Olen miettinyt kyseisen, 4matic 124farmari 300TD, auton hankkimista. Vuosimalli jotain 90luvun alkua, kilometrejä reilut 500t. Hinta on halpa, jotain tonnin paikkeilla, mutta nelivedossa on jotain vikaa. Auto toimii takavedolla kuulemma hyvin, kun konepellin alta jotain vipstaakia kääntelee.
Ongelma onkin siinä, että 4vedon vikamerkkivalo palaa koko ajan, ja katsastuksessakin on aiheesta merkintä tehty.
Minkälaista vikaa noissa yleensä on? Kannattaako mersuharrastus aloittaa tuosta, vai hankkia joku muu, ehkä helpompi tapaus? Koira-ja hevosharrastajana, ja vielä maaseutulaisena, tuo kuitenkin kiinnostaisi.
124 4matic vikoja?
124 4matic vikoja?
ei se satu
Ekaks tervetuloa foorumille ! Ei 4-Matic mitään helpompia ensi harraste autoja ole, mutta jos pääsee sen henkiseen elämään sisälle niin sitten pärjää muidenkin Mersujen kanssa.
Ekana katso onko hydrauliöljyä riittävästi, säiliö on kuskin puoleisen etulokarin etupuolella. Säiliön päällä on mittatikku.
Onko kenties ajettu vähillä hyd. öljyillä, jolloin järjestelmä olisi ilmattava.
Maticeissa kun on tapana vuotaa hyd.öljyt jakolaatikkoon.
Seuraavaksi on sitten sähköpuoli, pitäs pystyä lukemaan vikakoodit. Mesen puolella oli yksityiskohtaiset ohjeet miten voi "koodit" lukea johdonpätkällä, mutta valitettavasti nyt se foorumi on jumissa.
No sitten tietysti mekaaninen puoli, että on vetarit ja kartaanit paikallaan...
Mutta tuossa aluksi.
Ja ei pitäs katsastusmiehen puuttua 4-vedon vikavaloon koska yleensä katsastukseen neliveto kytketään pois test vivusta jarrutestiä varten, jolloin vikavalo palaa.

Ekana katso onko hydrauliöljyä riittävästi, säiliö on kuskin puoleisen etulokarin etupuolella. Säiliön päällä on mittatikku.
Onko kenties ajettu vähillä hyd. öljyillä, jolloin järjestelmä olisi ilmattava.
Maticeissa kun on tapana vuotaa hyd.öljyt jakolaatikkoon.
Seuraavaksi on sitten sähköpuoli, pitäs pystyä lukemaan vikakoodit. Mesen puolella oli yksityiskohtaiset ohjeet miten voi "koodit" lukea johdonpätkällä, mutta valitettavasti nyt se foorumi on jumissa.
No sitten tietysti mekaaninen puoli, että on vetarit ja kartaanit paikallaan...
Mutta tuossa aluksi.
Ja ei pitäs katsastusmiehen puuttua 4-vedon vikavaloon koska yleensä katsastukseen neliveto kytketään pois test vivusta jarrutestiä varten, jolloin vikavalo palaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
Tuolla vikakoodien lukuohje. Kannattaa olla kaksi hemmoa tekemässä, on helpompaa.
Tuolla vikakoodien lukuohje. Kannattaa olla kaksi hemmoa tekemässä, on helpompaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei muuten kytke tuumas vaan että ei näissä vanhoissa mitään tarvi kun näissä on pakat mitkä senverran luistaa, mutta nuo sähköiset onkin sitten eri jutttu ja ajoi sen rullille.HMK kirjoitti:E
Ja ei pitäs katsastusmiehen puuttua 4-vedon vikavaloon koska yleensä katsastukseen neliveto kytketään pois test vivusta jarrutestiä varten, jolloin vikavalo palaa.
Ei siinä mitään kyllä käyny.
Mutta ajakoonpa sitten kun saan sen jakolaatikon kiinteäksi



W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Re: 124 4matic vikoja?
Tonnilla voisin ostaa sen itselle varaosiksi... onko se turbolla vai ilman?A Ilola kirjoitti:Olen miettinyt kyseisen, 4matic 124farmari 300TD, auton hankkimista. Vuosimalli jotain 90luvun alkua, kilometrejä reilut 500t. Hinta on halpa, jotain tonnin paikkeilla, mutta nelivedossa on jotain vikaa. Auto toimii takavedolla kuulemma hyvin, kun konepellin alta jotain vipstaakia kääntelee.
Ongelma onkin siinä, että 4vedon vikamerkkivalo palaa koko ajan, ja katsastuksessakin on aiheesta merkintä tehty.
Minkälaista vikaa noissa yleensä on? Kannattaako mersuharrastus aloittaa tuosta, vai hankkia joku muu, ehkä helpompi tapaus? Koira-ja hevosharrastajana, ja vielä maaseutulaisena, tuo kuitenkin kiinnostaisi.
Jos se on 90-luvun alkupuolelta, niin siinä saattaa olla jo sähköinen
katkaisija nelivedon kytkemiseksi. Nelivedon kytkentä huoltoasentoon
on niin helppo homma, että se kannattaa tehdä ennen katsastukseen ajoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006