Hinattiin jo. Saako PA pumppuun relettä tarvikeosana?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Hinattiin jo. Saako PA pumppuun relettä tarvikeosana?

Viesti Kirjoittaja Bee »

Kyseessä on 190E vm.-93 ja automaattivaihteinen.

Ei halunnut käynnistyä enää ja nyt se pitäisi saada siirrettyä paikasta A paikkaan B. Matkaa olisi n. 1 km. Uskaltaisiko tuota hinata? Tästä on kahta puhetta, että voiko vai eikö ja ajattelinpa tehdä galluppia tännekin.

Ohjekirjan selaus ei onnistunut, koska sekin on saksaksi ja tällä hetkellä auton kanssa samassa paikassa eli melko kaukana.

TAI

Ratkaiskaa käynnistys ongelma niin saan sen ajamalla pois :D. Auto yrittää kyllä kovasti käynnistyä, mutta ei vissiin saa menovettä... Voisiko muka bensapumppu losahtaa paikalla ollessa ja käynnistystä yrittäessä?
Vika siis ilmeni siinä vaiheessa, kun yritin käynnistää autoa sen oltua jonkin aikaa parkissa.

Auttakaas nyt naista mäessä! Kiitos ja anteeks.
Viimeksi muokannut Bee, Ma 01.11.2010 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lyhen matkan voi hinata hitaasti (keppi N asenossa)
jos tarve hinata pitempi matka on kartaani otetava irti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Hienoa, kiitos! Toivoa siis on. Tosissaan lähin korjaamo on siellä kilsan päässä ja sinne tulisi päästä tavalla tai toisella.

Kyllä pitää vanha sanonta paikkansa - niin lähellä, mutta silti niin kaukana.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

CDI203 kirjoitti:Lyhen matkan voi hinata hitaasti (keppi N asenossa)
jos tarve hinata pitempi matka on kartaani otetava irti
eikös näissä vanhoissa mersun automaateissa ole kaksi öljypumppua... toinen siellä kartaanin puoleisessa päässä... että niitä voi siis hinata myös pitempiä matkoja irrottamatta kartaania :roll: monihan on törmännyt siihen ilmiöön, että jos auton hinaa vauhtiin, niin laatikko alkaa toimimaan, mutta paikaltaan ei pääse matkaan :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

napa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Lyhen matkan voi hinata hitaasti (keppi N asenossa)
jos tarve hinata pitempi matka on kartaani otetava irti
eikös näissä vanhoissa mersun automaateissa ole kaksi öljypumppua... toinen siellä kartaanin puoleisessa päässä... että niitä voi siis hinata myös pitempiä matkoja irrottamatta kartaania :roll: monihan on törmännyt siihen ilmiöön, että jos auton hinaa vauhtiin, niin laatikko alkaa toimimaan, mutta paikaltaan ei pääse matkaan :D
Näin pitäis tenavassa olla. Hinata voi kilsan päähän ihan huoletta ja vaikka 50km päähänkin. Tais olla ihan manuaalissa maininta hinausmatkoista. Saattoi olla rajoutus nopeudelle, n. 60/80kmh ellen väärin muista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Aina vaan paremmalta kuullostaa :)

Ollut sen verran huonoa tuuria nyt matkassa, että en uskaltanut ilman henkistä tukea lähteä toteuttamaan aikomusta. varmasti olis laatikko hajonnut pelkästä ajatuksesta.

Ohjekirjastakaan ei hirveästi ole tosiaan ollut apua, koska tuo oma saksan osaaminen ei ole parhaimmasta päästä...
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

AK47 kirjoitti:
napa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Lyhen matkan voi hinata hitaasti (keppi N asenossa)
jos tarve hinata pitempi matka on kartaani otetava irti
eikös näissä vanhoissa mersun automaateissa ole kaksi öljypumppua... toinen siellä kartaanin puoleisessa päässä... että niitä voi siis hinata myös pitempiä matkoja irrottamatta kartaania :roll: monihan on törmännyt siihen ilmiöön, että jos auton hinaa vauhtiin, niin laatikko alkaa toimimaan, mutta paikaltaan ei pääse matkaan :D
Näin pitäis tenavassa olla. Hinata voi kilsan päähän ihan huoletta ja vaikka 50km päähänkin. Tais olla ihan manuaalissa maininta hinausmatkoista. Saattoi olla rajoutus nopeudelle, n. 60/80kmh ellen väärin muista.
Näissä meidän autoissa on maksimi hinausvauhdiksi ilmoitettu 50 km/h.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Nonii. Huomenna siis auto köyden nokkaan ja huoltoon. Katsotaan miten käy. Suuret kiitokset vastanneille!

