w124 300dt ja mynä-diesel pumpunsäätö
w124 300dt ja mynä-diesel pumpunsäätö
Ajattelin lähettää mynä-dieseliin mersuni pumpun pelkkään säätöön, kannattaako homma jos aion pitää moottorin muuten täisin vakiona?
Kuinka paljon pelkästä säädöstä voi yleensäkkään tulla lisää hevosvoimia, ilman että konetta tarvisi muuten virittää
Kuinka paljon pelkästä säädöstä voi yleensäkkään tulla lisää hevosvoimia, ilman että konetta tarvisi muuten virittää
Ei niitä pumpun ruiskutusmääriä kannattaisi ominpäin alkaa ruuvailemaan...menee vaan entistä pahemmaksi tilanne.
Tietämättään pahimmassa tapauksessa moottori rikkoontuu yllättäen.
Ruiskutuspumppujen säätö tehdään vain siihen kuuluvalla pumppupenkissä, jossa ruiskutusmäärät vakioidaan tasamääräiseksi mahdollisimman tarkasti. Pumppua ajetaan penkissä kaikilla kierrososa-alueilla, jolla varmistetaan moottorin toiminnallinen varmuus.
Kyllähän moottorin virittämisessä on paljon muutakin kun lisätä polttoainemääriä. Tehoja kyllä saadaan muullakin tavoin lisättyä, kunhan vaan tietää mitä tekee. Omatoimiset virittelyt ei kannata. Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Tietämättään pahimmassa tapauksessa moottori rikkoontuu yllättäen.
Ruiskutuspumppujen säätö tehdään vain siihen kuuluvalla pumppupenkissä, jossa ruiskutusmäärät vakioidaan tasamääräiseksi mahdollisimman tarkasti. Pumppua ajetaan penkissä kaikilla kierrososa-alueilla, jolla varmistetaan moottorin toiminnallinen varmuus.
Kyllähän moottorin virittämisessä on paljon muutakin kun lisätä polttoainemääriä. Tehoja kyllä saadaan muullakin tavoin lisättyä, kunhan vaan tietää mitä tekee. Omatoimiset virittelyt ei kannata. Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
No mutta eikös tuossa nimenomaan kysytty vakiopumpun säädättämisestä osaavalla pajalla eikä ominpäin ruuvailemisesta!???
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Tä??? Saisko saman suomeksi sillain et vähemmänkin kouluja käynyt ymmärtäisi?rumilus kirjoitti:Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Mulla tuli muistaakseni 191hp vakiopumpulla, raatikaisen coolerilla, suoralla putkella (yks läpivirtaava vaimennin) ja greenin filtterilläPetehri kirjoitti:Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.

MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Petehri[[b]b] kirjoitti:No mutta eikös tuossa nimenomaan kysytty vakiopumpun säädättämisestä osaavalla pajalla eikä ominpäin ruuvailemisesta[/b]!???[/b]
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Tä??? Saisko saman suomeksi sillain et vähemmänkin kouluja käynyt ymmärtäisi?rumilus kirjoitti:Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Ajoneuvoihin on saatavissa oikeaoppisesti viritettyjä voimalähteitä korotettuna alkuperäismoottorin perusmoottoriin tehdyillä muutoksilla, siis sellaisten ammattilaisten tekemiä muutoksia, joilla on kyky-osaaminen ja välineet turvalliseen moottorimanipulointiin.
Vastasin ketjussa olevaan kommenttiin, jossa henkilö retosteli omien säätöjen tuoneen niin ja niin paljon voimaa moottoriin. Korostan edelleenkin, että tämänkin foorumin käyttäjäkunnassa ei ole riittävää tietotaitoa oikeaoppiseen moottorin virittämiseen...se tarvittava tietotaito puuttuu. Vastauksesi myös antaa ymmärtää, että jos luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, niin lopputuloskin on sen mukainen.
