Korjaamon vastuu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Korjaamon vastuu?
Eli allekirjoituksen coupe oli heinäkuussa paikalisella mersuihin erikoistuneella pajalla (ei kuitenkaan merkkihuolto), jossa siihen vaihdettiin laatikonöljyt sekä tiiviste laatikkoon. Samalla reisulla siihen otettiin lopuksi päästöt.
Päästöjen otto meni näin: Äijä meni autoon alkoi polkea ja noin 10min päästä kun kierrokset koko ajan noin 6000rpm otettiin lappu. Pakitin auton pois niin huomattiin että oli laatikkoöljyä pihalla. Auto uusiksi ylös ja tällä kertaa turbiinista oli vuotanut öljyä. Totesivat että ei siitä enää tule, että taisi johtua tuosta kovasta kierrättämisestä päästöjen otossa. Lähdin kotiin.
Tässä välissä etsin autoon airbagohjainlaitetta ja sillä ei ajeltu noin kuukauteen, eikä se paikallaan tiputellutkaan öljyä. Katsastuksessa huomasin, kun pääsin auton alle että turbiini aivan laatikkoöljyssä. Kotona tarkastin öljyt ja tikku juuri ja juuri kastui(käynissä mitattu kuten kuuluukin). Vaihde päällä ilmeisesti vuotaa, sillä meidän pihatielläkin oli läikkä laatikkoöljyä.
Soittelin kyseiselle korjaamolle ja he sanoivat että päästöjen otossa vastuu on asiakkaan. Tuota ei minulle aikaisemmin kerrottu. Ajattelin että eiköhän ammattimies osaa hoitaa tuon, mutta että vastuu on minun kun toinen polkee omaa autoani kuin viimeistä päivää. Autossani kun ilmeisesti on Happianturi rikki ja se on seissyt pitkään niin sitä joutui kierrättämään kauan ja pitkään (n.10min).
Maksoin siis yli 400e laatikkoöljyjen vaihdosta, laatikon tiivisteestä, päästölapusta. Lopputuloksena sain vähän vuotavan laatikon vuotamaan niin helvetisti ja vastuu on kuulemma vaan minun.
Mitä mieltä mersuforumin raati on asiasta? Kannattaako kuluttajansuojaan ottaa yhteyttä? Samalle korjaamolle en ainakaan vie yhtikäs mitään enää. Kunpa olisi oma halli ja nosturi...
Tulipa pitkä avautuminen ja syke on vieläkin korkealla vitutuksesta, mutta toivottavasti saatte selvää.
Päästöjen otto meni näin: Äijä meni autoon alkoi polkea ja noin 10min päästä kun kierrokset koko ajan noin 6000rpm otettiin lappu. Pakitin auton pois niin huomattiin että oli laatikkoöljyä pihalla. Auto uusiksi ylös ja tällä kertaa turbiinista oli vuotanut öljyä. Totesivat että ei siitä enää tule, että taisi johtua tuosta kovasta kierrättämisestä päästöjen otossa. Lähdin kotiin.
Tässä välissä etsin autoon airbagohjainlaitetta ja sillä ei ajeltu noin kuukauteen, eikä se paikallaan tiputellutkaan öljyä. Katsastuksessa huomasin, kun pääsin auton alle että turbiini aivan laatikkoöljyssä. Kotona tarkastin öljyt ja tikku juuri ja juuri kastui(käynissä mitattu kuten kuuluukin). Vaihde päällä ilmeisesti vuotaa, sillä meidän pihatielläkin oli läikkä laatikkoöljyä.
Soittelin kyseiselle korjaamolle ja he sanoivat että päästöjen otossa vastuu on asiakkaan. Tuota ei minulle aikaisemmin kerrottu. Ajattelin että eiköhän ammattimies osaa hoitaa tuon, mutta että vastuu on minun kun toinen polkee omaa autoani kuin viimeistä päivää. Autossani kun ilmeisesti on Happianturi rikki ja se on seissyt pitkään niin sitä joutui kierrättämään kauan ja pitkään (n.10min).
