Näin syntyvät Suomi-autot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Näin syntyvät Suomi-autot

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Korkein jälleenmyyntiarvo on aidolla Suomi-Mersulla.
Tässä kertomus, miten aito Suomi-auto syntyy Mersun tehtaalla.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Juu, kyllähän se on ilo olla Suomalainen Suurella S:llä. Siis ei kai tuohon artikkeliin ole mitään lisättävää.
Nimimerkki: Suomi Mersun Onnellinen Omistaja.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugen »

joo tälläinen käsitys suurimmalla osalla entisen ddr:n nykyisen pohjois korean mallisilla autoilevilla suomalaisilla , yhdyn suruun !
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja RAM »

Juuu....

.... Oli järkyttävää harrastuksen alkumetreillä todeta sanonnan "Suomimersussa on vakiovarusteena lohkolämmitin ja ruoste" pitävän täsmälleen paikkansa, kun pääsi vertailemaan saman ikäisiä suomi ja saksa autoja.....

Ei näille olosuhteille täällä oikein mitään voi... suolaa, hiekkaa, nastoja, asiantuntematonta huoltoa jne...

Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.

Suomessa ei taida olla Mercedes merkkiliikettä?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

RAM kirjoitti:
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.
tuostako se johtuu :roll: minä olen luullut, että tuolla mun autolla yritetty ajaa jossakin kannikossa... mutta ihan looginen selityshän tuo on sille, että kynnykset on kasassa, että ne on hallitunkilla sellaisiksi murjottu :evil:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

napa kirjoitti:tuostako se johtuu :roll: minä olen luullut, että tuolla mun autolla yritetty ajaa jossakin kannikossa... mutta ihan looginen selityshän tuo on sille, että kynnykset on kasassa, että ne on hallitunkilla sellaisiksi murjottu :evil:
Mitä sitä on ihmisten renkaanvaihtoyrityksiä kattellut niin just siitä. Taitaa olla liian kova homma pistää sinne joku lankunpätkä väliin ennen tunkkausta.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tarinahan on jo kuinka monetta kertaa täällä, mut ei se mitään :D . Kirjoittaja just ajeli tuossa äsken tarrakilvitetyllä... tähden oli edelleen korvannut kissaeläin :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
RAM kirjoitti:
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.
tuostako se johtuu :roll: minä olen luullut, että tuolla mun autolla yritetty ajaa jossakin kannikossa... mutta ihan looginen selityshän tuo on sille, että kynnykset on kasassa, että ne on hallitunkilla sellaisiksi murjottu :evil:
mulla kans väykyssä ruttu siinä nostokumin vieressä...molemmin puolin...oli kuulemma rengasvarkailla ollut kiire... :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joku voisi kirjailla samanlaisen pätkän siintä miten jokainen saksantuonti Mersu on vuonna se ja se syntyneeltä herrasmieheltä kuka on ollut Mersun merkkiliikkeessä töissä ja auton ainut omistaja. Yleensähän näillä autoilla ajeltu vain sunnuntaisin kirkkoon pikkuteitä, välttäen autobaanoja ja tietenki vaa sillon jos keli on ollu aurinkoinen ja muutenki moitteeton. Muutoin auto säilytetää vakuumipakattuna pukeilla tallissa :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sonikki kirjoitti:Joku voisi kirjailla samanlaisen pätkän siintä miten jokainen saksantuonti Mersu on vuonna se ja se syntyneeltä herrasmieheltä kuka on ollut Mersun merkkiliikkeessä töissä ja auton ainut omistaja. Yleensähän näillä autoilla ajeltu vain sunnuntaisin kirkkoon pikkuteitä, välttäen autobaanoja ja tietenki vaa sillon jos keli on ollu aurinkoinen ja muutenki moitteeton. Muutoin auto säilytetää vakuumipakattuna pukeilla tallissa :)

mistä arvasit mun auton historiikin :wink: :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuontiautollahan sitä tässä itsekkin joutuu ajelemaan... tuo on tuotu joskus -91 suomeen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Suomalaisilta unohtuu se asia että eurooppalaisille ei kelpaa yli 100tkm ajettu auto joten ei siinä paljon tarinoita edes tarvita.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

RAM kirjoitti:.... Oli järkyttävää harrastuksen alkumetreillä todeta sanonnan "Suomimersussa on vakiovarusteena lohkolämmitin ja ruoste" pitävän täsmälleen paikkansa, kun pääsi vertailemaan saman ikäisiä suomi ja saksa autoja.....
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.
HEP! mul olis myynnissä tällänen aito suomipeli ja varusteina on vielä vähemmä ku sun mainitsema, nääs ruostetta ei ole ku vähä vaan! ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Näin syntyvät Suomi-autot

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

JarkkoN kirjoitti:Korkein jälleenmyyntiarvo on aidolla Suomi-Mersulla.
Tässä kertomus, miten aito Suomi-auto syntyy Mersun tehtaalla.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot

Ansiokas tarina autoverosialta...

Itsekkin olen joutunut aikojen kovetessa siirtymään mainioista 200 cdi suomiclassikkitaxeista näihin tehasvarustelluihin V6 euroversioihin...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja GMB »

Vuonna 2003 ostin ensimmäisen saksalaisen mersuni ja paikallisen varaosa putkan omistaja käski lukea pitkän selvityksen "suomi" /tuontiautojen eroista ostaessani lohkolämmitintä 190E 2.0 meseen, ei myynut ja asiaonti jäi muutenkin aika heikoksi sen jälkeen.Toisessa liikkeessä kysyttiin kierteillä vaiko lyötävä, et silleen
tein itse ja säästin
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Hello,

Työkomennuksella Brysselin päämajassa ja olen vilkuillut aitoja Suomi-Mersuja :D Vielä ei ole tullut vastaan, mitä tuntomerkkejä pitää etsiä.
10 vuotta sitten olen omistanut korinvaihtopelin, joka tuotu täältä. Siisti peli, vaikka pientä pistettä olikin. Näkyy allekirjoituksessa -84 mallissa.

Ps. on autoja jotka herättävät tunteita ja niitä jotka ovat osa elämää.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

GMB kirjoitti:ei myynut ja asiaonti jäi muutenkin aika heikoksi sen jälkeen.Toisessa liikkeessä kysyttiin kierteillä vaiko lyötävä, et silleen
onko näitä tosiaan vieläkin... -70 luvulla tuohon asenteeseen törmäsin moottorisahan kohdalla, eli jos et ollut ostanut sahaa kyseisestä liikkeestä, niin turha sieltä oli varaosiakaan yrittää ostaa, kerrottiin vain, että osta sieltä mistä sahasikin :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

karra kirjoitti:Tarinahan on jo kuinka monetta kertaa täällä, mut ei se mitään :D . Kirjoittaja just ajeli tuossa äsken tarrakilvitetyllä... tähden oli edelleen korvannut kissaeläin :wink: .
:lol:

Miau! Ja avatar saa kertoa loput uusille palstalaisille ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Ette kai te vihjaile, että suomalaiset yrittäjät olisi kateellisia/ kaunaisia omatoimisille auton hakijoille... :roll:

Muistelkaapa mitä huutoa apteekkarit piti siitä, että nikotiinipurkaa EI SAA, EIKÄ VOI myydä maitokaupassa. Sama melu nyt siitä, ettei Siwan myyjä voi, eikä osaa missään tapauksessa myydä yskänlääkettä tai burana pakettia.
:wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Timo999 kirjoitti:Ette kai te vihjaile, että suomalaiset yrittäjät olisi kateellisia/ kaunaisia omatoimisille auton hakijoille... :roll:
Noh , tuohon kun vielä yhdistää toisen kaunaisen tason niin kuvio on kohtuullisen valmis. Kaunaisella taholla viittaan Suomen valtioon , joka menettää jokaisesta käytetystä tuontiautosta osan yhdestä tärkeimmistä tulonlähteistään , eli ALV:sta .
Tottakai valtio(kin) haluaisi autoilusta jokaisen mahdollisen veroeuron itselleen. Käytetyistä tuontiautoista jää osa saamatta, varsinkin kun tuojana on yksityishenkilö.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Vastaa Viestiin