mynä 7mm vs mynä 8mm

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

mynä 7mm vs mynä 8mm

Viesti Kirjoittaja Timo N »

elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ehdottomasti samantien 8mm. Hinnassa ei ole eroa montaa satasta. Uusilla kaseilla käy yhtä nätisti kuin seiskoilla. Ei lopu syöttömäärä ihan heti kesken. :wink:
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Samoilla linijoilla Petehrin kans. Jos tarve on päästä liki 200hp/ltr, tai yli nii ehottomasti 8mm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
OMASTA MIELESTÄ 100€ ON PALJON!!
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Männän pinta-ala kasvaa yli 30%. Eli säätötangon (ja kaasuvivun) liikkeen vaikutus tulee tämän verran "agressiivisemmaksi". => Lisää nykimistaipumusta manuaalivaihteisessa käyttöautossa.

Automaatissa ja/tai kilpa-autossa tuosta ei liene haittaa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

paloviita kirjoitti:Männän pinta-ala kasvaa yli 30%. Eli säätötangon (ja kaasuvivun) liikkeen vaikutus tulee tämän verran "agressiivisemmaksi". => Lisää nykimistaipumusta manuaalivaihteisessa käyttöautossa.
Juu nii kasvaa, mutta ei aiheuttanu täälä bonanzaa/nykimistä.
paloviita kirjoitti:Automaatissa ja/tai kilpa-autossa tuosta ei liene haittaa...
Ja manuaali vekotin jokapäiväses käytös kyseesä.
Viimeksi muokannut jeemu, To 16.09.2010 00:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

??
Viimeksi muokannut Stonehead, Su 31.10.2010 21:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: mynä 7mm vs mynä 8mm

Viesti Kirjoittaja esko »

Timo N kirjoitti:elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
jos tuo tulee suht koht normaaliajoon, 7 mm tuotto riittää kyllä ....... aikas jytinää tarvis 8 mm täyen tuoton/kapasiteetin hyödyntämiseen ..... egoa tietysti pönkittää..... must be
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: mynä 7mm vs mynä 8mm

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:
Timo N kirjoitti:elikäs, seuraava hankinta tohon omaan ois mek.pumppu mynältä, kysymys kuuluu onko mitään haittaa jos ottaa sen pumpun 8 mm elementeillä 7 mm sijaan vaikka tuoton suhteen pärjäiskin sillä 7 mm:llä?
onko eroo hinnassa, käynnissä, kulutuksessa? se ero tieteski et sillä 8:lla pärjäis jatkossakin
jos tuo tulee suht koht normaaliajoon, 7 mm tuotto riittää kyllä ....... aikas jytinää tarvis 8 mm täyen tuoton/kapasiteetin hyödyntämiseen ..... egoa tietysti pönkittää..... must be
Ei se ny ihan noinkaa oo.
Kummankos luulet iskevän soosin pyttyy nopeemmi? Ei maha olla egoilu juttu?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

nyt tullaanki onneks siihe että niitä kaseja ei saakkaan "kaupasta" !!

tulee suunnittelijan tietotaito esille
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
Vähän. :D

Kuten Jeemu jo totesikin, niin parantaa teoriassa ahtamatontakin aluetta/spoolausta/pienentää pakopainetta isoilla kiekoilla. Ehkä kuitenkin tarpeeton alle ~200hv/L sovelluksiin. Tuota isommilla litratehoilla "monet sataset" on kuitenkin vain jäävuoren huippu...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Jos sata euroa on näissä hommissa paljon kannattaa sitten alkaa harrastamaan vaikka postimerkkien keräämistä.
Holset siellä lukee..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Solmurauta kirjoitti:Jos sata euroa on näissä hommissa paljon kannattaa sitten alkaa harrastamaan vaikka postimerkkien keräämistä.
tai bensakoneita :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.

:wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

veskola kirjoitti:
Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.

:wink:
no tulihan se sieltä :D
ja pentele kun ei oo enää tyhjiä mappeja mihin laittais noita merkkejä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Stonehead kirjoitti:paloviiralle! , ei tod. pidä paikkaansa! Mynän 8 millisien kulmat on siihen malliin ettei nyi yhtää enempää, kokemusta on...
No onhan se sitten uskottava :wink: Mulla ei valitettavasti ole omakohtasta kokemusta 8 millisistä. Arvaus perustui matematiikkaan...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

hyvin käy 8 mm tapit kaasu on kieltämättä aika hätäsen tuntuinen mutta kaikkeen tottuu
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Omakohtaisia kokemuksia on kertynyt sen verran, että uusien kasien käyttömukavuus on vähintään yhtä hyvä, kuin vanhoilla seiskoilla ja lähes yhtä hyvä, kuin "uusilla" 7mm elementeillä. Kaasuun vastavuus on hyvä, eikä tolkutonta savutusta/nykimistä esiinny ainakaan automaatin kanssa. Eli homma toimii kaikenlaisessa ajossa. Kaiken lisäksi uusilla kaseilla kone käy kylmänä vielä paljon nätimmin, kuin vanhoilla seiskoilla.

Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.

juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua :wink:
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

ok, kiitoksia, eli johtopäätös on ettei kannata ahnehtia sitä 8mm
pumppua jos seiskalla pärjää
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mutta eihän sitä siirtopumppua tarvii muuttaa jos tyytyy siihen tavanomaiseen 120 kuution syöttöön 8 mm elementeillä. Edelleen voi sitten myöhemmin rakentaa moottorin paremmaksi ja sitten vääntää sopan täysille. Moottoririkon jälkeen väännetään sitten kolme kierrosta takaisin :lol:

Semmosta se vain tuntuu olevan, että pumppu pitää päivittää joka kevät, silti :roll: Multa muuten irtosi se morkoolinrajoitusruuvi. itse väänsiin sen hitsauksen murteelle hätäpäissäni ja nyt se oli kadonnut :lol: Taidanpa siis käyttää morkoolipäivityksessä pumpun...

Seiskalla pärjää varmasti kun kutosellakin on pärjätty :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:
Timo N kirjoitti:onkos MONTAA SATASTA sit vähän vai PALJON :D :?:
Pieni raha jos sen laittaa viinaan, naisiin tai auton virittämiseen. Sohvaan tai verhoihin se on julmetun kova summa.

:wink:
Tää on niin totta.. :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:
Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.

juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua :wink:
Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.

juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua :wink:
Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?
no voe rähmä ....... sano spede :D
eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.

juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua :wink:
Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?
no voe rähmä ....... sano spede :D
eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus :mrgreen: :mrgreen:
Spede o Spede.
Muotoillaa kysymys uuestaa, josko toho joku osais vastata :roll:

Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

jeemu kirjoitti:
Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?
Ai sinäkö et tiedä tähän vastausta :)

Mikäs muuten sellanen hyvä ja kohtuuhintanen siirtopumppu ois ?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

laineracing kirjoitti:http://fass-fuel-pumps.com/
Hyvä ja kohtuu hintainen ??
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://fass-fuel-pumps.com/
Hyvä ja kohtuu hintainen ??
jep.
Vastaa Viestiin