Comand navi ja nopeuskamerat
Comand navi ja nopeuskamerat
Mahtaisko kukaan tietää, miten Comandin karttoihin voisi liittää tiedot nopeuskameroiden sijainnista miten se saatais varoittamaan niistä? Navi NTG 2,5 on ihan o.k. muuten, mutta tämä oleellinen asia puuttuu - tai en vain keksi, miten se saadaan aktivoitua.
Re: Comand navi ja nopeuskamerat
Ei tiedä kukaan.lampion kirjoitti:Mahtaisko kukaan tietää, miten Comandin karttoihin voisi liittää tiedot nopeuskameroiden sijainnista miten se saatais varoittamaan niistä? Navi NTG 2,5 on ihan o.k. muuten, mutta tämä oleellinen asia puuttuu - tai en vain keksi, miten se saadaan aktivoitua.

Ei oikein sovi MB:n turvallisuusimagoon laittaa noita Navin POI-tietoihin eikä näitä MB:n karttalevyjä juuri ole onnistuttu editoimaan. Eikä sieltä mitään varoitusta tule vaikka tieto POI-tietokantaan saataisiinkin. Jos on vapaa-aikaa niin voihan noita yrittää viritellä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ei yksin sinulle, mutta kerropa (kertokaapa) miksi niistä peltipoliiseista pitää varoittaa?
kun ajelee sääntöjen mukaan ei niistä tartte välittää....+9kmh tunnissa ylinopeutta (navin mukaan), cruise päällä ei tuota mitään sanktiota.
ihmettelen että joku hankkii navin sen takia että siinä on varoitukset....
haloo...ajat viisikilometriä kovaa (uskalluksen rajoilla +10kmh?) peläten vastaan tulevia poliiseja (siviili tai näkyvä) ja hakkaat jarrujalan läpi sen tolpan kohdalla? ja miksi? todetaksesi että siinä ei ole edes kameraa....
muistan ulkoa muuten missä niitä on esim. täältä espoosta inkooseen....tammisaareen
ja espoosta....mökilleni.
kun ajelee sääntöjen mukaan ei niistä tartte välittää....+9kmh tunnissa ylinopeutta (navin mukaan), cruise päällä ei tuota mitään sanktiota.
ihmettelen että joku hankkii navin sen takia että siinä on varoitukset....
haloo...ajat viisikilometriä kovaa (uskalluksen rajoilla +10kmh?) peläten vastaan tulevia poliiseja (siviili tai näkyvä) ja hakkaat jarrujalan läpi sen tolpan kohdalla? ja miksi? todetaksesi että siinä ei ole edes kameraa....

muistan ulkoa muuten missä niitä on esim. täältä espoosta inkooseen....tammisaareen

Opel, "weird lieben autos"....
Jokainen tekee navillensa mitä lystää ja jokainen voi opetella mökillensä menevän reitin ulkoa ja ajaa vaikka simät kiinni jos tahtoo.W210 E420 kirjoitti:ei yksin sinulle, mutta kerropa (kertokaapa) miksi niistä peltipoliiseista pitää varoittaa?
kun ajelee sääntöjen mukaan ei niistä tartte välittää....+9kmh tunnissa ylinopeutta (navin mukaan), cruise päällä ei tuota mitään sanktiota.
ihmettelen että joku hankkii navin sen takia että siinä on varoitukset....
haloo...ajat viisikilometriä kovaa (uskalluksen rajoilla +10kmh?) peläten vastaan tulevia poliiseja (siviili tai näkyvä) ja hakkaat jarrujalan läpi sen tolpan kohdalla? ja miksi? todetaksesi että siinä ei ole edes kameraa....![]()
muistan ulkoa muuten missä niitä on esim. täältä espoosta inkooseen....tammisaareenja espoosta....mökilleni.
Suomessa on varsin surkeasti hoidettu nopeusrajoitusasia. Rajoitukset vaihtelee hyvinkin lyhyissä pätkissä ja haisee enemmän turvallisuusasian palvonnalta ja sakkorysiltä kuin todelliselta turvallisuuden lisäämiseltä. Monet kerrat tutullakin tiellä on se mainostamasi cruise meinannut ajaa tolppaan 20-30kmh ylinopeudella. Minä näen että jos navi varoittaa ylinopeudesta niin se ei voi olla turvallisuutta vähentävä asia.
Sinun ei tarvitse tähän mitenkään vastata kun tiedän jo ennestään että olet erehtymätön minua turvallisempi kuljettaja ja et haittaa liikennettä mitenkään. Itse olen siis vastakohta.
Edit:
Rautalankamalli: Teillä on oikeita poliiseja ja peltipoliiseja. Sinne ei kaivata enää kotipoliiseja ja pihapoliiseja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
pakko vastata kuitenkin.....AK47 kirjoitti:Jokainen tekee navillensa mitä lystää ja jokainen voi opetella mökillensä menevän reitin ulkoa ja ajaa vaikka simät kiinni jos tahtoo.W210 E420 kirjoitti:ei yksin sinulle, mutta kerropa (kertokaapa) miksi niistä peltipoliiseista pitää varoittaa?
kun ajelee sääntöjen mukaan ei niistä tartte välittää....+9kmh tunnissa ylinopeutta (navin mukaan), cruise päällä ei tuota mitään sanktiota.
ihmettelen että joku hankkii navin sen takia että siinä on varoitukset....
haloo...ajat viisikilometriä kovaa (uskalluksen rajoilla +10kmh?) peläten vastaan tulevia poliiseja (siviili tai näkyvä) ja hakkaat jarrujalan läpi sen tolpan kohdalla? ja miksi? todetaksesi että siinä ei ole edes kameraa....![]()
muistan ulkoa muuten missä niitä on esim. täältä espoosta inkooseen....tammisaareenja espoosta....mökilleni.
Suomessa on varsin surkeasti hoidettu nopeusrajoitusasia. Rajoitukset vaihtelee hyvinkin lyhyissä pätkissä ja haisee enemmän turvallisuusasian palvonnalta ja sakkorysiltä kuin todelliselta turvallisuuden lisäämiseltä. Monet kerrat tutullakin tiellä on se mainostamasi cruise meinannut ajaatolppaan 20-30kmh ylinopeudella. minä näen että jos navi varoittaa ylinopeudesta niin se ei voi olla turvallisuutta vähentävä asia.
Sinun ei tarvitse tähän mitenkään vastata kun tiedän jo ennestään että olet erehtymätön minua turvallisempi kuljettaja ja et haittaa liikennettä mitenkään. Itse olen siis vastakohta.

ihminen oppii tai ei opi, lähinnä seuraamaan liikennettä tai kaivamaan nenäänsä samalla kun seuraa liikennettä.
mitä sinä teet jos vahingossa ajat cruise päällä alenevan ajonopeuden alueelle ylinopeudella..?...kännykkä,telkkari,meikkaus?
kyllä sekin on totta että suomi on perseestä nopeusrajoitusten suhteen, mutta niin on ajo-osaamisenkin suhteen!....saksassa hattupäinen mengelen näköinen pappa lähtee liikennevaloistakin kuin mihail suumahher kun suomessa sama pappa lähtee kalenterireflekseillä ehkä saman päivän aikana.
jokainen tavallaan tietty....itse jotenkin vaistomaisesti tulee huomattua nopeuden vaihtuminen tiekohtaisesti ja siihen ei edes kiinnitä sen kummempaa huomiota....sitä vaan painaa cruisen kahvaa alaspäin ja tiputtaa nopeutta...jne.
sitä ihmettelen että harvalla valmistajalla on vielä cruisea joka itsenäisesti tulkitsee tiekohtaisen ajonopeusrajoituksen...se olisi mahtava kun auto itse säätelisi nopeuden....tietty valinnan mahdollisuus pitää olla kuljettajalla lisäksi.
Opel, "weird lieben autos"....
Mitä enemmän ajaa sitä vähemmän tekee jollain nopeuskameravaroittimella yhtään mitään. En ainakaan jaksa että navi huutaa koko ajan vaikka ajan rajoitusten mukaan. Jos sitten kerran vuodessa käy niin että itse sählään jotain ja ajaudun 83km/h kuudenkympin alueelle ja siinä on kamera, niin olen sanktioni ansainnut.
Eikä ole tarvinnut kuunnella niitä tuhansia vääriä varoituksia.
Alkuperäiselle kysyjälle. Se itseasiassa on mahdollista. Virittelin BMW:n vastaavaan sellaisen aikanani. Audiosignaalia siitä ei saa, mutta vaihtamalla sairaaloiden kohdalle kameratolppien tiedot saa punaisen ristin ruutuun kameran kohdalla.
Beckerin laitteille saa sitten varoittavaa (ääni ja kuva) ihan kaupallisena ratkaisuna alle 50 euron.
Eikä ole tarvinnut kuunnella niitä tuhansia vääriä varoituksia.
Alkuperäiselle kysyjälle. Se itseasiassa on mahdollista. Virittelin BMW:n vastaavaan sellaisen aikanani. Audiosignaalia siitä ei saa, mutta vaihtamalla sairaaloiden kohdalle kameratolppien tiedot saa punaisen ristin ruutuun kameran kohdalla.
Beckerin laitteille saa sitten varoittavaa (ääni ja kuva) ihan kaupallisena ratkaisuna alle 50 euron.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Nyt alkuperäinen postaajakin alkoi "vaatia" nopeusrajoitustietoja. Ekassa viestissä puhuttiin vain nopeusmittauspöntöistä.tj86430 kirjoitti:Minusta olisi hyödyllisempää, jos Comand naviin saisi nopeusrajoitustiedot ja (säädettävän) ylinopeusvaroituksen (kuten monissa erikseen ostettavissa naveisa on)
Mersuun saakin nopeusrajoitusvaroitukset. Näyttää mittaritaulussa tieosuuden nopeusrajoituksen, toimii myös talvinopeuksilla sillä rajoitus luetaan kameralla liikennemerkeistä.
Tätä ei varmaankaan saa päivityksenä vanhaan Comandiin, kun ei ole tuota kameraakaan.DBFI kirjoitti:Nyt alkuperäinen postaajakin alkoi "vaatia" nopeusrajoitustietoja. Ekassa viestissä puhuttiin vain nopeusmittauspöntöistä.tj86430 kirjoitti:Minusta olisi hyödyllisempää, jos Comand naviin saisi nopeusrajoitustiedot ja (säädettävän) ylinopeusvaroituksen (kuten monissa erikseen ostettavissa naveisa on)
Mersuun saakin nopeusrajoitusvaroitukset. Näyttää mittaritaulussa tieosuuden nopeusrajoituksen, toimii myös talvinopeuksilla sillä rajoitus luetaan kameralla liikennemerkeistä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ps. tuli mieleen ihan just äsken tämmöinen juttu kesältä karkkilan shelliä ennen olevalta kameralta...oli tuolloin pakko käydä kuva nappaamassa kun tuo kyltti oli pari viikkoa roikkunut tuossa....
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843737.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6843737.jpg
Opel, "weird lieben autos"....
Jaa, ei se mulle oo toiminu??? Ainiin, navi on siitä piipannut. Pahvi on metrin liian alhaalla.W210 E420 kirjoitti:ps. tuli mieleen ihan just äsken tämmöinen juttu kesältä karkkilan shelliä ennen olevalta kameralta...oli tuolloin pakko käydä kuva nappaamassa kun tuo kyltti oli pari viikkoa roikkunut tuossa....![]()
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843737.jpg
Ajappa oudolla tiellä pimeällä vesisateessa ja vastaan tulevan ylireferenssivaloista sokeana. Et näe rajoitusmerkkiä, et tolppaa. Navi näyttää rajoituksen, piippaa tolpasta, lasket vauhtia=> ei sakkoa, ei ylinopeutta, ei vahingoniloisia maailmanpelastajia tai koti/pihapoliiseja. Mikäs tuossa on väärin?
Jatkakaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
rauha AK47...rauha.AK47 kirjoitti:Jaa, ei se mulle oo toiminu??? Ainiin, navi on siitä piipannut. Pahvi on metrin liian alhaalla.W210 E420 kirjoitti:ps. tuli mieleen ihan just äsken tämmöinen juttu kesältä karkkilan shelliä ennen olevalta kameralta...oli tuolloin pakko käydä kuva nappaamassa kun tuo kyltti oli pari viikkoa roikkunut tuossa....![]()
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843737.jpg
Ajappa oudolla tiellä pimeällä vesisateessa ja vastaan tulevan ylireferenssivaloista sokeana. Et näe rajoitusmerkkiä, et tolppaa. Navi näyttää rajoituksen, piippaa tolpasta, lasket vauhtia=> ei sakkoa, ei ylinopeutta, ei vahingoniloisia maailmanpelastajia tai koti/pihapoliiseja. Mikäs tuossa on väärin?
Jatkakaa.
asiat vois olla huonomminkin...esim.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843907.jpg
tohon nähden meidän pikkuliikennekamerat on vähäistä...
tai toisilla näinkin huonosti....
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843936.jpg
Opel, "weird lieben autos"....
No se tolpasta varoittaminen meni väärin. Eihän sillä tee mitään kun navi tai se kamerasysteemi kertoo/varoittaa nopeusrajoituksesta ja kuski hiljentää ennen sitä kameratolppaa.AK47 kirjoitti: Ajappa oudolla tiellä pimeällä vesisateessa ja vastaan tulevan ylireferenssivaloista sokeana. Et näe rajoitusmerkkiä, et tolppaa. Navi näyttää rajoituksen, piippaa tolpasta, lasket vauhtia=> ei sakkoa, ei ylinopeutta, ei vahingoniloisia maailmanpelastajia tai koti/pihapoliiseja. Mikäs tuossa on väärin?
Jatkakaa.
Tuo nopeusrajoitustieto on minustakin ehdottoman hyödyllinen. Sitä vaan ei ole ollut pitkään karttatietokannoissa mutta nythän sen olisi voinut tuoda vanhempiinkin edes erillisenä näyttönä vaikka ei osaisikaan varoituksia antaa.
Itse käytän usein auton Navia ja Nokian Maps'iä yhtä aikaa, puhelin kertoo nopeusrajoituksen. Toistaiseksi tuo nopeusrajoitustieto löytyy aika rajalliselle osalle teitä, päätiet kuitenkin katettu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
DBFI kirjoitti:No se tolpasta varoittaminen meni väärin. Eihän sillä tee mitään kun navi tai se kamerasysteemi kertoo/varoittaa nopeusrajoituksesta ja kuski hiljentää ennen sitä kameratolppaa.AK47 kirjoitti: Ajappa oudolla tiellä pimeällä vesisateessa ja vastaan tulevan ylireferenssivaloista sokeana. Et näe rajoitusmerkkiä, et tolppaa. Navi näyttää rajoituksen, piippaa tolpasta, lasket vauhtia=> ei sakkoa, ei ylinopeutta, ei vahingoniloisia maailmanpelastajia tai koti/pihapoliiseja. Mikäs tuossa on väärin?
Jatkakaa.
Tuo nopeusrajoitustieto on minustakin ehdottoman hyödyllinen. Sitä vaan ei ole ollut pitkään karttatietokannoissa mutta nythän sen olisi voinut tuoda vanhempiinkin edes erillisenä näyttönä vaikka ei osaisikaan varoituksia antaa.
Itse käytän usein auton Navia ja Nokian Maps'iä yhtä aikaa, puhelin kertoo nopeusrajoituksen. Toistaiseksi tuo nopeusrajoitustieto löytyy aika rajalliselle osalle teitä, päätiet kuitenkin katettu.
tämä on eräille....vanhan miehen näkötesti....
http://www.aijaa.com/v.php?i=6844778.jpg


Opel, "weird lieben autos"....
Mikä idea tuossa oli laittaa nätti tyttö kuvan yläreunaan ja epämääräisiä täpliä sen alle. Olisi edes ollut niitä autokorjaamon kalenterimalleja...W210 E420 kirjoitti: tämä on eräille....vanhan miehen näkötesti....
http://www.aijaa.com/v.php?i=6844778.jpg
![]()
