W211 Webasto jälkikäteen / toinen lämmitystapa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pitsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W211 Webasto jälkikäteen / toinen lämmitystapa

Viesti Kirjoittaja Pitsa »

Vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaisi hommata webasto ja asennuttaa se Keski-Suomen seudulla. Katselin eeperi.comista mallikohtaista pakettia hintaan 1250€, jos olen oikein ymmärtänyt asennus on päivän-parin luokkaa?

Virallisen jälleenmyyjän pakettihinta asennuksineen 2500€, kallistako ?

Vai asennutanko lohkarin, eikös noi lämpene sisältä aikasta nopeaan ?

Kiitos taas kaikille jotka jaksaa uutta mb-kuskia opastaa.
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

E320CDI malliin lohkolämppäri johtosarjalla 121€ itseasennettuna.

Webastoista löytyy keskustelua täältä
W211 E320 CDI airmatic -03
Pitsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitti Ville. Yritin hakua mut en vaan osaa...
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Moi

Onko autossasi R6 vai V6 moottori? Jos olen oikein tutkinut defan ja calixin katalookia niin tohon V6 moottoriin saa vain letkulämmittimen, R6 moottorista en tiiä. Se on sitten eri asia, että tekeekö sillä mitään.

Ite laitoin tuossa kesäkuun alussa omaan w211 320cdi V6 farkuun tuon webaston jonka ostin eeperi.com:ista. Liike hoiti todella hienosti laitteen minulle.

Asensin ite laitteen autoon. Ensimmäisenä päivänä sain asennettua weban, polttoainelinjan, vesiputket ja sähköjohtosarjan sain auton sisälle. Toisena päivänä hieman auton sisustaa auki ja johot paikalleen.

Tämän jälkeen auto *:riin kiinni ja pieni ohjelma muutos.

Ite en kyllä lähtis w211:seen asentamaan mitään yleisasennussarjaa vaan mallikohtasen weban. Tämä webahan tulee suoaan CAN-väylään kiinni ei mitään irrallisia palikoita.
Hintojakin silloin selvittelin ja tämä mallikohtanen weba oli ehottomasti edullisin. Eeperi 5kw yleisasennussarjalla olisi ollu n. 300-400€ kalliimpi kuin weba. Näin jälkeen päin ois kyllä ärräpäitä päässy asennuksessa.

On meinaan toi heleppo, kun paketissa tulee kaikki mitä tarvitaa nippusiteistä lähtien. Ainuttakaan vesiletkua ei tarvinnu lyhentää ja jopa niissä oli mersun varaosanummero. Autostahan joutuu ottamaan eestä vinkkaritkin irti kun ton weban asentaa. Meinaan, että sinne pitää joku "vesijakotukki" vai mikä sitten onkaan niin vaihtaa.

Ja mikä mukavinta se kaukosäädin. Kesällä jätät lämpötilasäätimet +20 ja laitat kakella weban päälle niin se kytkee ainoastaan puhaltimen päälle ja viilentää autoa hieman. Niin kakessakin on mersun logo.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Pitsa kirjoitti:Kiitti Ville. Yritin hakua mut en vaan osaa...
Hakuun kannattaa laittaa vain yksi ,olenneinen sana .

esim, webasto ja sieltä valkata oikeaa tietoa.

tai 211
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onhan noita Webastoja viimetalvena muutama asennettu ja taas tilattu muutama ennakkoon. :wink:
2000€ on koko paketti ja menee n. 6h kun pari ukkoa ruuvaa.
Joku mersupurkaamo??
Division
Mersumies
Mersumies

Re: W211 Webasto jälkikäteen / toinen lämmitystapa

Viesti Kirjoittaja Division »

Pitsa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaisi hommata webasto ja asennuttaa se Keski-Suomen seudulla. Katselin eeperi.comista mallikohtaista pakettia hintaan 1250€, jos olen oikein ymmärtänyt asennus on päivän-parin luokkaa?

Virallisen jälleenmyyjän pakettihinta asennuksineen 2500€, kallistako ?

Vai asennutanko lohkarin, eikös noi lämpene sisältä aikasta nopeaan ?

Kiitos taas kaikille jotka jaksaa uutta mb-kuskia opastaa.
Kovasti mukava vempainhan se eeperi tai weba on, jos ajaa hieman pidempää matkaa, että ei pura heti alkutalvesta akkua loppuun.

Tosin, jos omistat autokatoksen niin se on aika hyödytön, koska käytännössä ainoa ilo siitä W211:ssä on se, että ikkunat on sulat aamulla ja hytti valmiiksi lämmin.

