mynä 7mm vs mynä 8mm
mynä 7mm vs mynä 8mm
elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Männän pinta-ala kasvaa yli 30%. Eli säätötangon (ja kaasuvivun) liikkeen vaikutus tulee tämän verran "agressiivisemmaksi". => Lisää nykimistaipumusta manuaalivaihteisessa käyttöautossa.
Automaatissa ja/tai kilpa-autossa tuosta ei liene haittaa...
Automaatissa ja/tai kilpa-autossa tuosta ei liene haittaa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Juu nii kasvaa, mutta ei aiheuttanu täälä bonanzaa/nykimistä.paloviita kirjoitti:Männän pinta-ala kasvaa yli 30%. Eli säätötangon (ja kaasuvivun) liikkeen vaikutus tulee tämän verran "agressiivisemmaksi". => Lisää nykimistaipumusta manuaalivaihteisessa käyttöautossa.
Ja manuaali vekotin jokapäiväses käytös kyseesä.paloviita kirjoitti:Automaatissa ja/tai kilpa-autossa tuosta ei liene haittaa...
Viimeksi muokannut jeemu, To 16.09.2010 00:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: mynä 7mm vs mynä 8mm
jos tuo tulee suht koht normaaliajoon, 7 mm tuotto riittää kyllä ....... aikas jytinää tarvis 8 mm täyen tuoton/kapasiteetin hyödyntämiseen ..... egoa tietysti pönkittää..... must beTimo N kirjoitti:elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
Re: mynä 7mm vs mynä 8mm
Ei se ny ihan noinkaa oo.esko kirjoitti:jos tuo tulee suht koht normaaliajoon, 7 mm tuotto riittää kyllä ....... aikas jytinää tarvis 8 mm täyen tuoton/kapasiteetin hyödyntämiseen ..... egoa tietysti pönkittää..... must beTimo N kirjoitti:elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
Kummankos luulet iskevän soosin pyttyy nopeemmi? Ei maha olla egoilu juttu?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Vähän.Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON![]()

Kuten Jeemu jo totesikin, niin parantaa teoriassa ahtamatontakin aluetta/spoolausta/pienentää pakopainetta isoilla kiekoilla. Ehkä kuitenkin tarpeeton alle ~200hv/L sovelluksiin. Tuota isommilla litratehoilla "monet sataset" on kuitenkin vain jäävuoren huippu...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
tai bensakoneitaSolmurauta kirjoitti:Jos sata euroa on näissä hommissa paljon kannattaa sitten alkaa harrastamaan vaikka postimerkkien keräämistä.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON![]()

Lisää tietoa: www.skg.fi
no tulihan se sieltäveskola kirjoitti:Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON![]()

ja pentele kun ei oo enää tyhjiä mappeja mihin laittais noita merkkejä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
No onhan se sitten uskottavaStonehead kirjoitti:paloviiralle! , ei tod. pidä paikkaansa! Mynän 8 millisien kulmat on siihen malliin ettei nyi yhtää enempää, kokemusta on...

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Omakohtaisia kokemuksia on kertynyt sen verran, että uusien kasien käyttömukavuus on vähintään yhtä hyvä, kuin vanhoilla seiskoilla ja lähes yhtä hyvä, kuin "uusilla" 7mm elementeillä. Kaasuun vastavuus on hyvä, eikä tolkutonta savutusta/nykimistä esiinny ainakaan automaatin kanssa. Eli homma toimii kaikenlaisessa ajossa. Kaiken lisäksi uusilla kaseilla kone käy kylmänä vielä paljon nätimmin, kuin vanhoilla seiskoilla.
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua

mutta eihän sitä siirtopumppua tarvii muuttaa jos tyytyy siihen tavanomaiseen 120 kuution syöttöön 8 mm elementeillä. Edelleen voi sitten myöhemmin rakentaa moottorin paremmaksi ja sitten vääntää sopan täysille. Moottoririkon jälkeen väännetään sitten kolme kierrosta takaisin
Semmosta se vain tuntuu olevan, että pumppu pitää päivittää joka kevät, silti
Multa muuten irtosi se morkoolinrajoitusruuvi. itse väänsiin sen hitsauksen murteelle hätäpäissäni ja nyt se oli kadonnut
Taidanpa siis käyttää morkoolipäivityksessä pumpun...
Seiskalla pärjää varmasti kun kutosellakin on pärjätty

Semmosta se vain tuntuu olevan, että pumppu pitää päivittää joka kevät, silti


Seiskalla pärjää varmasti kun kutosellakin on pärjätty

Lisää tietoa: www.skg.fi
Tää on niin totta..veskola kirjoitti:Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON![]()

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?esko kirjoitti:Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
no voe rähmä ....... sano spedejeemu kirjoitti:Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?esko kirjoitti:Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua

eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus


Spede o Spede.esko kirjoitti:no voe rähmä ....... sano spedejeemu kirjoitti:Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?esko kirjoitti:Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua![]()
eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus![]()
Muotoillaa kysymys uuestaa, josko toho joku osais vastata

Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Ai sinäkö et tiedä tähän vastaustajeemu kirjoitti:
Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?

Mikäs muuten sellanen hyvä ja kohtuuhintanen siirtopumppu ois ?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Hyvä ja kohtuu hintainen ??laineracing kirjoitti:http://fass-fuel-pumps.com/
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
jep.Sami T kirjoitti:Hyvä ja kohtuu hintainen ??laineracing kirjoitti:http://fass-fuel-pumps.com/