Maksoin siis yli 400e laatikkoöljyjen vaihdosta, laatikon tiivisteestä, päästölapusta. Lopputuloksena sain vähän vuotavan laatikon vuotamaan niin helvetisti ja vastuu on kuulemma vaan minun.
Mitä mieltä mersuforumin raati on asiasta? Kannattaako kuluttajansuojaan ottaa yhteyttä? Samalle korjaamolle en ainakaan vie yhtikäs mitään enää. Kunpa olisi oma halli ja nosturi...
Tulipa pitkä avautuminen ja syke on vieläkin korkealla vitutuksesta, mutta toivottavasti saatte selvää.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Re: Korjaamon vastuu?
Ilman muuta kannattaa ottaa yhteyttä. Toi päästömittaus ei tarvitse noin kovia kierroksia. Äärikierroksilla autoa ei saisi käyttää muutamaa sekunttia kauempaa. Ei ainakaan katsastusmiehet ota diisselilläkään. Rempan hinta oli 100 euroa liian kallis.hippinakki kirjoitti:Eli allekirjoituksen coupe oli heinäkuussa paikalisella mersuihin erikoistuneella pajalla (ei kuitenkaan merkkihuolto), jossa siihen vaihdettiin laatikonöljyt sekä tiiviste laatikkoon. Samalla reisulla siihen otettiin lopuksi päästöt.
Päästöjen otto meni näin: Äijä meni autoon alkoi polkea ja noin 10min päästä kun kierrokset koko ajan noin 6000rpm otettiin lappu. Pakitin auton pois niin huomattiin että oli laatikkoöljyä pihalla. Auto uusiksi ylös ja tällä kertaa turbiinista oli vuotanut öljyä. Totesivat että ei siitä enää tule, että taisi johtua tuosta kovasta kierrättämisestä päästöjen otossa. Lähdin kotiin.
Tässä välissä etsin autoon airbagohjainlaitetta ja sillä ei ajeltu noin kuukauteen, eikä se paikallaan tiputellutkaan öljyä. Katsastuksessa huomasin, kun pääsin auton alle että turbiini aivan laatikkoöljyssä. Kotona tarkastin öljyt ja tikku juuri ja juuri kastui(käynissä mitattu kuten kuuluukin). Vaihde päällä ilmeisesti vuotaa, sillä meidän pihatielläkin oli läikkä laatikkoöljyä.
Soittelin kyseiselle korjaamolle ja he sanoivat että päästöjen otossa vastuu on asiakkaan. Tuota ei minulle aikaisemmin kerrottu. Ajattelin että eiköhän ammattimies osaa hoitaa tuon, mutta että vastuu on minun kun toinen polkee omaa autoani kuin viimeistä päivää. Autossani kun ilmeisesti on Happianturi rikki ja se on seissyt pitkään niin sitä joutui kierrättämään kauan ja pitkään (n.10min).
Maksoin siis yli 400e laatikkoöljyjen vaihdosta, laatikon tiivisteestä, päästölapusta. Lopputuloksena sain vähän vuotavan laatikon vuotamaan niin helvetisti ja vastuu on kuulemma vaan minun.
Mitä mieltä mersuforumin raati on asiasta? Kannattaako kuluttajansuojaan ottaa yhteyttä? Samalle korjaamolle en ainakaan vie yhtikäs mitään enää. Kunpa olisi oma halli ja nosturi...
Tulipa pitkä avautuminen ja syke on vieläkin korkealla vitutuksesta, mutta toivottavasti saatte selvää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Enpä muista, että minun bensa-autojani olisi koskaan poljettu päästötestissä? Dieselien juttuhan se on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos en ihan väärässä ole niin Mersu on kieltänyt huudattamasta diesel moottoriakin kun autossa on automaattiloota. Muistelisin, että diesel varustettuna automaatilla niin päästömittauksessa n. 2/3 osaa maksimi kierroksista. Valitettavasti sen lootan/turbiinin saa sököksi aika helposti kun huudattaa paikallaan kaasu pohjassa.