Jos omistat autokatoksen niin se pitää ikkunat sulina ja W211 alkaa puskemaan parissa sekuntissa lämpöä suuttimista vaikka et omistaisi edes lohkolämppäriä. W211:ssä on vakiona sähkövastukset siellä puhaltimessa, joten lämmintä alkaa tulla heti, kun starttaa vaikka kone ei olisi yhtään lämmin.
Ajaessa W211 Cdi:nkin hytti pysyy täysin lämpimänä vaikka ei olisi webastoa.

Itse olen kyllä webastomiehiä sen mukavuuden takia, mutta ei ole sen hinnakkuuden takia tullut kumpaankaan W211:n hankittua sitä. Jotenkin löytynyt sille parille tonnille aina muutakin käyttöä ja kun kyse ei ole ollut pakkohankinnasta.
Perheen toiseen autoon on kyllä yleensä aina webastot hommattu jo uutena, kun se seisoo avotaivasalla talvet.

Ps. Tuo 2500 eur asennuksineen kuulostaa hieman kalliilta. Minulle tarjottiin viimeksi pakettia 1750 eur, asennettuna. Firman nimeä en muista, mutta se sijaitsi Vuosaaren sillan vieressä Itä-Helsingissä.
Viimeksi muokannut Division, Ke 01.09.2010 22:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kyllä webasto on webasto, valitettavasti.

mutta jos on hyvä paikka (autokatos tai kylmä autohallipaikka) niin melkein voisin ottaa defan lataus, sisätilan ja lohkolämmityspaketin...eli samalla kun lohko lämmittää konetta lataa laite akunkin.

näin olis akku aina täysi ja "res" nappia voisi sitten pikkupysähdyksiin käyttää huoletta....

mutta webaston hinta on mielestäni ollut aina suolainen vaikka niitä nyt sattuukin olemaan kolmessa kulkineessani tälläkin hetkellä....mutta on se ollut aina hintansa väärtti...on.

[/list]
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilman muuta webasto niin kuin pepi kirjoitti
hiukan halvemmal kapistuksen sai viime talvella suoraan Saksasta
tilattu oma hommansa siinäkin ja toi hinta mikä oli tuolla eeperi. comissa
on homman helpouteen nähden hyvä

ja koodaus tosiaan niin kun edellä mainittiin *:rila
(onistuu monissa muissakin paikoissa kuin merkkiliikesä ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on lohkolämmitin itse laitettuna suoran kutosen lohkossa. Samoin sisätilan lämmitin. Hyvin olen pärjännyt, lämmin auto lähtiessä kotoa, sekä töistä, ilman akkuongelmia.

Nuo sähkövastukset auttavat lämmitykseen ihan oikeasti.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Se riippuu niin käyttätarpeesta kumpiko parempi ratkaisu. Itellä ollut esim. w202:ssa. lohkis+ laturi, webastossa kellolaite ja kauko-ohjain :wink: on ihan sama missä liikut niin aina on mukavan lämmintä lähteä.
Joku mersupurkaamo??
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Pitsa : Millä moottorilla autosi on?
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Pitsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

PEPI kirjoitti:Pitsa : Millä moottorilla autosi on?
220CDI

Edellisessä autossa oli webasto kaukosäädöllä, tuskin osaan ilman olla vaikka parilla tontulla keksis jotain muutakin tekemistä...

Tarkemmin kun tässä asiaa olen vatuloinut niin onhan se minun käyttöön ehdoton: parina aamuna viikossa lähden hotellilta liikenteeseen, aina ei saa halliin ja lähtöaika saattaa olla liukuva. Mikäs aamupalalle lähtiessä painaa weba pohisemaan ja hypätä sitten lämpimään autoon... :)

Liikkuva työ ja kunnon ajomatkat pitää huolen että akussakin riittää kisua käyttää webastoa kunnolla.
joskami
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja joskami »

Omani asennutin webaston jyväskylässä pakupaja nimiisessä firmassa, itse tilasin alkuperäisen webaston saksasta ja tuolla asensivat, nykyään saavat starilla asetuksetkin kohdilleen. Myyvät myös webastoa.
http://www.pakupaja.com/
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Karppa-JKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W211 Webasto jälkikäteen / toinen lämmitystapa

Viesti Kirjoittaja Karppa-JKL »

Pitsa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaisi hommata webasto ja asennuttaa se Keski-Suomen seudulla.....
No ehdottomasti Wakpalilla (siinä AutoBestin takana).
http://www.wakpal.fi/

Autobest antaa työlle 6 kk:n takuun mutta Wakpal 2 vuotta. Kysyppä pokkana missä Autobest webastot asentaa? Ettei olisi naapurissa :-)
Vastaa Viestiin