W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Tervehdys vaan foorumin porukalle! On tullut lueskeltua juttuja jo pitemmän aikaa, mutta nyt päätin liittyä joukkoon, jos vaikka jollain olisi omaan probleemaan hyviä ehdotuksia.
Auto on -99 E240 V6 automaatti tuotu 1,5 vuotta sitten Saksasta. Mittarissa oli 66tkm ostaessa ja nyt 82tkm. Pito vehjettähän sitä lähdettiin hakemaan ja tuossa näytti olevan raamia pitkäksi aikaa.
Ihan ensimmäisenä kaikki nesteet vaihtoon, ja öljyiksi Mobil 0W-40. Ensimmäisen 10tkm aikana huomasin, että öljyä joutui lisäilemään omasta mielestä aika paljon. Litran verran lisäilin per 2tkm. Virallisestihan 1l/1000km on ilmeisesti vielä ok? Kuullostaa kyllä jo aika paljolta. Yön jälkeen yleensä aina pieni sininen pöläys käynnistäessä, mutta se loppuu heti. Varmaan ihan normaalia, tuon ikäisessä. Öljykorkissa oli vaihtelevasti sellaista kermakahvin väristä mämmiä, mutta sekin ilmeisesti on näille koneille ominaisuus?
Öljynvaihto taas 80tkm kohdalla ja Mobil 1 0W-40:stä sisään ja suodatin. Öljyt oli tummat, mutta ei mitenkään järkyttävän näköistä kuraa.
Reilu tuhannen kilometria öljyn vaihdon jälkeen, kevyesti kiihdyttäessä kunnon pössäys ja putkesta aivan hirveä harmaa pilvi. Siihen peittyi tie takana niin ettei eteensä nähnyt. Tämän jälkeen ei käynyt enään kaikilla sylintereillä.
Sammutin ja annoin olla hetken, jonka jälkeen kävi kaikilla pytyillä ihan nätisti. Konehuoneessa kaikki päällisin puolin ok. Jäähdytysnestettä ei ole koskaan hävinnyt ja ihan normaalissa pinta oli nytkin. Eikä lämmöt ole koskaan nouseet, aina n.80-85'c. Varovasti ajamaan lähtöruutuun, kun oli vielä matkaa kotikulmille. Tämä toistui muutaman kerran, n. 30km aikana. Moottorin varoitusvalo syttyi joten nilkutin varmuudeksi suoraan Veholle, kun ei ollut tietoa mikä herja koneesta tulee. Lukivat koodit: 1. ja 4. sylinterissä sytytyshäiriöitä. Tulpat oli öljyisiä, joten kipinä oli muuten ok. Pyysin vielä mittaamaan samalla puristukset näistä ja molemmissa 11,5 bar. Tämäkin tehtaan normeissa (10-15 bar).
Koneen käytyä kuumaksi ja kaasuttessa näin kävi taas uudelleen. Kävin kaikki huohotusletkut läpi ja niissä ei ollut tukoksia. Kun ei ole oikein paikkaa ja aikakin oli kortilla niin sovin, että moottori-mekaniikko ottaa auton tutkittavaksi. Epäilin tässä vaiheessa, että venttileissä olisi jotain feelua.
Aika koitti ja mekaanikko soitti, että venakopat ovat aivan täynnä öljy-piki mössöä. Kopat putsaukseen ja venttiilikoneiston putsausta. Lisäksi yksi huohotuskanava lohkossa oli ollut tukossa. Sytkäpuolelta ei löytynyt mitään vikaa. Koneeseen Forte Motor Flush huuhtelu ja uudet ölpät+suodatin. Ohjeet oli, että kovaa ajoa vaan. Todennäköisesti jo(t)kin männänrenkaista jumissa. Oli tullut mössöä myös koneesta.
Noudettuani auton oli öljyt tikun ylärajalla. Eka 100km ok, ja sitten taas pölläys. Eli sama tilanne jatkui. 300 km:n ja muutaman pöllytyksen jälkeen öljy oli tikun alarajalla. Eli menee pölläyksissä tai koko ajan tosi paljon!
Ajattelin vielä tehdä testilenkin, kun mitään poikkeavaa ääntä ei kuulu ja käynti värinätöntä. 100 kilsan lenkki satasen vauhtia ja taas alarajalla, eli paljon menee! Lisättyäni öljyä, heti lisäämisen jälkeen kunnon öljypölläys jälleen.
Nilkuttelin varovasti kaverille, jolla puristuspainemittari, männänrenkaiden vuotojen pitäisi varmaan näkyä paineissa? Kaikissa tulpissa oli öljyä jonkin verran eli joka pyttyyn menee enemmän kuin olis tarkoitus. Mitattiin sitten puristukset kaikista: huonoin 10,8bar ja muut 11,5-12bar. Eli aika ok paineet? Vaikuttikohan lukemiin, ettei muistettu painaa kaasua mitatessa, vaikka oppaissa niin lukee???
Nyt alkaa jotenkin vaan herätä epäilys, että voisiko vika olla esim. imusarjassa johon ryöppyää jotenkin öljyä??? Kun öljyä tulee kaikkiin pyttyihin. Onko imusarjassa jonkinlaisia venttiilejä tai läppiä, joissa voisi olla vikaa? Ja mites onko tuossa koneessa jokin huohotin/korvausilma venttiili suoraan ulos? Tuntuisi uskomattomalta, että kaikissa männissä renkaat jumiutuu samaan aikaan. Mäntienrengastaminen ihan vaan varmuuden varmistamiseksi, ei kuullosta hyvältä, on aika kallis remppa teetettynä. Kokeilisin mieluusti vielä jotain muuta vaihtoehtoa. Eli kaikenlaiset ajatukset olisi tervetulleita.
Tulihan aika romaani, pahoittelen, mutta taustatietoja ei varmaan ole koskaan liikaa.
Auto on -99 E240 V6 automaatti tuotu 1,5 vuotta sitten Saksasta. Mittarissa oli 66tkm ostaessa ja nyt 82tkm. Pito vehjettähän sitä lähdettiin hakemaan ja tuossa näytti olevan raamia pitkäksi aikaa.
Ihan ensimmäisenä kaikki nesteet vaihtoon, ja öljyiksi Mobil 0W-40. Ensimmäisen 10tkm aikana huomasin, että öljyä joutui lisäilemään omasta mielestä aika paljon. Litran verran lisäilin per 2tkm. Virallisestihan 1l/1000km on ilmeisesti vielä ok? Kuullostaa kyllä jo aika paljolta. Yön jälkeen yleensä aina pieni sininen pöläys käynnistäessä, mutta se loppuu heti. Varmaan ihan normaalia, tuon ikäisessä. Öljykorkissa oli vaihtelevasti sellaista kermakahvin väristä mämmiä, mutta sekin ilmeisesti on näille koneille ominaisuus?
Öljynvaihto taas 80tkm kohdalla ja Mobil 1 0W-40:stä sisään ja suodatin. Öljyt oli tummat, mutta ei mitenkään järkyttävän näköistä kuraa.
Reilu tuhannen kilometria öljyn vaihdon jälkeen, kevyesti kiihdyttäessä kunnon pössäys ja putkesta aivan hirveä harmaa pilvi. Siihen peittyi tie takana niin ettei eteensä nähnyt. Tämän jälkeen ei käynyt enään kaikilla sylintereillä.
Sammutin ja annoin olla hetken, jonka jälkeen kävi kaikilla pytyillä ihan nätisti. Konehuoneessa kaikki päällisin puolin ok. Jäähdytysnestettä ei ole koskaan hävinnyt ja ihan normaalissa pinta oli nytkin. Eikä lämmöt ole koskaan nouseet, aina n.80-85'c. Varovasti ajamaan lähtöruutuun, kun oli vielä matkaa kotikulmille. Tämä toistui muutaman kerran, n. 30km aikana. Moottorin varoitusvalo syttyi joten nilkutin varmuudeksi suoraan Veholle, kun ei ollut tietoa mikä herja koneesta tulee. Lukivat koodit: 1. ja 4. sylinterissä sytytyshäiriöitä. Tulpat oli öljyisiä, joten kipinä oli muuten ok. Pyysin vielä mittaamaan samalla puristukset näistä ja molemmissa 11,5 bar. Tämäkin tehtaan normeissa (10-15 bar).
Koneen käytyä kuumaksi ja kaasuttessa näin kävi taas uudelleen. Kävin kaikki huohotusletkut läpi ja niissä ei ollut tukoksia. Kun ei ole oikein paikkaa ja aikakin oli kortilla niin sovin, että moottori-mekaniikko ottaa auton tutkittavaksi. Epäilin tässä vaiheessa, että venttileissä olisi jotain feelua.
Aika koitti ja mekaanikko soitti, että venakopat ovat aivan täynnä öljy-piki mössöä. Kopat putsaukseen ja venttiilikoneiston putsausta. Lisäksi yksi huohotuskanava lohkossa oli ollut tukossa. Sytkäpuolelta ei löytynyt mitään vikaa. Koneeseen Forte Motor Flush huuhtelu ja uudet ölpät+suodatin. Ohjeet oli, että kovaa ajoa vaan. Todennäköisesti jo(t)kin männänrenkaista jumissa. Oli tullut mössöä myös koneesta.
Noudettuani auton oli öljyt tikun ylärajalla. Eka 100km ok, ja sitten taas pölläys. Eli sama tilanne jatkui. 300 km:n ja muutaman pöllytyksen jälkeen öljy oli tikun alarajalla. Eli menee pölläyksissä tai koko ajan tosi paljon!
Ajattelin vielä tehdä testilenkin, kun mitään poikkeavaa ääntä ei kuulu ja käynti värinätöntä. 100 kilsan lenkki satasen vauhtia ja taas alarajalla, eli paljon menee! Lisättyäni öljyä, heti lisäämisen jälkeen kunnon öljypölläys jälleen.
Nilkuttelin varovasti kaverille, jolla puristuspainemittari, männänrenkaiden vuotojen pitäisi varmaan näkyä paineissa? Kaikissa tulpissa oli öljyä jonkin verran eli joka pyttyyn menee enemmän kuin olis tarkoitus. Mitattiin sitten puristukset kaikista: huonoin 10,8bar ja muut 11,5-12bar. Eli aika ok paineet? Vaikuttikohan lukemiin, ettei muistettu painaa kaasua mitatessa, vaikka oppaissa niin lukee???
Nyt alkaa jotenkin vaan herätä epäilys, että voisiko vika olla esim. imusarjassa johon ryöppyää jotenkin öljyä??? Kun öljyä tulee kaikkiin pyttyihin. Onko imusarjassa jonkinlaisia venttiilejä tai läppiä, joissa voisi olla vikaa? Ja mites onko tuossa koneessa jokin huohotin/korvausilma venttiili suoraan ulos? Tuntuisi uskomattomalta, että kaikissa männissä renkaat jumiutuu samaan aikaan. Mäntienrengastaminen ihan vaan varmuuden varmistamiseksi, ei kuullosta hyvältä, on aika kallis remppa teetettynä. Kokeilisin mieluusti vielä jotain muuta vaihtoehtoa. Eli kaikenlaiset ajatukset olisi tervetulleita.
Tulihan aika romaani, pahoittelen, mutta taustatietoja ei varmaan ole koskaan liikaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
kuulostaa ihan siltä, että sillä sun autolla on ajettu saksassa longlife ohjelmalla 600 000 km, ei 60 000 km
ei moottori kuitenkaan noin paskainen saa olla, vaikka sillä olis ajettu 500 000 km, kunhan öljyt vaihdetaan oikeaan aikaan... öljynvaihto välit on siis olleet liian pitkät ja kone pilattu sillä...
no, voihan siellä joku huohotin olla vielä niin tukossa ja se sitten sylkee öljyä imusarjaan ja sieltä pyttyihin, niiden jumissa olevien ö-renkaiden lisäksi...
rajulla moottorin pesulla (naftaa ja halpaa mineraaliöljyä 50/50 suhteessa koneeseen) ja 100-200 km välein suoritetulla öljyvaihdolla ja toistetaan 10 kertaa... tuosta vois vielä saada pikkuvaivalla moottorin
tai sitten se räjähtää käsiin lopunkin 

no, voihan siellä joku huohotin olla vielä niin tukossa ja se sitten sylkee öljyä imusarjaan ja sieltä pyttyihin, niiden jumissa olevien ö-renkaiden lisäksi...
rajulla moottorin pesulla (naftaa ja halpaa mineraaliöljyä 50/50 suhteessa koneeseen) ja 100-200 km välein suoritetulla öljyvaihdolla ja toistetaan 10 kertaa... tuosta vois vielä saada pikkuvaivalla moottorin


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kaikki merkit viittaa siihen, että on ajettu tosi lyhyttä pätkää. Normaali (?) öljyjen vaihtoväli 15tkm, ei ole ollu riittävä.
Missäs nuo huohottimet sijaitsee? Vena kopilta lähtee letkut, jotka menee lohkon päältä takapäästä sisään, nämä ilmeisesti menee kampikammioon?

Missäs nuo huohottimet sijaitsee? Vena kopilta lähtee letkut, jotka menee lohkon päältä takapäästä sisään, nämä ilmeisesti menee kampikammioon?
Viimeksi muokannut tedi, Pe 24.09.2010 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Ao. kopsattu BENZWORLDin sivuilta koskien M112 moottoria,
olisiko noin pienestä kiinni...
Mercedes Benz says that any model, up to Chassis #357786, that has high oil consumption, should replace the sealing ring which joins the air intake hose to the throttle actuator. The new part # is....112 159 00 80
For those members having this problem, remove the air intake hose, the thick plastic hose which runs along the passenger side of the engine. Where the hose is connected to the throttle actuator, there is a thick rubber seal, which goes into the intake hose and over the throttle actuator.
I would assume that the old seal had problems effectively purging the crankcase and they designed a new one. Make sure you only get the new number listed above.
olisiko noin pienestä kiinni...
Mercedes Benz says that any model, up to Chassis #357786, that has high oil consumption, should replace the sealing ring which joins the air intake hose to the throttle actuator. The new part # is....112 159 00 80
For those members having this problem, remove the air intake hose, the thick plastic hose which runs along the passenger side of the engine. Where the hose is connected to the throttle actuator, there is a thick rubber seal, which goes into the intake hose and over the throttle actuator.
I would assume that the old seal had problems effectively purging the crankcase and they designed a new one. Make sure you only get the new number listed above.
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Taisitte Sibboon tallissa mittailla, vähän kuulin juttua. Tallin omistaja valaissee kuka täällä kirjottaa. Kertoile miten käy ja jos ootta uuvelleen kajoomassa pellinalusia, niin vois tulla kuikistelemaan sivulta, sikäli kun löytyy aikaa.
Äkkiä vaikuttas että läähätinvikaa ois. Liian julmaa tuo kulutus jos kone kerran muuten pelaa kuten pitää. Ja jos vielä joka pöntössä sama nokinen tulppa ja puristukset samat. Imusarjan kautta sen on sinne mentävä.
Äkkiä vaikuttas että läähätinvikaa ois. Liian julmaa tuo kulutus jos kone kerran muuten pelaa kuten pitää. Ja jos vielä joka pöntössä sama nokinen tulppa ja puristukset samat. Imusarjan kautta sen on sinne mentävä.
Sibboossa tuli tutkailtua ja mittailtua.
Tänään vaihtelin imuputken ja kaasuläppäkotelon välisen tiivisteen. Vanha oli ehjä, mutta vähän väljä. Korvaavassa oli muotoilua paranneltu, tiivistyy paremmin. Eipä tuosta mitään eroa käynnissä huomaa.
Moottorin vikavalo palaa, joten minkälaisella lukijalla -99 w210 vikakoodeja saa luettua? Pyöreä liitin konehuoneen sulakkeiden vieressä ilmeisesti mihin lukija kytketään? Käykö muita lukulaitteita kuin tuo "Star"?
Tänään vaihtelin imuputken ja kaasuläppäkotelon välisen tiivisteen. Vanha oli ehjä, mutta vähän väljä. Korvaavassa oli muotoilua paranneltu, tiivistyy paremmin. Eipä tuosta mitään eroa käynnissä huomaa.
Moottorin vikavalo palaa, joten minkälaisella lukijalla -99 w210 vikakoodeja saa luettua? Pyöreä liitin konehuoneen sulakkeiden vieressä ilmeisesti mihin lukija kytketään? Käykö muita lukulaitteita kuin tuo "Star"?
Kyllä siihen sopii vaikka mikä OBD2 (joka tukee myös ISO-standardeja) mittari kun ostaa välijohdon. Mutta jos haluaa tehdö siihen tehdä jotain niin varmaan se * on hyvä siihen homma.tedi kirjoitti: Moottorin vikavalo palaa, joten minkälaisella lukijalla -99 w210 vikakoodeja saa luettua? Pyöreä liitin konehuoneen sulakkeiden vieressä ilmeisesti mihin lukija kytketään? Käykö muita lukulaitteita kuin tuo "Star"?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=obd
Haulla varmasti löytyy myös muita mittareita joita kokeiltu.
Haulla varmasti löytyy myös muita mittareita joita kokeiltu.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
lukemiseen käy esim carsofta.tedi kirjoitti:Sibboossa tuli tutkailtua ja mittailtua.
Tänään vaihtelin imuputken ja kaasuläppäkotelon välisen tiivisteen. Vanha oli ehjä, mutta vähän väljä. Korvaavassa oli muotoilua paranneltu, tiivistyy paremmin. Eipä tuosta mitään eroa käynnissä huomaa.
Moottorin vikavalo palaa, joten minkälaisella lukijalla -99 w210 vikakoodeja saa luettua? Pyöreä liitin konehuoneen sulakkeiden vieressä ilmeisesti mihin lukija kytketään? Käykö muita lukulaitteita kuin tuo "Star"?
toimii ihan hyvin harrastekäytössä.
jaksatko ajella espooseen ensiviikolla? voin lukea vikakoodit sulle...
Opel, "weird lieben autos"....
Eilen tein Forte Motor Flush käsittelyn koneeseen, pitkän kaavan mukaan.
4 purkkia myrkkyä kuumaan koneeseen ja 45min, n. 1500 rpm. Ulos tuli mustat öljyt eli nokea/pikeä ainakin irtosi. Yhdessä vaiheessa käsittelyn aikana kierrosluku seilasi muutaman minuutin itsekseen 1200-1500 kierroksen välillä. Rauhottui sitten ja pysyi 1500:ssa.
Käy hienosti uusilla öljyillä, eikä mitään ääniä koneessa. Avasin samalla vielä tarkistuksen vuoksi "pikkuventtiilikopan" eli sen huohotinkopan varsinaisen venakopan päällä, kuskin puolella. Oli puhdas ja huohotin reiät auki.
Tänään käväsin pidemmällä testiajolla, että saisin koneen kuumaksi ja vähän maantieajoa. 20 kilsan jälkeen rampista 50:stä 100:aan kiihdyttäessä pöllähti taas öljyt pakoputkesta ja seuraavassa rampissa uudelleen. Eli kuumana kone ei siedä ollenkaan reilumpia kiihdytyksiä. Tasa kaasulla maantiellä ja kaupunki köröttelyssä ei mitään ongelmaa vaikka ajelisi hamaan hulluuteen asti.
Täytyy varmaan seuraavaksi tutkia paljonko imusarjaan tulee öljyä huohotinletkuista, kun pöllähtää...?
4 purkkia myrkkyä kuumaan koneeseen ja 45min, n. 1500 rpm. Ulos tuli mustat öljyt eli nokea/pikeä ainakin irtosi. Yhdessä vaiheessa käsittelyn aikana kierrosluku seilasi muutaman minuutin itsekseen 1200-1500 kierroksen välillä. Rauhottui sitten ja pysyi 1500:ssa.
Käy hienosti uusilla öljyillä, eikä mitään ääniä koneessa. Avasin samalla vielä tarkistuksen vuoksi "pikkuventtiilikopan" eli sen huohotinkopan varsinaisen venakopan päällä, kuskin puolella. Oli puhdas ja huohotin reiät auki.
Tänään käväsin pidemmällä testiajolla, että saisin koneen kuumaksi ja vähän maantieajoa. 20 kilsan jälkeen rampista 50:stä 100:aan kiihdyttäessä pöllähti taas öljyt pakoputkesta ja seuraavassa rampissa uudelleen. Eli kuumana kone ei siedä ollenkaan reilumpia kiihdytyksiä. Tasa kaasulla maantiellä ja kaupunki köröttelyssä ei mitään ongelmaa vaikka ajelisi hamaan hulluuteen asti.
Täytyy varmaan seuraavaksi tutkia paljonko imusarjaan tulee öljyä huohotinletkuista, kun pöllähtää...?
Pitää myös miettiä ettei liian paljoa tuhlaa rahaa koneeseen vaikka se olisi miten "hyvässä kunnossa" koska takuu purkaamolta koneen saat kohta halvemmalla kuin vikaa etsimällä ja hermosi polttamalla.
Veli etsi pitkään vikaa 523 BMW ,rahaa paloi lopuksi niin paljon että halvemmalla olisi saanut purkuautosta moottorin ja etelänmatkan yhdelle.
Siinäkin oli autolla ajettu vähän mutta yksi pieni vika ehti tuhota vähitellen monta paikkaa ja kun maahantuojatkaan ei vikaa löytänyt niin autoa pompoteltiin paikasta toiseen kunnes ralli harrastaja löysi vian.
Voikos autostasi vetäistä sen huohottimen ulkopuolelle ja sitten testata,laittaa sen letkun pätkän vaikka pullooon.
Viittaa kyllä että jossain on painetta.
Toisekseen kilometri määriin ei ole uskomista .
Kaveri osti w124 taannoin ja mittarissa 300td mesessä oli 115000km,auto kuin pakasta vedetty mutta kun rupesi tulemaan paljon ajetun auton vikoja niin saksan myynti spesialisti sanoi vikojen ja muutenkin että tällä on ajettu 750000-miljoona.
Veli etsi pitkään vikaa 523 BMW ,rahaa paloi lopuksi niin paljon että halvemmalla olisi saanut purkuautosta moottorin ja etelänmatkan yhdelle.
Siinäkin oli autolla ajettu vähän mutta yksi pieni vika ehti tuhota vähitellen monta paikkaa ja kun maahantuojatkaan ei vikaa löytänyt niin autoa pompoteltiin paikasta toiseen kunnes ralli harrastaja löysi vian.
Voikos autostasi vetäistä sen huohottimen ulkopuolelle ja sitten testata,laittaa sen letkun pätkän vaikka pullooon.
Viittaa kyllä että jossain on painetta.
Toisekseen kilometri määriin ei ole uskomista .
Kaveri osti w124 taannoin ja mittarissa 300td mesessä oli 115000km,auto kuin pakasta vedetty mutta kun rupesi tulemaan paljon ajetun auton vikoja niin saksan myynti spesialisti sanoi vikojen ja muutenkin että tällä on ajettu 750000-miljoona.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Hello, tänään kävin hakemassa biilin missä M112 moottori. Tihkuu öljyä varmaan öljynsuodattimen jalasta ja o-renkaat. Miten lähtee moottorin suojamuovit pois? Onko se vaan ns napsuilla kiinni?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
nosta pois vaan
W213 220d +W242 electric drive
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Mikä oli öljynsyöjämoottorin kohtalo?
W213 220d +W242 electric drive
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
minä kun luulen että itse moottorissa ei mitään vikaa. kun on nuo 0w40 öljyt vaihdettu ja ennen ajettu sitkeemmillä öljyillä niin moottori syö tuota öljyä sitten hetken ajan ja sitten sopeutuu. öljyn viskositeetti on aina syytä pitää samana mitä se on ana ollut, muuten on lisääntyvää öljynkulutusta havaittavissa. kuitenkin eräs mersumies sanoi: jos kone ei syö öljyä, siellä on oltava jotain vikaakin. öljynhän kuuluu voidella moottori ja sitä pitää myös kulua hiukan. esim. volkkareissa 2 L / 1000km on tehtaan sallittu määrä, se tuntuu tosi isolta mutta totta se on joka sana 
edit: esim tukkoinen öljynsuodatin vaikuttaa moottorinöljynkulutukseen. jos suodin on tukossa, moottori hukkaa öljyä enemmän kuin silloin kun voitelu pelaa oikein.

edit: esim tukkoinen öljynsuodatin vaikuttaa moottorinöljynkulutukseen. jos suodin on tukossa, moottori hukkaa öljyä enemmän kuin silloin kun voitelu pelaa oikein.
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Eiköhän asia ole niin että jos sekoitaa mineraaliöljyt ja täysynteetiset öljyt keskenään niin synttyy aika keitos joka lyö joka kanavan juntturaanRoobert kirjoitti:minä kun luulen että itse moottorissa ei mitään vikaa. kun on nuo 0w40 öljyt vaihdettu ja ennen ajettu sitkeemmillä öljyillä niin moottori syö tuota öljyä sitten hetken ajan ja sitten sopeutuu. öljyn viskositeetti on aina syytä pitää samana mitä se on ana ollut, muuten on lisääntyvää öljynkulutusta havaittavissa. kuitenkin eräs mersumies sanoi: jos kone ei syö öljyä, siellä on oltava jotain vikaakin. öljynhän kuuluu voidella moottori ja sitä pitää myös kulua hiukan. esim. volkkareissa 2 L / 1000km on tehtaan sallittu määrä, se tuntuu tosi isolta mutta totta se on joka sana
edit: esim tukkoinen öljynsuodatin vaikuttaa moottorinöljynkulutukseen. jos suodin on tukossa, moottori hukkaa öljyä enemmän kuin silloin kun voitelu pelaa oikein.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
totta tämäkinarska10 kirjoitti:Eiköhän asia ole niin että jos sekoitaa mineraaliöljyt ja täysynteetiset öljyt keskenään niin synttyy aika keitos joka lyö joka kanavan juntturaanRoobert kirjoitti:minä kun luulen että itse moottorissa ei mitään vikaa. kun on nuo 0w40 öljyt vaihdettu ja ennen ajettu sitkeemmillä öljyillä niin moottori syö tuota öljyä sitten hetken ajan ja sitten sopeutuu. öljyn viskositeetti on aina syytä pitää samana mitä se on ana ollut, muuten on lisääntyvää öljynkulutusta havaittavissa. kuitenkin eräs mersumies sanoi: jos kone ei syö öljyä, siellä on oltava jotain vikaakin. öljynhän kuuluu voidella moottori ja sitä pitää myös kulua hiukan. esim. volkkareissa 2 L / 1000km on tehtaan sallittu määrä, se tuntuu tosi isolta mutta totta se on joka sana
edit: esim tukkoinen öljynsuodatin vaikuttaa moottorinöljynkulutukseen. jos suodin on tukossa, moottori hukkaa öljyä enemmän kuin silloin kun voitelu pelaa oikein.

Re: W210 bensa V6 (M112) syö paljon öljyä. Missä vika?
Täällä ois konekki semmoseen 240:n......
Joku mersupurkaamo??