Vaihdoin 126:een virtalukkosylinterin, ei paha homma ollenkaan. Kyllästyin 2-avainjärjestelmään, edellinen omistaja oli laittanut 123:n lukkosylinterin. Ostin alustanumerolla alkuperäisen avaimen ja lukkosylinterin, nyt 1 avaimella aukeavat kaikki ovet ja luukut.
Meinasin vaihtaa rattilukon ja virtalukon yksin tein, mutta ne pois otettuani huomasin ed.omistajan vaihtaneen uuden virta-ja rattilukon!
Avain asentoon I, rautalanka sylinterin koloon, sylinterin holkki pyöritetään ulos ja hups, sylinteri ja holki on käsissä. Sitten ratin alta verhous pois, mittaristo pois, pari ruuvia rattiputkesta auki (työskentelyn helpottamiseksi) ja lukkonapin vapautus, jolloin ratti-ja virtalukon saa ulos mittariston aukosta. Siinä se.
P.S. Voisin myydä uuden ratti- ja virtalukon (alkuperäiset), h. yht. 60?, mukaan 123:n hyvä lukkosylinteri 2:lla avaimella, joista toinen uusi.
W126 ratti- ja virtalukon sekä virtalukkosylinterin vaihto
Re: W126 ratti- ja virtalukon sekä virtalukkosylinterin vaih
Hmm.. olisiko se joskus varastettu/yritetty varastaa. Eikai niitä muuten tarvii paljon vaihdella, meinaan molempiaSEV8 kirjoitti:Meinasin vaihtaa rattilukon ja virtalukon yksin tein, mutta ne pois otettuani huomasin ed.omistajan vaihtaneen uuden virta-ja rattilukon!
Nimim. kokemusta eilisestä
No niin, eilen hajosi W124:stä virtalukko, sain sen vielä käymään (yllätys yllätys, nestemäisellä vaseliinilla ja karmivalla voimankäytöllä) ja saman tien merkkiliikkeen pihaan uutta patruunaa hakemaan, alustanumeroitua ei ollut aikaa tilata joten hyllystä vaan tähän hätään, kauko-ohjattu keskuslukitus on poikaa koska en tarvitse avainta kuin käynnistämiseen, joten ihan sama vaikkei se avain oviin sopisikaan.
Mutta asiaan, jos virtalukko on niin jumissa ettet saa rattilukkoa pois kytkettyä, joudutaan mahdollisesti molemmat hajottamaan virtalukon poissaamiseksi, näin siis välttämättä SEV8:n autoa ei ole yritetty varastaa vaan virtalukko vaan on hajonnut...
Mutta asiaan, jos virtalukko on niin jumissa ettet saa rattilukkoa pois kytkettyä, joudutaan mahdollisesti molemmat hajottamaan virtalukon poissaamiseksi, näin siis välttämättä SEV8:n autoa ei ole yritetty varastaa vaan virtalukko vaan on hajonnut...
Yllätys, yllätys
Virtalukko tai oikeastaan sen pohja mainitaan useinkin Mersujen yhdeksi tyypilliseksi vikakohteeksi. Omasta mielestä tuo on pikemminkin kulutusosa - kyllä tyypillisesti lukko alkaa hiljakseen takkuilla automerkistä riippumatta, kun käyttövuodet taittuvat kymmenen paremmalle puolen ja kilometritkin hätyyttelevät kolmea satkua. Omassa toimii vielä jouheasti, mutta odottelen ensioireita jo tämän kesän seutuun.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85