Mielestäni ota siiheen liikkeeseen yhteyttä ja jos se ei ala selviään niin sitten kuluttaja-asiamieheen.
Mielestäni ota siiheen liikkeeseen yhteyttä ja jos se ei ala selviään niin sitten kuluttaja-asiamieheen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Ei ole ässää katastusmiehet koskaan polkenu. Letku kiinni pakoputkeen kun auto ajetaan talliin, siinä se hyrskyttää kokoajan tarkistettaessa jarrut jne ja sit päästöt on mitattu.
Jos vie jotain huollettavaksi autokorjaamolle, on osan/auton oltava huolletussa kunnossa toimenpiteiden jälkeen. Eli jos laatikko ei ole vuotanut ennen huoltoa niin ei se jumalauta saa vuotaa huollon jälkeenkään! Ei vaikuta ammattimieheltä.
Ilman muuta kuluttajamieheen yhteys!
Jos vie jotain huollettavaksi autokorjaamolle, on osan/auton oltava huolletussa kunnossa toimenpiteiden jälkeen. Eli jos laatikko ei ole vuotanut ennen huoltoa niin ei se jumalauta saa vuotaa huollon jälkeenkään! Ei vaikuta ammattimieheltä.
Ilman muuta kuluttajamieheen yhteys!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
hippinakki kirjoitti:Aamulla soittelin korjaamolle ja asiasta kyselin. Sanoivat että päästöjenmittaus on asiakkaan vastuulla. Itse vieressä seisoskelin ja kummastutti tuo kova kierrätys.
Pitääkin soitella kuluttaja-asiamiehelle.
luinko oikein...6000rpm....miten tuntuu että automaatti ei ota paikallaan vaihde vapaalla kuin 3500rpm???
ainakaan oma eemeli ei suostu ottamaan enempiä....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Soittelin kuluttajanneuvontaan.
Sanoivat että erittäin paha voi olla asia hoitaa. Mahdollisuutena kuulemma olisi viedä toiseen korjaamoon, jossa he voisivat tehdä lausunnon ja todeta vian tulleen juuri tuosta päästömittauksesta.
Auto kun on vanha ja ajettu 235tkm niin koko huoltoa ei saisi korvattua jo luonnollisen kuluman takia, mikäli asia eteenpäin menisi.
Eli vaikka jotain hyvityksiä saisi niin halvemmalla varmaan pääsisi kun vie tutulle laitettavaksi.
Turbiini kun vuotaa niin ei taida osat olla kalliita, mutta työ?
Sanoivat että erittäin paha voi olla asia hoitaa. Mahdollisuutena kuulemma olisi viedä toiseen korjaamoon, jossa he voisivat tehdä lausunnon ja todeta vian tulleen juuri tuosta päästömittauksesta.
Auto kun on vanha ja ajettu 235tkm niin koko huoltoa ei saisi korvattua jo luonnollisen kuluman takia, mikäli asia eteenpäin menisi.
Eli vaikka jotain hyvityksiä saisi niin halvemmalla varmaan pääsisi kun vie tutulle laitettavaksi.
Turbiini kun vuotaa niin ei taida osat olla kalliita, mutta työ?
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Mikäköhän liike tuon "huollon " teki, jotta osa mese kuskeista osaisi sitä huoltoliikettä varoa.
Minä asun Hämeenlinnassa ja tääläkin on mersun valtuuttama liike mutta kyllä kohdallani huollot ja takuu kyselyt hoidetaan joko Pirkanmaalla tai Pääkaupunkiseudulla.
Minä asun Hämeenlinnassa ja tääläkin on mersun valtuuttama liike mutta kyllä kohdallani huollot ja takuu kyselyt hoidetaan joko Pirkanmaalla tai Pääkaupunkiseudulla.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
toimiiko auto kuitenki?
Mulla pääs nimittäi eka huollossa käymään niin että ylitäyttivät laatikon ja se ylitäytös sitten purkautu ulos ajaessa ja sen jälkee tippasi pari viikkoa vähä sinnesuntänne ennenku lopetti. Varsinaista vikaa ei silti tullut.
