotaan sitte oliko päätös oikea...
Vastaa Viestiin