Näin syntyvät Suomi-autot
Näin syntyvät Suomi-autot
Korkein jälleenmyyntiarvo on aidolla Suomi-Mersulla.
Tässä kertomus, miten aito Suomi-auto syntyy Mersun tehtaalla.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
Tässä kertomus, miten aito Suomi-auto syntyy Mersun tehtaalla.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Juu, kyllähän se on ilo olla Suomalainen Suurella S:llä. Siis ei kai tuohon artikkeliin ole mitään lisättävää.
Nimimerkki: Suomi Mersun Onnellinen Omistaja.
Nimimerkki: Suomi Mersun Onnellinen Omistaja.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Juuu....
.... Oli järkyttävää harrastuksen alkumetreillä todeta sanonnan "Suomimersussa on vakiovarusteena lohkolämmitin ja ruoste" pitävän täsmälleen paikkansa, kun pääsi vertailemaan saman ikäisiä suomi ja saksa autoja.....
Ei näille olosuhteille täällä oikein mitään voi... suolaa, hiekkaa, nastoja, asiantuntematonta huoltoa jne...
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.
Suomessa ei taida olla Mercedes merkkiliikettä?
.... Oli järkyttävää harrastuksen alkumetreillä todeta sanonnan "Suomimersussa on vakiovarusteena lohkolämmitin ja ruoste" pitävän täsmälleen paikkansa, kun pääsi vertailemaan saman ikäisiä suomi ja saksa autoja.....
Ei näille olosuhteille täällä oikein mitään voi... suolaa, hiekkaa, nastoja, asiantuntematonta huoltoa jne...
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.
Suomessa ei taida olla Mercedes merkkiliikettä?
tuostako se johtuuRAM kirjoitti:
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mitä sitä on ihmisten renkaanvaihtoyrityksiä kattellut niin just siitä. Taitaa olla liian kova homma pistää sinne joku lankunpätkä väliin ennen tunkkausta.napa kirjoitti:tuostako se johtuuminä olen luullut, että tuolla mun autolla yritetty ajaa jossakin kannikossa... mutta ihan looginen selityshän tuo on sille, että kynnykset on kasassa, että ne on hallitunkilla sellaisiksi murjottu
Tarinahan on jo kuinka monetta kertaa täällä, mut ei se mitään
. Kirjoittaja just ajeli tuossa äsken tarrakilvitetyllä... tähden oli edelleen korvannut kissaeläin
.


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
mulla kans väykyssä ruttu siinä nostokumin vieressä...molemmin puolin...oli kuulemma rengasvarkailla ollut kiire...napa kirjoitti:tuostako se johtuuRAM kirjoitti:
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.minä olen luullut, että tuolla mun autolla yritetty ajaa jossakin kannikossa... mutta ihan looginen selityshän tuo on sille, että kynnykset on kasassa, että ne on hallitunkilla sellaisiksi murjottu

Joku voisi kirjailla samanlaisen pätkän siintä miten jokainen saksantuonti Mersu on vuonna se ja se syntyneeltä herrasmieheltä kuka on ollut Mersun merkkiliikkeessä töissä ja auton ainut omistaja. Yleensähän näillä autoilla ajeltu vain sunnuntaisin kirkkoon pikkuteitä, välttäen autobaanoja ja tietenki vaa sillon jos keli on ollu aurinkoinen ja muutenki moitteeton. Muutoin auto säilytetää vakuumipakattuna pukeilla tallissa 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
sonikki kirjoitti:Joku voisi kirjailla samanlaisen pätkän siintä miten jokainen saksantuonti Mersu on vuonna se ja se syntyneeltä herrasmieheltä kuka on ollut Mersun merkkiliikkeessä töissä ja auton ainut omistaja. Yleensähän näillä autoilla ajeltu vain sunnuntaisin kirkkoon pikkuteitä, välttäen autobaanoja ja tietenki vaa sillon jos keli on ollu aurinkoinen ja muutenki moitteeton. Muutoin auto säilytetää vakuumipakattuna pukeilla tallissa
mistä arvasit mun auton historiikin


tuontiautollahan sitä tässä itsekkin joutuu ajelemaan... tuo on tuotu joskus -91 suomeen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HEP! mul olis myynnissä tällänen aito suomipeli ja varusteina on vielä vähemmä ku sun mainitsema, nääs ruostetta ei ole ku vähä vaan!RAM kirjoitti:.... Oli järkyttävää harrastuksen alkumetreillä todeta sanonnan "Suomimersussa on vakiovarusteena lohkolämmitin ja ruoste" pitävän täsmälleen paikkansa, kun pääsi vertailemaan saman ikäisiä suomi ja saksa autoja.....
Faijani käytössä olevan mersuni pohjan on mm. rengashessut tunkeillaan ruhjoneet oikein kunnolla. Ei saman ikäisessä saksalaisessa ole koteloita ruhjottu lyttyyn jne.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Näin syntyvät Suomi-autot
JarkkoN kirjoitti:Korkein jälleenmyyntiarvo on aidolla Suomi-Mersulla.
Tässä kertomus, miten aito Suomi-auto syntyy Mersun tehtaalla.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
Ansiokas tarina autoverosialta...
Itsekkin olen joutunut aikojen kovetessa siirtymään mainioista 200 cdi suomiclassikkitaxeista näihin tehasvarustelluihin V6 euroversioihin...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vuonna 2003 ostin ensimmäisen saksalaisen mersuni ja paikallisen varaosa putkan omistaja käski lukea pitkän selvityksen "suomi" /tuontiautojen eroista ostaessani lohkolämmitintä 190E 2.0 meseen, ei myynut ja asiaonti jäi muutenkin aika heikoksi sen jälkeen.Toisessa liikkeessä kysyttiin kierteillä vaiko lyötävä, et silleen
tein itse ja säästin
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Hello,
Työkomennuksella Brysselin päämajassa ja olen vilkuillut aitoja Suomi-Mersuja
Vielä ei ole tullut vastaan, mitä tuntomerkkejä pitää etsiä.
10 vuotta sitten olen omistanut korinvaihtopelin, joka tuotu täältä. Siisti peli, vaikka pientä pistettä olikin. Näkyy allekirjoituksessa -84 mallissa.
Ps. on autoja jotka herättävät tunteita ja niitä jotka ovat osa elämää.
Työkomennuksella Brysselin päämajassa ja olen vilkuillut aitoja Suomi-Mersuja

10 vuotta sitten olen omistanut korinvaihtopelin, joka tuotu täältä. Siisti peli, vaikka pientä pistettä olikin. Näkyy allekirjoituksessa -84 mallissa.
Ps. on autoja jotka herättävät tunteita ja niitä jotka ovat osa elämää.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
onko näitä tosiaan vieläkin... -70 luvulla tuohon asenteeseen törmäsin moottorisahan kohdalla, eli jos et ollut ostanut sahaa kyseisestä liikkeestä, niin turha sieltä oli varaosiakaan yrittää ostaa, kerrottiin vain, että osta sieltä mistä sahasikinGMB kirjoitti:ei myynut ja asiaonti jäi muutenkin aika heikoksi sen jälkeen.Toisessa liikkeessä kysyttiin kierteillä vaiko lyötävä, et silleen

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
karra kirjoitti:Tarinahan on jo kuinka monetta kertaa täällä, mut ei se mitään. Kirjoittaja just ajeli tuossa äsken tarrakilvitetyllä... tähden oli edelleen korvannut kissaeläin
.

Miau! Ja avatar saa kertoa loput uusille palstalaisille ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Ette kai te vihjaile, että suomalaiset yrittäjät olisi kateellisia/ kaunaisia omatoimisille auton hakijoille...
Muistelkaapa mitä huutoa apteekkarit piti siitä, että nikotiinipurkaa EI SAA, EIKÄ VOI myydä maitokaupassa. Sama melu nyt siitä, ettei Siwan myyjä voi, eikä osaa missään tapauksessa myydä yskänlääkettä tai burana pakettia.


Muistelkaapa mitä huutoa apteekkarit piti siitä, että nikotiinipurkaa EI SAA, EIKÄ VOI myydä maitokaupassa. Sama melu nyt siitä, ettei Siwan myyjä voi, eikä osaa missään tapauksessa myydä yskänlääkettä tai burana pakettia.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Noh , tuohon kun vielä yhdistää toisen kaunaisen tason niin kuvio on kohtuullisen valmis. Kaunaisella taholla viittaan Suomen valtioon , joka menettää jokaisesta käytetystä tuontiautosta osan yhdestä tärkeimmistä tulonlähteistään , eli ALV:sta .Timo999 kirjoitti:Ette kai te vihjaile, että suomalaiset yrittäjät olisi kateellisia/ kaunaisia omatoimisille auton hakijoille...![]()
Tottakai valtio(kin) haluaisi autoilusta jokaisen mahdollisen veroeuron itselleen. Käytetyistä tuontiautoista jää osa saamatta, varsinkin kun tuojana on yksityishenkilö.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-