Onko näissä "moottorimanipuloinneissa" käytössä siis jo se asiantuntijan kuuluisa öljynLAUHDUTINKIN?rumilus kirjoitti:Petehri[[b]b] kirjoitti:No mutta eikös tuossa nimenomaan kysytty vakiopumpun säädättämisestä osaavalla pajalla eikä ominpäin ruuvailemisesta[/b]!???[/b]
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Tä??? Saisko saman suomeksi sillain et vähemmänkin kouluja käynyt ymmärtäisi?rumilus kirjoitti:Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Ajoneuvoihin on saatavissa oikeaoppisesti viritettyjä voimalähteitä korotettuna alkuperäismoottorin perusmoottoriin tehdyillä muutoksilla, siis sellaisten ammattilaisten tekemiä muutoksia, joilla on kyky-osaaminen ja välineet turvalliseen moottorimanipulointiin.
Vastasin ketjussa olevaan kommenttiin, jossa henkilö retosteli omien säätöjen tuoneen niin ja niin paljon voimaa moottoriin. Korostan edelleenkin, että tämänkin foorumin käyttäjäkunnassa ei ole riittävää tietotaitoa oikeaoppiseen moottorin virittämiseen...se tarvittava tietotaito puuttuu. Vastauksesi myös antaa ymmärtää, että jos luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, niin lopputuloskin on sen mukainen.
Joo...kyllä moottoritekniikassa öljyjä lauhdutetaan..oikeaoppisesti.-Hannu- kirjoitti:Onko näissä "moottorimanipuloinneissa" käytössä siis jo se asiantuntijan kuuluisa öljynLAUHDUTINKIN?rumilus kirjoitti:Petehri[[b]b] kirjoitti:No mutta eikös tuossa nimenomaan kysytty vakiopumpun säädättämisestä osaavalla pajalla eikä ominpäin ruuvailemisesta[/b]!???[/b]
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Tä??? Saisko saman suomeksi sillain et vähemmänkin kouluja käynyt ymmärtäisi?rumilus kirjoitti:Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Ajoneuvoihin on saatavissa oikeaoppisesti viritettyjä voimalähteitä korotettuna alkuperäismoottorin perusmoottoriin tehdyillä muutoksilla, siis sellaisten ammattilaisten tekemiä muutoksia, joilla on kyky-osaaminen ja välineet turvalliseen moottorimanipulointiin.
Vastasin ketjussa olevaan kommenttiin, jossa henkilö retosteli omien säätöjen tuoneen niin ja niin paljon voimaa moottoriin. Korostan edelleenkin, että tämänkin foorumin käyttäjäkunnassa ei ole riittävää tietotaitoa oikeaoppiseen moottorin virittämiseen...se tarvittava tietotaito puuttuu. Vastauksesi myös antaa ymmärtää, että jos luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, niin lopputuloskin on sen mukainen.
Täytyisi tuntea tekniikan...paineiden fysikaaliset ominaisuudet erilaisilla väliaineilla. Ja ennekaikkea ymmärtää toiminnan tarkoitus...siihen ei riitä pelkkä lukutaito tai luetun ymmärtäminen...jos ei ymmärrä mitä asialla tarkoitetaan.
Hienoa, että olet viimeinkin ymmärtänyt ja vastasit itse itsellesi kahdessa viimeisessä lauseessasi. Toivottavasti tästä eteenpäin keskustelu jatkuu taas asiallisena ja voit itse keskittyä öljyjen lauhdutteluun.rumilus kirjoitti:Joo...kyllä moottoritekniikassa öljyjä lauhdutetaan..oikeaoppisesti.-Hannu- kirjoitti:Onko näissä "moottorimanipuloinneissa" käytössä siis jo se asiantuntijan kuuluisa öljynLAUHDUTINKIN?rumilus kirjoitti:Petehri[[b]b] kirjoitti:No mutta eikös tuossa nimenomaan kysytty vakiopumpun säädättämisestä osaavalla pajalla eikä ominpäin ruuvailemisesta[/b]!???[/b]
Sen verran noista tiedän, että mynän max säädöillä olevalla vakiopumpulla tulee se 180hp OM603:sesta, kun perus asiat on kunnossa. Pikku kikkailulla vähän enemmänkin, mutta 200hp lukemiin vakiopumppu ei riitä.
Tä??? Saisko saman suomeksi sillain et vähemmänkin kouluja käynyt ymmärtäisi?rumilus kirjoitti:Ajoneuvojen moottoreita on saatavissa oikeaoppisesti korotettuna viritysastetta.
Ajoneuvoihin on saatavissa oikeaoppisesti viritettyjä voimalähteitä korotettuna alkuperäismoottorin perusmoottoriin tehdyillä muutoksilla, siis sellaisten ammattilaisten tekemiä muutoksia, joilla on kyky-osaaminen ja välineet turvalliseen moottorimanipulointiin.
Vastasin ketjussa olevaan kommenttiin, jossa henkilö retosteli omien säätöjen tuoneen niin ja niin paljon voimaa moottoriin. Korostan edelleenkin, että tämänkin foorumin käyttäjäkunnassa ei ole riittävää tietotaitoa oikeaoppiseen moottorin virittämiseen...se tarvittava tietotaito puuttuu. Vastauksesi myös antaa ymmärtää, että jos luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, niin lopputuloskin on sen mukainen.
Täytyisi tuntea tekniikan...paineiden fysikaaliset ominaisuudet erilaisilla väliaineilla. Ja ennekaikkea ymmärtää toiminnan tarkoitus...siihen ei riitä pelkkä lukutaito tai luetun ymmärtäminen...jos ei ymmärrä mitä asialla tarkoitetaan.
Molemmille aikaisemmille vastaajille todettakoon, että on helppo vastailla ja kertoa totuuksia, kun niistä tietää. Itselläni ei ole mitään ongelmaa moottoreiden virittelyn suhteen, mutta tätä foorumia seuraillessa, tämä tietotaito käyttäjäkunnalta puuttuu.
Lauhduttamiseen ja jäähdyttämiseen liittyy selkeä yhtäläisyys, mutta sitä näköjään edellinen vastaaja ei ole oivaltanut. Mikähän se määräävä tekijä on kysymyksessä, milloin lauhdutetaan ja milloin jäähdytetään...minä tiedän.
Lauhduttamiseen ja jäähdyttämiseen liittyy selkeä yhtäläisyys, mutta sitä näköjään edellinen vastaaja ei ole oivaltanut. Mikähän se määräävä tekijä on kysymyksessä, milloin lauhdutetaan ja milloin jäähdytetään...minä tiedän.

Viimeksi muokannut rumilus, La 25.09.2010 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinka paljon sitä kannattais sitten säädätyttää jos ei ole tulossa ic:tä eikä kone rupeisi nosteleen lämpöjä ym.Mika.T kirjoitti:300D turbosta lähtee noin 170-180hv kun pumpun saa säädettyä ihan tappiin.
Samalla kaavalla 250D turbosta noin 140-150.
Välijäähdyttimen lisäyksellä saattaa jokusen hevosen saada lisää. Ja samalla mielenrauhan sylinterikannen kestosta.
Tosin ainahan noita "pitkiä" koneita kannattaa lämmitys/jäähdytys käyttää ennenkuin niitä aletaan reilummalla kaasulla käyttämään / Kovan ajon jälkeen sammutetaan.[/quote]
Kyllä näin on...tasauslämmöt ovat tärkeitä määrääviä tekijöitä ruiskutuksen harmonisoinnin lisäksi. Tärkeintä kuitenkin on värähtelyjen eliminoiminen.
Kyllä näin on...tasauslämmöt ovat tärkeitä määrääviä tekijöitä ruiskutuksen harmonisoinnin lisäksi. Tärkeintä kuitenkin on värähtelyjen eliminoiminen.
Kannattaa muistaa, että jokapäiväisessä ajossa moottorin
parantunut vääntö alakierroksilla tuo lisää voimaa ja sitäkautta
piristetty auto tuntuu paljon virkeämmältä kuin huipputeholukemasta
voisi päätellä.
Huipputeho saavutetaan yleensä suurimmilla kierroksilla,
joita käytetään vain hetkellisesti. Moottori käy melkein koko ajan
pienemmillä kierroksilla, kun autoa ajetaan.