Bee kiittää ja kuittaa tälle illalle.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

seuraavana kuullaan kuinka laatikko ei nyt enään toimikkaan.

sellanen ite tehty näppärä peräkärryn tapainen hinauslaite. mihin ajetaan takarenkaat ja sit lyödään jollain kiinni, olis tosi näppärä laite.
todennäköisesti siihen ei sit sais mittään laittaa.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

mikipp kirjoitti:seuraavana kuullaan kuinka laatikko ei nyt enään toimikkaan.

sellanen ite tehty näppärä peräkärryn tapainen hinauslaite. mihin ajetaan takarenkaat ja sit lyödään jollain kiinni, olis tosi näppärä laite.
todennäköisesti siihen ei sit sais mittään laittaa.
Huomenta vaan.

Kyseinen laite on kyllä tuttu, mutta minkään valtakunnan traileria, dollya tai hinausapua ei nyt ole saatavilla lähimailta ainakaan pikaisesti. Kysytty kyllä on. Mukava asua tällaisessa tuppulassa... tiedän...
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta toinen öljypumppu poistettiin joskus 1990-luvun alussa. Muistaakseni omassa farkussa sitä ei enää ole.

EDIT: tsekkasin WIS:stä, 6/91 jälkeen toista pumppua ei enää ole.
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 12.10.2010 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mikipp kirjoitti:seuraavana kuullaan kuinka laatikko ei nyt enään toimikkaan.

sellanen ite tehty näppärä peräkärryn tapainen hinauslaite. mihin ajetaan takarenkaat ja sit lyödään jollain kiinni, olis tosi näppärä laite.
todennäköisesti siihen ei sit sais mittään laittaa.
Kilometrin voi hinata oli pumppua tai ei, tai vaikka ois laskenut kaikki öljyt pois koko autosta. Jos hajoaa tuohon kilometriin hinaamiseen tuo laatikko niin saa käydä hakemassa minulta 722.4 lootan siihen tilalle 2.0E tenavasta (irroitettava itse).

Mutta voisi bensapumpun releä koputella tai kokeilla tinata sen liitokset, sekin voi siellä vastustaa omin voimin liikkumista. Kaataa korkillisen bensaa ilmamäärämittarin lautasen alle ja jos käy hetken sillä, niin bensaa ei tule ja rele/pumppu ei toimi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Hain varsin sen ohjekirjan ja aloin suomentamaan sitä. Google on kaveri tässäkin.

En löytänyt mitään varsinaista kohtaa missä olisi tarkemmin puhuttu hinaamisesta tms. mutta vaihteiston esittelyn kohdalla selitettiin, että kun keppi on N-asennossa, autoa voidaan työntää tai hinata.

Hinausta ei siis suoranaisesti kielletty. Ainoastaan varoitettiin siirtämästä vapaalle jos auto joutuu luisuun :D on kuulema vaarallista :lol: .
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Bee kirjoitti:Hain varsin sen ohjekirjan ja aloin suomentamaan sitä. Google on kaveri tässäkin.

En löytänyt mitään varsinaista kohtaa missä olisi tarkemmin puhuttu hinaamisesta tms. mutta vaihteiston esittelyn kohdalla selitettiin, että kun keppi on N-asennossa, autoa voidaan työntää tai hinata.

Hinausta ei siis suoranaisesti kielletty. Ainoastaan varoitettiin siirtämästä vapaalle jos auto joutuu luisuun :D on kuulema vaarallista :lol: .
Katsos nyt vasta luin alkuperäisen viestin loppuun ja selvis että nainen pulassa. Pysyykö työkalut kädessä tai löytyykö mutterinpyörittäjää näppärästi?

Auton voi ajaa kotiin/huoltoon/jonnekkin vaikka polttoainepumpun rele olisi vian syy. Annetaan vain pumpulle väkisellä virtaa. Joko ohittamalla rele hyppypiuhalla tai menemällä auton alle ja sen muovikuupan alta kaivetaan pa pumppu näkösälle ja vedetään piuhat johonkin 12v virtalähteeseen jolloin pumppu pyörii kokoajan. Näin voi ajaa lyhyen siirtomatkan. Vaikka pumppu pyörii ja mylly ei niin ylimääräinen virtaus palaa tankkiin paluuletkua pitkin. Jos pumppu rikki niin sitten pakko hinata.

Relen ohitukseen varmaan joku muistaa mitkä pinnit piti yhdistää.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

AK47 kirjoitti:
Bee kirjoitti:Hain varsin sen ohjekirjan ja aloin suomentamaan sitä. Google on kaveri tässäkin.

En löytänyt mitään varsinaista kohtaa missä olisi tarkemmin puhuttu hinaamisesta tms. mutta vaihteiston esittelyn kohdalla selitettiin, että kun keppi on N-asennossa, autoa voidaan työntää tai hinata.

Hinausta ei siis suoranaisesti kielletty. Ainoastaan varoitettiin siirtämästä vapaalle jos auto joutuu luisuun :D on kuulema vaarallista :lol: .
Katsos nyt vasta luin alkuperäisen viestin loppuun ja selvis että nainen pulassa. Pysyykö työkalut kädessä tai löytyykö mutterinpyörittäjää näppärästi?

Auton voi ajaa kotiin/huoltoon/jonnekkin vaikka polttoainepumpun rele olisi vian syy. Annetaan vain pumpulle väkisellä virtaa. Joko ohittamalla rele hyppypiuhalla tai menemällä auton alle ja sen muovikuupan alta kaivetaan pa pumppu näkösälle ja vedetään piuhat johonkin 12v virtalähteeseen jolloin pumppu pyörii kokoajan. Näin voi ajaa lyhyen siirtomatkan. Vaikka pumppu pyörii ja mylly ei niin ylimääräinen virtaus palaa tankkiin paluuletkua pitkin. Jos pumppu rikki niin sitten pakko hinata.

Relen ohitukseen varmaan joku muistaa mitkä pinnit piti yhdistää.
Työkalut pysyy kourassa rajallisesti :) . Kävi mielessä, josko tulpat olis menny ja niitä jo kokeiltiin vaihtaa, mutta en saanut kuin neljä vaihdettua. Kaksi oli jumahtanu niin tiukkaan et ei saanu irti. Voiko se niin nuuka, että ei lähde käyntiin jos pari tulpaa kuudesta on sökönä?

Auto jäi vähän heikkoon paikkaan, jotta sille saisi siellä mitään erikoista tehtyä. Ja täytyy tunnustaa, että ei riitä taitokaan tehdä mainitsemiasi toimenpiteitä :D . Täytyy kysellä josko joku tulisi tutkaileen tuota polttoainepuolta.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Bee kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Bee kirjoitti:Hain varsin sen ohjekirjan ja aloin suomentamaan sitä. Google on kaveri tässäkin.

En löytänyt mitään varsinaista kohtaa missä olisi tarkemmin puhuttu hinaamisesta tms. mutta vaihteiston esittelyn kohdalla selitettiin, että kun keppi on N-asennossa, autoa voidaan työntää tai hinata.

Hinausta ei siis suoranaisesti kielletty. Ainoastaan varoitettiin siirtämästä vapaalle jos auto joutuu luisuun :D on kuulema vaarallista :lol: .
Katsos nyt vasta luin alkuperäisen viestin loppuun ja selvis että nainen pulassa. Pysyykö työkalut kädessä tai löytyykö mutterinpyörittäjää näppärästi?

Auton voi ajaa kotiin/huoltoon/jonnekkin vaikka polttoainepumpun rele olisi vian syy. Annetaan vain pumpulle väkisellä virtaa. Joko ohittamalla rele hyppypiuhalla tai menemällä auton alle ja sen muovikuupan alta kaivetaan pa pumppu näkösälle ja vedetään piuhat johonkin 12v virtalähteeseen jolloin pumppu pyörii kokoajan. Näin voi ajaa lyhyen siirtomatkan. Vaikka pumppu pyörii ja mylly ei niin ylimääräinen virtaus palaa tankkiin paluuletkua pitkin. Jos pumppu rikki niin sitten pakko hinata.

Relen ohitukseen varmaan joku muistaa mitkä pinnit piti yhdistää.
Työkalut pysyy kourassa rajallisesti :) . Kävi mielessä, josko tulpat olis menny ja niitä jo kokeiltiin vaihtaa, mutta en saanut kuin neljä vaihdettua. Kaksi oli jumahtanu niin tiukkaan et ei saanu irti. Voiko se niin nuuka, että ei lähde käyntiin jos pari tulpaa kuudesta on sökönä?

Auto jäi vähän heikkoon paikkaan, jotta sille saisi siellä mitään erikoista tehtyä. Ja täytyy tunnustaa, että ei riitä taitokaan tehdä mainitsemiasi toimenpiteitä :D . Täytyy kysellä josko joku tulisi tutkaileen tuota polttoainepuolta.
Elikkä kutoskoneella :D Sitten se mun laatikko ei siihen käy eli perun hinauslupatakuun :D tulpissa tuskin vikaa. Kutonen käy neljälläkin. Polttoaineen saantia voi testata tosiaan niin helposti että ilmanputsari pois ja kaataa yhden ruokalusikallisen tai pullonkorkillisen bensaa siihen ilmamäärämittarin lautasen alle ja kokeilee startata. Jos käy hetken niin ei saa pumpulta bensaa = rele tai pumppu pettänyt. Kutoskoneen relen ohitusta en nyt osaa sanoa kun on korjausopas 600km päässä ja wis ei käytettävissä. Jos ei bensaa antamalla lähde, niin kipinä puuttuu.

Jos mainitset missäpäin suomea auto on niin varmaan joku foorumilainen sitä pystyy kurkkaamaan ihan ohimennessään. On täällä senverta jäseniä sieltätäältä. Osa ihan terveen papereilla kulkevia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
bbow114
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: La 13.02.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja bbow114 »

AK47 kirjoitti:
mikipp kirjoitti:seuraavana kuullaan kuinka laatikko ei nyt enään toimikkaan.

sellanen ite tehty näppärä peräkärryn tapainen hinauslaite. mihin ajetaan takarenkaat ja sit lyödään jollain kiinni, olis tosi näppärä laite.
todennäköisesti siihen ei sit sais mittään laittaa.
Kilometrin voi hinata oli pumppua tai ei, tai vaikka ois laskenut kaikki öljyt pois koko autosta. Jos hajoaa tuohon kilometriin hinaamiseen tuo laatikko niin saa käydä hakemassa minulta 722.4 lootan siihen tilalle 2.0E tenavasta (irroitettava itse).

Mutta voisi bensapumpun releä koputella tai kokeilla tinata sen liitokset, sekin voi siellä vastustaa omin voimin liikkumista. Kaataa korkillisen bensaa ilmamäärämittarin lautasen alle ja jos käy hetken sillä, niin bensaa ei tule ja rele/pumppu ei toimi.
Missä laatikko sijaitsee ja hinta?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

bbow114 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
mikipp kirjoitti:seuraavana kuullaan kuinka laatikko ei nyt enään toimikkaan.

sellanen ite tehty näppärä peräkärryn tapainen hinauslaite. mihin ajetaan takarenkaat ja sit lyödään jollain kiinni, olis tosi näppärä laite.
todennäköisesti siihen ei sit sais mittään laittaa.
Kilometrin voi hinata oli pumppua tai ei, tai vaikka ois laskenut kaikki öljyt pois koko autosta. Jos hajoaa tuohon kilometriin hinaamiseen tuo laatikko niin saa käydä hakemassa minulta 722.4 lootan siihen tilalle 2.0E tenavasta (irroitettava itse).

Mutta voisi bensapumpun releä koputella tai kokeilla tinata sen liitokset, sekin voi siellä vastustaa omin voimin liikkumista. Kaataa korkillisen bensaa ilmamäärämittarin lautasen alle ja jos käy hetken sillä, niin bensaa ei tule ja rele/pumppu ei toimi.
Missä laatikko sijaitsee ja hinta?
08 alue, mutta mukaan tulee koko auto ja läjä muuta 201 kamaa ;) Jatkokeskustelu YV:llä
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Oolrait, lähdetään kokeilemaan tuota. Siis ilmanputsari irti ja sinne liraus polttoainetta. Saas nähdä miten käy :) . Paikallinen welho lupasi käydä vilkaisemassa.

Tulen pukkaamaan raporttia sitten tänne.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Noniin, ilmanputsarin alle laitettiin bensaa ja kokeiltiin käynnistää. Elon merkkejä oli havaittavissa, joten syy vissiinkin on pumpussa tai pumpun kiihdyttimessä (jos se nyt oli tämän niminen...) tai sitten relevika.

Päädyimme sitten hinaamaan sen pajalle. Aika näyttää sitten tuliko siitä vaurioita :( .
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Jatkoa odotellessa, kylläpäs jännittää ;)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Katsotaan joo mitä huominen sitten tuo tullessaan :) . Korjuumies ehtii vasta silloin tarkastella sitä lähemmin.

Muklaus:

Tässä on kuvakin kyseisestä murheen kryynistä :lol: . Vähän heikko laadultaan, mutta ajaa asiansa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6869264.jpg
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Vähän väliaika tietoja, ettei tarvi henkeä pidättää :wink:

Suuri tietämättömyyden verho on vielä auton yllä. Eilen ei selvinnyt yhtään mitään, tiedä sitten missä vaiheessa korjaajan työlistalla on tuo meikäläisen biili. Toivottavasti pian. Siinä on pirkale vielä kesärenkaatkin alla, saa nätisti sitten koittaa kuskata sitä pois...

Jospa tänään jo tulis jotain informaatiota. Toivossa on hyvä elää (sano lapamato)!
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Noniin!

Ongelman ydin on nyt selvitetty.
Polttoainepumppuun ei tule virtaa.

Saa sitä yrittääkin sahata käyntiin, jos virtaa ei tule pumpulle :D .
Tällä kertaa päästiin vähällä... Ehkä...
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Minä täällä taas.

Löytyykö noita bensapumpun releitä tarvikkeena mistään? Kun mersun oma osa maksaa 150 eeroa, niin nuukuus meinaa puskea päälle. Varsinkin jos sen rikkoutuminen on hyvinki yleistä, niin niitähän saa olla ostamassa pahimmassa tapauksessa melko usein.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tinausten läpi käyminen kolvin ja tinan kanssa saattaa hyvinkin auttaa. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Harri126 kirjoitti:Tinausten läpi käyminen kolvin ja tinan kanssa saattaa hyvinkin auttaa. :wink:
Oo, mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa :) ?

Pitääkö rele aukoa ja katsoa mitä se on syöny? Eli olenko ymmärtänyt oikein, että rele auotaan ja sieltä sisältä löytää tinauksia? Siis piirilevystä(kö)?

Tästähän voi kehkeytyä mielenkiintoista jos alan itse vielä yrittämään tuota kolvin käyttöä :D Parempi vissiin jättää työ sellaiselle joka tietää mitä tekee.


Vai onko se kolvin käyttö erityisen vaikeata puuhaa?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Bee kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:Tinausten läpi käyminen kolvin ja tinan kanssa saattaa hyvinkin auttaa. :wink:
Oo, mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa :) ?

Pitääkö rele aukoa ja katsoa mitä se on syöny? Eli olenko ymmärtänyt oikein, että rele auotaan ja sieltä sisältä löytää tinauksia? Siis piirilevystä(kö)?

Tästähän voi kehkeytyä mielenkiintoista jos alan itse vielä yrittämään tuota kolvin käyttöä :D Parempi vissiin jättää työ sellaiselle joka tietää mitä tekee.


Vai onko se kolvin käyttö erityisen vaikeata puuhaa?
Juu, pitää avata. Itsellä oli joskus huono juotos siinä nastassa, mikä syötti virtaa pumpulle.

Ja ei kannata itse alkaa harjoittelemaan. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Viesti Kirjoittaja Bee »

Noniin, pitääpä tämäkin vielä kokeilla :) .

Olis mulla tuol yksi harjoituskappalekin. Tätä edeltänyt rele oli auottu ja jätetty talteen takakonttiin.


Ahaa, nyt selves! Siksi se siis oli auottu, ilmeisesti siitä oli yritetty etsiä noita juotosvikoja.

Jos olis ihan törkeän hyvä tuuri, niin voisin saada kaksi toimivaa relettä noista :wink:

Nyt siis etsintään henkilö, jolla pysyy kolvi kädessä. Seuraavalle kerralle kyllä opettelen homman itse.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

TV-korjaamo tai ammattikoulu tai muu paikka, jossa tehdään elektroniikka-
alan hommia, varmaan käy läpi nuo juotokset pientä korvausta vastaan.

Miksei tietysti autosähkökorjaamokin voisi sitä tehdä... Tosin se varmasti
mielellään myisi uuden releen.

Tietysti asiaa hiukan hankaloittaa syrjäinen sijainti kaukana jossain.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin