käyttömaksut "tila-autoissa " ?
käyttömaksut "tila-autoissa " ?
Moi!
Ajatuksissa on hommat 2.autoksi esim 6 paikkainen MB V malli ,mutta nuo käyttömaksut hiemat harmittavat. Mietinkin mitä maksaa jos ed. malli on dieselinä ? Käyttömaksut 7-800 € /vuosi ? Bensamallit 250-300 €/vuosi ? Itse ei kilometrejä varmaankaan tulisi kuin n 10-20 tkm/vuosi.
Jos rekisteröisi retkeilyautoksi niin mitä silloin on käyttömaksut ? Onko jollain kokemusta ?
En siis tarvitse mitään "lestamallin" bussia vaan sellaisen auton jolla voisi kuskata 4 ihmistä sekä joskus tenavan mökijää/crossimopoa yms.
Peräkärrysysteemi ei oikein kiinnosta mutta se taitaa kuitenkin olla se halvempivaihtoehto käyttömaksujen osalta ??
Ajatuksissa on hommat 2.autoksi esim 6 paikkainen MB V malli ,mutta nuo käyttömaksut hiemat harmittavat. Mietinkin mitä maksaa jos ed. malli on dieselinä ? Käyttömaksut 7-800 € /vuosi ? Bensamallit 250-300 €/vuosi ? Itse ei kilometrejä varmaankaan tulisi kuin n 10-20 tkm/vuosi.
Jos rekisteröisi retkeilyautoksi niin mitä silloin on käyttömaksut ? Onko jollain kokemusta ?
En siis tarvitse mitään "lestamallin" bussia vaan sellaisen auton jolla voisi kuskata 4 ihmistä sekä joskus tenavan mökijää/crossimopoa yms.
Peräkärrysysteemi ei oikein kiinnosta mutta se taitaa kuitenkin olla se halvempivaihtoehto käyttömaksujen osalta ??
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
sprintteri k-autona ja siihen lisäpenkit on paras vaihtoehto tuohon tarpeeseen, jos vain kortti riittää... ei mene sitten näitä "ympäristöveroja" senttiäkään, ainoastaan se käyttövoimavero joka on jotain 100 €:n luokkaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei se "pikkuspintteri" esim. 316 cdi nyt niin kovin iso ole... pienempi/yhtä suuri se on kuin tuo mun ducato, matalempi ainakin...sportsman kirjoitti:Kortti kyllä riittää mutta sprintteri yli 3500 kg kokonaispainolla on aivan turhan iso ed.tarkoitukseen.
kevyt k-autot nyt vain ainoa järkevä noilla lähtötiedoilla, eli kilometrejä 10 000-20 000 km/vuosi ja tavaraakin pitäis saada liikuteltua tarvittaessa 4 ihmisen lisäksi... 10 vuodessa maksat paku vitosta tuollaisen spintterin hinnan jo pelkkiä "ympäristöveroja"... jos taas otetaan h-auto mallin vito, niin se kuluttaa sitten jo muutamassa vuodessa sprintterin hinnan korkemman käyttävoimaveron + käyttömaksun erotuksena.. 5000-7000 € tuntuu saavan sprinttereitä jotka on ihan kelpo pelejä "kakkosautoksi"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Henkilöautona se on tänävuonna noin 1000€ kokonaisverolta tuo V-malli.
Kyllä sen maksaa siitä, ettei tartte dukatolla (tai sprintterillä) ajaa
Kyllä sen maksaa siitä, ettei tartte dukatolla (tai sprintterillä) ajaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: käyttömaksut "tila-autoissa " ?
Niin samasta asiasta täällä udelleena, V mallista menee perusveroa 316eur ja käyttövoimaveroa retkeilyautona saman kuin pakuna 91eur. hlö autona 684eursportsman kirjoitti:Moi!
Ajatuksissa on hommat 2.autoksi esim 6 paikkainen MB V malli ,mutta nuo käyttömaksut hiemat harmittavat. Mietinkin mitä maksaa jos ed. malli on dieselinä ? Käyttömaksut 7-800 € /vuosi ? Bensamallit 250-300 €/vuosi ? Itse ei kilometrejä varmaankaan tulisi kuin n 10-20 tkm/vuosi.
Jos rekisteröisi retkeilyautoksi niin mitä silloin on käyttömaksut ? Onko jollain kokemusta ?
En siis tarvitse mitään "lestamallin" bussia vaan sellaisen auton jolla voisi kuskata 4 ihmistä sekä joskus tenavan mökijää/crossimopoa yms.
Peräkärrysysteemi ei oikein kiinnosta mutta se taitaa kuitenkin olla se halvempivaihtoehto käyttömaksujen osalta ??
MB 220 CDI W202
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Niin... Mersumieshän ei jäkätä mistään veroista. Kas kun on varaa ostaa Mersu , niin on siitä varaa maksaa myös verot, ja mieluummin vielä raskaamman päälle. Ja ihan naapurikateustasapainonkin kannalta , autoverokin täytyy maksaa kovimman päälle, varsinkin käytetystä. Eihän sitä linttaa voi muutoin parkkipaikalla/pihalla tuoda , jos tullikin aliarvostaisi liian alhaisella markkinahinnalla verottaessaan autoa ...veskola kirjoitti:Henkilöautona se on tänävuonna noin 1000€ kokonaisverolta tuo V-malli.
Kyllä sen maksaa siitä, ettei tartte dukatolla (tai sprintterillä) ajaa

