Korjaamon vastuu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Korjaamon vastuu?

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Eli allekirjoituksen coupe oli heinäkuussa paikalisella mersuihin erikoistuneella pajalla (ei kuitenkaan merkkihuolto), jossa siihen vaihdettiin laatikonöljyt sekä tiiviste laatikkoon. Samalla reisulla siihen otettiin lopuksi päästöt.

Päästöjen otto meni näin: Äijä meni autoon alkoi polkea ja noin 10min päästä kun kierrokset koko ajan noin 6000rpm otettiin lappu. Pakitin auton pois niin huomattiin että oli laatikkoöljyä pihalla. Auto uusiksi ylös ja tällä kertaa turbiinista oli vuotanut öljyä. Totesivat että ei siitä enää tule, että taisi johtua tuosta kovasta kierrättämisestä päästöjen otossa. Lähdin kotiin.

Tässä välissä etsin autoon airbagohjainlaitetta ja sillä ei ajeltu noin kuukauteen, eikä se paikallaan tiputellutkaan öljyä. Katsastuksessa huomasin, kun pääsin auton alle että turbiini aivan laatikkoöljyssä. Kotona tarkastin öljyt ja tikku juuri ja juuri kastui(käynissä mitattu kuten kuuluukin). Vaihde päällä ilmeisesti vuotaa, sillä meidän pihatielläkin oli läikkä laatikkoöljyä.

Soittelin kyseiselle korjaamolle ja he sanoivat että päästöjen otossa vastuu on asiakkaan. Tuota ei minulle aikaisemmin kerrottu. Ajattelin että eiköhän ammattimies osaa hoitaa tuon, mutta että vastuu on minun kun toinen polkee omaa autoani kuin viimeistä päivää. Autossani kun ilmeisesti on Happianturi rikki ja se on seissyt pitkään niin sitä joutui kierrättämään kauan ja pitkään (n.10min).

Maksoin siis yli 400e laatikkoöljyjen vaihdosta, laatikon tiivisteestä, päästölapusta. Lopputuloksena sain vähän vuotavan laatikon vuotamaan niin helvetisti ja vastuu on kuulemma vaan minun.

Mitä mieltä mersuforumin raati on asiasta? Kannattaako kuluttajansuojaan ottaa yhteyttä? Samalle korjaamolle en ainakaan vie yhtikäs mitään enää. Kunpa olisi oma halli ja nosturi...

Tulipa pitkä avautuminen ja syke on vieläkin korkealla vitutuksesta, mutta toivottavasti saatte selvää.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Korjaamon vastuu?

Viesti Kirjoittaja tempera »

hippinakki kirjoitti:Eli allekirjoituksen coupe oli heinäkuussa paikalisella mersuihin erikoistuneella pajalla (ei kuitenkaan merkkihuolto), jossa siihen vaihdettiin laatikonöljyt sekä tiiviste laatikkoon. Samalla reisulla siihen otettiin lopuksi päästöt.

Päästöjen otto meni näin: Äijä meni autoon alkoi polkea ja noin 10min päästä kun kierrokset koko ajan noin 6000rpm otettiin lappu. Pakitin auton pois niin huomattiin että oli laatikkoöljyä pihalla. Auto uusiksi ylös ja tällä kertaa turbiinista oli vuotanut öljyä. Totesivat että ei siitä enää tule, että taisi johtua tuosta kovasta kierrättämisestä päästöjen otossa. Lähdin kotiin.

Tässä välissä etsin autoon airbagohjainlaitetta ja sillä ei ajeltu noin kuukauteen, eikä se paikallaan tiputellutkaan öljyä. Katsastuksessa huomasin, kun pääsin auton alle että turbiini aivan laatikkoöljyssä. Kotona tarkastin öljyt ja tikku juuri ja juuri kastui(käynissä mitattu kuten kuuluukin). Vaihde päällä ilmeisesti vuotaa, sillä meidän pihatielläkin oli läikkä laatikkoöljyä.