Ja siis sama työ oli kyseessä, uudet öljyt, tiiviste ja päästötesti, 190€.
itku oli kyllä kurkussa hetken aikaa ku öljyt tuli ulos vasta vähä kovemmassa vauhdissa joten olin jo turusta ehtiny saloon asti ajamaan enne ku huomasin että nyt o joku vika.
kyseessä 300CE24.
ja kyllä se vapaal kiertää tosiaan tappiin asti.
Sulla siis yritettiin vippaskonsteilla saada päästöarvot kohdilleen koska auton pakokaasusysteemi ei enää toimi kunnolla, ja tuloksena oli tämä juttu. Annoitko luvan huudattaa autoa arvojen saamiseksi? Kyllähän huoltomies on varmasti tietoinen siitä että huonot päästölaitteet kuumana pelaa paremmin. mutta 10min, se o liikaa jokatapaukses.
Mulla pääs nimittäi eka huollossa käymään niin että ylitäyttivät laatikon ja se ylitäytös sitten purkautu ulos ajaessa ja sen jälkee tippasi pari viikkoa vähä sinnesuntänne ennenku lopetti. Varsinaista vikaa ei silti tullut.
Ja siis sama työ oli kyseessä, uudet öljyt, tiiviste ja päästötesti, 190€.
itku oli kyllä kurkussa hetken aikaa ku öljyt tuli ulos vasta vähä kovemmassa vauhdissa joten olin jo turusta ehtiny saloon asti ajamaan enne ku huomasin että nyt o joku vika.
kyseessä 300CE24.
ja kyllä se vapaal kiertää tosiaan tappiin asti.
Sulla siis yritettiin vippaskonsteilla saada päästöarvot kohdilleen koska auton pakokaasusysteemi ei enää toimi kunnolla, ja tuloksena oli tämä juttu. Annoitko luvan huudattaa autoa arvojen saamiseksi? Kyllähän huoltomies on varmasti tietoinen siitä että huonot päästölaitteet kuumana pelaa paremmin. mutta 10min, se o liikaa jokatapaukses.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.
Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.
Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.
Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47 kirjoitti:Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.
Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.
Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sinäkin olisit voinut sille asentajalle jotain sanoa jos vieressä seisoit siitä huudattamisesta.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kerrotusta ei käy ilmi että olisi käytetty mitään pakokaasutestin kannalta laitonta konstia vaikka toiminta ei järin fiksulta kuulostakaan.Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.
Paikallaan ei ole järkevää huudattaa kuumaksi, parempi on ajaa pienellä vaihteella reipas maantielenkki.
En ole luultavasti ollut ihan lähellä kyseistä autoa tuolloin, lienenkö kyseitä peliä koskaan nähnytkään... En pysytnyt valaisemaan näinollen sitä tolloa huoltomiestä.tempera kirjoitti:AK47 kirjoitti:Sano sinne huoltoon että ovat ottaneet lapun rikkoen lapunotto ohjeita ja että lappujen kirjoittelu loppuu jos katsurille asian viet.hippinakki kirjoitti:Auto toimii kyllä.Vähitellen turbiini alkoi pitämään metakkaa enemmän ja enemmän. Alkoi ulinana ja paheni pikkuhiljaa. Tuon korjauksen jälkeen olen sillä ajanut ehkä max 50km ja pitää niin pahaa ääntä että parempi kun vie trailerilla korjattavaksi seuraavaan paikkaan.
Ilmeisesti joo vippaskonsteilla laittoivat, happianturista sanoivat että pitäisi vaihtaa. Lupaa eivät kysyneet huudattamiseen, ajattelin että asiantuntevia kavereita. Olen monesti ennen heillä autoa korjannut, mutta nyt loppuu tähän.
Sitten sanot että oikeuteen asia menee jos ei laatikon vikaa korjata. Ihan taatusti ovat vastuussa rikkomistaan paikoista. Kuluttaja-asiamiehelle sanot että auto oli kunnossa kun veit huoltoon ja miksi vuoti öljyä kun tulit pois, siihen jos osaa vastata niin johan on. Missä huollon ammattitaito.
