Öljyn vaihto, Veho koivuhaka

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
K_P_L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.03.2010 12:29

Öljyn vaihto, Veho koivuhaka

Viesti Kirjoittaja K_P_L »

Tarinani öljyn vaihdosta...

Vein auton öljyn vaihtoon ja öljyt vaihdettiinkin.

Laskun kuitattuani katsastin huoltokirja leimat.
Laskussa oli öljyksi merkitty 0w40 ja huoltokirjassa merkintä 5w30 ESP1

palasin huoltokirjan kanssa huollon tiskille selvittääkseni asiaa, että kumpi nyt sitten on oikein.
Sain vastauksen huollosta, että palataan asiaan seuraavana aamuna. (Kello oli jo paljon ja asentaja oli lähtenyt kotiin).
Odottelin soittoa seuraavana aamuna klo 12.00 saakka. Ei mitään kuulunut, tietenkään.
Jätin kaksi soittopyyntöä, ei vastausta klo 14.30 mennessä.

Soitin vielä kerran ja sain henkilön kiinni Veholta.

Vastaukseksi sain, että 5w30 ESP1 on parempi öljy kuin pyytämäni 0w40.

En itse tiedä sen enempää öljyistä, mutta kuulostaa kummalliselta.

Autoni on MB C180 compressor, bensa vm 2005.
Onko asia niin kuin minulle kerrotaan?
Onko 5w30 ESP1 sitten parempaa kuin 0w40?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1643
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Öljyn vaihto, Veho koivuhaka

Viesti Kirjoittaja shade_z »

K_P_L kirjoitti:Tarinani öljyn vaihdosta...

Vein auton öljyn vaihtoon ja öljyt vaihdettiinkin.

Laskun kuitattuani katsastin huoltokirja leimat.
Laskussa oli öljyksi merkitty 0w40 ja huoltokirjassa merkintä 5w30 ESP1

palasin huoltokirjan kanssa huollon tiskille selvittääkseni asiaa, että kumpi nyt sitten on oikein.
Sain vastauksen huollosta, että palataan asiaan seuraavana aamuna. (Kello oli jo paljon ja asentaja oli lähtenyt kotiin).
Odottelin soittoa seuraavana aamuna klo 12.00 saakka. Ei mitään kuulunut, tietenkään.
Jätin kaksi soittopyyntöä, ei vastausta klo 14.30 mennessä.

Soitin vielä kerran ja sain henkilön kiinni Veholta.

Vastaukseksi sain, että 5w30 ESP1 on parempi öljy kuin pyytämäni 0w40.

En itse tiedä sen enempää öljyistä, mutta kuulostaa kummalliselta.

Autoni on MB C180 compressor, bensa vm 2005.
Onko asia niin kuin minulle kerrotaan?
Onko 5w30 ESP1 sitten parempaa kuin 0w40?
Mobil1 ESP5w30 on ensisijaisesti tarkoitettu hiukkas suodattimella varustettuihin diesel moottoreihin mutta soveltuu aivan hyvin myös muihin bensa/dieselmoottoreihin. Veholla Esp:tä laitetaan tietääkseni melkein kaikkiin mersuihin, poislukien jotkin V-bensakoneet. ESP:n myyntihinta taitaa olla kalliimpikin kuin 0w-40newlife Mobilin. Tiivistettynä: todennäköisesti erehdyksissä lyöty laskuun tuo 0w-40 öljy, joten ilmeisesti sait kalliimpaa öljyä halvemmalla.
K_P_L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.03.2010 12:29

Viesti Kirjoittaja K_P_L »

Kiitoksia vastauksesta.

Voin siis olla huoletta asian tiimoilta?
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja Arno »

K_P_L kirjoitti:Voin siis olla huoletta asian tiimoilta?
Voit olla huoletta, jos autosi on huollettu merkkihuollossa. Merkkihuollon virheitä voitanee tarkistella aina jälkeenpäin erilaisella suurennuslasilla kuin muiden huoltojen.

Ja itse en pääsääntöisesti huolla autoani merkkihuollossa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Arno kirjoitti:
K_P_L kirjoitti:Voin siis olla huoletta asian tiimoilta?
Voit olla huoletta, jos autosi on huollettu merkkihuollossa. Merkkihuollon virheitä voitanee tarkistella aina jälkeenpäin erilaisella suurennuslasilla kuin muiden huoltojen.

Ja itse en pääsääntöisesti huolla autoani merkkihuollossa.
Tuohon voisi lisätä että viimeisen kahden vuoden aikana tullut käsitys "autokorjaamoista" muuttaa Arnon kommenttia-->pääsääntöisesti huollan ja korjaan autoani itse

Sattuneesta syystä.

Case 1. Alapallonivelen vaihto(ei merkkiliike vaan Mb erikoistunut korjaamo)

Haen auto sovittuna aikana korjaamolta, kun lähden ajamaan kaikki varoitusvalot palaa-->takaisin korjaamolle-->kerron asiasta-->katsotaan vielä-->vikakoodien nollaus-->koeajo-->
ei korjaannu-->anturin puhdistus-->ei korjaannu-->tilattu uusi anturi ja sovittu uusi aika. Ajan kotiin, auto talliin, pyörä irti ja ihmettelyä. Kiristän etupyörän laakerin ja soitan aamulla korjaamolle että unohdetaan uusi aika.

Case 2. Laakerin vaihto (ei merkkiliike vaan toinen kuin ed. Mb erikoistunut korjaamo)

Käsken vaihtaa etupyörän laakerin ja tarkistamaan etupään välykset. Laakeri vaihdettu ja ilmoitettu että ei välyksiä. Kun etupäästä kuitenkin kuului ääntä tarkistin itse välykset. Yläpallo ja toinen alapallo kitisee.
Vaihdoin itse yläpallon.

Vakuuttavaa eikö totta.

Kuitenkin oikeassa merkkikorjaamossa on vielä vähän tuntua että auto voi olla kunnossa kun sen sieltä hakee. Tosin paikkakuntakohtaisia eroja toki löytyy paljon.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin