Kertokaa kokemuksia 124:sta!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Kertokaa kokemuksia 124:sta!

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Kertokaapa kokemuksia 124-koppasesta farmarista!
Kiinnostas vm. -94-95 eli se facelift malli.
Vai onko -93 jo uudemmalla keulalla?

Ja moottori pitäs olla 3-3.2l bensa tai turbodieseli automaatilla(ei taida muulla saadakaan).
Eli paljonko kulutus, onko noissa bensakoneissa jotain heikkoa, dieselihän on takuuvarma, mutta siitä pitäis saada 180 hv ennenkuin se riittää! :D

Kiitokset!!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Kertokaa kokemuksia 124:sta!

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

rei7pir8 kirjoitti:Kertokaapa kokemuksia 124-koppasesta farmarista!
Kiinnostas vm. -94-95 eli se facelift malli.
Vai onko -93 jo uudemmalla keulalla?

Ja moottori pitäs olla 3-3.2l bensa tai turbodieseli automaatilla(ei taida muulla saadakaan).
Eli paljonko kulutus, onko noissa bensakoneissa jotain heikkoa, dieselihän on takuuvarma, mutta siitä pitäis saada 180 hv ennenkuin se riittää! :D

Kiitokset!!
Lujia ne bensavehkeetkin on, kulutusta tosin ei alle 10 litran saa painumaan. Tuo kolmelitrainen M103 on surullisenkuuluisa käyntiongelmistaan (sähköt ja suuttimet) mutta toimivana on kyllä hienoääninen ja erittäin pehmeästi käyvä laite.

3,2 litrainen M104 taitaa olla hiukan luotettavampi, tosin siitä ei kai niin kovasti ole kokemuksia.

Kulkupuoli molemmilla koneilla kohtalaista, varmasti riittää.

Turbodieselistä saa tuon 180 melkein pelkällä pumpun ropaamisella, tosin cooleria siihen kyllä suosittelen silti, muuta ei tarvii, kulutus farkkuna pyörii 8-9 litrassa, yli ei tahdo mennä.
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Pakko ottaa kantaa tuohon bensakoneen kulutukseen . -95 mallinen E 320 T on alla ja viimeisin mittaus 8,5l/100 km pääosin matka-ajoa kohtuullisen sivistyneesti . Kaupungissa tietysti vie enemmän ja jos käyttää tehoja reippaasti ei ylärajaa kannata edes arvailla . Talvivarusteena "pakollisia" ovat ASD ja ASR, vakauttavat kummasti menoa .
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Automaatin järjettömän lyhyt (suora) nelonen tekee osaltaan hallaa kulutukselle. Kone käy satasessa jo noin 3000 r/min ja tästä maksetaan. Vastineeksi tulee tietysti kohtuullinen ohituskiihtyvyys nelosellakin.

Manuaalilla taas vitonen on selkeä loikkari, jolloin kokonaiskulutus on järkevä. AInakin Jukka N tällä foorumilla on oman manuaali-bensakutosensa kanssa päässyt jatkuvasti alle kympin lukemilla...vaikka M103 siinä nyt isommassa W126-korissa onkin.
Automaatilla allekirjoittanut on päässyt parhaimmillaan maantiesiivun Salo-Tampere-Salo alka tasan kympillä/satku. Talvella taajamassa ei sitten kannata ihmetellä, jos kulutus huitelee 15 ---> litrassa sataselle.

Peruskonehan näissä kyllä kestää, parhaimmillaan ilman remppaa on kai M103:lla ajettu yli 700 tkm -- niistä, mistä minä olen kuullut puhuttavan.
Tuossa mitä Mauri sanoi, on perää. Näissä on jonkin verran ongelmia, jotka ilmenevät juuri mm. epätasaisena tyhjäkäyntinä, sammuiluna esim. parkkipaikalla, pitkänä käynnistysvieterinä tms. Silti väittäisin että ei konetta kannata näiden pelossa karttaa, korjattavissa olevia vikoja kun ovat. KE-jetronic on kuitenkin perustaltaan sangen simppeli ruisku, mekaanisen K-jetin "evoluutioversio".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Siis onko 94-95 vm 300 bensa 12 venttiilinen vai 24 venttiilinen ja onko 24v:ssä uudempi ruiskusysteemi?
Eikös 320 ole aina 24 v ja uudemmalla ruiskulla (olikohan se mersussa kuumafilmi-ilmamassamittarilla?)
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

rei7pir8 kirjoitti:Siis onko 94-95 vm 300 bensa 12 venttiilinen vai 24 venttiilinen ja onko 24v:ssä uudempi ruiskusysteemi?
Eikös 320 ole aina 24 v ja uudemmalla ruiskulla (olikohan se mersussa kuumafilmi-ilmamassamittarilla?)
Tuossa E mallissa se on 24 tappinen
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

W126 vs. S124

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Aku P kirjoitti: Manuaalilla taas vitonen on selkeä loikkari, jolloin kokonaiskulutus on järkevä. AInakin Jukka N tällä foorumilla on oman manuaali-bensakutosensa kanssa päässyt jatkuvasti alle kympin lukemilla...vaikka M103 siinä nyt isommassa W126-korissa onkin.
.
Koin tänään pienen shokin, kun kävin rekisteröimässä tuon turbodiesel-farkun. Sen omapaino oli melkein 1700kg. Tuohan painaa enemmän kuin w126:nen... Bensakoneinen 124 taitaa olla hieman kevyempi.
Terveisin
Tero
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kokemuksia W124:sta varustettuna 2,5 dieselkoneella:

Varaosat halpoja ja jotkut osat todella halpoja

Koko auto rakennettu helppoa huoltoa ja korjausta ajatellen (vrt.jotkut japsit..)

Matka-ajossa äänetön ja suuntavakaa

Pieni polttoaineen kulutus dieseleissä

Talvella rauhallinen liukkaalla alustalla

Ja tietysti niin vaikka malli on kokenut jo inflaation näyttävyydessä kun joka toisella on W124 niin kyllä se vielä säväyttää..menee vaikka jonnekkin vähän enemmän "korpeen" ajelemaan jos itsetuntoa haluaa kohottaa.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Daimler kirjoitti: Varaosat halpoja ja jotkut osat todella halpoja
Unohdit osien kestävyyden!
LadyBlue on nyt 14 vuotias 330 Mm ajettu, ja mitä on tarkistuksessa arvioinut kohta vaihdettavaksi, niin tyypillinen kommentti on ollut: "ilmeisesti on vielä alkuperäinen..."

Tehoja otetttu tuon kokoisesta koneesta nk. maltillisesti, vain 69 kW, mutta ehkä juuri siksi onkin "miljoonamoottori". Ensimmäinen 500 Mm on vasta sisäänajovaihe.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Mulla on ollut kaksi W124:sta 250D:tä työautona.Aikaisempi oli -92 ja tämä uudempi moniventtilinen-95. Olen ajanu näillä yhteensä jotain 350tkm. On perusvarmoja menijöitä. Osat on tosiaan jo suht edullisia. Öljyt ja suodattimet ku muistaa vaihdella niin muita isompia murheita ei pitäs olla. Vaikka tehot paranikin aikatavalla tämän moniventtiili systeemin myötä niin mikään tykki ei sekään kyllä ole. Vauhtiin kun saa niin sitte kyllä mennään :wink:
Työkaluna olen tykänny auton helposta ajettavuudesta, toiminta varmuudesta ja talvisin pitää kajuutan tasaisen lämpimänä.
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Kyllä -93 mallissa on jo tuo uudempi keula, eli lienee ns. E-malli.

Minulla on tuo E320 T farmari M104 3.2 litraisella 24v sylinterillä ja automaattivaihteistolla.

Olen ollut autoon todella tyytyväinen, mitään suurempia vikoja ei ole ollut, ja meno on todella mukavaa entisiin kotteroihin verrattuna.

Ehkä sellaisen vian voisi sanoa, että kun on tottunut tuohon 220 heppaiseen koneeseen ja sen hyvään vääntöön, niin muilla autoilla ajaminen on tuskaa. Varsinkin jonkin rekkajonon ohittaminen jollakin kuppaisella parilitraisella tuntuu todella tuskaiselta, kun autoa joutuu oikein polkemaan, että ohi pääsisi. :wink:

Senverran tein Saksasta tuotuun autooni heti parannuksia, että asennutin Lokarin sisälokasuojat bitumimattoäänenvaimennuksella ja roiskeläpät, koska joudun ajamaan aika paljon hiekkateitä. Ennestäänkin suhteellisen äänetön meno hiljeni entisestään.

Farmarin takatila kumisee jotenkin omituisesti, jos koko tavaratila on tyhjä, mutta kumina vaimenee merkittävästi, jos tavaratilassa on jotain. Kokonaan äänettömäksi sen saa mm. vetämällä ainakin minun autossani oleva suojamatto takapenkkien selkänojasta takaluukun yläreunaan.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Kulutusta en ole saanut kertaakaan alle kympin, tosin ajot on pääosin kehä kolmosen sisällä tai sitten moottoritiellä reipasta vauhtia. Talvella kulutus noin 11-12 L/100km. Automaatin välitykset on liian tiuhat ko moottoriin jos haluaa pientä kulutusta.
Moottoritila on E320:ssa tupaten täynnä, joten jotkut huoltohommat on vähän hankalia. Mutta moottorissa on niin mukavasti potkua että se korvaa miinuspuolet. Ja farkkukorissa tilaa riittää. Takatilan verho todella laskee melutasoa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W126 vs. S124

Viesti Kirjoittaja Aku P »

flosse kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Manuaalilla taas vitonen on selkeä loikkari, jolloin kokonaiskulutus on järkevä. AInakin Jukka N tällä foorumilla on oman manuaali-bensakutosensa kanssa päässyt jatkuvasti alle kympin lukemilla...vaikka M103 siinä nyt isommassa W126-korissa onkin.
.
Koin tänään pienen shokin, kun kävin rekisteröimässä tuon turbodiesel-farkun. Sen omapaino oli melkein 1700kg. Tuohan painaa enemmän kuin w126:nen... Bensakoneinen 124 taitaa olla hieman kevyempi.
Niin painaa. Bensakone takavetona on vähän kevyempi, mulla taas neliveto tuo sen verran lisäpainoa että omamassat on muistaakseni aika tasoissa. :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, ja ässämiehet leveilee että on tukevat autot :lol:

Tuossa turbodieselissä on aika järeää osaa, ja siksi painoa on kertynyt, kone ja voimansiirto on tuhtia tavaraa.
Vastaa Viestiin