-= Veteran of 1000 psychic wars =-
ihanan kallistaveskola kirjoitti:Henkilöautona se on tänävuonna noin 1000€ kokonaisverolta tuo V-malli.
Kyllä sen maksaa siitä, ettei tartte dukatolla (tai sprintterillä) ajaa

tänään ajelin työmaan 316 cdi sprintterillä ja täytyy kyllä ihmetellä niitä kommenteja, mitä täälläkin on kehuttu, eli että sprintter on hyvä ajaa johonkin ducatoon verrattuna


mua ei ainakaan väsytä esim. joku turun keikka yhtään ducatolla tehtynä ja sitä 80 km/h ajettuna (750 km edestakainen matka ja aikaa menee se vajaa 10 h "yhdellä istumalla"...) no, eihän tuo tietysti vastaa kuin puolta sellaisesta meikäläisen normaali työpäivästä, että kyllä perse kestää ajaa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mä en jaksa uskoa tuohon dsl-veron laskuun... onneksi polttoaineen hinnan nousu on kuitenkin aina varmaajpeltoma kirjoitti:Eikä ne "dsl-veron" osuudet taas putoa ensivuonna kun dsl itse nousee. Oliko se puhe että 20% laskee...no eipä ole kauheasti. Mut tiedoksi vain.

tiedä vaikka valtio päättäis "tilapäisesti" korottaa dsl-veroa, kun huomaan rahan olevan loppu... seinäjoen kaupunki esim. on päättänyt lainata lomarahat työläisiltään omaa kassaa paikkaamaan, kun meinaa kassassa olla "vähän" vajetta, eli ensivuonna on lomarahoja turha odotella, jos on kaupungilla töissä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No ei meillä ihan niin heikosti mene, että pelkkään mersuun tai kahteen pitää tyytyä, löytyy audi ja volkkarifarkutkinjuppepuputti kirjoitti:Niin... Mersumieshän ei jäkätä mistään veroista. Kas kun on varaa ostaa Mersu

Audin vero on jotain 6-700€/vuosi...2,5 tdi.
Fiijatilla mä en ihan periaatteen vuoksi suostu ajamaan, en työkseni enkä vapaa-aikana...no ehkä Ferrarilla jos on ihan pakko

Turkuun ajetaan miltei aina audilla, on se sikäli paras noista neljästä ajella (äänettömyys, turvallisuus, kulutus/ilmanvastus, teho, mukavuus ei madallettu/räpelletty).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Retkeilyautoksi katsastaminen on melko helppoa, riippuen toki autosta. Esim Multivaniin piti lisätä vain keittolevy, pieni kaappi ja satasen lätkä, jolloin dsl-vero tipahti 733 eurosta alle sataseen. Myös vakuutuksen perusmaksu putosi vähän.
Retkeilyauton vaatimukset on about
- keittomahdollisuus: sähkölevy + invertteri on yksi vaihtoehto (eikä vaadi sammutinta)
- säilytystilaa, esim kaappi
- pöytä
- makuupaikat, 2 kpl 60 x 180cm
- satasen lätkä, jos abs jarrut, muutoin 80
Tässä siis oletuksena, että auto on täyden autoveron henkilöauto. Vaikkapa vanha tilataksi.
Retkeilyauton vaatimukset on about
- keittomahdollisuus: sähkölevy + invertteri on yksi vaihtoehto (eikä vaadi sammutinta)
- säilytystilaa, esim kaappi
- pöytä
- makuupaikat, 2 kpl 60 x 180cm
- satasen lätkä, jos abs jarrut, muutoin 80
Tässä siis oletuksena, että auto on täyden autoveron henkilöauto. Vaikkapa vanha tilataksi.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms