Vaihteen välityksiä vertaillen 722,3 ja 722,5

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Vaihteen välityksiä vertaillen 722,3 ja 722,5

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Nopeus ja välitys

Peränvälitys 2,65

Vaihdelaatikko
I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 (722,3)

I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59 (722,5) ja sen taulukko alempana :arrow:


Rengaskoko: Leveys 195 Profiili 65 vannekoko 15

Kierrosta/min ja vaihteet 1; 2; 3; 4; 5;




500 5.8 10,0 15.7 22.6 30.1

750 8.7 15,0 23.5 33.8 45.1

1000 11.7 20,0 31.3 45.1 60.1

1250 14.6 25.1 39.2 56.4 75.2

1500 17.5 30.1 47,0 67.7 90.2

1750 20.4 35.1 54.8 78.9 105.3

2000 23.3 40.1 62.7 90.2 120.3

2250 26.2 45.1 70.5 101.5 135.3

2500 29.1 50.1 78.3 112.8 150.4

2750 32.1 55.1 86.1 124.1 165.4

3000 35,0 60.1 94,0 135.3 180.4

3250 37.9 65.2 101.8 146.6 195.5

3500 40.8 70.2 109.6 157.9 210.5

3750 43.7 75.2 117.5 169.2 225.5

4000 46.6 80.2 125.3 180.4 240.6

4250 49.5 85.2 133.1 191.7 255.6

4500 52.5 90.2 141,0 203,0 270.7

4750 55.4 95.2 148.8 214.3 285.7

5000 58.3 100.2 156.6 225.5 300.7

Edit: poistin 722,4 välitykset
Viimeksi muokannut Turbocompound, Ti 12.10.2010 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vaihteen välityksiä vertaillen 722,3 ; 722,5 ja 722,4

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Millä laitteella mittasit nopeuden? Satku näyttäis mennen rikki nelosella jo 2250r/m

2250 26.2 45.1 70.5 101.5 135.3

Meinaan omassa nelkku (722.3) vaatii noin 2450r/m satasen vauhtiin. Perä ja rengastus täsmälleen sama.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Nuo on laskettuja arvoja välityksien ja renkaitten koon perusteella.
Kierrosluku ero voi tulla automaatin luistosta.

Itsellä suunitteilla laittaa 722.5 W124 E250D perään
johon on tulossa 605turbo kone, sen takia tuli noita laskettua.
Siinä sopivampi perän välitys tuolle laatikolle 3,07.

2000 20.1 34.6 54.1 77.9 103.8

2500 25.2 43.3 67.6 97.3 129.8
A170cdi-00 1999-
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Laskitko nopeuden renkaan todellisella vierinsäteellä? Se ei siis ole sama kuin renkaan säde koska kumi painuu kasaan. Tuo pieni ero voi johtua siitä...
C124 300CDT
C124 250CD
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

seppohe kirjoitti:Laskitko nopeuden renkaan todellisella vierinsäteellä?

Kyllä :wink:

Enämpi hain itse että missä suuruus luokassa mennään eri välityksien suhteen.
Eli kannattaako muutaa ja sopiiko jokin välitys hyvin minulle.

Silloin pienet heitot suuntaan tai toiseen ei haittaa minua ainakaan. :roll:

Tuomoista vastaavaa käytin apuna joita löytyy netistä.
http://www.kfz-tech.de/Engl/Formelsamml ... igkeit.htm
A170cdi-00 1999-
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Juu jäin vaan miettimään et luistaako turbiini noin paljon noilla kierroksilla, mut onhan satasen vauhdissa jo ilmanvastusta aikas paljon. Lukkoturbiinista ei siis olis haittaa :)
Toi on muuten kätevä sivu :shock: . Täytyypä laittaa ylös
C124 300CDT
C124 250CD
Vastaa Viestiin