Moottorin kestävyyden kannalta on tärkeää, ettei
1. oteta ajossa niin paljon tehoa, että moottori sulaa, eli ajeta pitkiä
aikoja kaasu pohjassa ja asuntovaunu koukussa ylämäkeen
2. hajoteta moottoria muilla tavoilla, lähinnä kuormittamalla kylmää
moottoria alikierroksilla, kun voiteleva öljykalvo ei ole vielä
muodostunut laakereihin; tai ottamalla liikaa ylikierroksia, jolloin
moottori värähtelee ja kuluu tai jokin osa hajoaa.
Ylikuuma moottori voi myös leikata kiinni, kun lämpölaajeneminen
ylittää sille varatun tilan, siis laajentunut mäntä juuttuu sylinteriin.
Väljäksi ajettu moottori on tässä suhteessa parempi kuin tiukka moottori.
Jos ajelee järkevästi, niin moottori kestää paremmin. Jos haluaa ajaa
rankasti, pitää vaihtaa isompi turbo ja lisätä välijäähdytin ja öljynjäähdytin
ja vielä ehkä avata sitä pakopuoltakin. Näillä eväillä moottori jäähtyy
paremmin.
Rumilus kai tarkoitti, että kannattaa ostaa valmiiksi tarpeeksi
suuritehoinen moottori, jossa valmistaja on ottanut kestävyyden
huomioon. Itse olen sitä mieltä, että noissa rivipumppumoottoreissa
on ainakin 20% viritysvaraa - ilman muita muutoksia. Vakiopumputkin on
säädetty vain tietyllä toleranssilla ja melkein aina huippukierroksia voi
hiukan nostaa ilman, että edes poiketaan valmistajan antamista rajoista.
parantunut vääntö alakierroksilla tuo lisää voimaa ja sitäkautta
piristetty auto tuntuu paljon virkeämmältä kuin huipputeholukemasta
voisi päätellä.
Huipputeho saavutetaan yleensä suurimmilla kierroksilla,
joita käytetään vain hetkellisesti. Moottori käy melkein koko ajan
pienemmillä kierroksilla, kun autoa ajetaan.
Moottorin kestävyyden kannalta on tärkeää, ettei
1. oteta ajossa niin paljon tehoa, että moottori sulaa, eli ajeta pitkiä
aikoja kaasu pohjassa ja asuntovaunu koukussa ylämäkeen
2. hajoteta moottoria muilla tavoilla, lähinnä kuormittamalla kylmää
moottoria alikierroksilla, kun voiteleva öljykalvo ei ole vielä
muodostunut laakereihin; tai ottamalla liikaa ylikierroksia, jolloin
moottori värähtelee ja kuluu tai jokin osa hajoaa.
Ylikuuma moottori voi myös leikata kiinni, kun lämpölaajeneminen
ylittää sille varatun tilan, siis laajentunut mäntä juuttuu sylinteriin.
Väljäksi ajettu moottori on tässä suhteessa parempi kuin tiukka moottori.
Jos ajelee järkevästi, niin moottori kestää paremmin. Jos haluaa ajaa
rankasti, pitää vaihtaa isompi turbo ja lisätä välijäähdytin ja öljynjäähdytin
ja vielä ehkä avata sitä pakopuoltakin. Näillä eväillä moottori jäähtyy
paremmin.
Rumilus kai tarkoitti, että kannattaa ostaa valmiiksi tarpeeksi
suuritehoinen moottori, jossa valmistaja on ottanut kestävyyden
huomioon. Itse olen sitä mieltä, että noissa rivipumppumoottoreissa
on ainakin 20% viritysvaraa - ilman muita muutoksia. Vakiopumputkin on
säädetty vain tietyllä toleranssilla ja melkein aina huippukierroksia voi
hiukan nostaa ilman, että edes poiketaan valmistajan antamista rajoista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
rumilus kirjoitti:Tosin ainahan noita "pitkiä" koneita kannattaa lämmitys/jäähdytys käyttää ennenkuin niitä aletaan reilummalla kaasulla käyttämään / Kovan ajon jälkeen sammutetaan.
Kyllä näin on...tasauslämmöt ovat tärkeitä määrääviä tekijöitä ruiskutuksen harmonisoinnin lisäksi. Tärkeintä kuitenkin on värähtelyjen eliminoiminen.[/quote]
Vau! Pääsit sitten taas siihen värähtelyfetissiisi. Aika kauan se tosin kestikin...