Firman nimi tänne heti näkyviin ja viimeistään silloin kun kieltäytyvät korjaamasta virhettään. Sano myös siellä "huollossa" että tänne asiaa mainostat jos ei homma tule kuntoon. Ole sitten asiaa korjattaessa paikalla katsomassa etteivät tee mitään koiruutta.Ihan oikein! Korjaamon nimi kehiin ja remonttireiskalle koulutusta päästöjen mittaukseen. Esim Kaikki tekevät Diisseliautolla ennen katsastusta tai päästömittausta luukuttavat lliiat noet pois. Ja ajamalla autoa voi hetkellisesti luukuttaa pikkupykälällä muttei paikallaan.
Sinäkin olisit voinut sille asentajalle jotain sanoa jos vieressä seisoit siitä huudattamisesta.
Kattien lämpimäksiajo tehdään tosiaan ajamalla autoa, ei huudattamalla paikallaan. 6 tonnia ei ole se kierrosluku jolla lappu mitataan. Tyhjäkäynti ja yli 2000rpm otetaan tuollaisesta bensacoupesta. Vuosimalliahan ei voi kun arvailla 235tkm luvusta.
Soitto toiselle kuluttajaneuvojalle voisi olla paikallaan. Sieltä soittamalla korjaamokin alkaa nöyrtyä pikaisesti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Vuosimallihan on -91 ja autona 300-24v ce. Kuluttajaneuvontaan voisi soitella myös uusiksi tuossa ja sen jälkeen korjaamoa uhkailla, mikäli ei tehoa niin korjaamon nimi tulee julki. Ja se tulee julki jokaisella mersupalstalla + lyön puskaradion kierämään paikallisille mersumiehille
Temperalle: vieressä seisoin kyllä ja pahalta tuntui, mutta ajattelin että ammattimies tietää mitä tekee, mutta näemmä ei...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Temperalle: vieressä seisoin kyllä ja pahalta tuntui, mutta ajattelin että ammattimies tietää mitä tekee, mutta näemmä ei...
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Ton ikäinen auto niin olisi lelut voineet lentää kyljestä pihalle.hippinakki kirjoitti:Vuosimallihan on -91 ja autona 300-24v ce. Kuluttajaneuvontaan voisi soitella myös uusiksi tuossa ja sen jälkeen korjaamoa uhkailla, mikäli ei tehoa niin korjaamon nimi tulee julki. Ja se tulee julki jokaisella mersupalstalla + lyön puskaradion kierämään paikallisille mersumiehille![]()
Temperalle: vieressä seisoin kyllä ja pahalta tuntui, mutta ajattelin että ammattimies tietää mitä tekee, mutta näemmä ei...
Kuluttaneuvonnasta yksi juttu. Koskee kyllä telkkaria mutta kumminkin. Kaveri osti Gigantista uuden tauluteeveen joka hajosi kumminkin jo kuukauden jälkeen. Hakivat sen pois ja lähettivät sen ruotsiin jossa oli vielä kuukauden jälkeen eikä tilalle saanut uutta teeveetä. Neuvoin soittamaan kuluttajaneuvojalle ja kaveri soitti niin ei mennyt kun kaksi tuntia kun Gigantista kiikutettiin samanlainen telkkari tilalle. Oltiin vielä olevinaan vihaisia. Sama telkkari on siellä vieläkin ja siitä ruotsiin lähetetystä ei ole kuulunut mitään. Tässä on opetus että kuluttajasuoja lautakunnasta kun otetaan firmaan yhteyttä niin alkaa tapahtua. Sun tapaus vielä niin kun soitat sille kuluttajaneuvojalle niin mainitse että kymmenet muut ovat kanssasi samaa mieltä. Jos neuvoja ei meinaa tehdä mitään niin sano sille että julkistat neuvojan nimen ja paikkakunnan niin varmaan alkaa tapahtua.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kuluttajansuojalautakunta ei anna mitään määräyksiä että tee sitä ja tatä vaan suosituksia ja mahdollisia toimintatapoja ongelmatilanteissa. Niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta. Tossa kohtaa selvittäisin toisella korjaamolla onko tämä kierrättäminen rikkonut lootan vai ei, sittenhän sen näkisi ja sen perusteella voisi jo mahdollisesti pyytää korvauksia lootan rikkomisesta. Ilman muuta myös käytetyssä autossa tulee olla korjauksella työtakuu joka kattaa käytetyt osat ja tehdyn työn.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Piti vaan sanomani että kun kuluttajasuojalautakunnasta otetaan firmaan yhteyttä niin varmaan jotain tapahtuu.Aapo.T kirjoitti:Kuluttajansuojalautakunta ei anna mitään määräyksiä että tee sitä ja tatä vaan suosituksia ja mahdollisia toimintatapoja ongelmatilanteissa. Niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta. Tossa kohtaa selvittäisin toisella korjaamolla onko tämä kierrättäminen rikkonut lootan vai ei, sittenhän sen näkisi ja sen perusteella voisi jo mahdollisesti pyytää korvauksia lootan rikkomisesta. Ilman muuta myös käytetyssä autossa tulee olla korjauksella työtakuu joka kattaa käytetyt osat ja tehdyn työn.