Soittelin kyseiselle korjaamolle ja he sanoivat että päästöjen otossa vastuu on asiakkaan. Tuota ei minulle aikaisemmin kerrottu. Ajattelin että eiköhän ammattimies osaa hoitaa tuon, mutta että vastuu on minun kun toinen polkee omaa autoani kuin viimeistä päivää. Autossani kun ilmeisesti on Happianturi rikki ja se on seissyt pitkään niin sitä joutui kierrättämään kauan ja pitkään (n.10min).

Maksoin siis yli 400e laatikkoöljyjen vaihdosta, laatikon tiivisteestä, päästölapusta. Lopputuloksena sain vähän vuotavan laatikon vuotamaan niin helvetisti ja vastuu on kuulemma vaan minun.

Mitä mieltä mersuforumin raati on asiasta? Kannattaako kuluttajansuojaan ottaa yhteyttä? Samalle korjaamolle en ainakaan vie yhtikäs mitään enää. Kunpa olisi oma halli ja nosturi...

Tulipa pitkä avautuminen ja syke on vieläkin korkealla vitutuksesta, mutta toivottavasti saatte selvää.
Ilman muuta kannattaa ottaa yhteyttä. Toi päästömittaus ei tarvitse noin kovia kierroksia. Äärikierroksilla autoa ei saisi käyttää muutamaa sekunttia kauempaa. Ei ainakaan katsastusmiehet ota diisselilläkään. Rempan hinta oli 100 euroa liian kallis.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Enpä muista, että minun bensa-autojani olisi koskaan poljettu päästötestissä? Dieselien juttuhan se on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Muistaakseni 190Ee.tä kierrättivät noin 3000 katsastuksessa. Kuullostaa oudolta tuommoinen täysillä huudattaminen bensa-auton ollessa kyseessä.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Jos en ihan väärässä ole niin Mersu on kieltänyt huudattamasta diesel moottoriakin kun autossa on automaattiloota. Muistelisin, että diesel varustettuna automaatilla niin päästömittauksessa n. 2/3 osaa maksimi kierroksista. Valitettavasti sen lootan/turbiinin saa sököksi aika helposti kun huudattaa paikallaan kaasu pohjassa.

Mielestäni ota siiheen liikkeeseen yhteyttä ja jos se ei ala selviään niin sitten kuluttaja-asiamieheen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ei ole ässää katastusmiehet koskaan polkenu. Letku kiinni pakoputkeen kun auto ajetaan talliin, siinä se hyrskyttää kokoajan tarkistettaessa jarrut jne ja sit päästöt on mitattu.

Jos vie jotain huollettavaksi autokorjaamolle, on osan/auton oltava huolletussa kunnossa toimenpiteiden jälkeen. Eli jos laatikko ei ole vuotanut ennen huoltoa niin ei se jumalauta saa vuotaa huollon jälkeenkään! Ei vaikuta ammattimieheltä.

Ilman muuta kuluttajamieheen yhteys!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Aamulla soittelin korjaamolle ja asiasta kyselin. Sanoivat että päästöjenmittaus on asiakkaan vastuulla. Itse vieressä seisoskelin ja kummastutti tuo kova kierrätys.

Pitääkin soitella kuluttaja-asiamiehelle.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

hippinakki kirjoitti:Aamulla soittelin korjaamolle ja asiasta kyselin. Sanoivat että päästöjenmittaus on asiakkaan vastuulla. Itse vieressä seisoskelin ja kummastutti tuo kova kierrätys.

Pitääkin soitella kuluttaja-asiamiehelle.

luinko oikein...6000rpm....miten tuntuu että automaatti ei ota paikallaan vaihde vapaalla kuin 3500rpm???

ainakaan oma eemeli ei suostu ottamaan enempiä....
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Kyllä tuo ainakin ottaa ihan rajoittimelle.

Varmaankin laitettu uudempiin rajoittimia vapaalla polkemiseen ettei tumpelot riko turbiineja
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Soittelin kuluttajanneuvontaan.

Sanoivat että erittäin paha voi olla asia hoitaa. Mahdollisuutena kuulemma olisi viedä toiseen korjaamoon, jossa he voisivat tehdä lausunnon ja todeta vian tulleen juuri tuosta päästömittauksesta.

Auto kun on vanha ja ajettu 235tkm niin koko huoltoa ei saisi korvattua jo luonnollisen kuluman takia, mikäli asia eteenpäin menisi.

Eli vaikka jotain hyvityksiä saisi niin halvemmalla varmaan pääsisi kun vie tutulle laitettavaksi.

Turbiini kun vuotaa niin ei taida osat olla kalliita, mutta työ?
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Mikäköhän liike tuon "huollon " teki, jotta osa mese kuskeista osaisi sitä huoltoliikettä varoa.

Minä asun Hämeenlinnassa ja tääläkin on mersun valtuuttama liike mutta kyllä kohdallani huollot ja takuu kyselyt hoidetaan joko Pirkanmaalla tai Pääkaupunkiseudulla.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toimiiko auto kuitenki?

Mulla pääs nimittäi eka huollossa käymään niin että ylitäyttivät laatikon ja se ylitäytös sitten purkautu ulos ajaessa ja sen jälkee tippasi pari viikkoa vähä sinnesuntänne ennenku lopetti. Varsinaista vikaa ei silti tullut.

Ja siis sama työ oli kyseessä, uudet öljyt, tiiviste ja päästötesti, 190€.

itku oli kyllä kurkussa hetken aikaa ku öljyt tuli ulos vasta vähä kovemmassa vauhdissa joten olin jo turusta ehtiny saloon asti ajamaan enne ku huomasin että nyt o joku vika.

kyseessä 300CE24.

ja kyllä se vapaal kiertää tosiaan tappiin asti.

Sulla siis yritettiin vippaskonsteilla saada päästöarvot kohdilleen koska auton pakokaasusysteemi ei enää toimi kunnolla, ja tuloksena oli tämä juttu. Annoitko luvan huudattaa autoa arvojen saamiseksi? Kyllähän huoltomies on varmasti tietoinen siitä että huonot päästölaitteet kuumana pelaa paremmin. mutta 10min, se o liikaa jokatapaukses.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.

Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.

Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.

Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.

Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

AK47 kirjoitti:
hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.

Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.

Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.

Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.
:twisted: Ihan oikein! Korjaamon nimi kehiin ja remonttireiskalle koulutusta päästöjen mittaukseen. Esim Kaikki tekevät Diisseliautolla ennen katsastusta tai päästömittausta luukuttavat lliiat noet pois. Ja ajamalla autoa voi hetkellisesti luukuttaa pikkupykälällä muttei paikallaan.
Sinäkin olisit voinut sille asentajalle jotain sanoa jos vieressä seisoit siitä huudattamisesta.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.
Kerrotusta ei käy ilmi että olisi käytetty mitään pakokaasutestin kannalta laitonta konstia vaikka toiminta ei järin fiksulta kuulostakaan.
Paikallaan ei ole järkevää huudattaa kuumaksi, parempi on ajaa pienellä vaihteella reipas maantielenkki.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tempera kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.

Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.

Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.

Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.
:twisted: Ihan oikein! Korjaamon nimi kehiin ja remonttireiskalle koulutusta päästöjen mittaukseen. Esim Kaikki tekevät Diisseliautolla ennen katsastusta tai päästömittausta luukuttavat lliiat noet pois. Ja ajamalla autoa voi hetkellisesti luukuttaa pikkupykälällä muttei paikallaan.
Sinäkin olisit voinut sille asentajalle jotain sanoa jos vieressä seisoit siitä huudattamisesta.
En ole luultavasti ollut ihan lähellä kyseistä autoa tuolloin, lienenkö kyseitä peliä koskaan nähnytkään... En pysytnyt valaisemaan näinollen sitä tolloa huoltomiestä.

Kattien lämpimäksiajo tehdään tosiaan ajamalla autoa, ei huudattamalla paikallaan. 6 tonnia ei ole se kierrosluku jolla lappu mitataan. Tyhjäkäynti ja yli 2000rpm otetaan tuollaisesta bensacoupesta. Vuosimalliahan ei voi kun arvailla 235tkm luvusta.

Soitto toiselle kuluttajaneuvojalle voisi olla paikallaan. Sieltä soittamalla korjaamokin alkaa nöyrtyä pikaisesti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Vuosimallihan on -91 ja autona 300-24v ce. Kuluttajaneuvontaan voisi soitella myös uusiksi tuossa ja sen jälkeen korjaamoa uhkailla, mikäli ei tehoa niin korjaamon nimi tulee julki. Ja se tulee julki jokaisella mersupalstalla + lyön puskaradion kierämään paikallisille mersumiehille :twisted:


Temperalle: vieressä seisoin kyllä ja pahalta tuntui, mutta ajattelin että ammattimies tietää mitä tekee, mutta näemmä ei...
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

hippinakki kirjoitti:Vuosimallihan on -91 ja autona 300-24v ce. Kuluttajaneuvontaan voisi soitella myös uusiksi tuossa ja sen jälkeen korjaamoa uhkailla, mikäli ei tehoa niin korjaamon nimi tulee julki. Ja se tulee julki jokaisella mersupalstalla + lyön puskaradion kierämään paikallisille mersumiehille :twisted:


Temperalle: vieressä seisoin kyllä ja pahalta tuntui, mutta ajattelin että ammattimies tietää mitä tekee, mutta näemmä ei...
Ton ikäinen auto niin olisi lelut voineet lentää kyljestä pihalle.
Kuluttaneuvonnasta yksi juttu. Koskee kyllä telkkaria mutta kumminkin. Kaveri osti Gigantista uuden tauluteeveen joka hajosi kumminkin jo kuukauden jälkeen. Hakivat sen pois ja lähettivät sen ruotsiin jossa oli vielä kuukauden jälkeen eikä tilalle saanut uutta teeveetä. Neuvoin soittamaan kuluttajaneuvojalle ja kaveri soitti niin ei mennyt kun kaksi tuntia kun Gigantista kiikutettiin samanlainen telkkari tilalle. Oltiin vielä olevinaan vihaisia. Sama telkkari on siellä vieläkin ja siitä ruotsiin lähetetystä ei ole kuulunut mitään. Tässä on opetus että kuluttajasuoja lautakunnasta kun otetaan firmaan yhteyttä niin alkaa tapahtua. Sun tapaus vielä niin kun soitat sille kuluttajaneuvojalle niin mainitse että kymmenet muut ovat kanssasi samaa mieltä. Jos neuvoja ei meinaa tehdä mitään niin sano sille että julkistat neuvojan nimen ja paikkakunnan niin varmaan alkaa tapahtua.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kuluttajansuojalautakunta ei anna mitään määräyksiä että tee sitä ja tatä vaan suosituksia ja mahdollisia toimintatapoja ongelmatilanteissa. Niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta. Tossa kohtaa selvittäisin toisella korjaamolla onko tämä kierrättäminen rikkonut lootan vai ei, sittenhän sen näkisi ja sen perusteella voisi jo mahdollisesti pyytää korvauksia lootan rikkomisesta. Ilman muuta myös käytetyssä autossa tulee olla korjauksella työtakuu joka kattaa käytetyt osat ja tehdyn työn.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Aapo.T kirjoitti:Kuluttajansuojalautakunta ei anna mitään määräyksiä että tee sitä ja tatä vaan suosituksia ja mahdollisia toimintatapoja ongelmatilanteissa. Niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta. Tossa kohtaa selvittäisin toisella korjaamolla onko tämä kierrättäminen rikkonut lootan vai ei, sittenhän sen näkisi ja sen perusteella voisi jo mahdollisesti pyytää korvauksia lootan rikkomisesta. Ilman muuta myös käytetyssä autossa tulee olla korjauksella työtakuu joka kattaa käytetyt osat ja tehdyn työn.
Piti vaan sanomani että kun kuluttajasuojalautakunnasta otetaan firmaan yhteyttä niin varmaan jotain tapahtuu.
Jos vie toiselle korjaamolle niin sitten minä veisin suoraan Veholle.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nykyinen virallinen termi on muuten kuluttajariitalautakunta. Sen sivuilla on paljon mielenkiintoista tietoa mm. aletuotteiden vaihtamisesta. Tästä voitte tutkia miten asiat ovat.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/

Mielenkiintoinen on myös lista, johon on listattu lautakunnan kanssa tukkanuottasilla olevat yritykset. Totuuttahan näistä tapauksista tuskin tietää kukaan, joten listaa pitää tutkia tietty kriittisyys silmäkulmassa.

http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/mustalista/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja vehoki ollu mustal listal monesti :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Tänään katsastutin ekaa kertaa oman C-dieselin. Katsastuspoika polkaisi 5000 kierrosta koneeseen automaattiloota vapaa-asennossa. Teki sen neljä kertaa. Muutaman sekunnin kerrallaan.

Hirvitti kuunnella, mutta eipä onneksi ainakaan vaurioita tullut.

Seuraava katsastus 2012.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Onneksi tuo minun tiiseli ei kierrä kun ton 4400 kierrosta. :D
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kiisselivehkeitä huudatetaankin päästöjen tarkastuksessa :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

PEPI kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole niin Mersu on kieltänyt huudattamasta diesel moottoriakin kun autossa on automaattiloota. Muistelisin, että diesel varustettuna automaatilla niin päästömittauksessa n. 2/3 osaa maksimi kierroksista. Valitettavasti sen lootan/turbiinin saa sököksi aika helposti kun huudattaa paikallaan kaasu pohjassa.

Mielestäni ota siiheen liikkeeseen yhteyttä ja jos se ei ala selviään niin sitten kuluttaja-asiamieheen.
Tästä olisi mukava saada lisätietoja. Onko todella tällainen kielto annettu ja onko siitä oikein mustaa valkoisella? Voisi sitten esittää leimasedälle seuraavalla kerralla.
S204
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Kolme viimeistä kertaa kun olen edellisen mesen (w210 2.5 tomaatti -86) katsastanu niin katsastusmies kierrätti konettA VAIN SIINÄ N. 2500 - 3000 kiekkaa. Olin ekalla kerralla ihmeissään ja kysyin, että kkö huudatakkaan? Tähän katsastusmes sano, että mersu, bemari ja joku muu jota en muista niin on kieltänyt tomaatilla huudattamisen päästötestissä.

Arvakkaapa missä konttorilla olen siitä lähtien autoni leimannu. Se katsastusmies on nykyään tutu niin saatanpa kysästä häneltä kun käyn tekemässä hänelle sähkötöitä niin tuosta huudattamisesta.

Kopiokoneellahan sitten siitä sais kopioita, jos sellainen paperi on.

Ilmoittelen kun tiedän paremmin.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Hyvin tuo W204 kesti 5000 jengaa... Ei ole ajettu vasta kuin 80 tkm.

Maltillisia olivat moottorinparutuksen kestot. Ja laatikkokin toimii edelleen. :)
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

mulla inssi vaan kysy että missä tulee rajotin? sanoin että ajaessa vaihtaa 4800rpm. Herra inssi polkas petaalin pohjaan surutta...5200rpm kiersi.

onneks mitään ei menny rikki. vaihe kyllä oli N:llä.
Vastaa Viestiin