Vau! Pääsit sitten taas siihen värähtelyfetissiisi. Aika kauan se tosin kestikin...[/quote]-Hannu- kirjoitti:rumilus kirjoitti:Tosin ainahan noita "pitkiä" koneita kannattaa lämmitys/jäähdytys käyttää ennenkuin niitä aletaan reilummalla kaasulla käyttämään / Kovan ajon jälkeen sammutetaan.
Kyllä näin on...tasauslämmöt ovat tärkeitä määrääviä tekijöitä ruiskutuksen harmonisoinnin lisäksi. Tärkeintä kuitenkin on värähtelyjen eliminoiminen.
Jep...siitähän tässä tekniikassa on viimekädessä kysymys...harva vaan sen oivaltaa ja ymmärtää.
Näyttää ja kuulostaa, että sanomiseni meni sinukin osalta kuuroille korville.S202 kirjoitti:Hah hah hah. Ykskään 603 vakiopumppu tappiin ruuvailtuna ei ole hajonnut värähtelyjen takia. Tokihan tässäkin pätee se murphyn laki mutta kuitenkin. Eihän tässä uskalla enää tietokonettakaan käyttää kun tuo tuuletin tuntuu värähtelevän niin kamalasti
Kannattaisi lukea sanomiseni huolella, että ymmärtää mitä asiasta kerron.
Kun nyt puhutaan polttomoottoreista ja niiden värähtelyistä, eikä mistään pumpun värähtelyistä...ne ovat aivan kaksi eri asiaa.
Ja toiseksi polttomoottoritekniikka on aivan eri asia kuin sähkömoottoritekniikka.
Pienetkin muutokset polttomoottoritekniikassa saavat aikaan epänormaalin tilan suunnitellulle moottorille, siten ei kannata ruiskutusmääriäkään muutella alkuperäisestä asetuksesta. Jos niin tekee, on tehtävä muutakin moottorin tasapainoon saamiseksi.
Nämä kertomani kyllä löytyy alan kirjallisuudesta, jos vaan on haluaa tutkia asiaa.
Rumiluksen pitäisi kirjoittaa sellainen kaikenkattava oikeaoppisen virittämisen käsikirja. Tiedonpuutteesta ei ainakaan jäisi kiinni. Noilla royalteilla tienaisi paljon paremmin kun näiden vanhojen romujen osakaupalla. Minä ilmottaudun ainakin ostamaan sen opuksen, kun kiinnostaisi noita omia autoja piristää oikeaoppisesti.
Pakkohan noita tehtaan inssin ylivahvoja moottorin osia on hieman heikentää. Ei näillä nyt mitään satojatuhansia parane ajaa, koska sehän olis harrastuksen surma. Tärinöitä ja värinöitäkin tällä saa aikaiseksi ja ajaminen on kuin HD:lla konsanaan...



-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Ei kuvanmukaisessa toimenpiteessä kampiakselia heikennetä, vaan yritetään kampiakselin liikkuvia massoja vähentää...tosin huonolla menestyksellä.norsu kirjoitti:Pakkohan noita tehtaan inssin ylivahvoja moottorin osia on hieman heikentää. Ei näillä nyt mitään satojatuhansia parane ajaa, koska sehän olis harrastuksen surma. Tärinöitä ja värinöitäkin tällä saa aikaiseksi ja ajaminen on kuin HD:lla konsanaan...![]()
[ http://i50.photobucket.com/albums/f336/valonvieja/23032009082-pieni.jpg ]
Kuvanmukaisella toimenpiteillä suoritettu kevennys lägille on aivan järjetön- ja turha toimenpide, ja siten tekijä ei tiedä mitä tekee. Mistähän kyseinen koneistaja aikoo saada kiertokangen + männän tasapainoon suhteessa längen massan suhteen. On niitä melkoisia hihhuleita maanpäällä.

Melekonen kaveri tää, nauraa ja halaveksuu muiden touhuja ja ite vaan jauhaa kirjafaktaa sun muuta, varmasti tiedät ja ehkä osaatkin paljon mutta ei paljoa kunnioitusta herätä tuolla ulosannilla. Lähinnä ärsyttää kaikkia muita, toisit edes tietämystäs positiivisessä mielessä esille, mutta aina negatiivistä tekstiä, ei kummakaa miks kaikki sua vastaan käyvät.
On se kumma kun sama saatanan trolli eksyy taas pätemään. Tämän ketjun alkuperäinen aihe ei käsittääkseni liity millään tavalla näihin värinöihin..?
Koita rumilus väristä keskenäs tietojesi kanssa ja jätä nämä foorumit meille vähemmän ymmärtäville.
Emme ole tietojesi arvoisia..
Moderaattorit voisi pikkuhiljaa puuttua näiden ketjujen pilaamisiin. Alkaa v1tuttaa koko foorumi tämän yhden pellen takia
Koita rumilus väristä keskenäs tietojesi kanssa ja jätä nämä foorumit meille vähemmän ymmärtäville.
Emme ole tietojesi arvoisia..
Moderaattorit voisi pikkuhiljaa puuttua näiden ketjujen pilaamisiin. Alkaa v1tuttaa koko foorumi tämän yhden pellen takia
Viimeksi muokannut EdVonV, La 25.09.2010 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 300dt ja mynä-diesel pumpunsäätö
Kannattaa. Ajettavuus paranee kun vääntö lisääntyy. Hevosvoimista ei kannata huolehtia. Persdyno kertoo tarpeeksi.lauri- kirjoitti:Ajattelin lähettää mynä-dieseliin mersuni pumpun pelkkään säätöön, kannattaako homma jos aion pitää moottorin muuten täisin vakiona?
Kuinka paljon pelkästä säädöstä voi yleensäkkään tulla lisää hevosvoimia, ilman että konetta tarvisi muuten virittää
Kuka tässä nyt on mistään helvetin pumpun värinöistä puhunut? Se vaan kun joku kysyy syötön lisäyksestä niin sä saat aina käännettyä sen asian tohon saatanan värisemiseen. ketun värinät kutonen ei tärise ja sillä selvärumilus kirjoitti:Näyttää ja kuulostaa, että sanomiseni meni sinukin osalta kuuroille korville.S202 kirjoitti:Hah hah hah. Ykskään 603 vakiopumppu tappiin ruuvailtuna ei ole hajonnut värähtelyjen takia. Tokihan tässäkin pätee se murphyn laki mutta kuitenkin. Eihän tässä uskalla enää tietokonettakaan käyttää kun tuo tuuletin tuntuu värähtelevän niin kamalasti
Kannattaisi lukea sanomiseni huolella, että ymmärtää mitä asiasta kerron.
Kun nyt puhutaan polttomoottoreista ja niiden värähtelyistä, eikä mistään pumpun värähtelyistä...ne ovat aivan kaksi eri asiaa.
Ja toiseksi polttomoottoritekniikka on aivan eri asia kuin sähkömoottoritekniikka.
Pienetkin muutokset polttomoottoritekniikassa saavat aikaan epänormaalin tilan suunnitellulle moottorille, siten ei kannata ruiskutusmääriäkään muutella alkuperäisestä asetuksesta. Jos niin tekee, on tehtävä muutakin moottorin tasapainoon saamiseksi.
Nämä kertomani kyllä löytyy alan kirjallisuudesta, jos vaan on haluaa tutkia asiaa.
[quote="patroltd"]Hei RUMILUS, vaikuttaako kangen ja männän paino suorassa moottorissa kampiakselin tasapainoon?[/quote]
Vaikuttaa. Kaikissa mäntämoottorityypeissä kaikki liikkuvat massat vaikuttaa kampiakselin tasapainoon.
En vastaile asiassa enää kysymyksiin...se on pätemistä ja trollia.
Pysytään alkuperäisessä aiheessa.
Vaikuttaa. Kaikissa mäntämoottorityypeissä kaikki liikkuvat massat vaikuttaa kampiakselin tasapainoon.
En vastaile asiassa enää kysymyksiin...se on pätemistä ja trollia.
Pysytään alkuperäisessä aiheessa.
Viimeksi muokannut rumilus, La 25.09.2010 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.