Jos vie toiselle korjaamolle niin sitten minä veisin suoraan Veholle.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Nykyinen virallinen termi on muuten kuluttajariitalautakunta. Sen sivuilla on paljon mielenkiintoista tietoa mm. aletuotteiden vaihtamisesta. Tästä voitte tutkia miten asiat ovat.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/
Mielenkiintoinen on myös lista, johon on listattu lautakunnan kanssa tukkanuottasilla olevat yritykset. Totuuttahan näistä tapauksista tuskin tietää kukaan, joten listaa pitää tutkia tietty kriittisyys silmäkulmassa.
http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/mustalista/
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/
Mielenkiintoinen on myös lista, johon on listattu lautakunnan kanssa tukkanuottasilla olevat yritykset. Totuuttahan näistä tapauksista tuskin tietää kukaan, joten listaa pitää tutkia tietty kriittisyys silmäkulmassa.
http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/mustalista/
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tästä olisi mukava saada lisätietoja. Onko todella tällainen kielto annettu ja onko siitä oikein mustaa valkoisella? Voisi sitten esittää leimasedälle seuraavalla kerralla.PEPI kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole niin Mersu on kieltänyt huudattamasta diesel moottoriakin kun autossa on automaattiloota. Muistelisin, että diesel varustettuna automaatilla niin päästömittauksessa n. 2/3 osaa maksimi kierroksista. Valitettavasti sen lootan/turbiinin saa sököksi aika helposti kun huudattaa paikallaan kaasu pohjassa.
Mielestäni ota siiheen liikkeeseen yhteyttä ja jos se ei ala selviään niin sitten kuluttaja-asiamieheen.
S204
Kolme viimeistä kertaa kun olen edellisen mesen (w210 2.5 tomaatti -86) katsastanu niin katsastusmies kierrätti konettA VAIN SIINÄ N. 2500 - 3000 kiekkaa. Olin ekalla kerralla ihmeissään ja kysyin, että kkö huudatakkaan? Tähän katsastusmes sano, että mersu, bemari ja joku muu jota en muista niin on kieltänyt tomaatilla huudattamisen päästötestissä.
Arvakkaapa missä konttorilla olen siitä lähtien autoni leimannu. Se katsastusmies on nykyään tutu niin saatanpa kysästä häneltä kun käyn tekemässä hänelle sähkötöitä niin tuosta huudattamisesta.
Kopiokoneellahan sitten siitä sais kopioita, jos sellainen paperi on.
Ilmoittelen kun tiedän paremmin.
Arvakkaapa missä konttorilla olen siitä lähtien autoni leimannu. Se katsastusmies on nykyään tutu niin saatanpa kysästä häneltä kun käyn tekemässä hänelle sähkötöitä niin tuosta huudattamisesta.
Kopiokoneellahan sitten siitä sais kopioita, jos sellainen paperi on.
Ilmoittelen kun tiedän paremmin.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo